Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Šrotovné asi bude. Komu to podle vás prospěje?

Šrotovné asi bude. Komu to podle vás prospěje?
Šrotovné bude, rozhodli poslanci, když přehlasovali veto prezidenta. Teď bude na vládě, aby našla peníze a připravila pravidla pro jeho vyplácení. Komu podle vás šrotovné pomůže – automobilkám, nebo politikům před volbami? Napište, co si o tom myslíte.

Poslanci nakonec šrotovné protlačili. Kdo má auto starší než deset let, nechá ho sešrotovat a koupí si nový vůz do půl milionu korun, dostane od státu 30 tisíc, pravili zákonodárci. Automobilky z této zprávy mají radost. Nejvíce si od šrotovného slibuje mladoboleslavská Škoda. Naopak pro automobilky TPCA a Hyundai žádnou velkou pomoc nepředstavuje. Na tuzemském trhu skončí jen půl procenta z aut, které v Česku vyrobí.

Horší zpráva je to pro napjatý státní rozpočet, z něhož ukousne pět miliard korun. Pokud je ovšem vláda najde a šrotovné zavede do praxe, což podle zákona teoreticky udělat nemusí. Nejvíce užitku tak ze šrotovného budou mít před volbami nejspíš politické strany, které jeho zavedení navrhly a prosadily. I když řidiči neuvidí zatím ani korunu, budou jim moci vykládat, jak jim v krizi pomohly a splnily své sliby.

Komu podle vás šrotovné nejvíc pomůže? A komu nejvíc uškodí? Využili byste ho, kdyby se nakonec začalo vyplácet?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYLSÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

17. 9. 2009 17:48 | petr

toje porad šrotovné proč automobilky neplatěj za každé vyrobené auto poplatek 5000kč a likvidatoři stoho nedostavaj naky penize třeba 3000 kč za každy autovrak ne to ne musito dělat za darmo kde to kdo vyděl dělat za darmo jděte na vaclavaku na malou a zalpatite 20 kč fak horši neš KSČM zanich každej dostal za praci zaplaceno toje zajimavé slevy davat uměj v tehle republice to stoji za pěkny kuloví
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 9. 2009 17:38 | petr

Jaky šrotovny at zrušej to žesi lidi mužou psat česné prohlašení vraky se valej po zahradach a po ulicich kde kdo si napiše žemu dotoho chodí srat pes a voni muto odhlasej nechapu naco tam ty blci sedej ato za naše daně na tom ministerstvu doravy
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 9. 2009 10:32 | petr

Takzvané "šrotovné" prosazují politici a svádějí to na ekologii (znečišťování ovzduší,ničení životního prostředí a.t.d.) s čímž lze souhlasit ALE!! Zamysleme se nad tím, komu šrotovné pomůže: 1) Pouze výrobcům, ale ne zase na dlouho. 2) Životnímu prostředí se tímto nepomůže vůbec nijak , kdo na nové auto nemá, tak si jej stejně nemůže koupit a ti co na nové auto mají, tak ty nějakých pár kurun stějně "nezachrání". Stará auta mají převážně starší lidé - důchodci a dále lidé nemajetní třeba studenti (samozřejmě tímto nemyslím tu státem podporovanou "menšinu" která ma převážně již nová auta zakoupená se sociálních dávek !!). Šrotovné by bylo účinné vzhledem k životnímu prostředí pouze za předpokladu, že by bylo vyplaceno každému majiteli starého auta, který se odhodlal jej dát sešrotovat bez ohledu na to, zda si nějaké další auto koupí či ne. Ošetřit vše tak, aby nemohlo docházet k různým podvodům je v dnešní době také řešitelné. Tím by jistě zmizela z našich ulic spousta nepopjízdných vraků a i staří lidé, by se pak toho šrotu zbavili.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 9. 2009 9:54 | Jan Pauer

Šrotovné je ekonomický nesmysl a slouží jen k populistickým gestům ve snaze opět zmást voliče. Rozumně vzato: ten kdo si chce auto koupit již teď má k disposici poměrně velké slevy dílerů (viz tzv. citroenovné). Ten kdo na auto nemá bude radši jezdit dál ve svém starším voze, než se zadlužit. Šrotovné jen zvětší dluh ČR, to dnes může zavést v současné situaci jen blázen. To že bude některými lidmi využíváno je jisté, ale výsledný efekt pro stát bude záporný. Navíc není jisté, zda šrotovné pomůže českým značkám, spíše si myslím, že pomůže zahraničním (japonským).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2009 10:40 | Jirka

Já bych se připojil k diskuzi, předesílám, že nechci nikoho z diskutujících urazit.Záleží, jak se na šrotovné podíváte, pokud máte jako já ve stáji nebo před panelákem škodovku, 13 let starou, nekupovanou jako novou, takže podle statistiky splňujete průměrné stáří 14 let aut v ČR a je to šrot, který už moc nesplňuje limity, teče z něj olej a rezne, zákonitě znečiš´tuje ŽP a je třeba obecně jej sešrotovat, pak Vám možná stát přispěje právě proto: 1) že znečišťujete ŽP 2) ohrožujete sami sebe jízdou i ostatní provozem tohoto automobilu 3) přispějete na sešrotování a podpoříte automobilní průmysl 4) zviditelníte politickou stranu 5) zařadíte ČR mezi 12 států, kde to zavedli - pokud máte na nové auto, nepotřebujete šrotovné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 22:21 | Petr

Jaké šrotovné?! Co je to zase za nesystémový nesmysl? Snižte plošně DPH u nových automobilů a je po problému. Výpadek na příjmové straně rozpočtu nahraďtte zodpovědnějším přístupem k tvorbě státního rozpočtu s důrazem na efektivní využívání výdajové stránky. Ve výsledku bude stejně příjem státní kasy více v plusu, neboť dojde k inkasu přímých daní z pracovních míst, o inkasu z DPH u restauračních a turistických služeb ani nemluvě. Pravděpodobně si občané okolních zemí spojí výlet do ČR s nákupem nového vozu a máme o pracovní místa, turistiku i inkaso DPH postaráno. Ale to je asi moc jednoduché, málo populistické a hlavně by se státní aparát neměl čím zabývat!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 20:50 | Jaroslav

Srotovne, tak jak bylo schvaleno je nesmyslne. Je nezodpovedne podbizet cilove skupine vlastnici vozy starsi 10-ti let v cene mensi nez 30.000 kc v dnesni dobe plne nejistot vidinu ziskani 30-ti tisicoveho bonusu za koupi noveho vozu. Tito lide vlastnici takovyto vuz rozhodne nepatri mezi lidi, kteri by si dnes meli kupovat novy vuz. Tento bonus mel byt nasmerovan na movitejsi skupinu spoluobcanu, aby cely projekt nedopadl jako na Slovensku, kde pak lide diky sve insolvenci plni temito vozy bazary a zustavaji bez aut. 30-ti tisicova sleva na dani pri koupi noveho vozu by byla rozhodne lepsim tahem s tim, ze ze statniho rozpoctu nevydavam nic, jen kasiruji mene. Takto by stat oslovil movitejsi spoluobcany, kteri by byli schopni rozhybat trh s automobily. Je pravdou, ze by toto o neco vice zaplnilo i tak jiz plne bazary, z cehoz by pak mohli profitovat ti, kteri si dnes maji podle vladniho navrhu kupovat nove vozy nizsi cenou ojetin. Tem by mohlo byt vyplaceno neco malo za sesrotovani jejich vraku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 20:44 | Zděnda

Myslím si, že šrotovné pomůže hlavně politickým stranám, které ho schválili. Komu uškodí, no jasně, že nám všem, jak v tom, že na šrotovné budou muset vzít ze státního rozpočtu a ubrat v jiných sekcích kde je potřeba, tak v tom, že strany, které myslí jinak a v dobro do budoucna, budou mít mínus ve volbách v tom, že nechtěli šrotovné. Jestli bych ho využil? Pokud budu mít auto staré 10 let a více a budu chtít nové, tak si musím uvědomit, že budu mít na leasingové splátky i přesto, že dostanu od státu 30 000,- což v celkové částce nového vozu není zas tak velký "dar". V dnešní době jsou ceny tak nízko, že jsem si koupil před 10 měsíci novou Škodu Roomster a myslím si, že jsem ušetřil za náklady na starý vůz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 19:23 | GoGo

Jednoduché kupecké počty a selský rozum mi říká toto: Mám auto skoro do šrotu, jeho cena je 5 až 20 tisíc. Dražší nebudu uvádět, protože bych byl trotl, abych ho dával sešrotovat. Proč ho mám? Protože na nové nebo novější nemám. Dostanu 30 tisíc a koupím si co? Maximálně zase šrot. Takže pro mě to nemá smysl, pro naše hospodářství rovněž ne, ale pro bystré české spekulanty ano !!! Politický byznys těch, kteří nás mají za idioty ani nezmiňuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 17:35 | Petis

Kratkodobe to mozna malinko pomuze lidem, kteri srotovne vyuziji. Dlouhodobe to uskodi vsem vcetne skodovky, ktera po skonceni srotovneho to bude moct zavrit. Proste misto pozvolneho poklesu prodeju zaznamenaji automobilky diky srotovnemu pad z nadvyroby nekam nad nulu. A navic tenhle exces budem platit vsichni z dani. Ja snad budu volit ODS i kdyz jsou to kokoti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 13:57 | MoB

Pomůže nezodpovědným trottel-politikům, kteří si koupí hlasy hloupých voličů. Pomůže majitelům bazarů, kteří se jistě pokusí plno "sešrotovaných" aut prodat dál (jako se to dělo v Německu, ale asi je politicky nekorektní o tom mluvit). Pomůže to (na chvíli) možná trošku některým automobilkám. Ale propad poptávky po autech stejně přijde, musí přijít, nasycenost trhu auty je vyšší a vyšší zájem tím pádem nižší a nižší.
Jinak ale nepomůže nikomu. Doufejme, že vláda - ať už kterákoliv - žádné šrotovné nezavede.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 11:07 | Franta

Přesně tak, u mě tyto strany získávají velké mínus.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mila 10. 09. 2009 09:21)

10. 9. 2009 9:21 | mila

Šrotovné prosadili populisté, kteří si myslí, že jim to pomůže k hlasům ve volbách. Alespoň v mém případě je to naopak. Myslíte, že budu volit někoho, kdo stát, který pro rostoucí dluhy neví, kde brát, nutí rozdávat na nesmysly? Byl bych blázen. Spousta lidí šrotovné logicky využije, i když s ním v principu nesouhlasí, což je normální. Není ale normální v době nejvyššího připravovaného schodku státního rozpočtu takhle nesmyslně rozhazovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

10. 9. 2009 9:17 | Berger

Nejvíce to prospěje úředníkum a bohatým lidem a kšeftmanům z autama. Běžný člověk si nové auto nekoupí protože na ně nemá a šrotovné mu nepomůže. Ůředníci budou mít zase možnost dostat se nějak k novému zdroji úplatků, Obchodníci s autama budou vymyšlet nové triky , jak obejít zákony a získat šrotovné pro Ty kteří mají peněz dost a využít k tomu Ty kteří mají staré auto a nemají na nové. JE TO NAPROSTÁ HOVADINA, NA KTERÉ SE OBOHATÍ UZKÁ SKUPINA LIDÍ A ZAPLATÍME TO VŠICHNI ZE SVÝCH DANÍ !!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazeno všech 14 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Oblíbená témata

auta, krize, recese, šrotovné

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Bankrot, Administrativní cena, Připojištění, jan sedláček, doplňkové penzijní spoření, aleš poklop, operátoři, příspěvek zaměstnavatele, hlavička zákona, vw, Hang Seng Bank, boj proti korupci, gold eagle, vývoj v ČR, Ústí nad Labem, výpočet, vchodové dveře, fér konsolidace

5AA2608, 2SK0238, 2L74312, 1C37501, 1AS0431

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK