Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu

Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu
Každý čtvrtý hovor do penzijního fondu skončí jinak, než spojením se zodpovědnou osobou. Pokud už se dovoláte, není to záruka, že dostanete kvalitní a přesné informace. Co vše se vám při volání do penzijního fondu může stát si přečtěte v našem testu.

Většina klientů svěřuje penzijním fondům peníze na desítky let. Měly by to tedy být důvěryhodné a stabilní instituce. Pokud by si však potenciální zákazníci chtěli tyto vlastnosti fondu ověřit po telefonu, asi by si nevybrali žádný. V průměru se do nich totiž dovolají pouze tři ze čtyř volajících a v těch, kam se dovolají všichni, jsou zase na štíru s přístupem k zákazníkům.

Stěhujeme se, tak se na nic neptejte

Šance, že se dovoláte někomu schopnému zodpovědět váš dotaz jsou na české podmínky relativně dobré. V průměru se nepovede každý čtvrtý hovor, přibližně stejně dopadl loňský telefonní test stavebních spořitelen, o něco lepší situace byla v bankách. V technicky nejlepším penzijním fondu České pojišťovny (při porovnávání měřitelných veličin – zvednou telefon, zodpoví hovor apod.) dokonce uspěli všichni volající. Naopak nejhorších výsledků dosáhl Spořitelní penzijní fond. Z patnácti hovorů bylo sedmkrát obsazeno, sedmkrát nikdo během dvou minut nezvedl telefon a pouze v jednom případě byl dotaz volajícího zodpovězen. Podle vyjádření Otakara Hrazdíry, ředitele marketingu fondu, se v té době stěhovali. To však není důvod pro to, aby nemohl být pro volající namluven vzkaz na záznamníku.

Telefonní dosažitelnost penzijních fondů
Pořadí Název penzijního fondu Dosažitelnost funkční (%) Průměrný funkční responční čas
1. PF České pojišťovny 100 28
2. Vojenský otevřený PF 93 21
3. Českomoravský PF 88 24
4. Všeobecný vzájemný PF 87 20
5. PF Komerční banky 81 16
6. Winterthur PF 73 14
7. Allianz-Živnobanka PF 69 37
8. ABN Amro PF 67 12
9. ING PF 44 66
10. Spořitelní PF 6 2
Funkční dosažitelnost - procento uskutečněných telefonátů, kdy dojde ke spojení s osobou, která je schopna zodpovědět dotaz volajícího
Průměrný funkční responční čas - doba, která uplyne od zvednutí sluchátka do okamžiku, kdy mluvíte s kompetentním člověkem.

Náš zákazník, náš pán?

Společnosti, které se technicky umístily na špici tabulky, většinou propadly při hodnocení úrovně telefonní komunikace se zákazníkem. Českomoravský penzijní fond, kde uspěje devět z deseti hovorů, se v tomto směru ukázal jako nejhorší. Jeho operátoři mluví znuděným hlasem a volající má často dojem, že obtěžuje. Odpovědi bývají zmatené a zákazník občas dostane odpověď na otázku, kterou nepoložil. Jen o něco lépe dopadl fond České pojišťovny, který byl sice techniky nejlepší, ale jeho klientští poradci jsou strozí a občas neochotní. Dvě malá faux pas se povedla v Allianz penzijním fondu. V prvním případě odpověděla slečna na centrále volajícímu na jeho otázku slovy "no se mnou určitě ne!" a spojování se zodpovědnou osobou komentovala: "v obchodním šli na voběd, zkusím vám dát někoho jiného". Jiná operátorka o několik dní později na otázku, kolik má jejich penzijní fond klientů, odpověděla: "přibližně sto třicet tisíc, naschle" a zavěsila telefon.

Naopak nejlepší v úrovni komunikace se zákazníky je penzijní fond Winterthur, jehož operátoři jsou ochotní a odpovědi jsou úplné. Dobrý dojem ale kazí technika, dovoláte se pouze ve třech ze čtyř pokusů. Velmi vyrovnaný výsledek má Vojenský otevřený penzijní fond, který se umístil jako druhý jak z hlediska dosažitelnosti, tak i v kvalitě svých operátorů. Dobrou úroveň mají i pracovníci ING penzijního fondu, tam ale na odpověď na svůj dotaz čeká volající v průměru déle, než minutu.

Hodnocení kvality operátorů
Pořadí Název penzijního fondu Průměrná známka
1. Winterthur PF 1,2
2. Vojenský otevřený PF 2
3. PF Komerční banky 2,1
4. ING PF 2,1
5. Všeobecný vzájemný PF 2,2
6. Allianz-Živnobanka PF 2,7
7. ABN Amro PF 2,7
8. PF České pojišťovny 2,8
9. Spořitelní PF* 3
10. Českomoravský PF 3,6
Průměrná známka - průměr hodnocení všech hovorů, známky byly udělovány jako ve škole od jedné do pěti, hodnotila se celková kvalita hovoru - jeho atmosféra, aktivita pracovníka, mluvený projev a užitečnost nabízených informací.
* protože byl úspěšný jediný z patnácti hovorů, není tento výsledek reprezentativní

Většina prodejů penzijních fondů pochází od obchodních zástupců, chování operátorů tedy většina volajících pozná, až když se stane klienty. Jak je vidět z testu, většina fondů na tuto strategii skutečně spoléhá a do "vzdělání" svých telefonistů moc neinvestují.

Brali byste při výběru penzijního fondu v úvahu i kvalitu jejich telefonistů? Jaké jsou vaše zkušenosti s voláním do penzijních fondů? Podělte se o své názory a zkušenosti s ostatními.

Telefonní test provedla společnost Positive. Do každého z testovaných penzijních fondů bylo mezi 26. březnem a 4. dubnem uskutečněno patnáct až sedmnáct hovorů.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-32
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 13 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 6. 2001 15:10, FekarZ

Ten test je opravdu dost vypovídající, protože do každého penzijního fondu se volá patnáctkrát až sedmnáctkrát.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 6. 2001 20:41

SPF - opravdu se nedávno stěhovali - což opravdu neomlouvá. Mohu jen pro úplnost obrazu dodat, že se mi (v civilizovanou hodinu) nestalo, že by nikdo nezvedal telefon (běžně přístupné číslo uváděné v propagaci a na výpisech).A ačkoliv ne vždy sdělím svoji totožnost, nemám problémy s odpověďmi pracovníků na druhém konci. O jednání některých jiných fondů kolují opravdu skazky, ty však šířit nebudu.

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (13 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

23. 4. 2024 | redakce Peníze.CZ

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

Valná hromada Moneta Money Bank, které se zúčastnili držitelé 74,59 procenta akcií, dnes schválila rozdělení čistého zisku za rok 2023. Z částky 5,4 miliardy korun akcionářům vyplatí... celý článek

Půlení bitcoinu je za námi. Klesnou odměny za ethereum? Týden v kryptu

20. 4. 2024 | Tomáš Krause

Půlení bitcoinu je za námi. Klesnou odměny za ethereum? Týden v kryptu

Halving bitcoinu máme za sebou, Hongkong schválil ETFka a naše vláda pravidla krypta. Ethereum diskutuje o snížení odměn a Cardano se bratříčkuje s Huawei. Je tu další Týden v kryptu. celý článek

Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid

19. 4. 2024 | Martin Pleštil | 7 komentářů

Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid

Obliba investování v Česku roste. I s takovými výdělky je ale spojena nepříjemná povinnost – daně. Poradíme, co si jako běžný investor musíte ohlídat a kdy přiznání řešit nemusíte.

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Poslanci schválili novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way,... celý článek

Těžba bitcoinu po halvingu: Vyplatí se to ještě?

16. 4. 2024 | PR text

Těžba bitcoinu po halvingu: Vyplatí se to ještě?

V letošním roce dostanou těžaři za každý nalezený blok méně bitcoinů. Největší americká banka J.P. Morgan vidí v tomto odvětví riziko, ale zároveň rozpoznává potenciál ve snížení ceny... celý článek

Partners Financial Services