Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

GE Capital Bank: Učíme se za pochodu

GE Capital Bank: Učíme se za pochodu
Zatímco v přímém bankovnictví na mobilech patří GE Capital mezi špičku, v internetu má co dohánět. Svou Internetbanku spustila začátkem listopadu, o mnoho měsíců či let později než ostatní. Jak navíc ukázal náš test, je v ní ještě dost prostoru na dodělávky.

Na stránkách Internetbanky (jak se produkt GE jmenuje) je slib, že její zřízení je rychlé a jednoduché. Pokud bych úřednici za přepážkou nezatěžoval změnou telefonního a faxového čísla v klientské databázi, asi by to skutečně stihla během několika minut. Jestliže účet v GE ještě nemáte, může jít o delší proces. Například loni na to při zřizování Mobil banky potřebovali tři hodiny.

Dostanete obálku a jdete domů

Samotné zřízení nevyžaduje příliš úsilí ani jedné ze zúčastněných stran, na přepážce pouze podepíšete dodatek ke smlouvě a dostanete zalepenou obálku s heslem. Vše ostatní již vyřídíte ze svého počítače. Aby banka předvedla, jak je moderní (nebo taky internetová, spořivá, možná i ekologická) nevydává klientům návody k instalaci v papírové podobě. "My jsme ho ani nedostali, máme vám prý říct, že je ke stažení na té internetové stránce," vysvětluje tento fakt pracovnice pobočky. Uživatele vytáčeného připojení jistě nepotěší fakt, že daný manuál ve formátu .pdf je 1,34 MB velký, což představuje 5 - 15 minut stahování. Příručka je ze čtyř pětin tvořena návodem pro vytvoření certifikátu a digitálního podpisu a jejich instalaci do internetového prohlížeče. Pokud se s ním nechcete obtěžovat, můžete zkusit help line banky. Ta by vám měla být k dispozici i v případě problémů, pokud však nějaký nastane v nočních hodinách, vyslechnete si pouze vzkaz, že máte zavolat během dne.

Vaše první kroky na stránkách internetbanky by měly směřovat do Registrační autority, kde na základě hesla z obálky vygenerujete certifikát a digitální podpis. Návod je velice podrobný, takže by to s ním měli zvládnou i ti největší "antitalenti". Pravda, na konci popisu, jak vytvořit hlavní certifikát se již nedočtete, jak se dostat k možnosti vytvoření digitálního podpisu. Stojí tam pouze, že byste měli vygenerovat oba současně. Tvorba certifikátu a také samotný přístup do banky je z hlediska datového přenosu velice pomalý, pokud jste uživateli internetu po běžných telefonních linkách, obrňte se trpělivostí.

I 7*24 může mít zavřeno

Internetbanka nefunguje

Po instalaci certifikátu konečně můžete do banky. Pro vstup musíte ještě vložit heslo z obálky. Možná se pozastavíte nad položkou jméno, většina z nás by do něj asi vložila své jméno, GE si vás však vede jako číslo účtu, takže do kolonky musíte vložit své ID – číslo účtu. Jestliže vše proběhlo správně, jste v bance. Posledních několik dní ji však provází problémy. Například včera (12. listopadu) okolo poledne se vám mohlo zobrazit něco jiného – stránka se vzkazem internal server error, web se jevil jako nedostupný i ve večerních hodinách.

Je to pro "hravé"

A tak to vypadá

Samotné stránky jsou řešeny ve velice světlé, jednoduché a slovy představitelů banky "hravé" grafice. Všude vás provázejí panáčci jako například chlapeček ze stránky pro zadávání platebních příkazů. Jako úvodní strana se vám zobrazí zůstatky na vašich účtech. V záhlaví stránky si můžete volit další možnosti – platební příkazy, nastavení a nápověda. Menu je zatím docela chudé, ale na většinu potřeb řadového klienta stačí. Zájemci o "komplikovanější" operace, jako jsou například inkasa či trvalé příkazy mají zatím smůlu.

Chybičky se najdou

Změna hesla neproběhla úspěšně.

Již při první pohledu do obálky s heslem jsem si říkal, kdo by si zapamatoval něco jako "GrR58fUJ9"? Změna hesla do civilizované podoby se jevila jednoduše, zadáte staré a dvakrát nové. Pětkráte však na mne pouze bliklo "Změna hesla se nezdařila". Slečna z infolinky mi k tomu pouze sdělila, že tento problém hlásí více klientů a že mám počkat do druhého dne. Nový pokus však také skončil neúspěchem, opět tedy kontaktuji infolinku. Tam je mi velice otráveným hlasem sděleno, že si mám přečíst návod, protože jinak bych věděl, že heslo má obsahovat malá a velká písmena a také alespoň jedno číslo. Na samotné stránce sloužící pro změnu hesla o tom však není ani slovo. A výsledné heslo navíc nesplňuje moji touhu po jeho podobnosti se zbývající desítkou hesel, kterou si musím pamatovat.

Neexistující ústav v seznamu bank

Další "problém" se objevil ve formuláři pro zadávání platebního příkazu. Při prvním pohledu do něj jsem nešetřil chválou nad množstvím jeho "vychytávek". Nevíte kód banky, do které chcete poslat peníze? Velice snadno si jej najdete pomocí číselníku. Ten se ale sám o sobě tahá několik minut a navíc působí docela archaicky. IPB tam sice již nenajdete, ale britská HSBC je tam uvedena pod již dva roky neplatným názvem Midland Bank. Pokud navíc zkusíte absolvovat podobný proces pro konstantní symbol, asi nevyjdete z údivu. Po dlouhém čekání se na vás vyvalí několik set čísel v kterých se pravděpodobně nevyzná ani jejich autor. Po dlouhém hledání v něm stejně některé běžné používané konstantní symboly nenajdete (například 498 - splátky úvěrů a půjček). Problémem je, že neuvedené konstantní symboly systém ani neakceptuje, nejvhodnějším řešením je tedy všude dávat 0308 (či jiný váš oblíbený a pro GE známý).

Připomínky vítány

Představitelé GE při prezentaci pro novináře slíbili, že stávající aplikace bude podle strategie "launch and learn" (spusť a uč se za pochodu) postupně upravována podle připomínek klientů. Pokud se vám tedy něco nelíbí, pište a mailujte, možná, že vaše nápady budou realizovány i v praxi. S novou verzí se prý budeme moci setkat už na jaře příštího roku.

Jak se vám líbí Internetbanka? Jste ochotni odpouštět novým produktům jisté mouchy? Podělte se o své názory s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 11. 2001 15:53, TGP

Nevím nevím. Když už přijdu na trh poslední, tak přece nemůžu mít produkt, který je horší než to, co nabízí konkurence, nemyslíte?

Reagovat

 

+56
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2001 15:59, TGP

Jo GE, to je ono...
Dne 9.1.02001 jsem se nechal zlákat reklamní akcí GE Capital Bank – MOBIL ZDARMA od největší GSM banky. Řekl jsem si to je ta pravá akce pro mou matku – je jí 80 let, již 3 roky přispívá pravidelně na chod banky svým důchodem, nikdy nic bance nedlužila a banka s ní neměla žádné problémy - budeme moci převádět bez návštěvy banky a bez namáhavého vypisování převodních příkazů. Při návštěvě pobočky, poprvé jsem zde byl 4. října, ale protože jsem neměl všechny požadované doklady – na akci tohoto rozsahu neuvěřitelné množství –
- občanský průkaz
- rodný list
- výpis ze SIPO
- potvrzení zaměstnavatele – nestačil výpis o přiznání důchodu, který souhlasil s částkami, které přicházely na účet, muselo být zvlášť potvrzení od České správy sociálního zabezpečení
- potvrzení o zaplacení SIPO

jsem se s matkou musel dostavit znovu. Dnes nastal ten den, kdy nám konečně banka poskytne nějakou nadstandardní službu navíc. Protože i já mám v bance účet, který též nikdy nešel do debetu nepředpokládal jsem žádné problémy. Nejdříve jsem musel sepsat smlouvu, banka si všechny doklady ofotila a pak jsme čekali na spojení s Prahou. A už je tu výsledek – matka nesplnila vnitřní kriteria banky pro povolení debetního zůstatku flexiKREDIT. Logická otázka čím, že se to provinila, bohužel zůstala nezodpovězena – bankovní tajemství. Je zcela zřejmé, že pokud jsme nezpůsobilí pro přidělení takové služby jako GSM bankink, tak ani my nezůstaneme u této banky jako její klienti. Ačkoliv jsme se dostali až k vedoucímu, nikdo nebyl schopen říci proč stálý klient banky MOBIL banky GSM bankink nedostane a nový ano? Na mohutné reklamě je nápis – Stačí splnit tyto podmínky a můžete hned „BANKOVAT“, ale ačkoliv je splníte, bankovat nemůžete. Že by se banka plánovitě zbavovala bezproblémových klientů? Že by prováděla dikriminační výběr – tentokráte podle věku? Ačkoliv jsem bance věnoval 3 hodiny času a další na shánění podkladů, jejichž kopie si velkoryse ponechala, asi se to nedovím , neboť na všechny tyto dotazy jsem dostal jedinou odpověď „to je bankovní tajemství a obchodní politika GE Capital Bank“.
Vzhledem k tomu, že z této banky odcházím, doufám, že ji budou i nadále provádět tak, aby odehnaly všechny klienty.
Za celou dobu jednání jsem neviděl ani náznak po tom, s námi jednat, za všechno můžou nastavená kriteria, a je to opravdu zvláštní banka, že v ní nikdo nic neví a nikdo nic nemůže udělat.
Věřím, že někde je háček, něco jsem přehlédl, tak jako u pochybných prodejců růpzných mastiček.

Reagovat

 

-23
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

15. 11. 2002 | 18:36 | Kubů

Proč nejde internetbanka po 17 hod,jaké jsou tedy její výhody,jestliže nemohu se svím účtem nic dělat.Jak je možné že mě na tene problém nikdo neupozornil.
...
více

21. 11. 2001 | 15:59 | TGP

Jo GE, to je ono... Dne 9.1.02001 jsem se nechal zlákat reklamní akcí GE Capital Bank – MOBIL ZDARMA od největší GSM banky. Řekl jsem si to je ta pravá akce pro mou matku – je jí 80 let, již 3 roky přispívá pravidelně na...více

18. 11. 2001 | 13:31 | TGP

Ono často záleží na tom, kdo to řešení dodává. Na druhou stranu - GE s jejím zpožděním nic jiného nezbývalo, uvidíme, kdo bude zavádět nové verze rychleji. více

18. 11. 2001 | 11:12 | SkrivanekT

Lepší GE než Spořitelna, která na internetu zobrazuje jen internetové transakce. Výběry z bankomatů a platby kartou tam vůbec nejsou. GE má alespoň tu pokoru, že přizná nedodělky a vývoj nové verze. To Spořka se tváří, že...více

17. 11. 2001 | 23:50 | Ivan

Po zkušenostech s rúznými způsoby přístupu do různých bankovních domů musím říci, že preferuji dávkový přístup do banky. Přenos nechť je realizován prostřednictvím internetu nebo telefonem, ale u spořitelny i Ge Capital to...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Užitek, Home banking, Burzovní výbory, česká spořitelna, michal wantulok, daň z příjmů, restaurace, psd2, Verizon, volební kampaň, uspořené prostředky, R/R Ratio, korunoví investoři, práva exekutora, Jan Kratochvil, NYMEX, ekonomická situace, KOPM

4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK