Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Partners: Přibrzdit se může, vypnout motor nesmí

Dávám jim rok, maximálně dva. Kdo by neznal slavnou hlášku z filmu Pelíšky? Zakladatelé společnosti Partners ji určitě znali a vzali si ji k srdci. Po svém. Pouhé dva roky jim totiž stačily na to, aby se z nuly vyšvihli na jedničku trhu.
Partners: Přibrzdit se může, vypnout motor nesmí

Příběh v současné době největší tuzemské finančněporadenské společnosti Partners se začal psát v červnu 2007. Symbolicky 21. června, v nejdelší den v roce, byla uzavřena historicky první smlouva pod hlavičkou Partners. U zrodu společnosti stáli Kateřina Palková, Pavel Kohout, Tomáš Prouza a Jan Majer. Vlastní společnost založili, protože chtěli zkultivovat a službu finančního poradenství, zvýšit jeho kvalitu a udávat směr celému trhu, ne být jednu z mnoha dalších firem, která se jen „veze“.

„Rozhodli jsme se uvést do praxe své společné představy o slušném a kvalitním finančním poradenství. Naším cílem byla a stále je otevřenost vůči klientům a nabídka exkluzivních produktů. To bylo to, co jsme postrádali. Tehdejší finančněporadenský trh trpěl neduhem neinformovanosti – klienti finančních institucí neměli dostatek informací, podle nichž by mohli posoudit výhodnost či nevýhodnost doporučovaných finančních produktů či správnost navrhovaných řešení,“ vzpomíná Pavel Kohout, ekonom a místopředseda dozorčí rady Partners. „To jsme chtěli změnit. Prostě rozhodli jsme se pro Finanční poradenství jinak.“

Partners: Štika v českém finančněporadenském rybníku

Už na konci roku 2008 měli Partners 90 tisíc klientů, 1500 aktivních poradců, spolupracovali s téměř 40 partnery a nabízeli přes 180 produktů. A výnosy přesáhly 620 milionů korun, i navzdory finanční krizi v roce 2008. V českém finančněporadenském rybníku se objevila štika, vířící lehce stojaté vody. Dobré zkušenosti s Partners začaly dělat vrásky konkurenci.

„Vstup na český trh se nám podařil, klientské reference se jen hrnuly. Začali jsme zvyšovat nároky, abychom ještě více zkulturnili trh. Zavedli jsme přísnější pravidla pro přijímání poradců, zaměřili se na prohloubení odborného vzdělávání poradců a hlavně ustanovili etický výbor, který má za úkol řešit stížnosti klientů na jednotlivé poradce,“ dodává Petr Borkovec, předseda představenstva a Partner společnosti Partners. „Nebylo to lehké, jít proti proudu. Ale čas ukázal, že to byla správná cesta. Skvělé zkušenosti našich klientů mluví za vše.“

Dnes mají Partners téměř 400 tisíc klientů, 3500 poradců a obrat společnosti je 1,3 miliardy korun.

Petr Borkovec z Partners: hlavně neusnout na vavřínech

Po třech letech Partners byli stálicí na českém finančněporadenském trhu se stálou klientskou základnou a širokou sítí poradců. „Byl to mezní rok. Mnoho firem už dojelo na to, že usnuly na vavřínech a svůj úspěch nedokázaly dále zužitkovat,“ říká předseda představenstva. „A do tohohle ‚klubu‘ jsme rozhodně vstoupit nechtěli.“

Klientům chtěli Partners nabídnout skutečně komplexní poradenství, které by řešilo všechny jejich potřeby včetně základních bankovních služeb. Proto byl v roce 2010 spuštěn projekt Partners bankovních služeb ve spolupráci s UniCredit Bank, v rámci kterého mají klienti k dispozici i běžné a spořicí účty, platební karty či spotřebitelský úvěr.

Další rok se zaměřili na investiční služby a činnost zahájila dceřiná Partners investiční společnost nabízející vlastní fondy pod názvem Partners Universe. „ Během čtyř let jsme se vypracovali mezi špičku na trhu. Máme pod správou více než jednu miliardu korun, přes 2200 klientů a v dubnu 2014 jsme od České národní banky obdrželi licenci na portfolio management. To znamená exkluzivní členství v osmičlenném klubu vybraných investičních společností, které tuto službu mohou na českém trhu nabízet,“ vysvětluje Lucie Simpartlová, ředitelka Partners investiční společnosti. 

Partners nezastavují, motor stále běží na plné obrátky

Partners se stali opravdovými inovátory a lídry trhu. Projekty, které spustili a spouštějí, nemají u konkurence obdoby. V září 2011 spustili projekt Den finanční gramotnosti, který je zaměřen na finanční vzdělávání obyvatel Česka. Odborníci a analytici Partners připravili různě náročné vzdělávací cykly pro základní a střední školy a pro dospělé obyvatelstvo.

„Jednotliví školitelé z řad Partners již rok a půl přednášejí napříč celou republikou a odškolili neuvěřitelných 1100 lekcí Školy finanční gramotnosti. Když jsme s projektem začínali, tak jsme si mysleli, že dvě stě školení za rok bude úspěch. Tohle však vysoce předčilo naše očekávání, pozitivní reference na Partners a Den finanční gramotnosti se jen hrnou,“ nadšeně shrnuje Viola Baštýřová, koordinátorka projektu.

„Dalším naším projektem, se kterým jsme přišli na finančněporadenský trh jako první, jsou franšízy Partners market. Jedná se o prodejní a servisní místa umístěná v menších a regionálních městech, kde většina lidí ještě nemá velkou zkušenost s Partners a komplexní službou, kterou nabízíme. Naším cílem je vybudovat viditelnou pobočkovou síť konkurující místní bance či pojišťovně. První jsme otevřeli v červenci 2012 a současné době jich máme po republice kolem padesáti a další se připravují na otevření,“ vypočítává Petr Borkovec. „V tom samém roce jsme vstoupili i na zahraniční trh, a to do Polska. Opustili jsme tak bezpečné české vody a vrhli se do pořádných peřejí, které musíme zkrotit.“

Rok 2013 byl ve znamení trojky, respektive tří velkých projektů. Nejprve to byla dosud největší mediální kampaň zaměřená na spoření na penzi, následně uzavření strategického partnerství s OK Group v oblasti firemních obchodů a na sklonku roku „dárek“ pro spolupracovníky v podobě flotily firemních automobilů. 

„Byl to pro nás po pracovní stránce opravdu náročný rok, tři velké projekty jsou už pořádné sousto. Ale díky skvělému týmu lidí, který máme, se nám je podařilo úspěšně zvládnout. Firemní obchody za necelý rok získaly v našem portfoliu stálé místo. V letošním roce jsme se rozhodli trochu přibrzdit a spíš se zaměřit na rozvoj stávajících aktivit než rozjíždět nové,“ uzavírá Petr Borkovec z Partners.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+14
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2014 15:24, LenulkaT.

Děcka měla s poradcem Partners na tu finanční gramotnost ve škole přednášku a pak chtěli obapořídit kasičku, aby mohli začít spořit :)

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

19. 5. 2014 | 16:50 | narovinu

Ty nekvalitní myslím u partners dlouho nevydrží, jsou na ně dost přísný a hlídaj si to. více

16. 5. 2014 | 14:06 | showman

to by si pomohli, požírat budoucí klienty... více

14. 5. 2014 | 14:57 | Fiona

vždyť to se nemusí vylučovat MOOCIKU více

14. 5. 2014 | 14:51 | takylidojed

Partners žerou malý děti! více

14. 5. 2014 | 14:28 | MOOCÍK

jenže nejde o kvvantitu, ale o kvalitu FIONO!! více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK