Zatím jen několik stovek aut u nás využívá palivo E 85, tedy vlastně biolíh s patnáctiprocentní příměsi klasického automobilového benzínu. Většina z nich jsou přestavěné vozy. V kategorii nových vozů se jedná o necelou stovku hlavně modelů Ford FFV.
Například C-Max upravený pro spalování E85 s motorem 1,6 je oproti klasickému stejně objemnému vozu jezdícímu pouze na klasický benzín, dražší o patnáct tisíc korun.
Octavii na tento pohon prodává i Škodovka, není však v oficiálním ceníku, protože jsou určeny především pro skandinávský trh. Dealeři ji však dokáží u výrobce objednat. Oproti běžné octavii s motorem 1,6 MPI má jiné vůči agresivnímu lihu odolnější palivové vedení a také jinou řídící jednotku motoru. Ta si totiž musí poradit se stále se měnícím poměrem lihu a benzínu ve směsi přicházející do motoru. Výhodou tohoto vozu, že může jezdit klidně i na klasický benzín, případně směs obou paliv. Octavia Multifuel má i zásuvku pro připojení do elektřiny v přední části. Ta slouží ve velkých mrazech pro předehřívání pohonné jednotky a usnaňuje starty auta s natankovaným palivem E 85 ve velkých mrazech.
Sdílejte článek, než ho smažem