Jestliže se s klasickými auty se spalovacími motory Číňanům v nějaké větší míře do Evropy proniknout nepodařilo, hodlají tento svůj neúspěch napravit s elektromobily.
Tvrdí to alespoň Tomáš Studeník, ředitel společnosti TILI, která se v Česku zabývá podporou elektromobility. Osobně byl na 25. světovém sympoziu a výstavě baterií, hybridů a elektromobilů, která právě skončila v čínském v Shenzhenu.
"Kromě zavedených světových značek se prezentovaly desítky čínských automobilek, které se specializují na čínský, potažmo východoasijský trh. Na rozdíl od Evropy zde většina firem již elektromobily produkuje, případně bude výroba zahájena v několika měsících. Nejčastějším modelem je malé čtyřmístné rodinné auto, které se hodí do přeplněných velkoměst," shrnuje hlavní dojmy Tomáš Studeník.
BYD, Chery a Dongfeng míří nejprve do USA
Podle něho je obvyklý průměrný dojezd těchto vozů 180 kilometrů, ale ještě zajímavější je cena těchto elektromobilů. „Asijští výrobci dokáží nabídnout elektromobil za poloviční až třetinovou cenu těch, které se začnou v roce 2011 prodávat v České Republice. Pokud by se asijské elektromobily prodávaly i v České Republice, byla by jejich cena srovnatelná s auty na fosilní paliva," tvrdí.
Sdílejte článek, než ho smažem