Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Za zelenou energii zaplatí všichni třikrát víc než letos. Co vy na to?

Za zelenou energii zaplatí všichni třikrát víc než letos. Co vy na to?
Silová elektřina na příští rok zlevní. Účet domácnostem, ale klesne málo. Jedním z důvodů jsou rostoucí dotace energie z obnovitelných zdrojů, které hradí každý odběratel elektřiny. Podporujete výrobu zelené energie rádi? Napište, co si o tom myslíte.

Rozkvět výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů těší ekology, ale patrně zarmoutí domácnosti. Kvůli zelené energii budou příští rok platit za elektřinu více, než by museli. Například ČEZ chce snížit cenu silové elektřiny o patnáct procent. Jenže ta se na účtu domácností podílí jen z poloviny. Zbytek tvoří regulované položky, z nichž by příští rok měly nejvíce podražit poplatek za přenos energie a právě dotace elektřiny z obnovitelných zdrojů. Přitom vysoké dotace na výrobu elektřiny ze slunce už nyní spustily spekulativní bublinu v ohlašování nových projektů.

Podle studie společnosti EGÚ Brno se náklady na zelenou energie zvednou z 50 na 160 korun na megawatthodinu. To znamená, že v každé spotřebované kilowatthodině domácnosti zaplatí na dotacích ne pět haléřů jako dosud, ale 16 haléřů. V celkových číslech se takto vybraná podpora obnovitelným zdrojů zvýší ze tří na zhruba 7,4 miliardy korun, odhaduje Energetický regulační úřad. Pokud ten dotace na zelenou energii nezačne snižovat, bude účet domácností za ekologickou elektřinu dál růst.

Jste rádi, že podporujete výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů? Má se zelená energie podporovat, nebo mají mít její výrobci stejné podmínky jako klasické elektrárny? Nebylo by lepší zavést takzvanou daň z uhlíku, který náklady, včetně ekologické zátěže, jednotlivých zdrojů energie vyrovná?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

24. 1. 2010 14:37 | Jirka

stát udělal obrovskou chybu ve stanovení doby trvání ceny za výkup i nehorázně vysoce přemrštěnou cenu za vykoupenou KW a tak nahrál velmi vysoké zisky společnostem, které se této příležitosti chopili prakticky bez rizika ztrátové investice
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 11. 2009 21:50 | Ptáček

reaguji na příspěvek HonzyH, že on zelenou energii nepodporuje, je to omyl podporujeme ji všichni tímže platíme stále větší ceny za elektřinu, neboť z nich se dotuje právě ona zelená a je smutné pozorovat jak rostou na polích na severu Čech solární elektrárny, které tam ještě navíc budují především němci, protože u nich doma se jimto nevyplatí, tam jsou totiž dotace o polovinu nižší než u nás......
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaH 14. 11. 2009 01:48)

14. 11. 2009 1:48 | HonzaH

Já ji nepodporuju, ale připouštím, že mé daně jsou pro tento účel zneužívány.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2009 17:54 | zdenda

to máme za to že někteří volili blbé zelené a debila paroubka
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2009 8:31 | comment

Citace / 13.11.2009 00:08

Myslíte, že si dělám prdel?
Ano, to si tedy myslím. Ale je to vcelku vtipná nadsázka, pobavilo mne to. Nicméně máte pravdu v tom, že něco podobného (i když doufám ne takto extrémního) je díky naší legislativě bohužel možné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 11. 2009 00:08)

13. 11. 2009 0:10 | Dr. Troškrt

Doufám, že při volbách toto a Kocába, voliči Zeleným "spočítají".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2009 0:08

Mám pole, kde jsem nechal postavit fotovoltaickou elektárnu. Prd vyrobí, ale to je mi jedno. Jak by taky mohla na naší zeměpisné šířce. Původně jsem myslel, že budu elektřinu kupovat a vydávat ji za svou vlastní, kterou prodám 5x dráž. Pak jsem ale přišel na to, že nikdo nepřijde na to, že ta elektrárna nefunguje. Stačí makety panelů a domluvit se s vhodnými lidmi, aby vydávali svou elektřinu za mou a zajistili mi dotace. Upozorňuju, že vše je legální. Nerejpejte tady do toho, nebo si vás najdu !!! Myslíte, že si dělám prdel?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 20:55 | Jauda

Bez investic do obnovitelných zdrojů nebudou ani peníze na jejich výzkum a následné zefektivnění, asi to bohužel musíme brát jako investici pro naše potomky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 15:26 | Roman

Pokud něco veřejně podporujete tak si nejdříve získejte podrobné fakta. Co je na fotovoltanice tak ekologického, když při výrobě fotovoltanických panelů se spotřebuje více energie než potom tento fotovoltanický panel za celou svou životnost v našich podmínkách vyrobí?! Je to asi podobný podvod na lidi jako s úspornými žárovkami, které jsou mnohem energeticky náročnější na výrobu, při likvidaci se musíte vypořádat s množstvím karcinogenních prvků a ještě mají horší viditelné spektrum, které negativně psychicky působí na každého jedince. A to už vůbec nemluvím o tom, že většinou svítíme v našich podmínkách v zimě, takže je nám ve výsledku jedno, zda část tepelné energie vyrobí žárovka nebo radiátor. Jediné na co jsou fotovoltanické panely, úsporné žárovky, větrníky a bionafta v našich podmínkách dobré je to, že lobisti a poslanci za zelenou energii za vaše peníze neuvěřitelně zbohatnou. A o to tu především jde...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaroslav Frei 12. 11. 2009 10:49)

12. 11. 2009 14:49 | smradzjzd

Dotace se mi jeví přitažená za vlasy. Malý příklad - postavím si RD s plnou střechou panelů, vyrobenou zelenou elektřinu budu podávat a na vytápění si koupím špinavou elektřinu, několikrát levnější, navíc kdykoliv dostupnou bez ohledu na vítr, slunce, či déšť. Co sem kde ušetřil ? Jen sem vlastně okradl ty chudáky, co slavnou zelenou energii neprodávají. :-( Celý mně to připadne kontraproduktivní, jediný přínos je snad ve zvýšení zaměstnanosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 14:42 | Hansan

Zamračí se, přitopíme v tepelných elektrárnách, zasvítí slunce, omezíme trochu přísun uhlí. Stále ovšem musí být v pohotovosti tepelné elektrárny, zapálené kotle, plný počet lidí v nich. Bylo zvykem , že dotované nesmysly platí stát. Nyní se vyčůraně podpora obnovit. zdrojů přenesla na všechny obyvatele. A bude hůř.Naši v Plzni vzdělaní politici, podepíšou každou hloupost jako 10% výroby z OZ . Následně zjistí, že nemáme moře ani Alpy a dotaci elegantně nechají zaplatit občany. V podstatě další daň za blbost politiků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 14:08 | Lagarto

Obnovistelne zdroje je klise. Pro opravdovou analyzu je treba zohlednit zatizeni ZP pri vyrobe techniky, instelaci techniký a technoilogie i naslednou likvidaci. Napriklad solarni panelý jsou pomerne energeticky narocne na vyroby i na naslednou likvidaci po skonceni zivotnosti. Ale nemam presna cisla - to bje namet na clanek... Jinak ale je treba vec videt i z hlediska alokace vyroby a spotreby a zde je to plus pro mensi lokalni zdroje (biomasa, vitr, solar, voda). Bohuzel nemame stale vetrna mista, nemuzeme pouzit stabilni a predikovatelny priliv, nemame masivni toky povrchovych vod. Proto je treba kalkulovat a definovat mezni hladinu techto zdroju. Bud optimalizaci struktury zdroju, regulaci spotreby ci odstavkami jinych zdroju v dobe nadbytku energie. To chce ale centralni kvalitni nastroj a management, nikoliv stavajici zivelne staveni cehokoliv bez ohledu na ostatni a na realnou potrebu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 13:59 | Petr

Nikdo nekritizuje obnovitelné zdroje energie. Kritizuje se pouze jejich nesmyslné dotování. Fotovoltaické články prý nic neprodukují. HAHA a co ta spotřebovaná energie při jejich výrobě? Jestlipak víte, jaké chmikálie se používají při výrobě polovodičů?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Matys 12. 11. 2009 12:11)

12. 11. 2009 12:42 | svob

ascdas
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2009 12:11 | V.Matys

Každé využití obnovitelných zdrojů je chválihodné. Odpůrcům bych doporučil koupit si dům v Temelíně, nebo v hnědouhelné pánvi v severozápadních Čechách. Na dovolenou pak jezdit na obdobná místa. Pak jim budu věřit, že fosil a atom je pro ně super.:o) Ono, když to člověk nemá za barákem, tak se mu to remcá. Přitom každý, když někomu přeje k narozeninám, tak mu přeje hlavně to zdraví.
Trend k obnovitelným zdrojům je jediný možný. Jestli je v současné legislativě chyba, je to jiné téma. Vyčerpatelnost neobnovitelných zdrojů okecat nejde.
Hezký den všem :o)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 24 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Asociace, Dokonalé trhy, Dividenda, fayn, elektronická evidence tržeb, neveřejná nabídka, ivnestice, spotřebitel, dluhopisy pro občany, velký investiční seriál, legislativní text, měřič spotřeby energie, jednorázové plnění, platební terminály, Asociace rozhodců, klinetské číslo, pomoc v hmotné nouzi, Cornhill Management

6C87423, 2T88064, 2S73032, 5L15971, 2T88064

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK