Vídeň - Rudý gigant platí v tomhle žebříčku za neotřesitelného favorita po celou svou devítiletou historii. Ani letos to není jinak a Coca-Cola se mezi stovkou nejcennějších značek na světě umístila na první příčce. Pořadí sestavuje každoročně konzultační společnost Interbrand a časopis Business Week, které dospěly k ceně Coca-coly přes 68 miliard dolarů. Informovala o tom ČTK.
Z evropských značek se nejlépe umístila Nokia, která skončila na celkovém pátém místě. Nejrychleji rostly značky Google, Amazon a Zara. Ze stovky značek jich jednapadesát pochází z USA, osmatřicet z Evropy, další Japonska, Koreje a Kanady.
Ani nejcennější světové obchodní značky však letos neminula hospodářská krize. Hodnota celého žebříčku poprvé za devět let klesla, o 4,6 procenta. Sedm značek se dokonce oproti minulosti do žebříčku vůbec nedostalo - mimo jiné finanční značky Merrill Lynch, AIG nebo ING.
Sdílejte článek, než ho smažem