Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O Tomášovi a jeho dědicích

O Tomášovi a jeho dědicích
T. A. Edison by se asi divil, kdyby věděl, že GE Capital Bank je 5. nejsilnější bankou na českém trhu. Tentokrát se podíváme na zoubek jejich webové prezentaci, která podivuhodně osciluje mezi "umím" a "neumím". Posuďte sami na gecb.cz.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.gecb.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2- Marketingová rovina: 2- Informační rovina: 2 Grafická rovina: 1- Jazyková rovina: 2- Navigační rovina: 4 Technická rovina: 2 Bezpečnost: 1-
Výsledná známka: 2,31



Kreativní rovina:

Kreativita úvodní stránky prezentace je bankovně obstojná. Co to znamená? Snad to, že pro banku je dostatečně decentní a pro uživatele balancuje ještě na hranici nenudnosti. Nějaký významný pokus o to být kdovíjak tvůrčí tady ale nevidím. Cítím cosi mezi nudou a neškrobeností, chybí mi tu nějaký výraznější nápad. Hovoříme-li o pocitech uživatele, na stránkách GE Capital Bank mi není nepříjemně, a to je důležité. Je škoda, že vizuální minimotivy u jednotlivých podsekcí na homepage jsou příliš malé na to, abych mohl zodpovědně říci, jestli jsou fajn nebo ne.

Výsledná známka (jako ve škole): 2-



Marketingová rovina:

Sekce GE Assistent přináší uživateli prezentace mnohé pomůcky pro pohyb ve finančním prostředí. Bankovní slovník je interaktivní, zadáte slovo, přijde výsledek. Vyzkoušel jsem několik cize znějících slov, a ke všem jsem dostal vysvětlení. Hurá, říkám si, jen těžko říci, kolikrát bude uživatel spokojen a kolikrát ne. Dále jsou k dispozici dokumenty a formuláře ke stažení a vytištění. Je to určitě dobrá pomůcka pro ty, kteří nechtějí běhat do banky častěji, než je nutné.

Dynamické aplikace zcela jistě přivítá naprostá většina uživatelů. Doporučuji vyzkoušet např. výpočet úroků u termínovaného vkladu, výše splátky u poskytovaného úvěru nebo třeba leasingovou kalkulačku. Ta umožňuje porovnávat různé varianty splátkových kalendářů. Takové pomůcky mohou pomoci potenciálnímu klientovi v rozhodovacím procesu.

I dnes, stejně jako minule, bych rád položil řečnickou otázku: k čemu jsou informace, když je bez dobré navigace pravděpodobně nenajdu nebo ztratím chuť je hledat? K čemu jsou poměrně dobře vypadající stránky, když jsou labyrintem jakýchsi podwebů a nadwebů a bůhví čeho ještě? Jde o cílené matení nebo prostě marketing zaspal?

Výsledná známka: 2-



Informační rovina:

Velmi mě potěšila profesionálně zpracovaná mapa vyhledávání poboček GE Capital Bank v ČR, zakrátko jsem objevil možnost vyhledat si nejbližší bankomat, nezapomnělo se dokonce ani na hypoteční bankéře. Mou prvotní radost kalí jen drobný fakt, že jsem včera vybíral peníze z bankomatu, který podle www.gecb.cz vůbec neexistuje…

Část úvodní stránky zabírá prostor komunikující informace přebírané přímo od Patria Finance, uživatel tedy může dostat více informací, než by mu mohla poskytnout samotná banka. V tuto chvíli víc než kdy jindy připomíná hodnocená prezentace opravdový portál.

Škoda jen, že v rámci jednotlivých produktů jsou komunikované informace poměrně málo podrobné nebo možná málo přesné (to je to správné slovo!). Texty jako by sloužily jen k jednomu účelu, totiž navnadit klienta a vzbudit jeho zájem. Potud je vše na jedničku. Jenomže co dělat v okamžiku, kdy se rozhodnu poznat všechna specifika a mnohé podrobnosti? Musím hned na pobočku? Opět připomínám tu nešťastnou příbuznost s propagačními letáky…

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

Velmi se mi líbí uspořádání homepage a grafické ztvárnění 4 dominantních linkových buttonů komunikujících top 4 produkty. Homepage jako celek budí dojem portálu, hodně informací je k dispozici a-priori, včetně grafů.

Po vizuální stránce je prezentace GE Capital Bank rozhodně umně provedena, sám grafický layout působí na uživatele poměrně klidným, harmonickým, nekonfliktním dojmem. Korporátní horní lišta s jedním z firemních vizuálů se snaží budit dojem nekýčovosti, na druhou stranu rozhodně neurazí. Vlastní textové struktury v jednotlivých sekcích jsou umístěny na bílém podkladě, dobře se čtou. Proložení textů tučnými nápisy z letáků nevypadá kdovíjak lákavě, co se snese na papíře, nemusí působit dobře na obrazovce vašeho počítače. U některých produktů jsem zahlédl sloupkovité uspořádání, tam je příbuznost s letákem až alarmující.

Výsledná známka: 1-



Jazyková rovina:

Zcela jistě si pochvalu zaslouží snaha dát informacím o produktech jakýsi lidský rozměr. Z marketingového hlediska je to také dobrá aktivita – převést produkt a jeho výhody do reálu. Jen by ty textíky měl napsat někdo, kdo to opravdu umí. Některé ty příklady ze života znějí, promiňte, hodně stupidně. Posuďte sami a začtěte se třeba do příběhu o panu Římanovi a jeho spořicím účtu a chcete-li se opravdu pobavit, zavítejte do sekce Stavební spoření…

Samo uspořádání textů odrážkovou formou a jejich permanentní prokládání tučným písmem až příliš ukazuje na příbuznost s texty printových reklamních letáků a voucherů. Jazyk prezentace (zvlášť v sekcích určených jednotlivým bankovním produktům) byl asi převzat z neinternetových médií a zdá se, že nezbyl čas na jeho uzpůsobení internetu a jeho specifikům.

Jazykové chybičky se vloudily častěji, než bych čekal. V sekci Stavební spoření najdete např. tvar "v bytů" (místo "v bytě") nebo zajímavé spojení "…a tak mu rodiče mu věnovali…". Ve stejné sekci čeká překvapeného čtenáře nejedna velmi kostrbatá větná stavba jako vystřižená ze slohové práce středoškoláka – trojkaře. Zajímavý pokus o nové skloňování v sekci Telefon Banka "…manželka je na služební cestu…", chyby v interpunkci jednoduchých souvětí – (Telefon Banka/ Co udělat, když…) a leccos dalšího nesvědčí o profesionální práci textařů. Doporučil bych jejich výměnu nebo možná věnovat mnohem víc času korekturám.

Výsledná známka: 2-



Navigační rovina:

Za zásadní nedostatek prezentace GE Capital Bank považuji naprosto podceněnou problematiku navigace jak v rámci samotné prezentace, tak v systému navzájem propojených nebo tematicky souvisejících microsites a stránek dalších částí holdingu General Electric. A znovu jsem nucen opakovat to samé, totiž že cestu TAM nějak najdu, ale už mi nikdo neumožní dostat se ZPĚT. Kupředu, zpátky ni krok. Je to jako hra na slepou bábu - GE Home – tam najdete prezentaci General Electric v angličtině, GE v ČR a SR – zima zima, a když už si myslíte, že přihořívá, jste zase kdesi jinde….Jiná prostředí nebo alespoň změny horních lišt, kdo se v tom má vyznat? Jediné, co vám zbývá, je osvědčený navigační systém internetových prohlížečů. Šipka tam, šipka sem.

Výsledná známka: 4



Technická rovina:

Přenos informací mezi klientem a serverem je zabezpečen technologií SSL s využitím self-signed certifikátu, který je společný pro všechny základní byznys skupiny GE v ČR. Je ale pravdou, že subjekt typu GE Capital Bank si opravdu mohl "dovolit" pořízení certifikátu vydaného některou z oficiálních certifikačních autorit, např. Verisign, Ing.


Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • použití meta tagů s klíčovými slovy pro vyhledávací roboty (homepage)
(-)
  • používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny kaskádovými styly
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
(-)
  • kaskádové styly použity pouze výjimečně
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • formuláře, kalkulačky
  • vyhledávání
  • mapy OM
  • kurzovní lístek, graf, přepočet kurzů
  • Patria Info
(-)


Závěr:
Zvláštní kombinace. Dokonalost a profesionalita se střídá s udivujícím podceněním některých základních vlastností dobré prezentace. Skvělé využití možnosti internetu (dynamické aplikace, kalkulačky) stojí proti zásadnímu podcenění tohoto média jako komunikačního prostředku (texty, navigační vakuum). Důsledná snaha o dodržení korporátních pravidel v prostředí, které tvoří navzájem odlišné stránky a microsites. Napište pořádné texty, vymyslete alespoň nějaký navigační systém, sjednoťte komunikační strategii pro všechny rodinné weby a potom možná bude tato prezentace jednou z nejlepších v rámci konkurenčního trhu. Zatím je toho příliš mnoho k vylepšení. Ale držím palce.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH PJ KK PN PP MV průměr
vzhled 2 2 3 2,5 3 2 1,5 - 2 3 2,33
obsah 2 2 3 3 3 1,5 3 - 1,5 3 2,44
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; KK - Kamil Kožíšek, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, ČMSS; MV - Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
… ale takové zvyklosti se snad vyskytují jen na erotických serverech… říká porotce Kamil Kožíšek (Celý názor)
… měl jsem pocit, že se zákonitě musím ztratit … myslí si porotce Michal Drtina (Celý názor)
… základ mají dobrý, jen se pustit do rutiny a dokola opravovat... myslí si porotce Martin Vymětal (Celý názor)

---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Dnešním hodnocením jsme uzavřeli první kolo naší soutěže Best Web 2002. Příští týden se můžete těšit na závěrečné shrnutí, ve kterém bude zvolen nový král bankovních webů pro rok 2002.

Pokud jste navštívili internetové stránky GE Capital bank, jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 4. 2002 16:11, TGP

No, mě se ten web docela líbí, zejména na rozdíl od kvality služeb na pobočkách GE. Tam je to obvykle děs a hrůza.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2002 15:13, PK

Mozna by bylo dobre s lidmi z GE napred promluvit. Potom by se vam nemohlo stat, ze hodnotite stare stranky, ktere uz byly na odpis. Ted je cely vas skvely clanek a vsechna ta hodnoceni k nicemu. Takze vam jen preji hodne sil ke zdolavani uplne noveho GE portalu, ktery je online misto starych stranek. Uz se zase tesim na ty vase znamecky jako ve skole. Neni nad hracicky ;-)

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

9. 4. 2002 | 16:00 | TGP

Milý PK (to je po vzoru PK62 nebo se stydíte podepsat se plným jménem?), není jediný důvod, proč s lidmi z GE nejprve mluvit. Harmonogram hodnocení je předem dán postavením hodnocené instituce na trhu a hodnocení nelze na...více

9. 4. 2002 | 15:13 | PK

Mozna by bylo dobre s lidmi z GE napred promluvit. Potom by se vam nemohlo stat, ze hodnotite stare stranky, ktere uz byly na odpis. Ted je cely vas skvely clanek a vsechna ta hodnoceni k nicemu. Takze vam jen preji hodne...více

5. 4. 2002 | 16:11 | TGP

No, mě se ten web docela líbí, zejména na rozdíl od kvality služeb na pobočkách GE. Tam je to obvykle děs a hrůza. více

5. 4. 2002 | 10:20 | Tomas Lokvenc

bezi na zcela jinych serverech... více

5. 4. 2002 | 9:35 | TGP

Ale proč tedy mají různé certifikáty pro různé sekce? více

Oblíbená témata

aplikace, Asset management, bankéř, bankomat, bankovní produkty, banky, bezpečnost, byt, certifikát, certifikáty, ČESKÁ SPOŘITELNA, Československá obchodní banka, články, ČMSS, dokument, dokumenty, finance, finanční, firma, flash, forma, formulář, GE, GE Capital Bank, graf, grafy, hodnocení, Holding, hra, hranice, HVB, HVB bank, chyby, informace, ING, instituce, Internet, investiční, Investiční společnosti, jazyk, kalendář, kalkulačka, Kalkulačky, klienti, kód, kombinace, komentář, komentáře, KOMERČNÍ BANKA, král, kreativita, Kurz, Kurzovní lístky, kurzy, malus, manželka, mapa, marketing, média, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, nápady, navigace, nedostatek, nedostatky, nové, obor, obory, obsah, odvětví, otázky, partner, peníze, Peníze.CZ, Pioneer, pobočka, pobočky, počítač, pohyb, poradna, porota, porotce, porotci, práce, pravidla, prezentace, problematika, proces, produkt, produkty, prohlížeče, prostory, prostředí, prostředky, průměr, překvapení, přenos, přepočet, příběh, příklad, rady, rodič, rodiče, ředitel, seznam, shrnutí, SIPO, služební, soutěž, splátka, Splátkový kalendář, splátky, spoj, spoření, spořicí účet, spořicí účty, spořitelna, Spořitelny, stát, stavba, Stavební spoření, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, strategie, struktura, systém, škoda, škody, škola, školy, technologie, telefon, Termínované vklady, Termínovaný vklad, trh, trhy, účel, účet, Úrok, úroky, uspořádání, Úvěr, Úvěry, uživatel, Uživatelé, varianta, varianty, vklad, vklady, výhoda, výhody, výpočet, výpočtu, výpočty, výsledek, vysvětlení, Web, základ, zima, zkušenost, zkušenosti, změna, změny, známka, známky, život

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

PX 50, Krytá opční pozice, Úrok, architektura, operátoři, brno, tarify, martin stára, eliška wagnerová, icahn capital, pravidelná platba, nebankovní poskytovatelé, ZP, zóna pohodlí, KB - Dětské konto, inominátní smlouva, United Airlines, uživatelské prostředí

3AC0926, 3AC0926, 3AD4238, 8B49809, 7C02051

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK