Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Další typický den v pobočce České spořitelny

Další typický den v pobočce České spořitelny
V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.

Snad ubude front, nervozity a dámy za přepážkou se na mě třeba i usmějí, říkal jsem si po přečtení dopisu a vydal se na pobočku. Nedávno jsem si totiž omylem zablokoval svůj autentizační kalkulátor, a to je problém, který se nedá vyřešit telefonicky. S vědomím, že "jedním z prioritních cílů pracovníků České spořitelny je poskytovat vysoce kvalitní finanční služby uspokojující náročná očekávání klientů", přicházím k pobočce na Praze 6. Je to sice už pár let, co se zastoupení České spořitelny (profil, názory) na Petřinách přestěhovalo z patrového panelového obchodního centra do moderního komplexu Hvězda, interiér však stále působí svěže a klient se tu musí cítit příjemně. Tedy alespoň já bych se cítil, kdybych se hned ve dveřích nesrazil s několika lidmi. Bohužel nevycházeli. Trpělivě čekali ve frontě, až na ně přijde řada. Celkem překvapivé pro pondělní odpoledne.

Nejstarší právní předchůdce dnešní České spořitelny, a.s, Spořitelna Česká - Böhmishe Sparkasse, zahájila činnost v Praze, 12.února 1825. Ze strážce svěřených peněz se přerodila na počátku 20. století ve významnou bankovní instituci, aby byla po druhé světové válce zestátněna a sloučena s dalšími finančními domy. Až přišla 90. léta a privatizace. Nejdříve si třetinu rozebrali drobní akcionáři v rámci první vlny kupónové privatizace, po té, v roce 2000, získala 52 % akcií rakouská banka Erste Bank. Česká spořitelna se stává součástí finanční skupiny Erste Bank der Oesterreichischen Sparkassen AG.  

Uvnitř se zástup čekajících dělí. Vpravo postupují majitelé běžných účtů, je jich sice jen sedm nebo osm, ale místní pobočka pro ně vyhradila jen jedno okénko, a tak je jejich část fronty mezi stupni čtyři a pět – pomalu se pohybující kolona. "Trčím tu už snad tři čtvrtě hodiny," začíná se rozčilovat místní uspěchaný businessman, stojící těsně před vytouženou přepážkou. Pracovnice banky se po něm jen prosebně podívá.

Hlavní proud směřuje vlevo ke sporožirovým účtům (profil, názory) a vkladním knížkám. Je tu pár studentů, kteří si odskočili z nedaleké koleje Větrník, maminka s kočárkem, pán se psem (pak že psi do banky nesmí) a důchodci z okolí, spěchající uložit rozpočtový přebytek minulého týdne. Ještě že mám dost času, tak dlouhou frontu už jsem dlouho nestál.

Pro drobné klienty jsou otevřeny tři přepážky, další dvě jsou uzavřeny. Ke klientskému místu číslo tři přistupuje starší paní: "Tak copak to bude?," ptá se "bankéřka" za sklem. Odpovědí jsou jí kupóny na výplatu úroků z povodňových dluhopisů. "Tak tohle já nedělám, to musíte na dvojku, je to tam napsaný." "To musím na konec fronty?" kroutí nevěřícně hlavou paní. Jsem skoro na řadě, a tak ji pouštím před sebe. Po necelé hodině dojde i na mne. Rozčilující se pán už dávno odešel, stejně jako maminka na mateřské. Na "dvojce" je zrovna "zpracovávána" paní s povodňovými dluhopisy. Slečna – bankovní úřednice řádně poučená na školení – nabízí internetové bankovnictví, ke kterému je tento měsíc v akci autentizační kalkulátor zdarma. "Na to už jsem děvenko stará, já budu ráda, když se dožiju jara."

Osobně doufám, že jaro přežiji, a tak trpělivě vysvětluji, jak došlo k mému problému. "To jste si zablokoval vlastní vinou, když budete chtít tuhle službu dál využívat, budeme muset požádat o odblokování a to stojí dvě stě korun.“ Dvě stě korun se mi dávat nechce, a tak službu nakonec ruším a obratem zakládám znovu. Strávím na přepážce sice skoro hodinu, ale obě operace jsou, na rozdíl od odblokování, zdarma. Fronta se zatím téměř rozplynula a já spokojený opouštím pobočku. Doufám, že sem zas nějakou dobu nebudu muset, pokud si dobře pamatuji předchozí stav, moc se toho zatím nezměnilo. "Vážená paní, vážený pane, děkujeme Vám za důvěru a těšíme se, že Vás budeme moci brzy seznámit s dalšími pozitivními změnami, díky nimž se mění Česká spořitelna v moderní, spolehlivou a klientsky orientovanou banku," napsal mi osobně laděném dopise počátkem tohoto roku sám generální ředitel Jack Stack. Doufám, že "klientsky orientovanou" neznamená, že si chce své klienty v budově pobočky pozdržet co nejdéle.

Jakou máte s klientským přístupem v tuzemských bankách zkušenost vy? Opustili jste IPB po jejím spojení s ČSOB? Myslíte, že se České spořitelně podaří letos spustit obsluhu osobními bankéři? Která pobočková síť je momentálně v lepším stavu - Komerční banky, České spořitelny, ČSOB nebo GE Capital?  Podělte se o své názory s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2002 10:12

Proč nikdo nechce Visu???

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katerinka 23. 01. 2002 10:48)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 2. 2002 22:07, rychlik

Argentiny se nebojím a Česká spořitelna to už umí ! Jak to ? Dobrý manažer musí umět předvídat. Včas se připravit a připravené i odzkoušet. ČS má manažery a poradce vynikající. Jen co se objevil státní krach v Argentině se zablokovaným majetkem klientů v bankách, tak v ČS se asi na to, jako možnost, iniciativně také připravují. Asi co kdyby, někdy, náhodou, také u nás v ČR ? Já jsem jako investor či spekulant přes ČS obchodoval s CP na BCP. Takto nakoupené CP jsou zablokované ve prospěch ČS, která mi však dala již počátkem ledna výpověď komisionářské smlouvy, ale s ukončením až k poslednímu únoru. A že mi tedy už neprovede ode dne odeslání výpovědi žádný prodejní a nákupní pokyn. Současně však, po zbývající skoro 2 ( slovy dva ! ) měsíce, již nakoupené CP zůstanou zablokované, dokud si je ČS sama, nevím kdy, neodblokuje. Po dobu blokace tyto mé CP proto nemohu běžně prostřednictvím jiného komisionáře prodat a sama ČS odmítá prodej dle textu výpovědi uskutečnit. Velice šikovné také je, že veškerá komunikace s komisionářem, tj. s ČS, při sdělování jakýchkoli informací může mít jen písemnou podobu. Chci-li znát, zda-li kupř. k dnešnímu dni, tj. k 16. únoru, byly mé CP pro ČS stále ještě zablokovány, mohu to zjistit až zpětně s odstupem několika dní písemným dotazem na ČS z písemně obdržené odpovědi. Nebo, bez účasti ČS a na mé náklady, z výpisu mého účtu přímo ve SCP. To je ale ode mne 45 km daleko ! Takto bych se mohl jezdit do SCP ptát každý den, a to až do konce února. Později mne ČS při řešení této situace přízračně a kafkovsky vyzývá k podávání nějakých mých písemných návrhů na deblokaci. Jak má ale takový návrh po formální a obsahové stránce vypadat nevím, odpověď jsem ve smlouvě a obchodních podmínkách nenalezl. Navíc návrh bude jistě následně v ČS, nevím kým, do kdy a dle jakých kritérií, schvalován nebo zamítán. Při tom však deblokace CP je jinak zcela běžně prováděnou přepážkovou službou tohoto komisionáře ! Jsem proto rád, že ČS si sama sobě na mém případě dokázala, že umí opravdu účinně, když chce, blokovat majetek svých komitentů, a že i já jsem se, alespoň trochu a chvíli, vžil a vžívám do pocitu "bloknutých" Argentinců. Jen mne překvapilo, jak to bylo a je i u nás v ČR snadné ! Z toho jsem se samozřejmě poučil a za tuto zkušenost ČS vděčně děkuji. Mám tak proti ostatním se svým poučením náskok. Možná letos volby do poslanecké sněmovny vyhraje zase Zeman, resp. Špidla s jejich případným pokračujícím zadlužováním státu. Obávám se ale, aby to nebyl nabraný kurz směr ta Argentina. Potom bych někoho, třeba právě paní iniciativní ředitelku nebo jejího poradce z pobočky ČS a co jsem měl tu čest je poznat, rád uviděl, jako odborníky na svém místě, přímo ve vládě ČSSD ! Nebo se snad ve své úvaze mýlím ?

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (151 komentářů)

23. 2. 2002 | 16:11 | rychlik

... já už rok do bankomatů ČS nechodím, tak současný stav nevím. Ale to, co popisujete, fungovalo a funguje hodně dlouho. více

19. 2. 2002 | 14:44

Měl bych poměrně zajímavé téma k diskusi stran bezpečnosti bankomatů ČS. Stala se mi taková zajímavá příhoda. Začalo to mou vlastní hloupostí. Zapoměl jsem svůj pin ke kartě od KB. Nezapoměl jsem jej však úplně, pamatoval...více

16. 2. 2002 | 22:07 | rychlik

Argentiny se nebojím a Česká spořitelna to už umí ! Jak to ? Dobrý manažer musí umět předvídat. Včas se připravit a připravené i odzkoušet. ČS má manažery a poradce vynikající. Jen co se objevil státní krach v Argentině se...více

12. 2. 2002 | 12:51 | Harpagon

Proti tomu, že na její objednání jsem čekal 1 a půl hodiny, je to moc málo :o) více

11. 2. 2002 | 21:21 | ?

A to je moc nebo málo ? :-) více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Rozhodný příjem, Depozitní účet, Fondy fondů, martin stára, mobilní operátoři, operátoři, architektura, brno, společnosti, legislativa ES, výkupní ceny, hospodářská politika, promlčecí lhůta, neutral, vízum, hithit, BNP Paribas Real Estate Securities Pacific, lyžování mimo sjezdovku

5E00138, 2E61991, 0011CHEB, 6U76268, 7U77788

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK