Od magnetu k čipu

Dušan Hradil | | 8. 10. 2002 | 8 komentářů
Dny běžných platební karet s magnetickým proužkem jsou již sečteny, na řadu přichází pan čip. Že nevíte, o koho jde, jak vypadá a co nám přinese? Pak čtěte dál, karetní čipová technologie se představuje …

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 10. 2002 8:12, Jiří Kutálek

O jakém typu karet píšete? O paměťových, procesorových?
Myslím že jste jeden z těch borců, kteří kdysi měli tzv.nekonečnou telefonní kartu
a z toho získali pocit že rozumějí moderním technologiím čipových karet.
Možná Vás překvapí, že dnešní karty už jsou běžně pokládány za bezpečný
hardware a jsou certifikovány úrovněmi bezpečnosti FIPS.

Za dobu co pracuji s čipovými kartami už jsem viděl mnoho machrů,
kteří "mají známého ve výzkumáku a ten nám to crackne".
Pro mě jsou však užitečnější opravdoví odborníci, kteří tvrdí,
že moderní kartu lze klonovat pouze ve specializovaných laboratořích
(do 10 na světě) a za cenu desítek - stovek tisíc dolarů.

V dnešní době asymetrické kryptografie a PKI pak klonování
fakticky ztrácí smysl, neboť karty nemají sdílené tajemství -
na každé kartě je uložen jiný klíč.

Zobrazit celé vlákno

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 10. 2002 15:51

Mam dojem, ze cipova karta znemozni bezne podvody, ktere se stavaji velice casto a to ze prodavac projede vasi kartu zehlickou dvakrat. Pry poprve se to neprecetlo poradne. Samozrejme, ze to potom to take 2x uctuji. Spousta lidi ucty zkontroluje jen zbezne a bud si toho nevsimne, nebo si vsimne pozde a prodejna pozdejsi reklamaci neuzna a tvrdi, ze jsme zbozi koupili dvakrat. Stalo se mi to nekolikrat a jen jednou to prodejna uznala, kdyz slo o koupi hodinek.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

6. 11. 2003 11:52

Přátelé,domysleli jste opravdu otázku čipových karet?Začínáme éru kdy budeme fungovat jako figurky na šachovnici.Stále pod kontrolou,tato myšlenka tady byla za dob komunismu.My si ji budeme brát sami domů.Nuceně?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2002 8:12 | Jiří Kutálek

O jakém typu karet píšete? O paměťových, procesorových? Myslím že jste jeden z těch borců, kteří kdysi měli tzv.nekonečnou telefonní kartu a z toho získali pocit že rozumějí moderním technologiím čipových karet. Možná Vás překvapí, že dnešní karty už jsou běžně pokládány za bezpečný hardware a jsou certifikovány úrovněmi bezpečnosti FIPS.
Za dobu co pracuji s čipovými kartami už jsem viděl mnoho machrů, kteří "mají známého ve výzkumáku a ten nám to crackne". Pro mě jsou však užitečnější opravdoví odborníci, kteří tvrdí, že moderní kartu lze klonovat pouze ve specializovaných laboratořích (do 10 na světě) a za cenu desítek - stovek tisíc dolarů.
V dnešní době asymetrické kryptografie a PKI pak klonování fakticky ztrácí smysl, neboť karty nemají sdílené tajemství - na každé kartě je uložen jiný klíč.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2002 15:51

Mam dojem, ze cipova karta znemozni bezne podvody, ktere se stavaji velice casto a to ze prodavac projede vasi kartu zehlickou dvakrat. Pry poprve se to neprecetlo poradne. Samozrejme, ze to potom to take 2x uctuji. Spousta lidi ucty zkontroluje jen zbezne a bud si toho nevsimne, nebo si vsimne pozde a prodejna pozdejsi reklamaci neuzna a tvrdi, ze jsme zbozi koupili dvakrat. Stalo se mi to nekolikrat a jen jednou to prodejna uznala, kdyz slo o koupi hodinek.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2002 9:35 | Jan Krejčí

Podvodníků neodzvonilo,
čipové karty jsou celkem jednoduchá a průstřelná technologie. To, že si Vy nebo třeba i devadesát procent dalších lidí myslíte, že ne, z toho ještě nedělá bezpečnou záležitost! Spíše naopak.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2002 5:02 | Martin

Myslim, ze je casto nejasno mezi terminy kreditni a debitni karta. Nejsem odbornik a tak mohu mluvit pouze za sebe - podstatny rozdil mezi USA a Evropou je, ze vetsina karet v USA je kreditnich. To me vede k tomu ze tak nesouhlasim s tvrzenim :
" Embosované karty se čipu sice nevyhnou, závazné termíny na mezinárodní úrovni však byly z podnětu USA zrušeny. Právě tady nejsou na novou technologii připraveni - místní karetní systémy jsou staršího data a přechod na čip bude daleko složitější než například v Evropě či Asii. I důvody bank k migraci na čipovou technologii je v americkém regionu poněkud odlišná. Podvody s kartami tu nejsou tak závažné, hlavním důvodem je možnost odlišit se od konkurence nabídkou nějaké novinky."
Podstatne je to, ze instituce, ktere vydavaji karty jich chteji vydat co nejvice a co nejjedusseji. Ztraty na podvodech jsou mnohem mensi a nez vydelky enormni vydelky na urocich. Pokud vim, tak prumer na osobu (kojenci - duchodci !!) je cca 300$ dluhu na kreditnich kartach s urokem 15% a vice. Je to zlaty dul pro banky a to si myslim, je proc to tak lehce zmenit v USA nepujde.


+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2002 15:55 | Jiří Kropil

Úvaha je jednoduchá, čipová karta je zde již několik let, ale plného nasazení ještě nedosáhla. Důvody nejsou technické (ty jsou dávno vyřešené), ale čistě ekonomické. Jde o to, kdo to celé zaplatí. Vlastní karta jako taková je dražší jen v přijatelných mezích, ale změna infrastruktury, to je porce počítaná na mld. Bude to jednoznačně klient, ale na toho se musí pomaloučku, polehoučku a salámovou metodou mu po kouskách našít náklady, které by jinak zůstaly na asociace nebo banky. No a s tím paděláním je to stějně složité jako s proužkem, jen ta potřebná zařízení jsou zatím na cenové úrovní pro běžného podvodníka nedosažitelné (zatím). Jinak objem fraudů na čipové karty se již ve světě počítá a sleduje a je zatím cca 50x nižší při porovnání stejných objemů transakcí oproti stripové technologii, nicméně výsledné číslo není zdaleka nula a určitě poroste jak se budou potřebné technologie pro padělání zlevňovat. A pak zase bude muset být použita jiná, dokonalejší technologie a tak pořád dokola. To jen aby nevznikl dojem, že čip je samospásný (ostatně jako žádná technologie). Porovnávat výši částky, kterou může získat zloděj, třeba se zůstatkem na účtu klienta kterému holí účet s náklady na potřebnou technologii je zavádějící, jednak ceny klesají a jednak úspěch každé výroby a tedy i podvodů je v možnosti opakování a klonování operací, holit se budou celé skupiny klientů, budou se používat i pro drobné platby (viz zneužití telefonních karet, jen s tím rozdílem, že se budou hádat banky s obchodníky, kdo to zaplatí) atd., nakonec i stávající podvody nejsou založeny na tom, že si vyrobím jednu kartu a vyberu jeden účet, to by bylo stejné jako vyrobit drahou raznici a pak padělat jednu padesátikorunu.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2002 12:02 | HradilDu

Souhlasím, že je v dnešní době možné všechno. Podle mých informací je to ale technicky náročné a tím i nákladné, pokud to srovnáme s výší částky, kterou by zloděj (padělatel) mohl získat. Anebo je to podle Vás jinak? Pokud víte, zkuste napsat více.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2002 10:54 | xx

Dusane, klonovani cipovych karet je mozne a zas tak nakladne neni. To je vecny boj.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Valenta

podnikatel, Synot

František Janeček

producent a podnikatel

Ivo Valenta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
František Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services