Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Bude ING nejlepší?

Bude ING nejlepší?
Poslední hodnocenou prací v rámci cyklu pojišťoven je webová prezentace společnosti ING Nationale Nederlanden. Podle objemu předepsaného pojistného zaujímá tato společnost na českém pojišťovacím trhu 5. místo. Tím toto kolo končí a my budeme velmi brzy znát vítěze. Má tento poslední adept šanci stanout na postu nejvyšším?

Zamyšlení pro tento týden:
Hned v úvodu tohoto zamyšlení bych chtěl velmi poděkovat Vám všem, kteří jakýmkoli způsobem reagujete na mé články. Věřte, že si Vašich reakcí velmi vážím a těším se na ně. Otázka, kterou jsem si pro tento týden položil, s tímto faktem souvisí. Zní takto: existuje v prostředí českého internetu snaha „lidu“ (nebo chcete-li koncových uživatelů či zákazníků) o jakousi kodifikaci základních principů, na kterých jsou webové prezentace (ale i jakékoli jiné obchodní a marketingové aktivity v prostředí internetu) vytvářeny? Existuje u nás už jakési „internetové veřejné mínění“, které by mělo alespoň takovou duchovní sílu, která by jaksi usměrňovala tvůrčí počiny na internetu? Pokud chci vytvořit klasickou inzerci určenou pro velký deník, který čtou miliony lidí, nemusím být ani velkým profesionálem a přesto tuším, že existují jisté hranice, které nesmím nebo bych neměl překročit, že tu existuje jakási pomyslná čára, za kterou už to jaksi nejde. Jsme schopni začít konečně dávat jasně najevo, co chceme a co ne? Vždyť většina internetových aktivit v rovině prezentační je určena právě nám.

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.natned.cz
Vstupní stránka webu ING Nationale-Nederlanden
Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2-Marketingová rovina: 1Informační rovina: 1-Grafická rovina: 2Jazyková rovina: 3-Navigační rovina: 2Technická rovina: 2


Kreativní rovina:
Hodnocené stránky jsou kreativní jen decentně. Kreativita grafického ztvárnění hlavního menu a interakce jednotlivých položek? Příjemná a potěšující. Kreativita spojení grafických motivů na homepage? Trochu zastaralá, tak rok zpátky, zdá se mi. A to je všechno. Spíše tu vítězí snaha o pompéznost a ta kreativitě většinou příliš nepřeje. Vlastně se mi ten web zdá být hodně konzervativní, i když tomu v prvním plánu grafická a vizuální podoba obecně příliš nenasvědčuje. Jakoby ta vize pevného uchopení jistot a bytostná touha neexperimentovat byla dovedně ukryta pod skořápkou vizuálního pokusnictví. No, to jsem to hezky vyjádřil.

Výsledná známka (jako ve škole): 2-



Marketingová rovina:
"Využij každé příležitosti a nebudeš litovat, co jsi propásl", praví klasik. Jak trefněji vyjádřit fakt, že po marketingové stránce jsou stránky pojaty velmi zodpovědně a kvalitně. Co hledám a co mám najít, to obsahují. Poměrně hezky je řešena problematika poboček (sekce SPOLEČNOST, podsekce AGENTURY), jen mám pocit, že už by to v dnešní době bylo možné řešit dokonaleji. Vždycky mě fascinuje nějaká ta možnost něco si spočítat a předběžně vykalkulovat. V tomto případě doporučuji navštívit sekci PRODUKTY, podsekci SPOČÍTEJTE SI. Možnost zjistit si, jaké daňové výhody přinese produkt zaměstnanci nebo OSVČ, příležitost vymodelovat si prognózu životního pojištění, to všechno jsou technologicky sice nikterak převratné, ale přece jen líbivé a užitečné příjemnůstky, které bychom měli začít vyžadovat jako standard. V konečném marketingovém důsledku jde také o velmi významný obchodní tah, který může, je-li dobře proveden a dotažen do konce, přinést kýžený výsledek – další peníze, další klienty.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:
Komplexnost komunikovaných informací o produktech a službách je dostačující. Nad využíváním produktových listů, které jsou v nezměněné formě využity pro tolik specifické prostředí internetu, jsem filosofoval už v předchozích článcích. Myslím, že to ještě nějakou chvíli potrvá, než si lidé z marketingu a PR uvědomí, že textové struktury vhodné pro klasické médium nemusí a někdy ani nemohou plnit svou funkci na 100%, pokud je bez úprav a myšlenky využijeme v prostředí, pro které nebyly vytvořeny.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:
Líbí se mi FLASHové intro, které neobtěžuje a nesnaží se za každou cenu upoutat pozornost. Líbí se mi použité vizuální motivy na homepage (ale to bych měl spíš pochválit architekty). Grafické submotivy v rámci jednotlivých sekcí jsou velmi čisté, určitě se na jejich tvorbě podílel dobrý grafik. Ale násilnost spojení hlavních motivů v levé části úvodní stránky a barevné kombinace (ono je to trochu problematické, když má někdo takovou korporátní barvu) to se mi nezdá příliš zdařilé. Pokud ale měla vizuální podoba evokovat pocity monstrozity, síly a stability, pak asi splnila svůj účel. Když o tom tak přemýšlím, mám silný pocit, že takové grafické pojetí by bylo úžasně úspěšné na začátku roku 2000. Teď máme jiné datum, stránky usnuly a kdoví, který impuls by je mohl probudit do nové, změněné podoby.

Výsledná známka: 2



Jazyková rovina:
Když využít texty z produktových listů, tak texty, které psal nebo pomáhal psát odborník na lingvistiku a teorii psaného projevu. Při náhodné textové prověrce jsem narazil např. (a teď zkoumejte se mnou, prosím) na kapitolku INVESTIČNÍ ŽIVOTNÍ POJIŠTĚNÍ. V první větné konstrukci je zcela chybná stylistická výstavba, na začátku druhého souvětí udělal „stylista“ chybu jako vystřiženou ze školních slohovek – opakování totožných jazykových prostředků v krátkém textovém úseku. Ani další texty nepřekvapují zrovna stylovou vybroušeností, natož pak srozumitelnými formulacemi. Vždycky si v takových chvílích říkám, že ten hloupý jsem já… Znáte ten pocit?

Výsledná známka: 3-



Navigační rovina:
Navigace funguje poměrně dobře. Klasické využití horní navigační lišty s příjemnými dynamickými změnami při pohybu uvnitř struktur. Strukturovanost prezentace je velmi promyšlená. Potřebnou informaci jsem našel vždy velmi rychle. U FLASHového menu ovšem není k dispozici HTML verze (viz technická rovina), takže to, nad čím se rozplývám nadšením, mnozí z Vás vůbec neuvidíte. A to je velká chyba a velká škoda.

Výsledná známka: 2



Technická rovina:
To, co upoutá nejvíc, je již jednou zmíněné FLASHové menu. Rychlost načítání homepage nebyla poprvé před nacashováním nijak závratná. A velmi dobré je full-textové vyhledávání v rámci prezentace.

Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • korektní používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů
  • nápověda ve formulářích
  • syntaktické chyby v mezích normy (jedná se spíše o překlepy, časté jsou zapomenuté uvozovky, ale dají se najít i takové věci, jako je použití apostrofu místo uvozovky a parametrech tagu)
  • použití meta tagů pro vyhledávací roboty
  • kontrola údajů ve formulářích na klientské straně (na druhou stranu není zřejmé, zda je kontrola i na serveru, protože formuláře nejdou bez JavaScriptu odeslat)
  • kvalitní fulltextové vyhledávání
(-)
  • chybí i jednoduché upozornění, pokud prohlížeč nepodporuje rámce
  • horní rámec je v Netscapu oříznutý
  • v tlačítkách formulářů není definován nulový okraj, takže v Netscapu je okolo tlačítek nehezký modrý rám (je škoda, že si toho autoři nevšimli, protože jinak jsou stránky pro prohlížeče Netscape optimalozovány poměrně dobře)
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • společný stylesheet v externím souboru
(-)
  • častá definice stylu pro každý prvek zvlášť místo použití třídy
  • častá definice vzhledu přímo v parametrech tagu místo použití stylu
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • použití FLASH menu
(-)
  • u FLASH menu není k dispozici HTML verze

Závěr:
Jsem přesvědčen, že dnes hodnocená prezentace společnosti ING Nationale Nederlanden je tím nejlepším, co jsem zatím měl na tomto serveru možnost hodnotit. Nevím přirozeně, jak rozhodnou kolegové z odborné poroty a jaké sympatie nebo odborné připomínky budete mít vy, čtenáři serveru peníze.cz. Je opravdu hodně toho, co by se mělo na „krásné“ doméně www.ingnn.cz zlepšit. Ale byla podle mého názoru nejlepší, takže dnes místo závěru říkám jen: GRATULUJI.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PBPDVIPJMJ VLuPNJR TRKUMVPV průměr
informační hodnota21 -2,51,5-13,5- 21,532,00
grafika1 1- 1,51-1,53 -1,512 1,50
celkový dojem2 1- 21-1 3,5- 1,51,521,72
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Český Mobil; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Pokud jste navštívili stránky ING Nationale Nederlanden - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2001 18:56, TGP

Ten design úvodní stránky mi přijde docela divný, takový mišmaš bez ladu a skladu.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 9. 2001 14:46, Horackova

:-)

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 27. 09. 2001 14:29)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

2. 10. 2001 | 16:37 | TGP

I my bychom byli rádi, kdybychom občas mohli hodnotit i další weby (a máte pravdu, že web ČPP by obstál velmi dobře). Jenže pokud bycho hodnotili weby všech pojišťoven, potřebovali bychom na to více než 30 týdnů - a to by...více

2. 10. 2001 | 15:54 | AS

Dle této logiky by bylo konečně možná vůbec nejlepší všechny pojistné produkty zastavit, než se situace uklidní ne? A na adrese ING NN mít místo webu pojišťovny pouze omluvný dopis, že jsou mezi námi tací, kteří za vším hledají...více

2. 10. 2001 | 15:29

V hodnoceni navigace recenzent píše: "U FLASHového menu ovšem není k dispozici HTML verze (viz technická rovina), takže to, nad čím se rozplývám nadšením, mnozí z Vás vůbec neuvidíte. A to je velká chyba a velká škoda." ...více

2. 10. 2001 | 15:17

ING se jeví opravdu jako hodně povedený web. Ale proč je v soutěži jen 5 pojišťoven? Třeba taková Česká podnikatelská pojišťovna (www.cpp.cz) si myslím, by mohla být pro ING slušným soupeřem. více

27. 9. 2001 | 18:56 | TGP

Ten design úvodní stránky mi přijde docela divný, takový mišmaš bez ladu a skladu. více

Oblíbená témata

ALLIANZ, banky, cena, ceny, Cestovní pojištění, ČESKÁ POJIŠŤOVNA, Českomoravská stavební spořitelna, články, daňové přiznání, data, datum, definice, důsledky, finanční, firma, flash, forma, formulář, funkce, grafika, hodnocení, hodnota, hodnoty, hranice, chyby, impuls, informace, ING, instituce, Internet, investiční, Investiční společnosti, Investiční životní pojištění, inzerce, IPB, jistota, klienti, kód, kombinace, komentář, komentáře, konstrukce, kontrola, kontroly, konzervativní, Kooperativa, kreativita, marketing, média, měna, Měny, mobil, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, navigace, norma, normy, nové, obor, obory, odborník, odvětví, on-line, OSVČ, otázky, parametr, parametry, peníze, Peníze.CZ, Pioneer, plán, pobočka, pobočky, pohyb, pojistění, pojišťovna, Pojišťovny, porota, porotce, porotci, PR, prezentace, princip, problematika, prodej, prodeje, produkt, produkty, prognóza, prohlížeče, prostředí, prostředky, průměr, překlep, reakce, rychlost, ředitel, seznam, SIPO, služby, spoj, spořitelna, Spořitelny, stabilita, standardy, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, struktura, škoda, škody, škola, školy, technologie, telefon, účel, údaje, úprava, úvod, uživatel, Uživatelé, velké, vítěz, vízum, výhoda, výhody, výsledek, výstavba, Web, zákazník, zaměstnanci, zaměstnanec, zkušenost, zkušenosti, změna, změny, známka, známky, životní, Životní pojištění

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fundamentální analýza, Warrant, Operace na volném trhu, mobilní operátoři, fayn, andrej babiš, spotřebitel, vodafone, Orange, Americký dolar, Théta, kalendářní den, spekulativní bublina, Komise pro úpravu stanov, riziková zóna, index Deutsche Bank, personál, hospodářská krize

2K26666, 1SB6023, 2SY7924, 3U32127, 4AP2252

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK