Praha – Dali jste reklamovat například televizi a prodejce po vás chtěl poplatek za zamítnutou reklamaci? Podle časopisu dTest je takové jednání prodejce nezákonné.
Prodávající označují za neoprávněnou reklamaci případy, kdy nezjistí oznámenou vadu nebo kdy nejde o vadu spadající do záruky. Vyřízení reklamace zahrnuje určité náklady, například na přepravu, testování a podobně. S tímto odůvodněním požadují po zákaznících poplatky někdy i ve výši několika set korun.
Takové jednání lze ale podle dTestu považovat za nezákonné. „Nesmíme zapomínat, že kupující je při prodeji zboží v obchodě stranou slabší, která nedisponuje profesionálními znalostmi,“ říká vedoucí spotřebitelské poradny časopisu dTest Lukáš Zelený.
„Prodávající je povinným subjektem, proto je spravedlivé, aby náklady spojené s vyřízením reklamace nesl právě on, neboť u něj zákon předpokládá, že porušil svoji povinnost plnit bez vady,“ dodává Zelený.
Sdílejte článek, než ho smažem