Brno/Berlín - Jak je možné, že bílé bavlněné tričko si můžete koupit za pouhých 120 korun a ono přitom objelo cestou do vašeho obchodu celý svět?
Známý ekonomický publicista Wolfgang Uchatius si dal tu práci, že výrobu, dopravu i prodej levných triček z řetězce H&M, který má 22 obchodů i v Česku. A zjistil, že i přesto, že se tričko prodává za 4,95 eura, nese řetězci zisk.
Kromě extrémně levné práce v továrnách v Bangladéši se na tom podílí i americká vláda. Dotuje totiž svoje výrobce bavlny miliony dolarů, které pak pomáhají k vývozu do celého světa.
Velký zisk z levného zboží
"Na konci cesty trička je zisk 60 centů. Vzhledem k tomu, že takových triček prodají obchody H&M miliony, je to pro řetězce výhodné," uvedl ve své studii Uchatius.
Sdílejte článek, než ho smažem