Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O chladné královně

| 12. 10. 2001 | 2 komentáře
O chladné královně
V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.cac.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Internet je médium, které je svou podstatou zcela specifické. To není žádná novinka, nic moudrého, nic objevného. S čím ale za Vámi tentokrát přicházím jako s námětem na zamyšlení, je jazyk. Texty, na které jsme si už jakžtakž zvykli v novinách, časopisech, firemních brožurách a reklamních letácích jsou a MUSÍ BÝT JINÉ než texty, které se používají v rámci prezentací na internetu. Jazyková stavba musí být jednodušší, délka textových struktur zkrácená, méně znamená více. O tomto tématu nebylo ještě mnoho napsáno. Nicméně odborníci na jazyk a reklamu se shodují – jazyk na internetu musí být trochu (nebo hodně) jiný. Co si o tom myslíte Vy?

Vstupní stránka CAC Leasing


 

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 4 Marketingová rovina: 2- Informační rovina: 3 Grafická rovina: 3- Jazyková rovina: 3- Navigační rovina: 3 Technická rovina: 4



Kreativní rovina:
Kreativita homepage existuje. Někdo se určitě zodpovědně zamyslel a někdo zodpovědně tvořil. Výsledkem této zodpovědnosti je poměrně zajímavý, nepříliš tradiční a graficky docela vyvedený soubor vizuálů, který neurazí a zaujme. Bohužel u toho ale zůstalo. Další stránky jsou suché, bez fantazie a invence, působí chladně (a stejně tak jako texty) i dost neosobně. Takže jsme opět svědky toho, že se něco dobře nastartuje a hned za startem dojde energie, chuť (no, peníze snad v tomto případě asi ne).

Výsledná známka (jako ve škole): 4



Marketingová rovina:
V sekci Kontaktujte nás uživatel očekává konvenční kontaktní informace (ty jsou obsaženy jinde, takže budiž…), ale místo toho tam na vás čeká dotazník, kde, pokud se chcete k něčemu vyjádřit, musíte zadat celou svou adresu a další údaje. Napadají mě hned poznámky: Proč se mám zpovídat, když chci komunikovat? Je vůbec zabezpečen přenos těchto dat? Víte, co se stane? Málokdo bude reagovat, málokdo se bude ptát, málokdo tento komunikační kanál využije. Nic více, nic méně.

V sekci Obchodní místa najde uživatel klasickou a pořád oblíbenou interaktivní mapu, pak dokonce fotografie jednotlivých poboček (i když ne u všech poboček), nicméně v pop-up nabídce nejsou všechna obchodní místa a kanceláře, co jsou komunikována v mapě. Chybička se vloudila nebo jsou snad některé pobočky před zavřením?

Výsledná známka: 2-



Informační rovina:
Prezentace CAC Leasingu obsahuje hodně informací, ale přitom jsou podávány v přiměřené míře. Nadpis – text. Potud by bylo co chválit, kdyby tato uměřenost nebyla dohnána až do zbytečných krajních mezí. Informační struktury jsou prezentovány jaksi strojově, nelidsky, neberou příliš ohled na to, že uživateli prezentace jsou také lidé, kteří s leasingem nemají tolik zkušeností. Nerozumíš? Nevadí.

V sekci Kalkulačka se dočteme, že se připravuje nová verze. To je hezké, že inovují a zdokonalují, ale já si chci počítat a původní verze by mi třeba stačila. V sekci Pro obchodní partnery je možné stáhnout si nějaký program. Nečekám snad ani žádné bližší informace, tato sekce evidentně není určena pro mě. Ale chybí tu jedna podstatná věc – informace pro potencionální obchodní partnery. Jak se jím stanu, která kritéria musím splnit a hlavně, jaké výhody mi to může přinést? A další poznámky, tentokrát drobnosti: Proč chybí některé informace v anglické mutaci (jediné, co je v sekci Profil společnosti v Aj, je Annual report 1999)? Proč jsou k dispozici výroční zprávy jen za rok 1998 a 1999? Už cca 3 měsíce by měly být tyto materiály k dispozici…

Výsledná známka: 3



Grafická rovina:
Poměrně působivou grafiku z úvodní stránky jsem očekával i dál, ale tak trochu zbytečně. V jednotlivých podsekcích jsou sice v pravém horním rohu upravené vizuální motivy z homepage, ale to je vše. Chlad, který dýchá z textových struktur, ještě umocňuje ta vizuální prázdnota. Alespoň se dá říci, že prezentace je po grafické stránce opravdu „čistá“. V podsekci Tip dne by mi stačila alespoň inteligentní textová úprava.

Výsledná známka: 3-



Jazyková rovina:
Při jazykovém zkoumání se přišlo na ledasco. Na některých místech chybí v textu mezery, jinde jsou chyby v interpunkci (např. v sekci Bazar / ojeté automobily). Dále se zase dočtete zajímavé informace, ve kterých firemní PR experti některá slovní spojení raději v jedné větě zopakují, aby si jich čtenář všiml (sekce Bazar / CAC SHERLOG Millenium), jinde se autor do svých formulací tak zamotá, že neví, kudy z nich ven (sekce Produkty / leasing automobilů / pro podnikatele). Ja bych velmy chtel vzit sy auto na lizink, ale…

Výsledná známka: 3-



Navigační rovina:
Nechápu, proč na homepage není komunikována sekce Kontaktujte nás, když v rámci podsekcí je komunikována v horní navigační liště. V sekci Bazar / ojeté automobily / leasingová kalkulačka se mi objevily 2 naprosto stejné horní navigační lišty pod sebou, většina položek horní lišty byla ale neaktivní. V sekci Produkty je na všech stránkách v dolní liště ještě další navigace v rámci dané podsekce. Tahle druhotná navigace může na někoho působit rušivě, na někoho dobře, otázkou ale zůstává, proč to v jiných sekcích není? V sekci Produkty / leasing automobilů / postup uzavření smlouvy vypadají nadpisy různých stupňů graficky stejně, takže se text stává poměrně nepřehledným.

Výsledná známka: 3



Technická rovina:

Výsledná známka: 4



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • byla provedena optimalizace kódu, zřejmě nebylo vytvořeno WYSIWYG editorem
  • optimalizováno pro Netscape
(-)
  • nekorektní používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů (například cesta k obrázku v parametru SRC bez uvozovek)
  • nejsou důsledně používány alt texty
  • nedodržování párovosti tagů (FONT, B)
  • nepoužití meta tagů pro vyhledávací roboty
  • časté používání zastaralého tagu font (dle doporučení W3C má být nahrazeno styly)
  • celkově až neuvěřitelně velké množství základních syntaktických chyb (doporučoval bych někdy autorům navštívit www.w3c.org)
  • na úvodní straně nás v IE uvítá chyba JScriptu
  • kontaktní formulář nemá žádnou kontrolu vstupních parametrů – po odeslání prázdného formuláře se nám objeví interní dokumentace k programu
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
    (-)
    • definice stylů uvedena přímo ve stránce a ne v externím stylesheetu – obtížná údržba stránek
    • častá definice stylu pro každý prvek zvlášť místo použití třídy
    Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
    (+)
    • použití DHTML menu
    (-)
    • nejsou


    Závěr:
    Hodnocení prezentace společnosti CAC Leasing dopadlo DOBŘE. Tedy průměrně dobře. Téměř samé trojky. A takové známky se možná hodí spíš pro někoho, kdo zaujímá v hierarchii své oblasti působení místo nižší než první. Mnohem nižší.


    Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
    PB PD VI PJ MJ VLu PN JR TR KU MV PV průměr
    informační hodnota 3 2,5 3 2,5 4 - 2,5 1,5 - 3,5 2,5 3 2,80
    grafika 4 2,5 1 2,5 1,5 - 3,5 1,5 - 4,5 2 3 2,60
    celkový dojem 3 2,5 2 2,5 3,5 - 3 1,5 - 4 2 3 2,70
    Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Český Mobil; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus
    Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
    ---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

    Pokud jste navštívili stránky CAC Leasing - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -111
    Ano
    Ne

    Diskuze

    12. 10. 2001 | 11:00 | TGP

    To je pravda, mi třeba na výběr moc nedali. Ber neber, žádné vyber si. Ať žije konkurence :-) více

    12. 10. 2001 | 10:42 | TGP

    Na to, jak je ta firma velká, je ten web hodně špatný. Ale napadá mě otázka - používají klienti CAC internet? Nebo jde jenom o to, aby leasing u CAC natlačili klientovi v autosalonu a on nemá možnost volby - takže nepotřebuje...více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Bludný kruh chudoby, Tržní úroková míra, Movitý majetek, banky, psd2, daně, andrej babiš, start-up, pasivní, celní unie, Jan Maňák, odpis, menopauza, zanedbání povinné výživy, priority, část I., specifikace doplňků, výběr auta

    1AX2171, 1AS4630, 1M31960, 4AJ9183, 4AT7794

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK