Praha - Nemilé překvapení mohou při víkendovém nákupu zažít další klienti českých bank. Kvůli úniku dat ve Španělsku totiž zablokovaly více než 10 tisíc platebních karet, ale další tisíce ještě prověřují. A ne vždy se o nefunkční kartě dozvědí klienti včas.
Libor Stejskal z Prahy chtěl platit v autoservisu, ale terminál odmítl přijmout jeho kreditní kartu od Citibank. Odpoledne se stejná situace opakovala v samoobsluze. "Volal jsem do klientského centra a tam mi sdělili, že karta je v pořádku. Není zablokovaná a platí až do konce ledna, jak je na ní uvedeno," vylíčil Stejskal svou zkušenost.
Den poté nepřijali jeho kartu další dva obchodníci. "Volal jsem do banky znovu a tentokrát už mi řekli, že mi právě vystavují novou. Bohužel technickou chybou byla prý stará zablokována předčasně," říká klient Citibank.
Citibank je jen příklad toho, jak těžké období nyní prožívají banky. Ještě nikdy nezažily takový nápor. Poté, co se provalilla španělská kauza, zablokovaly některé banky během posledních dní tolik karet, co jindy za půl roku.
Sdílejte článek, než ho smažem