Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Stránky nejen pro senzibily

| rubrika: Analýza | 30. 11. 2001 | 2 komentáře
Stránky nejen pro senzibily
V posledním hodnotícím kole letošního roku jsme si vzali na paškál produktové stránky propagující úvěrové karty. Dnes hodnotíme prezentaci produktu s názvem Aura karta, kterou můžete nalézt na <A target=_blank href="http://www.aurakarta.cz">www.aurakarta.cz</A>. Zvláštní prezentace to je, jen co je pravda. Tedy alespoň zpočátku možná budete mít ten pocit…

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.aurakarta.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Při toulkách zákoutími internetu mě nepřestává zarážet a udivovat fakt, že tak málo majitelů nebo provozovatelů www prezentací věnuje zodpovědnou a dostatečnou pozornost propagaci sebe sama. Jakoby většině z nich stačil jen ten prostý fakt, že JSEM. Kdo ale o vašem bytí ví? Jak vás máme najít? Proč se před námi schováváte? Nejde mi v tuto chvíli o nic menšího než přimět vás k přemýšlení o tom, že bez registrace na vyhledávacích portálech, bez zodpovědného vytvoření seznamu klíčových slov nebo jakékoli jiné formy vlastního sebezviditelnění se k vaší prezentaci (byť je krásná a účinná a stála moře peněz) nemusí ti, kterým je určena, nikdy dostat.

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 2- Grafická rovina: 3 Jazyková rovina: 2 Navigační rovina: 3 Technická rovina: 2



Kreativní rovina:

Přiznávám, že mě zprvu příjemně překvapil velice neotřelý a poměrně velice kreativní koncept řešení homepage hodnocené produktové prezentace karty Aura. Hurá, říkal jsem si, konečně něco, co se jen tak nevidí. To, jak jsou řešeny navigační prvky (mohu-li ovšem hovořit o navigaci), to, jak je homepage strukturována, to, jak působí na první dojem. Jenže tahle radost nad tvůrčím přístupem realizátorů mi dlouho nevydržela. V dalších sekcích už jde všechno zase podle zaběhnutých modelů – navigační menu umístěné v levé části obrazovky, v horním framu se hýbe sebepropagující reklamní slogan a uprostřed – co jiného nežli textové pasáže s rolovací lištou? Poté, co vytvořili (nebo nechali vytvořit) netradiční úvodní stránku, zřejmě došel autorům dech a to je škoda. Jejich i naše.

Výsledná známka (jako ve škole): 2



Marketingová rovina:

I když je velice jednoduchá, je účinná a svou podstatou ne úplně standardní. Co? Komunikační strategie přece. Diferencovat skupiny uživatelů internetu podle jejich vztahu k nabízenému produktu (vlastním – nevlastním) není sice kdovíjak objevné, ale chytré a hlavně účinné.

Velmi kladně hodnotím i umístění kurzovního lístku, který přináší možnost přepočtu mezi českou a slovenskou měnou, přímo na úvodní stránce prezentace. Tohoto pomocníka dozajista ocení všichni ti, kteří si kartu Aura pořídili na Slovensku a chtějí ji používat v České republice. Dalším dobrým pokusem prodat sebe sama je komunikace faktu zabezpečení přenosu dat při vzájemné interakci. Takový přístup zvyšuje důvěru klientů.

Ne úplně běžné je umístění tzv. selfpromotion banneru, který propaguje sebe sama v rámci vlastní prezentace, v horním framu ohraničujícím jednotlivé subsekce. Říkám si ale, jestli se tak náhodou neztrácí vlastní smysl tohoto reklamního formátu?

Dobrý marketér ví, že je třeba pěstovat dobré vztahy s prodejní sítí, ale čeho je moc, toho je příliš. V sekci Kde je možno získat kartu Aura totiž najdete vyhledávací aplikaci, která vás, ať zadáte cokoli, zavede neomylně pouze k prodejně jistého pána na Praze 1. To vážně působí směšně. A co na to antimonopolní úřad?

Výsledná známka: 1



Informační rovina:

Informací je víc než dost, uživatel neznalý problematiky se dozví opravdu vše, co je mu třeba ke správnému rozhodnutí (tím správným rozhodnutím je v tuto chvíli jistě snaha klienta získat úvěrovou kartu). Jen mi občas připadá, že některé texty jsou převzaty nebo spíše překopírovány z firemních propagačních materiálů. Co je ale mnohem horší? To, že jsem ze stránek hodnocené prezentace nebyl schopen získat ani základní informace o prodejních místech akceptujících kartu Aura. Kromě komodity bílá technika jakoby neexistoval jiný druh zboží, který lze pomocí této karty získat na splátky. Tohle považuji za zcela nevyužitou šanci, která se přímo sama nabízí.

Výsledná známka: 2-



Grafická rovina:

O grafické čistotě nebo alespoň náznaku vizuální koncepce, myslím, nelze hovořit. Kreativita je jedna věc, ale cirkus barev a tvarů nepůsobí kdovíjak profesionálně. Co mě opravdu dostalo (a, bohužel, v tom špatném slova smyslu), je ona velká šipka na úvodní stránce, která nabádá uživatele, aby určitě kamsi klikl. No promiňte?

Zalomení textových pasáží v úvodní subsekci je více než amatérské, možná vypadá zajímavě u letáku nebo voucheru, ale na internet prostě nepatří.

Výsledná známka: 3



Jazyková rovina:

Výstavba textových struktur opravdu nevypadá na práci amatéra a chyby se dají najít jen velmi těžko. Ale existují, což je škoda. Nebo spíš ostuda. Tak jako vždycky, i dnes musím hovořit o umístění jednohláskových předložek a spojek ("a", "z") na konci řádku. S jazykovou čistotou nemá nic společného předložková vazba "na dopise". Jedna položka hlavního menu se jmenuje Co vás stojí karta Aura, což působí s prominutím přímo hospodsky. V sekci Karta Aura je zde pro vás je chyba v interpunkci věty jednoduché ("…k účtu můžete přistupovat přes bezplatnou linku 0800 202 203 přes Internet nebo přes mobilní telefon…") a další podobnou chybu, jenže většího rozsahu, najdete o kousek dál ("…o tom jak, kdy a v jaké výši jej použijete rozhodujete Vy sami."). Možná by stačilo jen věnovat více času textovým korekturám…

Výsledná známka: 2



Navigační rovina:

Tak jako asi nikdo z vás, ani já nemám rád místa a situace, z nichž nejsem schopen najít cestu zpět. Problémy s navigací čekají i uživatele prezentace karty Aura. Při použití navigačního prvku Zpět na úvod se dostanete jinam, než byste pravděpodobně chtěli, totiž na domácí stránku společnosti Cetelem, která Aura kartu poskytuje. A tak se ztratíte dřív, než se nadějete. Ještě horší ovšem je, že jsem za celou poměrně dlouhou dobu strávenou zkoumáním prezentace nenašel jediný způsob, jak se dostat zpět na onu produktovou homepage (nešlo to ani s použitím páně Gatesových zpětných šipek). To je zbytečná, ale zásadní nedokonalost. Jinak nutno říci, že už první seznámení s položkami v hlavním menu napoví, že si někdo dal poměrně poctivou práci s tvorbou struktury informačních celků. Co je to ale platné? Když už se jednou ztratím, tak už se možná nikdy nebudu chtít vrátit.

Výsledná známka: 3



Technická rovina:

Na úvod hodnocení technické roviny bych rád ocenil vysokou úroveň zabezpečení při komunikaci uživatele a společnosti.

Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • velmi dobře optimalizováno pro různé prohlížeče a platformy
  • správné používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů
  • použití SSL certifikátu od důvěryhodné CA (VeriSign)
  • automatický výběr kódování češtiny
(-)
  • tag SCRIPT by měl být uvnitř tagu HEAD a ne za ním, jako je tomu třeba na homepage
  • používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny kaskádovými styly
  • prázdné alt texty na obrázcích v menu
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • použití externího stylesheetu
(-)
  • styly jsou použity spíše výjimečně
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • online žádost o kartu Aura s propracovanou nápovědou (DHTML) a kontrolou údajů i na klientské straně
  • online kontrola stavu žádosti
(-)
  • online žádost o kartu Aura v mém IE 5.0 vůbec nefunguje, i když je pravda, že v každém jiném prohlížeči, který jsem testoval, fungovala bezchybně


Závěr:
Není to špatná prezentace. Ale co je "dobré"? Není to obvyklá prezentace. Ale co je "obvyklé"? Prezentace karty Aura je přizpůsobena potřebám těch cílových skupin, které jsou pro obchodní a marketingové aktivity společnosti Cetelem důležité. Skvělými službami jsou on-line žádosti o kartu s dobrou nápovědou a on-line kontrola stavu žádosti o tento produkt. Jen bych doporučoval zamyslet se nad situací, kdy možná dobrý produkt může utrpět nedostatečně odvedenou prezentační prací.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB PBo PD DG VI PJ PN JR KU PV průměr
informační hodnota 1 - 2 1 - 1,5 2 - - - 1,50
grafika 2 - 2,5 1 - 2,5 5 - - - 2,60
celkový dojem 3 - 2 1 - 2 4 - - - 2,40
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PBo - Petr Borovský, Run Interactive; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; DG - David Gladiš, Ami Communications; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Pokud jste navštívili stránky karty Aura (profil, názory) - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+1
Ano
Ne

Diskuze

13. 1. 2011 | 20:42 | jiri kminek

prosim potřebuji se dozvědět kolik mam na kredytni kartě peněz více

2. 12. 2001 | 17:34 | TGP

Normálně by mě asi nikdo na takovouhle stránku nedostal, ale teď jsem se na ni podíval a možná, že se nechám zviklat a kartu si pořídím. Ale kdyžtak mě máte na svědomí... více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy smíšené/balancované, Makroekonomická rovnováha, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, mobilní operátoři, podílové fondy, eet, ivnestice, fayn, kampeličky, zákon proti praní špinavých peněz, břidlicový plyn, růst nezaměstnanosti, Krátký prodej, Freddie Mac, Eurogroup, částečné odbytné, obyvatel, inkasní příkaz

4Z14116, 4A06153, 4T94161, 9A91141, 4AC7447

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK