Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Česká spořitelna má telefonní bankéře

Česká spořitelna má telefonní bankéře
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.

Spořitelna v současné době nabízí kompletní škálu přímých komunikační kanálů pod názvy Sporotel telebanking, Sporotel SMS, Home banking, GSM banking, Internet banking a WAP banking. Sporotel telebanking za produkty konkurenčních bank trochu zaostává, a proto právě tuto situaci se rozhodla Spořitelna napravit.

Zákazníci České spořitelny si mohou na pobočkách nebo přes zelenou linku Spořitelny objednat nový produkt telefonního bankovnictví Servis 24. Služba zatím poběží souběžně se Sporotelem, protože zpočátku bude Servis 24 oproti Sporotelu nabízet menší portfolio služeb. Rozsah služeb by se ale měl postupně rozšířit. Klienti banky by v budoucnu mohli využívat řady produktů a služeb nejen České spořitelny, ale celé její finanční skupiny.

Servis 24 umožňuje
  • zadání jednorázových příkazů k úhradě
  • zadání trvalých příkazů k úhradě
  • zjištění stavu na účtu
  • dotaz na pohyby na účtu
  • zadání souhlasu s inkasem
  • změnu souhlasu s inkasem
  • zrušení souhlasu s inkasem
  • změnu trvalého příkazu
  • zrušení trvalého příkazu
  • založení vkladového účtu

Sporotel nabízí v současné době navíc:

    • obecné informace o kurzovních lístcích, úrokových sazbách apod.
    • operace se sporožirovým vkladem (založení, změna, zrušení)
    • operace s podílovými fondy Investiční společnosti ČS
    • nákup celoročního cestovního pojištění Kolumbus

Telefonní bankéřky a bankéři

Sporotel telebanking je založen na principu hlasových menu, tedy funkcí nabízených automatem. Klient může zadat platební operace výběrem jednotlivých položek menu a vložením údajů prostřednictvím klávesnice telefonu. Platební operace však nebylo doposud možné ve stávajícím telefonním bankovnictví Spořitelny zadávat s pomocí operátora. Ten totiž měl pouze povoleno poskytovat informace. Nová služba přináší hlavní vylepšení právě v možnosti výběru mezi obsluhou prostřednictvím hlasového automatu a živého telefonního bankéře, kterých má Spořitelna v novém call centru v Prostějově 71. Jejich počet by se měl ještě zvýšit. Pomoc telefonního bankéře při zadání příkazu k úhradě je samozřejmě dražší (účetní položku za transakci stanovila Spořitelna na 3,50 Kč) než využití automatu, při kterém klient zaplatí za účetní položku dvě koruny. Účetní položka vzniklá použitím hlasového automatu prostřednictvím služby Servis 24 však bude nejméně do konce roku nezpoplatněná. Česká spořitelna tak pokračuje v trendu cenového zvýhodňování automatických služeb bez živé lidské obsluhy. Mimochodem, navštěvujete ještě přepážky na pobočkách?

Přespolní klienti

U Sporotelu byli výrazně znevýhodněni mimopražští klienti, protože pokud chtěli využívat služeb telefonního bankovnictví České spořitelny, museli doposud volat na pražské telefonní číslo. Bohužel ani u Servisu 24 Spořitelna nezavedla oblíbenou zelenou linku. Rozhodla se pro takzvanou modrou linku, což je speciální telefonní číslo, které je dostupné z celé republiky za místní telefonní poplatek. Služba je dostupná i z mobilního telefonu. Podle informací, které redakce Peněz.CZ obdržela z tiskového oddělení České spořitelny, by toto telefonní číslo mělo v budoucnu fungovat i pro mobilní telefony tak, aby klient volal pouze v rámci své sítě (této úpravy bychom se mohli dočkat v průběhu října).

Poplatky

Spořitelna opět pokračuje v taktice cenového zvýhodňování nových produktů a především produktů přímého bankovnictví. Aktivace služby je zdarma, navíc klient do konce tohoto roku nebude platit měsíční poplatek za používání Servisu 24, který Spořitelna stanovila ve výši deseti korun měsíčně. Je však také nutné připomenout, že správa a vedení sporožirového účtu je díky sjednané službě elektronického bankovnictví o pět korun levnější než bez ní. Měsíčně tedy zaplatíte paušál 15 korun za vedení účtu včetně Servisu 24 a nově od prvního září také poplatek 5 korun za vyhotovení výpisu a 5,40 Kč za poštovné. Spořitelna celkově zvýhodňuje elektronické bankovnictví oproti přepážkovému, navíc se snaží do procesu co nejméně zapojovat své pracovníky, proto jsou i automatické služby cenově zvýhodněny. Zadání změny či zrušení trvalého příkazu je tedy prostřednictvím služby přímého bankovnictví bez poplatku, naproti tomu zaplatíte na přepážce za stejnou transakci poplatek třicet korun. Obdobně za zadání jednorázového příkazu k úhradě na přepážce zaplatíte dvacet korun, elektronicky či vložením do sběrného boxu od dvou do čtyř korun podle zvoleného bankovního kanálu.

Sporotel versus Servis 24

Servis 24 je v současné době především díky osvobození od měsíčního poplatku lákavý pro klienty, kteří potřebují přes telefon ovládat základní transakce na svém sporožirovém účtu, jako je zjištění zůstatku, operace s jednorázovými či trvalými příkazy a podobně. Navíc nabízí volání pouze za místní telefonní poplatek. Pro tyto uživatele bankovních služeb České spořitelny je tedy nejvhodnější postup zrušení služby Sporotel, které je nyní zpoplatněno, a zdarma založení služby Servis 24. Klienti, kteří by chtěli využívat Servis 24 a Sporotel SMS, mohou požádat pouze o zrušení služby Sporotel telebanking. Za Sporotel SMS zaplatí měsíční poplatek pět korun.

Používáte služby přímého bankovnictví České spořitelny? Jste s nimi spokojeni či nespokojeni? Vyhovuje vám poplatková politika ČS? Podělte se o své názory!

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2001 17:35, CSdefence

Dobra otazka-10 mistne klientske cislo (nemenne) + 6 mistne heslo (kdykoliv mozno menit, jako pin u sporotelu) - z tohoto hesla jsou pri kazdem pristupu vyzadovany 3 nahodne vybrane pozice.Dalsi prvky zabezpeceni nejsou verejne.Dekuji.

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 18. 09. 2001 14:07)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2001 16:39, afilip

Ja jsem si nechal udelat 29.8 GSM banking na sporozirovy ucet Ceske sporitelny. Dodneska nemam jeste BPUK. Ale uz mam cenik GE Capital banky, kam si asi pujdu udelat ucet misto toho ve Sporitelne. Docela me nastvali.

Reagovat

 

-10
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

30. 9. 2001 | 19:09 | TGP

Ono taky bude záležet na struktuře klientů. U ebanky možná lidi ten papír nechtějí, já jsem ale rád, že ho mám. Používám mojibanku od KB pro rychlou kontrolu údajů, ale když přijde výpis, tak si ještě jednou vše popořádku...více

30. 9. 2001 | 18:39 | T. Novotný

Dobrá, jednou-dvakrát ročně papír potěší, ale měsíčně? P.S.: Kdyby byly úřednice tak špatné jak si myslíte že si myslím, tak bych tam přece už nebyl :o) více

30. 9. 2001 | 16:50 | TGP

Nevím, co CSdefense, ale je třeba říct, že paní na pobočce opravdu měla pravdu (já vím, u úřednic ze spořitelny je to téměř neuvěřitelné, ale je to tak :-). Zákon opravdu stanoví povinnost banky zaslat klientovi (minimálně...více

30. 9. 2001 | 15:54 | T. Novotný

To, že se ve spořitelním i-bankingu nedají měnit trvalé příkazy zadané na pobočce mne štve taktéž. Od celého zařízení jsem čekal více, např. možnost zrušit zasílání výpisů a mít přehled sice jen na monitoru, avšak neustále...více

30. 9. 2001 | 15:01 | Marek1

Servis 24 zatim nema SMS.Aspon tak me informovali v pobocce Spotitelny.po zavedeni SMS v ramci Servisu 24 budu uvazovat o zruseni SMS Sporotelu,ktery mi dokonale vyhovuje. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK