Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Škoda Auto chystá nové modely i expanzi směrem na Východ

| rubrika: Co se děje | 2. 11. 2010 | 1 komentář
Škoda Auto chystá nové modely i expanzi směrem na Východ
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.

Automobilku Škoda Auto čekají v nadcházejících letech výrazné změny. Ty jsou důsledkem jejích dobrých ekonomických výsledků v roce 2010, ale také posunem výrobní a marketingové strategie mateřského koncernu Volkswagen Group. Vedení škodovky se bude snažit zvýšit prodej svých vozů v Číně, Indii a Rusku, tedy na trzích, kde již v tomto roce zaznamenává velké úspěchy. Pro rok 2011 se také plánují rekordní investice do vývoje nových modelů. Celková internacionalizace značky povede k tomu, že se výroba bude postupně přesouvat dále na Východ, zejména do Číny a Ruska.

Za prvních devět měsíců roku 2010 vzrostly tržby Škoda Auto ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 16, 3 procenta na 160 miliard korun. Provozní zisk se od loňska zlepšil o 64, 4 procenta a vyšplhal se až k 8 miliardám korun. Od ledna do září 2010 Škoda zároveň prodala nejvíce vozů ve své historii. Mladoboleslavská automobilka může být na tyto výsledky nepochybně pyšná. Na její současnou situaci však musíme pohlížet v globálním kontextu.

Koncern Volkswagen Group, majitel společnosti Škoda Auto, zaznamenává rovněž úspěšné období. Největší evropská automobilka během prvních 9 měsíců letošního roku sice zvýšila celkové tržby o 19, 9 procenta na 92,5 miliardy eur, přesto však pro VW Group není prodej škodovek zcela efektivní. Podle studie duisburského Centra automobilového výzkumu totiž vzájemná konkurence vozů VW a Škoda každoročně ubírá ze zisku několik set milionů eur. Vedení Volkswagenu se ve svých plánech proto zaměřuje i na tento problém. Šéf VW Martin Winterkorn chce z tohoto koncernu vybudovat největší automobilku na světě a sesadit z pomyslného trůnu současného vládce automobilového průmyslu, kterým je Toyota. V roce 2011 bude Volkswagen pokračovat v přebírání dalších značek, nejvíce se spekuluje o italské automobilce Alfa Romeo. Cílem VW je však podle Winterkorna především to, aby se zvyšovala výroba a prodej stávajících značek koncernu. Pomoci by tomu mohly také plánované inovace ve Škoda Auto.

Volkswagen si uvědomuje, že se vozy Škoda stávají velmi populární i na dosud nepříliš tradičních trzích. Například v Číně vzrostl jejich prodej v tomto roce o 65 %, v Indii o 36 % a v Rusku o 35 %. Není náhoda, že je od září novým předsedou představenstva Škoda Auto Winfried Vahland, který v předcházejících pěti letech vedl v Číně VW Group China. Pod jeho taktovkou zaznamenala tato společnost na čínském trhu značné úspěchy. Nyní přichází do čela mladoboleslavské automobilky s jednoznačným úkolem - využít svých zkušeností při plánované expanzi na východní trhy. Winfried Vahland v jednom z prvních rozhovorů ve své nové funkci připustil, že má v úmyslu v horizontu 5 až 10 let vyrábět a prodávat polovinu produkce vozů Škoda na čínském, indickém a ruském trhu. Vahland zároveň odmítá dohady o tom, že by měl koncern VW v rámci zvýšení zisků snižovat kvalitu automobilů Škoda. Tato značka se bude podle jeho slov jen ubírat trochu jiným směrem.

Škodovku zároveň čeká vývoj několika nových modelů. Vozy Škoda Yeti a Superb Combi byly velmi úspěšné, což vede inženýry a konstruktéry koncernu k vytváření dalších novinek. V polovině listopadu se v Mladé Boleslavi začíná vyrábět pokračování řady Octavia Tour. Vnější úprava vozu bude na úrovni Octavie II před modernizací, její interiér bude zahrnovat již doplňky modernizované verze. Vozidlo se bude vyrábět ve třech motorizacích. V České republice bude k dostání benzinový motor 1,6 litru, v ostatních evropských zemí se bude prodávat i benzinový čtyřválec 1,4 a pro mimoevropské trhy je určený vůz s parametry 2,0 TDI. První opravdovou novinkou ale bude vůz Škoda Small Family, jehož rozměry budou menší než u Fabie. Na trhu se podle plánů objeví již příští rok jako produkt továrny VW v Bratislavě. Pro ročníky 2012 a 2013 je zase připravena výroba vozu A-Entry, jenž se velikostně zařadí mezi Fabii Combi a novou Octavii. Tento automobil bude určený pro český, ruský a čínský trh.

Na letošním pařížském autosalonu představila škodovka také svůj první vůz na elektrický pohon. Jednalo se o prototyp elektromobilu odpovídající vozu Octavia Combi. Tento automobil je vybavený bateriemi o kapacitě 26,5 kWh a hmotnosti 315 kg. Nabití vozu z běžné sítě trvá 8 hodin, ze sítě 400 voltů se nabíjí 4 hodiny. Na jedno nabití pak ujede 140 kilometrů, přičemž jeho maximální výkon je 85 kW a nejvyšší možná rychlost 135 km/h. Škoda by se sériovou výrobou svého elektromobilu mohla začít přibližně do 5 let.

Plány koncernu Volkswagen jednoznačně ukazují, jakým směrem se v následujících letech bude automobilka Škoda Auto ubírat. Západoevropský trh si VW pokryje svými luxusnějšími značkami, zatímco škodovky budou expandovat především na východní trhy v čele s Čínou a Ruskem. Nové plánované modely budou možná určitým zklamáním pro ty, kteří se domnívali, že by se Škoda mohla profilovat ve stylu luxusních automobilů typu Superb. Novinky z mladoboleslavské automobilky budou totiž zaměřeny především na praktičnost a příznivou cenu. Za těmito kroky VW Group však není třeba hledat nějakou konspiraci či něco podobného. Stejně jako každá firma se i Volkswagen zkrátka snaží o maximalizaci zisků v rámci celého koncernu, čemuž by měla přispět i expanze levnějších škodovek na východ.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+6
Ano
Ne

Diskuze

2. 11. 2010 | 18:09 | Jarek

Vážený pane Tůmo, já vím, že jsme na serveru o penězích, ale prosím vás, když už se pustíte do článku technicky zaměřeného, dvakrát si zkontrolujte, že píšete správné jednotky. Pak zbytečně vypadáte, jako když tématu nerozumíte....více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK