Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak moc Volkswagen ovlivní vývoj škodovek?

| rubrika: Co se děje | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
Jak moc Volkswagen ovlivní vývoj škodovek?
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.

Škoda Auto zaznamenává jeden úspěch za druhým. Přesto by se mohlo jednat o Pyrrhovo vítězství. V prvních devíti měsících roku 2010 zvýšila tato automobilka celosvětově počet prodaných vozů oproti stejnému období roku 2009 o 12,8 %. Celkově prodala 568 990 automobilů. Samotný měsíc září byl navíc s 75 790 prodanými vozy nejúspěšnějším měsícem v historii. Škodovce se daří nejen ve střední a východní Evropě, ale také v západní Evropě a na mimoevropských trzích. Podobné zprávy by jistě potěšily každého majitele tohoto dobře fungujícího podniku. Výrobce vozů Škoda, koncern Volkswagen Group, je však postaven do trochu jiné pozice. Představitelé VW si navíc svými nešikovnými výroky sami komplikují situaci.

Šéf koncernu VW Martin Winterkorn nepředvádí zrovna nejlepší marketingovou politiku. V posledních dnech se totiž stále více spekuluje o jeho nařízení, které redukuje výbavu vozů Škoda Auto. Přílišný úspěch škodovek je dokonce vedením VW připodobňován ke kanibalismu na „mateřské“ značce. V Octavii tak nyní již nenaleznete chladicí box, sportovní Fabia bude zase ochuzena o xenonová světla, značkové deštníky nebudou ve výbavě nového Superbu. Jedná se sice jen o první tři omezení, další však budou následovat v lednu 2011. Na první pohled jde možná o nepodstatné doplňky, němečtí dealeři si ale stěžují, že se jejich absence na prodeji škodovek projeví.

Při snaze pochopit vzniklou situaci je ale potřeba pohlédnout na tento problém v celkovém kontextu. Volkswagen totiž řeší úspěchy Škody a Seatu – tedy svých automobilů „druhého sledu“ – již delší dobu. V obchodní strategii VW Group měly tyto vozy představovat spíše jakousi nouzovou alternativu pro zájemce, kteří nemají dostatek financí na nákup kvalitnějšího volkswagenu. Zveřejněné výsledky renomovaných testů kvality nejnovějších modelů evropských automobilek však vedení VW pořádně zaskočily. Nová limuzína Škoda Superb v nich totiž dopadla mnohem lépe než dražší VW Passat. Zákazníkům tak již nic nebrání v tom, aby si pořídili levnější vůz, který navíc není kvalitativně horší. Koncern Volkswagen si v Centru automobilového výzkumu univerzity v Duisburgu nechal dokonce vypracovat studii, která prý zjistila, že VW na zvýšeném prodeji škodovek a seatů ročně prodělá více jak 500 milionů euro (zhruba 12 miliard korun).

Prohlášení šéfa VW Winterkorna z nedávného pařížského autosalónu, že nepřipadá v úvahu, aby měla Fabia lepší výbavu než VW Polo, je přesto dosti nešťastné. Musíme si totiž položit zásadní otázku. Čeho Volkswagen dosáhne, když zhorší vybavení vozů Škoda Auto? Winterkorn se asi domnívá, že se zákazníci, kteří by si jinak koupili některou ze škodovek, přikloní k modelům Passat či Polo od VW. Zapomíná však na to, že se zákazník nerozhoduje pouze mezi vozy jeho koncernu. Proč by si nemohl zájemce o osobní vozidlo vybrat v autosalonu některé jiné automobilky? Tím, že se škodovkám sníží vybavení přeci neznamená, že by se vozy VW něčím zlepšily. Někdo by si možná mohl myslet, že jsou výroky šéfa VW jen promyšleným marketingovým tahem, díky kterému se obě automobilky dostanou do médií. Šlo by ale o velmi riskantní krok, který by se nemusel vůbec vyplatit. Navíc obchodní politika VW z posledních let tomu také příliš nenasvědčuje.

Na celkové podobě vozů Škoda Auto se tak pravděpodobně budou nařízení koncernu Volkswagen Group v následujících letech projevovat stále více. Winterkorn dokonce v rozhovoru pro německý motoristický časopis Bild Auto řekl, že je Škodě potřeba utáhnout opratě a přestat budovat její modely směrem vzhůru. Modely Škody by tak podle něj měly v příštích letech konkurovat spíše značkám jako je Dacia. To se přirozeně nelíbí vedení mladoboleslavské automobilky, která naopak na rok 2015 plánuje nástupce stávajícího Superbu. Napětí mezi českým a německým managementem Škoda Auto tak neustále roste.

Jisté je, že podobné debaty nahrávají v duchu zásad marketingové komunikace právě škodovkám. Jejich prodej tak v nejbližších měsících nijak zásadně klesat nebude. O to větší a bolestivější však budou zásahy koncernu Volkswagen Group, aby si udržel „neposlušnou dceru“ na uzdě.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+5
Ano
Ne

Diskuze

14. 11. 2010 | 20:21 | Czert

Sem nemec, kdo je vic ? více

25. 10. 2010 | 1:06 | majitel třech passatů

je teda fakt, že když v superbu nebudou deštníky, že hned mažu pro mercedesa, to je jasný. více

22. 10. 2010 | 15:27 | Rafter

Tak v jednom maji nemecti soudruzi pravdu a to v tom, ze jednotlive znacky v koncernu by se mely vice odlisovat. Pokud se budou lisit predevsim cenou a vybavou, je neco spatne. více

22. 10. 2010 | 14:43 | Heinrich Trautenberg

Volkswagen si za to může sám, že soudruhům z Mladé Boleslavi popustil uzdu a oni za jeho zády.....Úspěch Škody neexistuje, je to úspěch koncernu. Škoda Mladá Boleslav = Š 12OL a FAvorit,kde za volantem sedával řepák s klouboučkem...více

22. 10. 2010 | 8:23 | PETR

Jako by to byl KALOUSEK.Stejné úvahy. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tržní nabídka, Vklad s výpovědní lhůtou, Syntetická evidence, t-mobile, restaurace, mobilní operátoři, telefónica, nemovitosti, start-up, marek orawski, Saldo státního rozpočtu, slabý dolar, depozitní sazby, přesčas, dopravní infrastruktura, EQUAL, Marcus Evans, kurzy měn

4AH6555, 4AH6565, 4AH6555, 1SU0048, 1SU0045

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK