Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Když YES znamená víc než ANO

Když YES znamená víc než ANO
Je to naposledy v letošním roce. Je to poslední prezentace ve skupině úvěrových karet. Za několik dní budeme znát vítěze. Web yeskarta.cz nepatří rozhodně mezi průměrné www stránky. V čem převyšuje ostatní a kde má co dohánět?

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.yeskarta.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Jak dosáhnout co nejobjektivnějšího a nejkomplexnějšího pohledu na věc nebo jev? Jak hodnotit tak, aby byl výsledek co nejblíže pravdě, realitě nebo skutečnému stavu? Možná, že jsem při svém hodnocení za posledních několik týdnů zapomněl na něco důležitého, na něco, co by mělo být rozhodně porovnáno s ostatními hodnocenými subjekty. Možná chybí některá rovina či úhel pohledu na věc? Pokud máte čas a chuť, sdělte, prosím, svůj názor. Předem Vám za něj děkuji.

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 1- Marketingová rovina: 3 Informační rovina: 2 Grafická rovina: 3- Jazyková rovina: 1- Navigační rovina: 2 Technická rovina: 3



Kreativní rovina:

Při první návštěvě úvodní stránky hodnocené prezentace jsem měl silný pocit, že tenhle web bude kreativní, originální, svůj. Možná je to netradičním uspořádáním homepage a využitím barevných kombinací? Možná za to může dosti netypická realizace hlavních položek centrálního menu, které vypadá ve Flashové verzi poměrně efektně. Brzy ale zjistíte, že onen efekt je vlastně pouze prvoplánový. Když najedete na zvolenou položku kurzorem myši (v režimu on mouse over), nestane se vůbec nic, nic se nezmění, žádná dynamická akce. Škoda, stálo by možná za to trochu si s tímto pojetím vyhrát.

Výsledná známka (jako ve škole): 1-



Marketingová rovina:

Už od prvního pohledu je jasné, že vše se točí (přeneseně i doslovně) kolem Yes karty. Působí to dojmem dominance produktu a může u některých jedinců vzbudit touhu, zájem a kupní chování. U některých se ovšem tímto způsobem dosáhne spíše opačného efektu. Z marketingového hlediska shledávám v rámci hodnocených stránek jistá pozitiva. Nechybí seznam všech prodejen, kde platí propagované výhody této karty. Je sestaven podle mapek jednotlivých regionů, co umožňuje velice dobrou orientaci. Osobně mi ale vadí příliš složitá (nebo možná nevzhledná) legenda sloužící k rozlišení sortimentu jednotlivých prodejen - pestrobarevné čtverce s písmeny jako MT (mobilní telefony), ŠS (šicí stroje) nebo ZT (zahradní technika) připomínají schémata řazení vagónů vlakových souprav na nádraží.

Pozitivní je z marketingového hlediska možnost vytisknout si jednotlivé formuláře. Je ale velká škoda, že neexistuje možnost využití výhod internetu a třeba uzavření smlouvy či řešení případných problémů on-line. Myslím, že většina z nás to cítí jako jistý druh ošizení. Reklamní klip s Janou Štefánkovou, který si můžete stáhnout už na homepage, nestojí podle mého za nic, ale protože mi v tuto chvíli nepřísluší hodnotit nic jiného nežli on-line aktivity a protože to z marketingového hlediska není až tak k zahození (připomenout uživateli, že ono propagované přece zná i z televize), říkám, proč ne?

Výsledná známka: 3



Informační rovina:

Všechny informace, které nám chtějí autoři sdělit, jsou komunikovány stručně a přehledně. Přesnější je možná výraz PŘEKVAPIVĚ stručně. Slovník pojmů, který naleznete v sekci Výhody karty Yes, je u produktů, jako je tento, vlastně nepostradatelný. Opět krátce a bohudík jednoduše jsou zde vysvětleny pojmy, se kterými ne každý z nás přichází běžně do styku. Jen těch termínů mohlo, nebo spíš mělo, být víc, mnohem víc. Přehledně je vypracován ceník poplatků. Nechybí rady pro spotřebitele, co dělat při ztrátě nebo krádeži karty, co dělat v případě zapomenutí PIN atd.

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

I když mám silné osobní výhrady proti volbě barevných variací a vizuální podobě stránek vůbec, musím vzpomenout, co říkávaly už naše babičky. Proti gustu žádný dišputát. Esteticky mi to prostě nějak nesedí, ale možná se to většině uživatelů naopak líbí? V sekci Jak a kde kartu aktivovat vypadá použitá Flashová animace poněkud násilně ("prosím prosím klikni na mě…") a velice zastarale (pokud se o Flashovém efektu dá říci, že vypadá zastarale…).

Výsledná známka: 3-



Jazyková rovina:

Pokud se máme bavit o jazykové stránce, musím uznat, že až na umístění některých předložek na konci řádku jsem dlouho nemohl najít žádné chyby pravopisné nebo stylistické. V sekci Jak kartu Yes aktivovat jsem se bohužel konečně dočkal. Následující souvětná konstrukce je nejen amatérskou splácaninou, ale ještě k tomu je v ní špatná interpunkce ("Vezměte svoji kartu YES, OP a smlouvu, kterou jsme vám poslali a zajděte do jakéhokoli obchodu označeného logem YES a kupte si na kartu YES cokoli, co potřebujete v hodnotě alespoň 2000,- Kč."). V sekci Služby a výhody není úvodní větná konstrukce ukončena tečkou. Další zbytečnou chybu, určitě však nezpůsobenou textaři, najdete v tabulce s adresami firem (místo Nádražní – „N dra$nˇ“)

Výsledná známka: 1-



Navigační rovina:

Po dlouhé době mohu konstatovat, že v rámci prezentace yeskarta.cz se uživatel pravděpodobně neztratí. Ono totiž při tomto množství textových struktur ani není kam. O vzájemném prolinkování subsekcí není třeba hovořit, jediné, co potřebujete, je dostat se kamsi a potom zase zpět na úvodní stránku. A to funguje.

Co opravdu nechápu, je fakt, že některé položky obou hlavních menu vykazují částečnou nebo úplnou dubletnost a dvojakost. To aby se nějak vyplnilo místo na úvodní stránce? Proč vůbec existují dvě menu v tak stručně prezentaci?

Na druhou stranu dlužno říci, že komunikační strategie, která nabízí uživateli při vstupu do vybrané podsekce ještě druhotnou navigaci směrem k sekcím, které se zvoleným tématem nějak obsahově korespondují, je docela příjemná a funkční.

Výsledná známka: 2



Technická rovina:

Výsledná známka: 3



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • optimalizováno pro různé prohlížeče
(-)
  • nesprávné používání uvozovek v parametrech tagů (nechápu, jak může profesionál napsat odkaz v kotvě na URL bez uvozovek)
  • vynechávání ALT textů
  • nepoužití meta tagů s klíčovými slovy pro vyhledávací roboty
  • používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny kaskádovými styly
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • použití externího stylesheetu
(-)
  • definice stylu přímo, místo použití třídy
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • Flash homepage
  • interaktivní mapa obchodů
(-)
  • chybné vyhledávání v rámci okresů (nevrací žádná data, ale při výběru celého kraje data zobrazí)
  • problémy s češtinou v datech obchodů


Závěr:
Poslední hodnocená prezentace v oblasti úvěrových karet se mi zdá nepříliš propracovaná v oblasti vizualizace, barevného provedení, odvedené grafické práce a celkového dojmu vůbec. On-line možnosti, které internet přináší, nebyly vůbec využity. To kdybych srovnával s předchozími weby. Naopak nutno připomenout, že stránky nejsou sterilní a běžné, značná dávka originality se musí ocenit. Jde snad jen o to, zda to není na úkor výsledného efektu. S pokřikem: "Úvěrovým kartám zdar!" se pro letošní rok loučím.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB PBo PD DG VI PJ PN JR KU PV průměr
informační hodnota - - 2,5 2,5 - 3,5 - 2 1 2 2,25
grafika - - 2 3 - 4 - 2 1,5 2 2,42
celkový dojem - - 2 2,5 - 4 - 2 1 2 2,25
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PBo - Petr Borovský, Run Interactive; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; DG - David Gladiš, Ami Communications; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; PN -Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---


Pokud jste navštívili stránky karty YES (profil, názory) - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-35
Ano
Ne

Diskuze

11. 12. 2001 | 20:44 | Oldřich Vydra

Naprostý souhlas, ty stránky jsou naprosto strašný. Kombinace barev jak pro kolotočáře, časté dublování informací a s tou kreativitou bych to tak růžově neviděl. Podle mě je to celé "na efekt" ušitá splácanina. více

7. 12. 2001 | 10:35 | TGP

Ta stránka se mi vůbec nelíbí. Asi jsem konzervativní, ale nemohu si pomoci. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prokura, Cizí zdroje, Forwardová výnosová křivka, miroslav kalousek, daňový bonus, daňové přiznání, itálie, daně, exponenciální, Pierre Cahuc, Simon Property Group, rozhodce, běžbý účet, daňová pásma, Opční třída, filip zeman, Hana Petraturová, zákon o obchodních korporacích

1X1X1X1X, 1X1X1X1X, 4U00359, 1AZ8858, 2ST4090

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK