Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

| rubrika: Rozhovor | 17. 8. 2013 | 3 komentáře
V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.
Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává

Když v roce 2005 musely tabákové společnosti opustit svět formulí 1, přešel jste přímo do marketingového oddělení stáje McLaren. Po dalších třech letech jste rozjel vlastní marketingovou agenturu CDT, ve které byli vašimi společníky pilot F1 David Coulthard a motocyklový šampion Mick Doohan. Jak se tahle spolupráce zrodila?

Dlouhodobě jsme se znali, byli jsme přátelé, takže jsme věděli, co od sebe můžeme čekat. Náš další společník působil v České republice a dal celé firmě zázemí, takže jsme sídlo udělali tady. Pro mě to najednou byla velká změna. Po dlouhých letech v Německu a v Anglii jsem se vrátil zpátky domů.

Pavel Turek

Pavel Turek

V jednadvaceti začal při studiích pracovat na pobočce německého tabákového koncernu Reemtsma. O necelé čtyři roky později se po úspěšném absolvování státnic a dokončení studia přesunul do centrály v Hamburku. Brzy se stal šéfem marketingového týmu, který měl na starosti prezentaci cigaretové značky West ve světě formulí 1, kde Reemtsma podepsala smlouvu s McLarenem. Po sedmi letech přešel přímo do marketingového oddělení McLarenu. Později založil vlastní reklamní agenturu společně s pilotem F1 Davidem Coulthardem, motocyklovým šampionem Mickem Doohanem a akcionářem skupiny PPF Milanem Maděryčem. Dnes se jako investor podílí na několika projektech, například ve společnosti iBrands, která se stará o projekty Tarifomat.cz a MOLO7.

Později jste ale prý litoval, že jste firmu zakládali právě v Česku. Proč?

Bohužel je tu spousta věcí pořád hodně provinčních. Hlavně v oblasti sportovního marketingu tady funguje všechno příliš lokálně. Pokud svůj byznys chcete dělat alespoň panevropsky, tak je nesmysl, abyste seděli v Praze.

Je situace ve sportovním marketingu v České republice opravdu tak špatná?

Myslím si, že tady fungují jen převzaté věci. Akce, které mají svou vlastní formu a obsah, jako je třeba Davis Cup. Zbytek je na velmi špatné úrovni. Ať už je to fotbal, nebo hokej, tedy sporty, ze kterých v zahraničí dokážou fantasticky těžit. Nechci být za hnidopicha, ale mám pocit, že u nás v téhle oblasti působí pořád ti stejní lidé, kteří všechno řeší stále stejnými metodami. Když se podíváte na to, jakým způsobem v českém sportu putují sponzorské peníze, tak zjistíte, že se na různých úrovních vždycky něco odloupne, takže většina peněz nakonec skončí v kapsách různých pochybných prostředníků. Pak se nemůžete divit, že se tady sponzoři do sportu moc nehrnou. Ten kontrast s tím, jak to funguje v zahraničí, je vážně obrovský.

Korupční skandály v českém fotbale asi moc peněz od sponzorů nepřitáhnou…

První, čeho si sponzoři všimnou, jsou lidé, kteří u nás fotbal zastupují. Už při jednáních s nimi zjistíte, že je tu něco divného. Vidíte jejich neprofesionalitu a nezájem dosáhnout nějakého progresu, nemají také invenci ani zkušenosti z mezinárodního prostředí. Když už sponzoři do fotbalu přece jen nějaké finanční prostředky pošlou, brzy zjistí, kolik peněz z toho proteče stranou a vůbec se nedostane tam, kam má.

Další věc, která sponzory zaručeně odradí, jsou poloprázdné tribuny. Kluby tady měly už dávno skoncovat s fanoušky, kteří dělají problémy. Tomu, kdo udělá nějaký průšvih, bych navždy zakázal vstup na stadion. Jinak na fotbal nebudou chodit rodiny s dětmi – tak jako třeba v Německu.

Anketa

Který ze sportů je u nás nejmíň čistý?

A co čeští sportovci? Jsou pro sponzory dobrou investicí?

Naštěstí alespoň čeští sportovci dělají našemu sportu dobré jméno. Je to ale většinou dáno tím, že působili v zahraničí, kde viděli, jak to funguje v opravdovém profesionálním sportu. Umí se vyjadřovat do médií, účastní se charitativních akcí...

Rozdíl je především v tom, že v zahraničí si úspěšných sportovců mnohem víc váží. Když jsem šel například s Pavlem Nedvědem při velké ceně Monaka na startovní rošt, tak sklidil větší aplaus než Michael Schumacher. Úplně mi z toho běhal mráz po zádech. Najednou jsem si uvědomil, že se čeští sportovci v tomhle prostředí chovají jinak, než když pak přijedou do České republiky. Tady je většinou v médiích jenom očerňují a hledají různé skandály. Spousta lidí jim zase závidí slávu a peníze. Málokdo tu ocení, čeho opravdu dosáhli.

Anketa

Co vy a sport?

Není ale v tomhle případě sportovní prostředí pouze odrazem společnosti?

Stoprocentně. V Německu chodí fanoušci podporovat svůj fotbalový tým i v době, kdy se mu nedaří. U nás se tribuny zaplní jen tehdy, když se vyhrává. Ve společnosti to funguje podobně. Ostatní často zajímáte jen v případě, když se na vás můžou nějak přiživit. Tahle DNA je bohužel v českém národě hluboce zakořeněná. Bude trvat hodně dlouho, než se to podaří zlomit.

Pojďme ještě k vašemu současnému podnikání, k reklamní společnosti iBrands. Na co se tahle firma vlastně specializuje?

Provozujeme řadu internetových projektů, ale děláme i sportovní a klasický marketing a PR. Podnikáme na poli telekomunikací, energií, elektronických knih a módy. Nejznámějším projektem je nyní asi Tarifomat.cz, se kterým se snažíme čeřit vody služeb mobilních operátorů. Zajímavý je také projekt Molo7, což je vlastně internetový agregátor módního oblečení nadějných českých designerů.

Tarifomat.cz

  • První kalkulačka mobilních tarifů certifikovaná ČTÚ
  • Nezávislé srovnání nabídky mobilních tarifů, elektřiny a plynu
  • Jako největší on-line prodejce nabízí neveřejné slevy a nabídky
  • Služby Tarifomatu jsou pro zákazníky zdarma

Na jakém principu funguje zmiňovaný Tarifomat?

Tarifomat.cz svým návštěvníkům vyhledává ten nejvýhodnější mobilní tarif na trhu. Je to první nezávislá kalkulačka certifikovaná Českým telekomunikačním úřadem. Člověk si určí, kolik potřebuje volných minut, esemesek a megabytů na stahování, a hned se mu zobrazí nabídka veřejných i neveřejných mobilních tarifů. Díky tomu, že přes nás jde velké množství klientů, jsme schopni zajistit výraznou úsporu.

Ceny mobilních operátorů jsou v České republice hodně propírané téma. Operátoři tu roky stále dokola opakovali, že s cenou nepůjdou příliš dolů, nedávno ale poměrně výrazně zlevnili neomezené volání. Jak se díváte na to, co se na telekomuniakčním trhu právě děje?

 Když se člověk podíval na ceny služeb mobilních operátorů v okolních státech, tak mu bylo jasné, že je jen otázkou času, kdy budou muset i u nás přijít s nabídkami, které budou podstatně výhodnější. Další operátoři, ať už regulérní nebo virtuální, můžou ceny stlačit ještě níž.

Tarifomat na Peníze.cz

Kalkulačka cen mobilních operátorů: Najděte si nejvýhodnější tarif

Mobilních paušálů je dnes jako much. A všechny jsou si velice podobné - tak trochu připomínají otylé masařky, nezdá se vám? Proto jsme pro vás připravili unikátní kalkulačku srovnávající ceny a výhody mobilních paušálů. Najděte si svou jehlu v kupce sena a ušetřete.

minut
SMS
750 Kč
Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů.
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-90
Ano
Ne

Diskuze

1. 3. 2014 | 19:24 | Fre ddy

Pane Turek, je na vašich názorech vidět, že žijete a přemýšlíte úplně jinak, něž obyčejný občan ČECH A MORAVY. Copak si myslíte, že kdyby se naše fotbalová liga hrála v Německu, že budou plné tribuny. Zase tak naivní nejste,...více

17. 8. 2013 | 11:16 | mario

Je to tak. Myslím, že to skvěle vystihnul. Prostředí českého sportu je žumpa. více

17. 8. 2013 | 11:02 | Jan Pilský

Tedy pane Turku, s Vámi musí být radost spolupracovat. Vaše otevřenost je úžasná a máte můj nesmírný obdiv. více

Čtenáři také navštívili

10. 8. 2013 |  | 1 komentář

Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru

Čeští fanoušci formulí 1 si Pavla Turka spojují s tímto sportem skoro stejně jako Michaela Schumachera. V exkluzivním rozhovoru s bývalým marketingovým manažerem McLarenu bude řeč o tom, jak vznikaly nejznámější...

3. 11. 2012 |  | 3 komentáře

Jarmila Kratochvílová: Za jednu medaili televizi. Ale musela jsem si připlatit

„Ve sportu nikdy nemáte jistotu, že i když budete trénovat naplno, uživíte se,“ říká Jarmila Kratochvílová. Sama by se dnes se svými světovými rekordy – ten na 800 metrů ostatně nebyl překonán už devětadvacet...

17. 6. 2012 |

Tak ty chceš přidat?

Fotbal. Reklama, romantická komedie, reklama, thriller, reklama, reklama, soap opera, detektivka, reklama, reklama a zase fotbal. S ovladačem v ruce je každý pán světa. Myslete ale občas taky na svůj televizor....

6. 6. 2012 |

Ustojí Polsko a Ukrajina své úžasné Euro?

Pozítří začíná v Polsku a na Ukrajině mistrovství Evropy ve fotbale, jedna z největších událostí ve sportovním světě a současně také jedna z nejdražších. Zvláště pro země, které musí velkou část nutné...

21. 12. 2011 |  | 6 komentářů

Kurzové sázky: miliardový byznys

Kurzové sázení na sportovní události je koníčkem mnoha Čechů. Většina z nich však jen postupně sype peníze do kapes sázkových kanceláří. Vydělat si na živobytí zvládne tímto způsobem jen minimum lidí....

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prescoring, Eskont, Chudoba, petr mach, náhrada mzdy, kurzy měn, zaměstnanecké benefity, auto, formulace, Nissan, Hongkong, Úrok, vznik peněz, impact hub, původ peněz, záměr vlády, Jiří Cihlář, dělení

7S65545, 66R0UTE, 66R0UTE, 1MCLAREN, 1MCLAREN

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK