Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kola, kola, kolečka

Kola, kola, kolečka
V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat dobrou, ne-li výtečnou internetovou prezentaci, umí ve finančním sektoru málokdo.

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.csobleasing.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Nezbytným předpokladem pro vznik každé dobré internetové prezentace je vhodně zvolená komunikační strategie. Málokdo ji umí, málokdo se ji vůbec snaží definovat. A pokud na začátku jakéhokoli marketingového snažení (a www prezentace není nic jiného než souhrn marketingových aktivit ve specifickém prostředí) nestojí přesná definice cílových segmetů a jejich atributů, volba vhodných forem komunikace s nimi, diferenciace sdělovaných informací a definice alespoň základních cílů těchto aktivit, potom výsledky přinášejí mnohem méně užitku (a poté také zisku), než by mohly a měly.


Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 4- Marketingová rovina: 3 Informační rovina: 2 Grafická rovina: 4 Jazyková rovina: 3 Navigační rovina: 2 Technická rovina: 5



Kreativní rovina:
Marně se celé dny ptám: proč se finanční instituce bojí kreativity? Vždyť nejde o nic většího, než je dobrý nápad, nosná myšlenka nebo alespoň jednotící kreativní prvek. Prezentace pak působí lidsky, příjemně, zábavně. Má duši. Prezentace ČSOB Leasingu duši nemá. Tváří se důstojně, ale nesmírně suše a chladně.

Výsledná známka (jako ve škole): 4-



Marketingová rovina:
Z marketingového hlediska působí pozitivně fakt, že v rámci prezentace může zákazník najít širší servis, i když ho neposkytuje daný subjekt. Hovořím o podsekci Nabídka pojišťoven. Čekal jsem zpracovaný přehled hlavních pojistných produktů, výhody a nevýhody, cenové diference apod. Ale kdepak, jde totiž o jakési dva odstavečky, které pomocí hypertextu slouží uživateli jen jakýsi primitivní rozcestník. A přitom mohlo být za málo peněz a trochu té práce hodně zábavy.

Kalkulačka je několikastupňová, působí to možná dojmem větší propracovanosti, myslím ale, že nezanedbatelné procento uživatelů může to postupné zadávání informací odradit. Na homepage je zařazena nabídka odebraných vozidel, je ale umístěna tak, že si ji nemusí část uživatelů prezentace vůbec všimnout.

V levém části úvodní stránky jsou umístěny jakési buttonky, pod nimi jsou jakési texty, když kliknete na buttonek, výsledek je stejný, jako když kliknete na hypertext, celé to na mě působí neuvěřitelně amatérsky.

Jako dobrou věc hodnotím možnost nahlášení pojistné události pomocí e-mailu. Nerad se opakuji, ale je to nutné. To, co jsem kritizoval v minulém hodnocení, tj. nutnost vyplnění dotazníku s osobními daty v případě, že chci položit společnosti nějaký dotaz, je obtěžující, zbytečné, nedůvěryhodné a z marketingového či obchodního hlediska to je velice špatný tah. Zmírním toto hodnocení snad jen faktem, že povinnými položkami jsou jen jméno a příjmení. Na špatném principu se ale nic nemění.

Výsledná známka: 3



Informační rovina:
Hodnocená prezentace obsahuje velké množství informací, které jsou řazeny poměrně přehledně. Forma, jakou jsou informace podávány, je už méně vhodná. A znova a znova musím opakovat, že ne každý rozumí všem použitým termínům, že jazyk "produktových listů" se nehodí k prostému "překlopení" na web, že dlouhé textové pasáže vypadají na monitoru ještě odpudivěji než kdekoli jinde, že bez lidského přístupu k lidskému uživateli to nejde. Vlastně jde. Ale špatně. V sekci Frekventované dotazy by lepší orientaci pomohl seznam otázek na začátku.

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:
Úvodní stránka je nepřehledná, obsahuje příliš mnoho textu a je neuspořádaná. Vytvořena byla, zdá se, bez jediného nápadu, jak přitáhnout uživatele k dalším informacím ukrytým uvnitř prezentace. Taková homepage mnohem spíš odradí než upoutá. A další nešvar – komunikuje se příliš mnoho novinek a tiskových zpráv. Na HP to bude málokdy málokdo číst a ti, co si to rádi přečtou uvnitř, se možná dál vůbec nedostanou…

Vlastní grafika jakoby neexistovala (nemluvím-li o stylizaci několika koleček, která se snaží o to, aby to celé vypadalo jako web nějakého strojírenského závodu).

Výsledná známka: 4



Jazyková rovina:
Po mých oblíbených namátkových jazykových exkurzích (tentokrát v prvních 3 odstavcích podsekce Historie společnosti konstatuji např. existenci jednohláskových předložek na konci řádku, nerespektování shody vícečlenného podmětu s tvarem (koncovkou) přísudku, nevhodné stylistické spojení ("dále přibližuje"), chybějící mezery ("a.s."), psaní dvojí formy ("email, e-mail"). Možná by se toho dalo najít víc, možná si myslíte, že to jsou hlouposti, prkotiny. Řeknete ale to samé, když ve své oblíbené knize najdete na jedné stránce několik chyb nebo jazykových problémů? Ne, budete brát jako samozřejmost, že vše bude bezchybné, že texty buď tvořil lingvisticky erudovaný odborník nebo že prošly profesionální jazykovou korekturou. Totéž bychom měli požadovat v prostředí internetu.

A perlička na konec. Navštivte sekci Novinky. Čeká tam na vás komický nadpis "archív novinek".

Výsledná známka: 3



Navigační rovina:
Novinky (nebo chcete-li Tiskové zprávy) jsou jednou Novinky (přistupujete-li k nim z homepage), podruhé jde o Tiskové zprávy (dostáváte-li se k nim přes sekci Informace o společnosti). Že nerozumíte, co jsem tím chtěl říci? Já zase nerozumím tomu, jak je něco takového na webu ČSOB Leasingu možné.

Navigace v rámci prezentace probíhá z 90 % pomocí horní navigační lišty, kde se u některých položek obou hlavních menu v režimu on-mouse-over (při najetí myší) otevírá pop-up menu (rozbalovací menu). Tak je zajištěn praktický a velice často užívaný systém rychlé "přepravy" uživatele na kterékoli místo prezentace. Cesta zpět může probíhat pomocí druhotné navigace v dolní části zobrazovaných stránek. Návrat na homepage pomocí loga. Běžné, nijak objevné.

Výsledná známka: 2



Technická rovina:
Neúměrně dlouho (pevná linka 128 kb/s) se natahují jednotlivé stránky v rámci prezentace. A strašlivá poznámka na úplný závěr (už jsem o tom psal vícekrát, nebudu svou reakci tedy opakovat) – formulář s osobními daty (sekce Leasing automobilů, podsekce Žádost o leasing dopravní techniky…) se odesílá bez jakéhokoli zabezpečení. Neodpustitelné!

Výsledná známka: 5



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • dobře optimalizováno pro různé prohlížeče
  • korektní používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů
  • kvalitní fulltextové vyhledávání
  • různá kódování češtiny
  • použití meta tagů pro vyhledávací roboty
(-)
  • občasné používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny používáním stylů
  • chybové hlášky na homepage typu "Warning: No such index in string in odauta/show_mainpage.inc.php3 on line 8" nepůsobí příliš důvěryhodně
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • použití externího stylesheetu
(-)
  • častá definice vzhledu přímo, namísto použití stylů
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • použití DHTML menu
(-)
  • nejsou


Závěr:
Hodnocená prezentace ČSOB Leasingu je velmi dobrá v oblasti navigace a v oblasti informační. Za nejkladnější považuji velkou informativnost stránek a přehledné řazení těchto informací. Nejslabší je technická oblast webové prezentace. To, co se opravdu nedá odpustit, je nezabezpečený přenos dat. Celkově prezentace působí unaveným dojmem, chybí v ní jakýkoli náboj. Je to škoda, protože tím mohou utrpět dobré produkty.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB PD VI PJ MJ VLu PN JR TR KU MV PV průměr
informační hodnota - 1,5 - 1,5 - - 1,5 1,5 - 1,5 1 2 1,50
grafika - 1,5 - 4 - - 3 2,5 - 2,5 1,5 1 2,29
celkový dojem - 1,5 - 2,5 - - 2,5 2 - 2 1,5 1 1,86
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Český Mobil; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Pokud jste navštívili stránky ČSOB Leasing - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-19
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 10. 2001 20:23, TGP

Souhlas, udělat nový web tak starým způsobem není právě nejšťastnější. Otázkou ale vždy je, co chce klient a jak tomu rozumí, že :-)

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 19. 10. 2001 19:41)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 10. 2001 10:40, ash

Pane Barto,

technická rovina 5? To nemyslíte vážně! Za zastaralé tagy (které fungují a jsou vyzkoušeny, a fungují bez problémů), nezabezpečený přístup k osobním datům (žádná důvěrná data se neposílají a zasílání probíha e-mailem), použití definice vzhledu bez použítí stylů a jednu chybovou hlášku, která už tam dávno není a objevila se tam během procesu pravidelných aktualizací zrovna, když jste web hodnotili? Nejste prece jen trošku přísný? Kreativa 4- a grafika 4? Neprehanite to trosku?

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

22. 10. 2001 | 15:50 | ash

Souhlasim s tim, ze ten design je ponekud zastaraly (uz jsem psal, ze od jeho spusteni ubehl rok a pul), nicmene nechapu, jak muzou strankdy CAC leasingu za grafiku a kreativu byt hodnoceny mnohem pozitivneji (nemaji zadny...více

22. 10. 2001 | 12:35 | urubkova

Ten web je udělaný starým způsobem hlavně z grafického hlediska. Weby takového uspořádání a designu si dnes dělají teenageři v hodinách informatiky. Omlouvám se za drsný příměr, ale opravdu to tak an mě působí. více

22. 10. 2001 | 9:36 | ash

a) web byl udělán před rokem a půl b) není udělaný starým způsobem, pouze některé tagy odpovídají starší specifikaci HTML a jsou použity, protože v určítých situacích vyhovují lépe než tagy nové, toť vše. I kdyby tomu klient...více

19. 10. 2001 | 20:23 | TGP

Souhlas, udělat nový web tak starým způsobem není právě nejšťastnější. Otázkou ale vždy je, co chce klient a jak tomu rozumí, že :-) více

19. 10. 2001 | 19:41 | TGP

Naopak, myslím, že čtyřka za grafiku je ještě dobrá známka. Ten web je neuvěřitelně ošklivý a nudný, bez jakéhokoliv milého nápadu. Proč? Co jiného by šlo kreativně zpracovat než něco okolo aut? To přece po nějakém nápadu...více

Oblíbená témata

a.s., automobil, banky, boj, CAC Leasing, cíl, Českomoravská stavební spořitelna, články, ČSOB, ČSOB Leasing, data, datum, definice, dotaz, dotazník, dotazy, e-mail, finanční, firma, flash, forma, formulář, grafika, historie, hodnocení, hodnota, hodnoty, chyby, Index, Indexy, informace, instituce, Internet, investiční, Investiční společnosti, jazyk, kalkulačka, Kalkulačky, kód, komentář, komentáře, komunikace, kreativita, Leasing, Leasing automobilů, Leasingová společnost, Leasingové společnosti, Lin, linka, logo, marketing, média, měna, Měny, mobil, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, nabídky, nahlášení, nápady, navigace, nové, oblast, obor, obory, odborník, odvětví, on-line, orientace, otázky, P/E, parametr, parametry, peníze, Peníze.CZ, Pioneer, Pojistná událost, pojistné, pojišťovna, Pojišťovny, porota, porotce, porotci, Povinné ručení, poznámky, práce, prezentace, princip, problémy, procenta, procento, prodej, prodeje, produkt, produkty, prohlížeče, prostředí, průměr, předpoklad, předpoklady, přehled, přenos, přeprava, přístup, reakce, ručení, ředitel, servis, seznam, SIPO, souhrn, spoj, spořitelna, Spořitelny, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, strategie, systém, škoda, škody, škola, školy, technologie, telefon, termín, událost, události, uživatel, Uživatelé, velké, volba, volby, vozidla, vozidlo, výhoda, výhody, výsledek, Web, zabezpečení, zajištěný, zákazník, zisk, zkušenost, zkušenosti, známka, známky, žádost

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK