Zřízení datové schránky
Datová schránka je prostředek elektronické komunikace mezi orgány veřejné moci, právnickými i fyzickými osobami. Pro orgány veřejné moci, právnické osoby zřízené zákonem a právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku je datová schránka povinná, ostatní si ji mohou zřídit dobrovolně. Adresátům, kteří mají datovou schránku zřízenou, zasílají úřady korespondenci přednostně do ní a platí zde fikce doručení – dokumenty zaslané do datové schránky se po určité době považují za doručené. Adresáti mají povinnost si je z datové schránky vyzvedávat.
Pokud si chcete dobrovolně zřídit datovou schránku, je třeba o to požádat Ministerstvo vnitra. Příslušné formuláře si můžete stáhnout níž. Žádost s úředně ověřeným podpisem následně odešlete přímo na Ministerstvo vnitra, nebo odevzdáte na kterékoli pobočce Czech POINTu, kde si zároveň můžete nechat ověřit podpis. Vedle vyplněného formuláře budete potřebovat pouze občanský průkaz. V případě právnické osoby nezapsané v obchodním rejstříku byste navíc měli k žádosti připojit doklad o tom, že můžete jménem společnosti jednat, tedy například jmenovací dekret nebo notářský zápis z valné hromady.