Poslanci nakonec šrotovné protlačili. Kdo má auto starší než deset let, nechá ho sešrotovat a koupí si nový vůz do půl milionu korun, dostane od státu 30 tisíc, pravili zákonodárci. Automobilky z této zprávy mají radost. Nejvíce si od šrotovného slibuje mladoboleslavská Škoda. Naopak pro automobilky TPCA a Hyundai žádnou velkou pomoc nepředstavuje. Na tuzemském trhu skončí jen půl procenta z aut, které v Česku vyrobí.
Horší zpráva je to pro napjatý státní rozpočet, z něhož ukousne pět miliard korun. Pokud je ovšem vláda najde a šrotovné zavede do praxe, což podle zákona teoreticky udělat nemusí. Nejvíce užitku tak ze šrotovného budou mít před volbami nejspíš politické strany, které jeho zavedení navrhly a prosadily. I když řidiči neuvidí zatím ani korunu, budou jim moci vykládat, jak jim v krizi pomohly a splnily své sliby.
Komu podle vás šrotovné nejvíc pomůže? A komu nejvíc uškodí? Využili byste ho, kdyby se nakonec začalo vyplácet?
NAPIŠTE, CO SI O TOM MYLSÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
17. 9. 2009 17:48 | petr
17. 9. 2009 17:38 | petr
17. 9. 2009 10:32 | petr
Zamysleme se nad tím, komu šrotovné pomůže:
1) Pouze výrobcům, ale ne zase na dlouho.
2) Životnímu prostředí se tímto nepomůže vůbec nijak , kdo na nové auto nemá, tak si jej stejně nemůže
koupit a ti co na nové auto mají, tak ty nějakých pár kurun stějně "nezachrání". Stará auta mají převážně
starší lidé - důchodci a dále lidé nemajetní třeba studenti (samozřejmě tímto nemyslím tu státem podporovanou "menšinu" která ma převážně již nová auta zakoupená se sociálních dávek !!).
Šrotovné by bylo účinné vzhledem k životnímu prostředí pouze za předpokladu, že by bylo vyplaceno každému majiteli starého auta, který se odhodlal jej dát sešrotovat bez ohledu na to, zda si nějaké další auto koupí či ne. Ošetřit vše tak, aby nemohlo docházet k různým podvodům je v dnešní době také řešitelné.
Tím by jistě zmizela z našich ulic spousta nepopjízdných vraků a i staří lidé, by se pak toho šrotu zbavili.
17. 9. 2009 9:54 | Jan Pauer
11. 9. 2009 10:40 | Jirka
1) že znečišťujete ŽP
2) ohrožujete sami sebe jízdou i ostatní provozem tohoto automobilu
3) přispějete na sešrotování a podpoříte automobilní průmysl
4) zviditelníte politickou stranu
5) zařadíte ČR mezi 12 států, kde to zavedli - pokud máte na nové auto, nepotřebujete šrotovné.
10. 9. 2009 22:21 | Petr
10. 9. 2009 20:50 | Jaroslav
10. 9. 2009 20:44 | Zděnda
10. 9. 2009 19:23 | GoGo
10. 9. 2009 17:35 | Petis
10. 9. 2009 13:57 | MoB
Pomůže majitelům bazarů, kteří se jistě pokusí plno "sešrotovaných" aut prodat dál (jako se to dělo v Německu, ale asi je politicky nekorektní o tom mluvit).
Pomůže to (na chvíli) možná trošku některým automobilkám. Ale propad poptávky po autech stejně přijde, musí přijít, nasycenost trhu auty je vyšší a vyšší zájem tím pádem nižší a nižší.
Jinak ale nepomůže nikomu.
Doufejme, že vláda - ať už kterákoliv - žádné šrotovné nezavede.
10. 9. 2009 11:07 | Franta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 9. 2009 9:21 | mila
10. 9. 2009 9:17 | Berger
JE TO NAPROSTÁ HOVADINA, NA KTERÉ SE OBOHATÍ UZKÁ SKUPINA LIDÍ A ZAPLATÍME TO VŠICHNI ZE SVÝCH DANÍ !!!!
Zobrazeno všech 14 komentářů