New York - Nejdražší obchodní značkou světa je stále internetový vyhledávač Google. Jeho cena je podle dnes zveřejněného žebříčku výzkumné agentury Milward Brown Optimor 114,3 miliardy dolarů (asi 2,2 bilionu korun). Google je na první příčce již počtvrté za sebou a letos jeho cena opět o 14 procent vzrostla.
Naproti tomu hodnota značek zavedených gigantů z oboru potravinářství - 5. Coca Cola a 6. McDonalds spíše stagnovala. Hodnota značky Google je dnes zhruba již dvojnásobná proti zmiňované Coca Cole a McDonalds.
Technologické firmy okupují vršek žebříčku - druhé místo patří značce IBM a třetí výrobci počítačů Apple. Čtvrté místo obsadila společnost Microsoft. #infobox
Podle komentáře společnosti ke zveřejněnému žebříčku se letos významně propadla hodnota automobilových značek. V průměru o patnáct procent. První z automobilek v žebříčku je na 25. místě německé BMW, hned o místo za ním je Toyota. Hodnota jejího loga však ve srovnání s loňskem klesla o 27 procent, BMW jen o 9. Nyní je tedy hodnota jejich značek prakticky stejná (zhruba 21 miliard dolarů).
Sdílejte článek, než ho smažem