Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

K čemu je mobil zadarmo

| rubrika: Analýza | 1. 11. 2000 | 25 komentářů
K čemu je mobil zadarmo
Minulý týden jsme si přinesli <a href=http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=98 target=_blank> mobil z GE Capital Bank zdarma</a>. Během uplynulých dní jsme s jeho pomocí zadávali příkazy k úhradě, zjišťovali zůstatky, devizové kurzy a zkoušeli, k čemu dalšímu jej lze použít.

Mobilní bankovní aplikace jednotlivých bank se od sebe moc neliší. Největší rozdíly jsou v nabízení "pokročilejších" transakcí (možnosti zřizování spořících účtů, trvalé příkazy k úhradě a podobně). Z těchto nadstandardů bude GE Capital (profil, názory) nabízet možnost dobíjení Twistu přímo z klientova účtu. Podle informací z banky by tato služba měla být k dispozici během dvou až tří měsíců, podrobnosti zatím nejsou známy.

Ovládání je snadné

S pomocí návodu zvládnete ovládání kapesní banky během pár desítek minut. Pokud jste si před pořízením telefonu vyzkoušeli ukázkové aplikace na webových stránkách banky, bude pro vás ovládání aplikace ještě snadnější.

Při jakékoli manipulaci s aplikací jste vyzváni k zadání BPIN. Na rozdíl od telefoního PINu tento kód nelze vypnout. Navíc při každé transakci musíte zadávat číslo účtu, ze kterého transakci provádíte. Některé telefony (například Bosch 909 Dual S, který lze získat s mobilní bankou) vám nabídnou možnost stisknutím jedné klávesy zadat číslo, které jste vkládali při minulé transakci. Na jiných telefonech, kde tato funkce není, můžete své číslo účtu nahradit znakem mřížka (#). Po odeslání požadavku je nutno vyčkat, až telefon potvrdí, že příkaz byl odeslán. Pokud máte problémy se sítí a SMS neodejde, budete muset všechny položky vyplnit znovu. Po odeslání zprávy byste měli obdržet potvrzení o přijetí příkazu (nebo zůstatek, poslední provedené transakce a podobně). SMSka přijde většinou okamžitě, občas na ni ale čekáte i půl hodiny. Potvrzení můžete dostat během několika minut i faxem.

Když to nefunguje

Pokud při používání služby narazíte na problém, můžete si během dne zavolat na infolinku GE Capital. Nepříjemnou součástí těchto hovorů jsou ale neodbytní operátoři, kteří se na konci každého hovoru vyptávají na mnoho osobních informací, včetně adresy a telefonního čísla. Některé operátory ani nezajímá, že jste již klientem banky. Kromě této linky má banka ještě zákaznický servis, kde však již nevoláte zdarma na linku 0800, ale na pražské telefonní číslo. Ani jedna z těchto linek nefunguje v nočních hodinách. V případě, že telefon nebo SIM kartu ztratíte, raději službu zablokujte. Lze to udělat kdykoli na telefonním čísle, které najdete v návodu.

Kolik vás to bude stát?

Největší odlišností služeb jednotlivých bank je jejich cenová strategie. V současnosti jedinými dvěma bankami, kde se za kapesní bankovnictví musí platit je Expandia (zde však poplatek zahrnuje i další služby, především internet banking) a GE Capital. Ostatní zatím poskytly svým klientům (většinou do konce roku) poplatkové prázdniny. Sazebník GE Capital zahrnuje také jednu milou položku. Výměna SIM karty za bankovní je zdarma (podobnou službu nabízí i Union a Expandia), u všech bank skupiny ČSOB (kromě mateřské banky sem patří i IPB a Poštovní spořitelna) ale musíte za výměnu SIM karty platit Paegasu 400 korun.

Kromě nutnosti platit poplatky za provoz i do konce roku má nabídka GE Capital ještě jednu zvláštnost. Za SMS zprávu (o přijetí příkazu k úhradě, zůstatcích, provedených transakcích a podobně) zaslanou bankou musíte platit. Ostatní banky nabízejí toto potvrzení zdarma. Tomuto placení se bude v budoucnu možno vyhnout zasíláním potvrzení na email. Kdy bude tato služba zprovozněna je však zatím ve hvězdách. Alternativou je ještě faxové potvrzení, které ale stojí šest korun. Obdobně jako konkurence i GECB zvýhodňuje příkazy k úhradě zadané elektronickou cestou, a tak za něj zaplatíte pouze dvě koruny místo obvyklých 5,50. Dodatečné náklady (poplatky Paegasu za SMSky a bance za potvrzení) ale stejně posunou výslednou cenu výrazně výš.

Ceny jednotlivých transakcí v mobilní bance GECB
  Příkaz k úhradě**
(Kč)
Zjištění zůstatku
či historie*** (Kč)
Informace o úrokových sazbách
a devizových kurzech*** (Kč)
SMS* 5 - 6,80 3 - 4,80 3 - 4,80
Fax* 9 - 11,80 7 - 8,80 7 - 8,80
Email* zatím nelze zatím nelze zatím nelze
* způsob jakým banka doručí potvrzení přijetí příkazu k úhradě nebo zodpoví dotaz klienta (například zůstatek)
** poplatek za příkaz k úhradě (2 koruny), potvrzující SMS / Fax (2 / 6 korun) a poplatek Paegasu za odeslanou SMS zprávu (1 - 2,80)
*** SMS / Fax (2 / 6 korun) s informací a poplatek Paegasu za odeslanou SMS zprávu (1 - 2,80)

Poplatky za provoz služby můžete najít v minulém článku.

Konkurence zatím nereaguje

Zástupci bank, které také poskytují GSM Banking, si nemyslí, že by mobil zdarma přilákal mnoho nových uživatelů. Raději poskytují služby kapesní banky zadarmo. Na tuto výhodu spoléhají především v ČSOB. Union banka má kromě nulových poplatků jako další lákadlo - soutěž pro ty, kteří si aktivují kapesní banku do poloviny prosince. V osudí je několik desítek cen, takže naděje na výhru je vzhledem k současnému počtu uživatelů (spíše stovky než tisíce) docela velká.

Existují i další názory pochybující o úspěchu této nabídky. Patrik Zandl z Mobil serveru se domnívá, že není dobré kombinovat dvě tak rozdílné služby jako jsou běžné účty a mobilní telefony. Každá z nich by měla odpovídat požadavkům zákazníků. Klient chce účet, který naplňuje jeho potřeby - a stejné nároky má i na telefon. Vzhledem k úzké bankovní nabídce telefonů lze o současném splnění obou těchto požadavků u většiny zákazníků pochybovat.
Jeden ze stratégů mobilního operátora konkurujícího Paegasu také vyslovil názor, že tato služba je zaměřena na nesprávnou cílovou skupinu. Zájemci o mobilní bankovnictví patří do skupiny lidí, která velice brzy přijímá všechny technické novinky. Tito lidé již většinou mobil mají, a tak asi nebudou ochotni plnit přísné požadavky banky kvůli telefonu zdarma. Pro uživatele s vlastním mobilem je navíc rozhodujícím faktorem cenová politika, která nyní nahrává spíše konkurenčním bankám.

Jak se vám líbil tento článek? Jsou pro vás poplatky za GSM Banking přijatelné? Používáte tuto službu? Jak jste s ní spokojeni? Podělte se o své názory s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-9
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 11. 2000 16:15, Dany

Kdy o tom budete psát (podrobnosti)?

Reagovat

 

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PetrV 01. 11. 2000 16:03)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 6. 2001 21:26

Já jsem se stal klientem GECB, 14.11.2000. Dostal jsem malého Robertka (Bosche) a v dubnu šel do 1. opravy (Phone failure). Vzměnili všechno mimo baterie a vydržel do minulého týdne (znovu to samé - zcela nefunkční). Nyní je stav takový, že servis v Jeseniově ulici vydává potvrzení o tom, že je mobil neopravitelný a údajně mi ho vymění (v pondělí ?) za Siemens C35i (diskuze o něm jsou na webu taky rozpačité - výdrž baterie, kvalita zvuku atd...) Navíc mi samožřejmě nikdo nevrátí další náklady, co jsem investoval (nabíječka do auta, datový kabel a SW, obal). Takže jsem dost zklamaný - asi se jednalo o nějaký "doprodej", protože v servisu se vůbec nedivili a naprosto bez problémů telefon nejprve vpodstatě vyměnili a pak uznali za neopravitelný. Vzhledem k deklarované ceně cca 13.000 Kč (i když to byl asi sen Bosche - neznám nikoho, kdo by si ho koupil, přes "povzbudivé" recenze ze všech stran) je mi vstrícnost servisu podezřelá (asi vědí, proč vůbec neprotestují - jedná se o nějaký šmějd). Jinak služba GECB je dobrá, jenom ten celkový dojem je takový nějaký divný...
Jen tak z legrace jsem celou anabázi poslal do Německa (přímo Boschovi) a se zájmem čekal na reakci - pochopitelně, že se ozvali, abych buďto kontaktoval místní servis nebo jim telefon poslal na dobírku do Německa (někam do Saska). Prostě standardní předdefinovaná odpověď, jen aby už ten človíček neotravoval. O nějaké omluvě nebo zájmu o problém pochopitelně ani slovo.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (25 komentářů)

23. 6. 2001 | 21:26

Já jsem se stal klientem GECB, 14.11.2000. Dostal jsem malého Robertka (Bosche) a v dubnu šel do 1. opravy (Phone failure). Vzměnili všechno mimo baterie a vydržel do minulého týdne (znovu to samé - zcela nefunkční). Nyní...více

23. 2. 2001 | 21:12 | cs-defence

Ano, musím uznat kvalitní kampaň GECB, ovšem klient by si měl dobře rozmyslet, zda se nechá přesvědčit. Jestli mu stojí telefon, jehož cena bude za několik let poloviční, za to, že přijde u svého dosavadního ústavu o věrnostní...více

7. 11. 2000 | 16:15 | Dany

Kdy o tom budete psát (podrobnosti)? více

3. 11. 2000 | 19:42 | klara

Chtěla jsem Vás upozornit na to , že GECB, a. s. se při odhadu počtu mobil. telefonů nezmýlila. Počet mobilních telefonů Bosch je omezen, protože je převzala firma Siemens. Klienti mohou stále získat Ericssin nebo Nokii....více

3. 11. 2000 | 10:54

Dostal jsem od GE banky Bosch, je dobrej. Zatim vsechno funguje, SMS chodí zpět tak do 15 sekund.Musel jsem si otevřít i ostatní účty a vzít si u nich úvěr, ale jednání bylo korektní a proc to nevyuzit kdyz mne to davaj....více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK