Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Šetřete síly

Šetřete síly
Počasí na výlety jako dělané. Co takhle vyrazit na kolo? Ale kam, když v okolí padesáti kilometrů už znáte každý kámen? Chtělo by to nějakou změnu. Třeba vyjížďku po krásách jižních Čech nebo projet Jeseníky. Ale jak tam dostat kolo a nepřivodit si infarkt?

Kdo má kondičku a je tak trochu blázen, dojede do cíle na kole, ať je to padesát, sto nebo dvě stě kilometrů. Svátečním cyklistům, kteří se nechtějí uhnat dříve než překročí hranice okresu, nezbude nic jiného, než prostudovat jízdní řády vlaků, autobusů případně nastartovat auto.

Vy a kolo vlakem

Nechte své nohy před náročným výletem odpočívat a sedněte na vlak. Počítejte však s tím, že je třeba být na nádraží aspoň půl hodiny před odjezdem vlaku. Koupíte si jízdenku, vyplníte doklad o stavu kola a odevzdáte ho spolu s kolem u "Příjmu spěšnin" a dál už se nemusíte o nic starat. Kolo bude v cílové stanici ve stejnou dobu jako vy. Nemusíte mít obavy, že byste o něj přišli, v příloze Zavazadlového lístku je uvedeno výrobní číslo kola a přesný popis včetně stupně poškození a doplňků. V případě poškození nebo ztráty České dráhy hradí škody do patnácti tisíc korun. A to vše za čtyřicet korun, nejedete-li dál než padesát kilometrů, padesát korun do sta kilometrů nebo šedesát korun nad sto kilometrů.

Pokud se přece jenom bojíte, že by se s vaším kolem zacházelo nešetrně, mají pro vás České dráhy "Pojízdnou úschovnu" s odbavením přímo u vlaku. Navíc nemusíte být na nádraží dlouho předem a ještě k tomu ušetříte, platí se třicet korun za kolo a brašnu bez ohledu na vzdálenost.

Pojízdnou úschovnu je možno využívat od 10. června do 30. září 2001 na těchto tratích:
Praha – České Budějovice
České Budějovice – Volary – Nové Údolí
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Břeclav – Brno – Praha – Františkovy Lázně
Brno – Jeseník
Pardubice – Liberec
Hradec Králové – Jičín – Turnov
Chomutov – Vejprty
…a zpět

Nechcete-li kolo v žádném případě pustit z dohledu, nezbývá, než najít vlak označený symbolem jízdního kola. V takovém vlaku jsou zařazeny vozy s upravenými prostory pro přepravování kol, do jednoho vagónu se jich vejde deset. Kolo můžete mít u sebe celou dobu také v osobních a spěšných vlacích, v jednom vagónu můžete přepravovat jedno kolo.

Pokud chcete kolo přepravit, ale nemůžete jet stejným vlakem, nechte si ho poslat jako spěšninu. Počítejte s tím, že na delší vzdálenosti nebo frekventovaných tratích trvá přeprava déle než jeden den. Na druhou stranu je výhodné, že s kolem nemusí nikdo jet a je možno jej poslat i jiné osobě. Za přípatek deset korun České dráhy telefonicky informují, že kolo dorazilo do cílové stanice. Do sta kilometrů zaplatíte čtyřicet korun, což je levnější než kdybyste s kolem jeli. Naopak mnohem dražší je poslání kola na delší vzdálenosti, z Ostravy do Prahy to stojí o něco více než sto korun.

A co autobus?

Co dělat, když k cíli vlak nejede a na kole je to pořád ještě daleko? Nabízí se možnost dojet autobusem. Na řidiče se už z dálky usmívejte, dělejte psí oči nebo se tvařte unaveně. Kola se totiž autobusem přepravovat nesmí, aspoň to tvrdí autobusové společnosti. Řidič může přimhouřit oko, záleží hlavně na tom, jestli je v autobuse místo. Když se vám povede řidiče přesvědčit, za přepravu kola zaplatíte jako za zavazadlo. Dálkovými linkami své kolo nesvezete, řidiči bývají neoblomní.

Nevejde se do kufru? Dejte ho na střechu

Jestliže máte auto s velkým kufrem, ale kolo tam stejně nevejde, můžete si pomoci speciálním nosičem kol. Ten zabudujete přímo do kufru a jízdní kola po odmontování kol upevníte za vidlici. Takto přepravíte dvě, po dokoupení adaptéru za sedm set korun až čtyři kola. Za samotný nosič zaplatíte necelé tři tisíce.

Pro vás, kteří nemáte na kola v kufru místo, nezbývá nic jiného, než dát kola na střechu. Kupte si nosič a namontujte ho na zahrádku. Nosič má seřiditelný držák na rám a pneumatiky a lze do něj upevnit kola jakýchkoli rozměrů. Po prvním nastavení už je všechno jednoduché a rychlé. K dostání jsou i nosiče, které lze zamknout. Cena jednoho se pohybuje od tří set do tří tisíc, zahrádku lze pořídit za dva tisíce. Není to zrovna levná záležitost. O nosičích si přečtěte více tady.

Jako nejjednodušší, nejlevnější a možná taky nejspolehlivější se jeví vlak. Není to tak drahé, ani komplikované jako shánění a výběr toho správného nosiče a navíc neriskujete, že natrefíte na nerudného řidiče a budete šlapat celou trasu na kole.

Berete si letos na dovolenou kolo? Jedete na něm nebo ho svěříte Českým dráhám? Budete přemlouvat řidiče autobusu nebo si koupíte nosič? Podělte se s námi o své zážitky s přepravou jízdních kol.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+1
Ano
Ne

Diskuze

12. 7. 2001 | 9:37

Nedavno jsem potreboval dostat kolo z Prahy na Sumavu, chtel jsem jet vlak Znami me varovali, ze to neni vubec bezpecne, ze videli na Hl. nadrazi, jak se s koly zachazi. Vahal jsem, ale nic jineho mne nezbyvalo. Nakonec kolo...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK