Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte

V pojišťovně vám rádi poradí, pokud se ale dovoláte
Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.

V průměru každý pátý hovor do pojišťovny skončí neúspěchem. Na vině je pravděpodobně velký zájem potenciálních klientů o informace a nedostatek operátorů infolinek. Některým z nich určitě přitížila rozsáhlá reklamní kampaň (Union pojišťovna), která na infolinky přilákala mnoho volajících, jiným naopak k lepším výsledkům pomohlo důkladné zatajení telefonního čísla na zákaznickou linku (IPB Pojišťovna).

Příjemný dojem kazí špatná dosažitelnost

Nejlepších výsledků dosáhla ČS - Živnostenská pojišťovna, splňující i měřítka vyspělých evropských zemí. Zaměstnanci Kooperativy, která se umístila druhá jsou sice stejně ochotní jako kolegové u konkurence, na spojení však čekáte v průměru 22 vteřin, což je dvakrát víc než u ČS - Živnostenské. Velice aktivní přístup ke klientům mají také v Komerční pojišťovně, dobrý dojem ale kazí statistika - průměrná čekací doba na spojení je 52 vteřin, čtvrtina hovorů není spojena ani po dvou minutách. Zajímavé je, že podobný problém má i infolinka mateřské banky (viz Českým bankéřům raději netelefonujte...).

V Allianzu mluví nahlas

Pracovníci ostatních pojišťoven jsou většinou také ochotní, občas se ale dopouštějí drobných prohřešků. Časté je rychlé "vychrlení" naučené odpovědi. Volající však většinou nejsou odborníci na pojištění a taková "rychlá" rada jim asi moc nepomůže. Operátoři jsou málo iniciativní, výjimečně až neochotní, což se překvapivě stává i v pobočkách "západních" pojišťoven. U pojišťovny Allianz si testující poznamenala "asi je špatné spojení, strašně na mne křičí, až mi zaléhají uši."

Přestože pojišťovny dopadly v tomto testu lépe než jejich bankovní sestry, mají stále co zlepšovat. Na většinu infolinek voláte zdarma, přesto však stále existují výjimky, které tuto služby nechtějí svým klientům nabídnout (Česká podnikatelská pojišťovna a Zurich pojišťovna). Protože v době testu (přelom listopadu a prosince) probíhal boj o nové klienty na povinné ručení, je až s podivem, že infolinky nebyly většinou na tento nápor vůbec připraveny a mnoho klientů se tak nemohlo dovolat.

Zkoušeli jste na infolince získat informace o povinném ručení? Jak jste dopadli? Podělte se o své názory s ostatními čtenáři.

Jak zaznamenala výsledky jednotlivých bank společnost Positive, autor tohoto testu, najdete v následujících tabulkách. Na infolinku každé pojištovny bylo vedeno 20 hovorů. Test byl proveden mezi 22. listopadem a 8. prosincem minulého roku.

Pořadí Pojišťovna Dosažitelnost funkční (%) Spojení se správnou osobou do 15 vteřin(%)
1. ČS - Živnostenská pojišťovna 100 90
2. Kooperativa 95 36
3. Česká podnikatelská pojišťovna 95 5
4. Česká pojišťovna 90 45
5. Pojišťovna Česko-rakouská 90 30
6. Allianz pojišťovna 80 25
7. IPB Pojišťovna 78 61
8. Komerční pojišťovna 76 10
9. ČSOB Pojišťovna 75 55
10. Zurich pojišťovna 75 30
11. Generali pojišťovna 50 25
12. Union pojišťovna 45 35

Funkční dosažitelnost - procento z uskutečněných telefonátů, kdy dojde ke spojení s osobou, která je schopna zodpovědět dotaz volajícího.
Spojení se správnou osobou do 15 vteřin - procento hovorů, kdy mluvíte s kompetentním člověkem do patnácti vteřin od zvednutí sluchátka.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-33
Ano
Ne

Diskuze

31. 3. 2008 | 16:37 | Jakub

Jojo. Zrovna volam do kooperativy a cekam uz 10 minut. 15 sekund hadr :) více

18. 1. 2001 | 12:49 | TGP

S Kooperativou mám velmi dobré názory, dokázali mi vždy dobře a jasně poradit. více

18. 1. 2001 | 8:38 | brezmenp

Když jsem potřeboval vyřídit odtah u Allianz, přepojili mne na jejich partnery z odtahovky. Vše proběhlo bez skvěle a rychle, navíc mi potom dotyčný z Allianz volal zpět, jestli vše proběhlo bez problémů. Tedy naprostá spokojenost....více

17. 1. 2001 | 16:20 | PetrV

Na infolinky pojišťoven o povinném ručení jsem radši nevolal, už předem jsem čekal, že to bude hrůza a jak vidím z tabulky, tak by asi byla. více

17. 1. 2001 | 10:58 | TGP

Obecně platí, že telefonní služby jsou poměrně nedobré a tak mě test poměrně příjemně překvapil. Očekával bych horší výsledky. Navíc ale velmi závisí na části dne - třeba do banky volám obvykle až večer, protože přes den...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tranše, Náhradní doby, Historický výnos, fayn, petr dvořák, banky, eet, fintech, Přímé obchody, atraktivita, statek, tuk, MInisterstvo vnitra, Juraj Rektor, týdenní změna, Apoštolská církev, penalizační poplatek, korkyně

3L91937, 4T99754, 4C39218, 8B88888, 4T99754

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK