Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přímé bankovnictví - rybník plný příležitostí

Přímé bankovnictví - rybník plný příležitostí
Všechny české banky už nabízejí svým klientům širokou škálu možností, jak nechodit do peněžního ústavu osobně. Klienti si však zatím tuto příležitost moc neužívají.

Více než polovina Čechů (58 %) má účet v bance. Velká většina z nich zatím chodí do banky osobně a to přesto, že banky již nabízí řadu plnohodnotných přímých komunikačních kanálů. Nejrozšířenějším kanálem je telefonní bankovnictví, jehož aktivní verzi (je možno jeho prostřednictvím provádět platby) využívá více než deset procent majitelů účtů. Ostatní možnosti přímé komunikace kulhají daleko za tímto číslem. GSM Banking mají pouhá tři procenta klientů, internetbanking jen jedno až dvě. Podle průzkumu agentury AISA má 20 procent bankovních klientů (cca 1,2 milionů lidí) zájem využívat přímou komunikaci s bankou. I přesto, že řada z nich nějaký kanál už využívá, je zde stále široký prostor pro získání nových rybiček do vlastního rybníka. Na ty, kteří zatím nechtějí žádný kanál využívat (24% pravděpodobně nezačne, 48% určitě nechce), by měly banky začít působit a přesvědčit je o výhodách přímé komunikace.

97 procent klientů chodí do poboček

Ne moc překvapivým výsledkem výzkum bylo zjištění, že osobní návštěva banky mezi klienty patří mezi "nejoblíbenější". Pouhá tři procenta zákazníků neprovádí operace se svým účtem na bankovní pobočce. Téměř dvacet procent bankovních zákazníků hodlá v brzké době začít využívat telefonního bankovnictví a o něco méně klientů má zájem o GSM banking. Internet a homebanking se krčí v zadu se třemi, resp. dvěmi procenty zájemců. Důvody pro toto rozvržení jsou jednoduché. Zatímco telefonní bankovnictví může využívat i babička, mobilní banka díky rozšíření přenosných telefonů a své jednoduchosti asi také bude přijatelná pro většinu z nás. Internet a homebanking se však kvůli nízké počítačové gramotnosti Čechů asi velkého rozšíření v brzké době nedočká.

Jako nejčastěji používaný kanál uvedli respondenti v průzkumu telefon s automatem, který asi čtyři procenta všech bankovních klientů používají několikrát týdně. Celkově nejpoužívanější je ale telefon s živým operátorem (používá ho 17 procent klientů), hned za ním je poštovní styk (16 %), další je telefon s automatem (11 procent) a kus za ním je mobil se sedmi procenty, počítače, internet a fax jsou hluboko pod pěti procenty.

Nejčastější "operací" prováděnou přímými kanály je zjištění zůstatku. Klienti se na něj ptají nejvíce telefonicky živého operátora (8 % všech klientů), nejméně využívaný je k tomu internet (1%). Telefon patří k nejužívanějším také pro zjišťování obecných informací (6%), na internetu je hledá pouhé jedno procento. Pro provádění transakcí se úplně stejně (se třemi procenty) umístil telefon s živým operátorem, mobil a pošta.

Ještě před dvěma lety mezi sebou banky soutěžily v tom, který komunikační kanál nabídnout. Dnes již je možnost přímé komunikace nutností. Banky však stále ještě pokulhávají ve vzdělávání zákazníků. Pokud bude totiž přímé kanály využívat pár klientů, nikdy se nemohou ospravedlnit peníze na ně vynaložené a ani nebude dosaženo snížení nákladů, které by přímé bankovnictví mělo přinést.

pivo@penize.cz

Používáte přímé bankovnictví? Máte nějaký důvod chodit do své banky osobně? Podělte se o své názory a zkušenosti s ostatními.

v textu byly využity výsledky průzkumu agentury AISA pro GE Capital Bank

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-13
Ano
Ne

Diskuze

12. 12. 2001 | 18:54 | Dobrota

Přímé bankovnictví ano, ale pro obyčejného zaměstnance, kterému chodí výplata na účet v bance je to k ničemu, protože on potřebuje vybírat (bankomat nebo osobní výběr) a na stálé platby má trvalý příkaz. Podle mého názoru...více

12. 12. 2001 | 12:14 | jadr

Nejprve otázku,"rybník plný příležitostí" ano, ale pro koho? Pro střadatele určitě ne. Proč? To je jednoduché. Proč ukládám peníze do peněžního ústavu? Snad jen proto, aby mi je neukradli bytoví zloději! Kdo je ukládá...více

12. 12. 2001 | 1:39 | zevloun

Rozumím tomu, že nic není dokonalé. Měl jsem na mysli nedůvěru lidí. Zvláště po všech možných kauzách typu ukradená databaze, výběry peněz z účtů apod., které přes všechny zdůrazňované zabezpečovací algoritmy, šifrování apod....více

11. 12. 2001 | 10:36

"Dokonalého" zabezpečení dosáhnout nelze nikdy. V zabezpečení komunikací bych ani problém neviděl. Myslím, že např. v internet bankingu komunikace přes https rozumnou míru zabezpečení poskytuje. Mnohem více se obávám jiné...více

11. 12. 2001 | 0:58 | zevloun

Přímé bankovnictví má ale několik předpokládů. 1./ Dokonale zabezpečené komunikace - nejsem si jist, zda mezi lidmi je důvěra v tuto formu obhospodařování svého účtu. 2./ Větší rozšíření platebních karet do obchodní sféry...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK