Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Mají se snížit odměny exekutorům?

Mají se snížit odměny exekutorům?
Dlužníci, na něž soud poslal exekutora, by měli za exekuci platit kvůli recesi méně, míní ministryně spravedlnosti. Snížily by se odměny exekutorům. Ti nesouhlasí. Co si o možnosti snížit odměny exekutorům odměny myslíte vy? Napište svůj názor.

Exekutoři by měli za svou práci brát méně peněz. Alespoň v případech, kdy je dlužník ve složité sociální situaci, nebo pokud s exekucí nemají příliš práce. Myslí si to ministryně spravedlnosti Daniela Kovářová. Chce proto vydat vyhlášku, která by stanovila, že exekutor může svou odměnu snížit až na polovinu tabulkového tarifu. Exekutoři oponují, že už teď jim výrazně přibyla práce kvůli novému exekučnímu řádu, a tu musí někdo zaplatit. Sáhnout by se mělo spíše na tarify advokátů, které se do nákladů na exekuci také promítají, citují Hospodářské noviny šéfku Exekutorské komory Janu Tvrdkovou.

Exekutor má jistě právo na spravedlivou odměnu. Není to sociální úřad, ani nenutil dlužníka, aby si nabral půjčky a pak je nesplácel. Nicméně přesto například náklady na exekuci v případě nezaplacené tisícikorunové pokuty ve výši přes šest tisíc korun působí poněkud nepřiměřeně. Zvlášť pokud někdy zaměstnanci či pracovníci najatí exekučními úřady jednají s dlužníky hůř než kdysi nechvalně proslulí vymahači dluhů najímaní v zemích bývalého Sovětského svazu.

Jsou odměny exekutorů adekvátní jejich vykonané práci? Měli by při účtování odměny přihlížet k sociální situaci dlužníka? Měla by se odměna exekutorů odvíjet spíše od vymáhané částky?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH. 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+2
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

13. 3. 2012 21:25 | Kateřina Vánišová

Když si firma najme exekutora, tak si ho má i zaplatit. To si naše milá vláda pěkně zařídila.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

22. 2. 2012 11:10 | Táňa

Paní Jano,četla jsem Váš příspěvek máte pravdu.Před rokem 1989 jsme se měli lépe,ať si říká kdo chce co chce,ale bylo lépe.Já zvonit nešla,měla jsem práci,věděla jsem,že do té práce musím.Kdyby nechali OP jak byli,každý by měl přehled,že je zaměstnaný.Vždy, když se zmíním o době minulé,tak Ti mladí,co vlastně vědí houby,tak se ohrazují tím,že máme pomeranče,dostaneme se na dovolenou a atd.ale co je to platné,když na to nemáme.Takový názor mě vždy značně rozlobí.Jsem s Vámi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jana 02. 04. 2010 09:26)

22. 2. 2012 10:57 | Táňa

Myslím si,že opravdu postupují k částkám hodně velkým,jak je možné,že za měsíc se zvedne částka na dluhu až o sta tisíce,lidé když už se do dluhů dostali, chtějí dluh splácet,ale není nikde odvolání.Prosí o splátkový kalendář,ale ten je tak někdy vysoký,že na to nemají,tak jak se mají bránit,když ani na advokáta nemají. Chtěla bych vědět jak je možné takové částky si účtovat,když jen to sepíše a pošle poštou v nejmenším případě posbírá co se jim hodí.Neměli by mít pravomoce brát lidem střechu nad hlavou a dávat je do dražby.Copak je u nás málo bezdomovců,zoufalých lidí a sebevražd?Už stačí,že lidé jsou bez práce,nemají na zaplacení a živobytí,tak potom si půjčují peníze jinde.Tak se potom stát nemůže divit,že je málo dětí,normální člověk přemýšlí,jak by se asi v načem státě měl.Dostal by se také do dluhů byl by bez práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2011 15:54 | Petr

První řadě by jste měli popřemýšlet nad tím proč je tady tolik exekucí.Lidi si dnes pujčují od lichvářú penize ,aby vúbec přežili.Mnoho lidí se stalo pro tyto tak zvané( rychlé pujčky až do domu )ornou půdou pro jejích nekalé finannční praktiky.Okamžitě schálit zákon proti LICHVĚ ,aby skončili ŽNĚ pro podvodníky a zníži jse i počet exekucí.Kde jse člověk jenom podívá samá lichva,korupce a birokracie.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

12. 1. 2011 12:47 | antiexe

Nevím nic o "kdysi nechvalně proslulých vymahačích dluhů najímaných v zemích bývalého Sovětského svazu", nikdy jsem o nich neslyšel. Vím ale něco o tom, jak se v této zemi praktikuje nechvalně proslulý český Zákon o exekutorech a exekucích. Je to něco, za co by se měla naše země stydět. Zejména naši zákonodárci, kteří tento zákon (paskvil) vytvořili, občansko-právní soudci, kteří bez jakéhokoliv zvážení skutečné situace lidi nepoctivé i oběti jasných podvodů (které však, jak se zdá, mají plnou podporu našich zákonů a soudů) exekutorům předhazují jako potravu divoké zvěři, a ministerstvo (ne)spravedlnosti, které tomu vše nečinně přihlíží. Ale k věci: Odměnu exekutora, jakož i jiné náklady by měl nepochybně platit ten, co si tyto služby objednal. To je princip, který platí univerzálně, proč ne v tomto případě? Možná by si pak věřitelé (včetně "věřitelů") rozmysleli na někoho podávat exekuci kvůli směšným částkám, když by pak zjistili, že za výběr 180,30 Kč dluhu musí zaplatit poplatky 60 000 Kč, jak je v naší zemi svobody a demokracie nechvalně známým zvykem (pro špatné příklady o nemravných praktikách není třeba jít do zemí bývalého Sovětského svazu, máme jich zde mnohem více, než je zdrávo)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2010 9:26 | jana

myslím si ,že není moje vina,že moji rodiče nebyli v komunistické strané,jsem z vesnice kde se na to přihlíželo,mela jsem dve 3,když jsem vycházela ze školy,přijímačky na střední jsem udelala,ale "strana"na vesnici a třídní učitelka to zařídili,že jsem vyučená prodavačka.po vyučení,jsem nevstoupila do SSM,takže žádná škola pro pracujicí s maturitou.veťšina tečhto Exekutoru,jsou vystudovaný za naše peníze a teď od nás dostávají další nehorázné peníze.Z dlužné částky,která je 25000 kč,je konečná celková s panem exekutorem 114000 kč.To asi chudáci chodí všude peˇžky,píší si veškeré dokumenty sami a učneˇ.Je to hnus,ostuda!!!jsem rozvedená,manžel mi nechal 200000 kč dluh na nájmu,pul roku bez elektriky.to mél výdelek a rentu,nedal mi na nic a nic neplatil.Zbyly po nem jen exekuce,trvalé bydlište na MEˇu,jinak delá na černo.Já rok a pul jsem bez práce,po rozvodu jsem neméla ani korunu,ani 10letý dceři na jídlo.Myslíte,že stát Vám pomuže?NE!NE!!!podporu jsem brala 2200kč a poslední v loni v unoru 434kč.jinak mám 614kč přídavky,a 1314kč social.dávky na dceru.nájem je 7400kč a inkaso 1100kč.obedy 500kč,družina 350kč,zájmové kroužky,vybyvení do školy,jídlo,šaty a boty.Chci se zeptat kolik bych meľa mít,abych mohla slušneˇvychovat Dceru,aby mohla žít spokojene,aby byla hrdá na to,že je ČEŠKA,tak jako jsem zatím ješte já!mohu všechno doložit ,že si nevymyšlím,v místeˇbydlišteˇto vedí,na mešteˇtaké.Mám holé zdi,manžel všechno odvezl,prodal.Ješteˇ,že jsou hodný a slušný lidi,kteří mi pomohli.Ano práce je,ale ženská po 40 letech,je stará,nezajímavá.na 3 smeňy mi nedají ani šanci to zkusit,protože bych to nezvládly.Neˇkteré firmy aspon odepíší.Mám exekuce,Jsem si veďoma svých pohledávek,tak at mi Dá stát práci,abych si mohla vydelat!!!abych mohla začít slpácet,tak jako dřív,abych meľa šanci dokázat tak jako veťšina znáš,že jsme slušný lidi!!!Chteľa bych se dožít toho,aby ten prumEřný čistý plat v Česku,byl podle spodní vrstvy brán,to by bylo 9500 kč,hrubého.Obírají nás Exekutoři,obírají nás lichváří,když chceme utéct z jedné lopata,tak sednem na druhou,tam chteˇjí jen tak 5000 kč-15000kč,za to .že Vám stejne nic nedají,jen se napakují.A Vy jste opeť v P.....e.Omlouvám se,ale takhle se žít nedá!!Kam se to nechá dojít?Je MDD ,tak by mohl být den VýmeŇy zamestnání,ha to by bylo...Kravatáci,pestené ruce a pasu ve fabrikách,na 3 smeny."Lopaci"na káve v parlamentu!!Nejsem závistivá,kdo si to zaslouží,at má cokoliv,ale tohle není o zásluhách!!!Přeji štestí ČECHUM!!Snad si nebudem všichni časem zpívat"Kde domov muj".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

27. 1. 2010 23:17 | Mauro Lustrinelli

Chudým brát a bohatým dávat a tím si namastit kapsu,takové jsou dnešní praktiky jednání exekutorů. Už tak nehorázný a nemravný odměny pro tyto darmožrouty,kteří jsou zadarmo drahý, bych úplně zrušil. Mělo by se splácet tak maximálně do sta procent dlužné částky a ne ze dvou stovek dvacet litrů. To je lichva jak PRASE
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

26. 1. 2010 20:09 | Václav

Zloděje a podvodníka exekuce většinou nepostihne, ele většinou vždy pracujícího člověka, který se dostal do fin. problémů ať už z jakýchkoliv důvodů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

24. 1. 2010 23:36 | Petr

Jak tak koukám tak v dnešní době dělat exekutora je vcelku výnosné podnikání pakovat se na neštěstím druhých!! Lidé přicházeji masivně o práci tak proč toho nevyužít!! A ještě tak královské odměny!! Měli by se ty dlužníci taky tak trochu rozlišovat na nesmyslné zadlužení a zadlužení k životu tak nějak potřebné!! Praktiky exekutoru jsou tvrdé dá se říct až nehorázné!! Jsou lidi kteří dlouhodobě své závazky platí díky téhle době přijdou o práci a vturánu mají vymydlený byt jsou bez prostředku a co dál!! Žádná druhá šance nic to co léta splácely je nenávratně pryč!! Stát by se i na tohle měl zaměřit ale co by jsme od něho chtěli když sám má obrovský dluhy!!! Ale jim exekuce nehrozí tam dlužníci nejsou to nakonec zaplatíme mi danový poplatníci!! Atěm vysokým odměnám se ani nedivím !! Naši páni ve vládě mají taky královské platy a výsledky jejich práce žádné jo totálně rozkradený stát ? Co víc si mužeme za 20 let takzvané svobody přát...........
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

24. 1. 2010 14:24 | jitka

Co exekutor to lump
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2010 20:54

Citace - Ruda / 14.01.2010 19:26

Stát hledá jak poctivé lidi v nesnázích okrádat sprostě ještě víc o peníze, s kterých se pomalu nedá ani žít --hura at jsme nahatí bez gatí a baráku či bytu jen tak dál. A je to ve všem, věznice nás uživí a je tam možná teplo. Dřív byli jednou nohou v kriminále jen řidiči ted my všichni. Práci která ani není zdar, a vymahačům zvlášt.
.No a je to tady i číslech 1 milion exekucí-Stát je rozkradený tak jdou po lidech.Hnus Hnus
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ruda 14. 01. 2010 19:26)

16. 1. 2010 10:29 | dagmar

a to chce ješte exekutor zaplatit dopředu peníze od firmy, která poždaduje zaplatit dluh od dlužníka (které exekutor už nevrátí) za to, že bude prověřovat majetek a pokud dotyčný nic nemá, tak máte smůlu. Nejdříve nedostanete peníze od dlužníka, potom zaplatíte jednání u soudu a soudní příkaz k exekuci, potom exekutora, který nic nevymohl. Takže všichni výše uvedení dostali od vás peníze a vám zkrachuje firma, díky dluhům. Poctivý člověk je v tomto státě úplně bezmocný. Máme sice svobodu slova, ale to slovo stejně nic neznamená a nikdo nic neřeší. Máme záměrně špatné zákony, aby se všichni podvodníci napakovali.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

15. 1. 2010 13:10 | ixka

"vyhlášku, která by stanovila, že exekutor může svou odměnu snížit"
Copak to sám dobrovolně udělá? To je evidentní nesmysl viditelný selským rozumem. něco, jako že poslanci sami sobě sníží platy. Ani na přetřes se to nikdy nedostalo. Úplná blbost!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 1. 2010 9:07 | M. Josef

Odměny snížit na úroveň, jaký je průměr, a dále postihovat nečestné a nelidské praktiky - třeba i vězením!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 1. 2010 7:26 | petr

dlužil jsem švagrovi 300.000,- a nemohl splácet, ten to dal k soudu, soud fourmou samosoudce, aniž bych o tom věděl, předal věc exekutorovi, jednoho dne se doma objevili zástupci exekutorské kanceláře, zjistili, že majetek je veškerý neprodejný, podepsal jsem návštěvu, a od té doby jsem je už neviděl - jsem zaměstnaný, takže mi začala být strhávána maximálně možná část mzdy - odměna exekutora činí 300.000,- !!!!!!!!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 26 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpovědní lhůta, Strategie maximální likvidity investic, Arbitrážový obchod, česká spořitelna, bankovnictví, daň z příjmů, elektronická evidence tržeb, vodafone, bělorusko, přípitek, hospodská ekonomie, Luboš Prokůpek, evropské volby, start-upy, fond nemovitostních akcií, Marie Nováková, levice, investiční makléř

1T46793, 2L13776, 4L04443, 4AK2555, 6C14949

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK