Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

E-Procurement podle SAP

| 8. 10. 2001

Pod pojmem E-Procurement chápeme řešení centralizovaného nákupu zaměřené na automatizaci nákupního procesu a elektronickou komunikaci s dodavateli. E-Procurement podporuje decentralizaci všech operativních činností nákupu při současné centralizaci všech strategických činností nákupu výrobních a nevýrobních materiálů a služeb. Snížení procesních nákladů se dosahuje eliminací oběhu papírových dokladů, automatizovaným zpracováním požadavků na nákup, minimalizací četnosti chyb a využitím elektronické výměny obchodních dokladů s dodavateli. Uživatelé mají k dispozici okamžitý přístup k aktuálním informacím o stavu vyřízení svých požadavků, čerpání rozpočtů, stavu dodávky a podobně. Potenciál dalšího zefektivnění procesu nákupu vyplývá z přesného zdokumentování nákupního chování uživatelů v elektronické podobě a to jak v oblasti procesních nákladů, tak v oblasti pořizovacích cen.

Enterprise Buyer Professional je řešením E-Procurementu firmy SAP. Funkcionalita řešení Enterprise Buyer Professional pokrývá pořizovací procesy od vytvoření požadavku na objednávku přes konfigurovatelný vícestupňový schvalovací proces, vytvoření a odeslání objednávky, potvrzení příjmu materiálu nebo převzetí služby až po zpracování faktury. Obsahuje funkce schválení a odmítnutí pro požadavky podléhající schvalování. Dále umožňuje zadávat na Internetu veřejná nebo neveřejná výběrová řízení nebo reverzní aukce a tím využít další možnou cestu k nalezení optimálního dodavatele a k úsporám na cenách pořízení nakupovaných materiálů. Nakupující má možnost kdykoli zobrazit aktuální stav své objednávky nebo požadavku. Součástí produktu je elektronický katalog s nástroji vyhledávání podle klíčových slov a kategorií. Nástroje pro management obsahu katalogu umožňují pracovníkům nákupního oddělení provádět údržbu a servis vlastního unifikovaného katalogu. Systém přístupových práv do katalogu umožňuje nastavit pro každého uživatele přístup pouze na specifické materiály a materiálové skupiny. Řešení Enterprise Buyer Professional disponuje předdefinovanými standardními reporty, které umožňují operativní i strategické analýzy nákupu.

Zabezpečením přímé elektronické komunikace mezi odběrateli a dodavateli snižuje toto řešení významně náklady a umožňuje dosáhnout vysoké návratnosti investic. Svou roli hraje také skutečnost, že řešení umožňuje vzdálený přístup do systému rovněž dodavatelům, kteří mohou přes Internet udržovat svá data, to znamená údaje v interním katalogu dodávaného materiálu či služeb, data o svých kontaktních osobách (prodejcích apod.) a dále rovněž přímo do systému zadávat na základě vystavené objednávky a příjemky údaje pro fakturaci a tím podstatně usnadnit zpracování velkého objemu faktur za zboží a služby. V případě realizace internetových aukcí a poptávkových řízení mohou dodavatelé po příslušné autorizaci vstupovat do systému a zadávat své nabídky.

Ekonomické přínosy řešení Enterprise Buyer Professional vyplývají jednak ze zefektivnění samotného nákupního procesu, dále pak ze snížení ceny pořízení nakupovaného zboží.

Úspory procesních nákladů nákupu vyplývají z automatizace nákupního procesu, možnosti vyhledávání nakupovaných položek v přehledných on-line katalozích, automatizovaném předkládání požadavků odpovědným manažerům podle konfigurovatelných schvalovacích scénářů, snížení četnosti chyb, snížení počtu administrativních pracovníků a elektronické výměny obchodních dokladů s dodavateli.

Snížení ceny pořízení nakupovaného zboží se dosahuje zavedením transparentního nákupního procesu s pokročilými možnostmi reportingu, zlepšením kontroly dodržování rámcových smluv, možností vyjednání výhodnějších rámcových smluv využitím plné nákupní síly společnosti, využitím veřejných a neveřejných elektronických výběrových řízení a reverzních aukcí.

Enterprise Buyer Professional je centrálním nákupním portálem platformy mySAP.com integrovaným se systémy materiálového hospodářství, plánování výroby, plánování údržby, řízení dodavatelských řetězců a řízení životního cyklu produktu. Enterprise Buyer Professional může spolupracovat i se systémy plánování podnikových zdrojů (ERP systémy) třetích stran nebo může být provozován samostatně bez ERP systému pro nákup nevýrobních materiálů a služeb.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK