Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Co o webu HVB Bank soudí porotci Peníze.cz

| 29. 3. 2002
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

Celá prezentace této banky působí, jako by nebyla dokončena. Hlavní lištu jsem původně pokládal za chybu. Vlastně jsem měl stále pocit, že se stránky nezobrazují dobře. A co psát o nehotovém produktu? Že je ošklivý? Ne, raději počkám, až bude vše jak má být, protože obrázek rozvaleného pána s vystrčeným pupkem na úvodní straně asi nebude cílem této banky. To je jen pokus o humor. Schválně zkuste přistoupit na nabízenou hru. Hledejte další povedené obrázky a přiřazujte jim významy podle produktů, u kterých se vyskytují. Možná se příjemně pobavíte a najdete mnohé skvosty. U spořícího účtu stan. Aha, asi na víc nenašetříte. Osobní účet s bezhlavým ležcem, electronic banking vás vyděsí, telebanking a otevřené podílové fondy spadají do fantazie zcela hvězdné. Tak příjemnou zábavu.

Naveed Gill, generální ředitel, Tiscali Czech Republic Naveed Gill, generální ředitel, Tiscali Czech Republic

Co se mi nelíbí, jsou zvolené barvy a dlouhé načítání každé stránky. Také postrádám anglickou verzi, alespoň jsem ji nemohl najít. Celkově mi přjdou stránky HVB příliš přeplněné obsahem. Z aplikací mě nejvíce zaujal Toolbox Kurzovní lístky.

Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Stránky jednotvárné, nenápadité, bez zájmu o klienta a jeho potřeby. Navigace je těžkopádná, chybí i další jazyková verze (byť publikace najdete v angličtině či němčině). Chybí zde i dostatek informací o bance samotné, nenajdete zde ani výroční zprávy. Pokud jste uživatel světa financí znalý, asi si zde veškeré podstatné informace o produktech najdete; rozhodně Vám však banka nevyjde vstříc, pokud hledáte nějaké řešení své situace a nevíte, co je pro Vás nejlepší. Inzerované On-line dotazy fungují pouze pro Majordomus a Visa Maxim, pro ostatní produkty musíte použít běžný formulář. Jako pozitivní vidím uvádění Toolboxu (nejzákladnější údaje - sazebníky, formuláře, pobočková síť, modelové výpočty) na všech stránkách, takže je není třeba zdlouhavě vyhledávat.

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Web HVB Bank je sice hezky přehledný, ale celkový dojem kazí malá písmenka, které jdou špatně přečíst a to zejména starším lidem, například mému otci, který nosí brýle. Také mě trochu mate, že nelze kliknout přímo na text v menu, ale až na malinkou šipečku odkazující na dané téma. Co naopak musím ocenit, je navigace rozlišující Privátní a Business klientelu. Po obsahové stránce mi přijde web dobrý, ale postrádám anglickou verzi. :(

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Tak to je myslím další kandidát na přední umístění. Vše na jednom místě, přehledně uspořádané a intuitivně jasné. Líbivý, mezinárodně sjednocený, moderní design. Všude přítomná, kontextově orientovaná navigace. To jsou hlavní atributy webovského řešení HVB Bank. Vyhledávaní po webu sice neindexuje non-HTML obsah, ale to jen drobná vada na kráse. Interaktivní část je reprezentovaná modelovacími kalkulátory a kurzovními lístky. Škoda jen, že jsou naprogramovány pro klientskou stranu prohlížeče, což zbytečně zvětšuje objem přenášených dat. Sekcím Hlavní ekonom či Tiskové zprávy by prospěla menší svázanost s externími programy (ZIP, MS Word) ve prospěch použití "PDF standardu". Připojení do infrastruktury GTS snese ta nejpřísnější kritéria. Kód systematicky trpí neexistencí tagu !DOCTYPE v úvodu stránek. Veškeré výše zmíněné drobné prohřešky však běžný návštěvník stránek ani neznamená. HVB si u mne zasloužila absolutorium.

Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump

Hned v úvodu bych rád položil řečnickou otázku, která se nabízí, když prezentaci HVB navštívíte poprvé: Spolupracovalo při tvorbě těchto stránek vůbec IT oddělení s marketingovým? Myslelo se při jejich tvorbě na zaměstnance banky nebo na běžného uživatele internetu?

Podle mého názoru je navíc velmi podprůměrný navigační systém celé prezentace. Velká část informačních celků je k dispozici jen ke stažení, tedy nejsou přímou součástí prezentace. Tento stav by měl být rozhodně jen alternativou, ale jako nosná forma komunikace se mi to zdá absolutně nevhodné. Některé prolinky v části Demo produktů jsou nefunkční. Pro přesnost uvádím, že moje poslední zkouška tohoto stavu proběhla 26. 3. v 17.25 hod. Po grafické stránce se jedná opravdu o BAREVNOU prezentaci – to je vše, co by z mé strany mohlo k otázce grafického layoutu zaznít. Dalším nedostatkem je, že při vypnutí Java Scriptu je podstatná část prezentace nefunkční! Ale dost bylo kritiky. Pokud se týká dynamických prvků, stojí tato prezentace rozhodně za návštěvu. Najdete zde spoustu věcí – od zajímavých kalkulaček a aktivních formulářů až po on-line moderovanou „listárnu“. Co je však platná celá ta spousta dynamických vychytávek, co jsou platné spousty komunikovaných informací, když se v této prezentaci nemůže běžný uživatel vůbec orientovat? A když už se k nim nějakým zázrakem dostane, najde ještě někdy cestu zpět?

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Již hlavní stránka HVB Bank je poměrně čistě zpracovaná a působí příjemným dojmem, v obdobném duchu jako centrální web. I na první pohled nepochopitelné zarovnání jednotlivých sloupců je zřejmě charakteristickým pro celou HVB Group. Nicméně bych řekl, že by mě zajímalo, jestli všechny tyto barvy mají něco společného s bankou, neboť web HVB Group využívá barev jiných …

Myslím si, že v dnešní době, kdy se hojně využívá Flashových technologií, by takto silný subjekt neměl mít statický web. Většina obrázků, které na stránkách doplňují informace o produktech, jsou velice čisté, ovšem mdlé. Web groupu má navíc k dispozici při refreshi obrázků rovnou několik.

Co se týče vzhledu stránek bych doporučoval využít více obrázků, Flashových animací a menu by rovněž mohlo být více animované.

Obsah webu je poměrně rozsáhlý a přesto, že některé detailní informace jsem na stránkách nezjistil, našel jsem aspoň jiné způsoby, jak se k informacím dostat (infolinky či online dotazy). Zůstal bych snad jen u toho, že bych doporučoval dát informacím určitou podobu a řád, aby byly přehlednější a snadněji ovladatelnými. Ukázkou je třeba hlavní stránka, kde jsou všechny informace jakoby jen naplácané, bez nápadu, rozdílu, obrázku, zvýraznění … Na druhou stranu chválím všechny modelové výpočty, kalkulátor Majordomus, úrokové sazby, všechny formuláře … Toto vše, co je uveřejněno v Toolboxu, by mohlo být více zvýrazněno, neboť právě zde jsem například já našel většinu informací, které jsem hledal.

Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny

Internet HVB, to je šeď a fádnost na každém kroku. Co se dá ale dělat, při prokliku na web Finanční skupiny zjišťuji, ze jen kopíruje šedo-modro-kouřový svět HVB Group. Horní lišta s odkazy je tak miniaturní, že jsem se svými 1,5 dioptriemi musela dost ostřit, a potom mě to přestalo bavit. Stejné potíže mám s rozeznáváním některých textů v pastelových barvách na pastelovém pozadí.

Zkusila jsem si přečíst tiskové zprávy. Překvapilo mě, že jsou zazipované. Nejde přece o tak složité soubory. Pokud chci získat nějakou informaci rychle a na jedno kliknutí, mám tedy v HVB smůlu. Chcete-li zjistit, jaké akce HVB pořádá či podporuje, najedete do stejnojmenné sekce, a tam na Vás vybafne, že "HVB si je vědoma své hospodářské síly a společenského významu", ale konkrétněji nic. Celkový dojem: neosobní, uživatelsky nepříjemná prezentace.

Martin Vymětal, Boomerang Publishing Martin Vymětal, Boomerang Publishing

Bankovní dům HVB Czech Republic jsem v minulosti znal především díky produktu Majordomus. Internetová prezentace HVB mě zklamala. Především mě nijak nemotivovala k opakované návštěvě nebo hlubšímu studiu. Zdá se mi velmi neprodejní, velmi neosobní. Navíc nápad s krychlemi coby ústředním prvkem mi nepřijde dvakrát zajímavý. Co se fotografií nebo ilustrací týká, tak jsme ještě neviděl méně vybavený web. Nemá tato neosobitost kořeny v nevyjasněném image samotné banky?

Úvodní strana je jednoduše strohá. Paradoxně to však neulehčuje orientaci – chybí mi nějaké výraznější grafické objekty, které stránku pomohou rozdělit. S orientací je to vůbec složité. Jaký je rozdíl mezi Toolboxem, horní titěrnou lištou a prostředním sloupcem. Proč jsou texty rozděleny do dvou sloupců? Proč je navigace rozdělena do několika úrovní, které spolu nijak funkčně nesouvisí. Podobný problém mám se dvěma sloupci textu na úvodní straně. Proč dva? Po pozorném pročtení a srovnání jsem pochopil – v levém jsou produktové novinky v pravém zase aktuality. Možná by stálo zato dát sloupcům nadpis, aby čtenář okamžitě pochopil co kde má hledat.

Mojí pravidelnou zastávkou je sekce Tiskové zprávy, která má nahrazovat tiskový servis společnosti. Zde se mi jeho zpracování nelíbí a připadá mi nedostatečné. Nikde jsem nenašel obrázky, profil managementu, nějaké „mission statementy“. Stahování tiskových zpráv na harddisk počítače ve formátu ZIP považuji za možnost, ale nikoliv nutnost, jak nabízí web HVB.

A obsah? Po jazykové stránce je v pořádku. Místy mi přijde velmi bohatý, na jiných kapitolách se spíše šetřilo. Jinak mi ale HVB web – po obsahové stránce – nejvíce připomíná ČSOB. Tedy oproti České spořitelně na slušné úrovni.

Mezi porotce patří také také Petr Bednář ze společnosti Ringier. Jeho hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami HVB Bank? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

FF (fully funded), Reálný výnos, Nerozdělený zisk, neveřejná nabídka, eet, ivnestice, brno, spotřebitel, ESPA český fond peněžního trhu, 136/2011 Sb., zakládání firmy, znění, regulované profese, média, ukončení, korekce, rodinná politika, finanční cíle

9A14408, 2AR7254, 3AR5153, BUBUBUS1, 66DEVIL

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK