Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přijímací pohovor - otázky, kterým se nevyhnete II

| rubrika: Životní situace | 25. 7. 2003

Každý přijímací pohovor je jiný. Kromě standardních otázek na vás mohou čekat i nejrůznější překvapení. Na většinu otázek, jež budete muset zodpovědět, se ale můžete předem připravit a nachystat si vhodné a přesvědčivé odpovědi. Z reakcí našich čtenářů jsme sestavili seznam těch nejčastějších otázek, se kterými se při pohovoru s největší pravděpodobností setkáte. (2. díl)

Co víte o naší firmě?

Odpovědí na tuto otázku dokážete svou motivaci, neboť bez důkladné přípravy zkouškou neprojdete. Měli byste znát základní údaje, jako třeba počet zaměstnanců, sídlo a pobočky, obrat nebo oblasti, v nichž společnost podniká, portfolio výrobků, případně informace o konkurenci. Podstatné informace najdete většinou na firemních stránkách společnosti na internetu, případně v tisku. Cílem odpovědi je ukázat, že stojíte právě o toto místo, právě v této firmě.

Hledáte stálé místo nebo má být pro vás tato pozice pouze přestupní stanicí?

Za touto otázkou se skrývá obava, že kandidát využije dané místo pouze jako jistotu a bude si hledat něco lepšího. Vyjádřete tedy svůj zájem nalézt dlouhodobé uplatnění s dobrými podmínkami pro další rozvoj.

Pokud je ovšem volné místo nabízeno pouze jako práce na dobu určitou (ať už výpomoc nebo např. záskok za pracovnici na mateřské dovolené), chce se personalista ujistit, že je vám tato skutečnost známa a jste s ní srozuměni. Pak byste měli ve své odpovědi zmínit šanci získat praxi, kterou v této pozici vidíte.

V případě, že z inzerátu dané pozice ani z dosavadního rozhovoru není jasné, o jaké místo se jedná, pokuste se o diplomatickou odpověď ve smyslu toho, že sice hledáte stálé uplatnění, ovšem díky tomu, že se jedná o velmi zajímavou nabídku a atraktivního zaměstnavatele, jste ochotni akceptovat i pracovní smlouvu na dobu určitou.

Jak by měly probíhat první týdny vašeho uplatnění v naší společnosti?

Zdůrazněte připravenost a ochotu pracovat hned od prvního dne naplno, můžete zmínit i podobný případ z minulého zaměstnání. Zároveň ale vyjádřete přání, aby vám byl k dispozici zkušený pracovník, na nějž se budete moci kdykoliv obrátit se svými otázkami.

Jaké pracovní prostředí vám vyhovuje?

V odpovědi na tuto otázku byste měli sami sebe představit jako zaníceného týmové hráče, který výborně komunikuje se svými kolegy a rád v týmu řeší problémy. Měli byste klást důraz na dobré mezilidské vztahy a příjemnou atmosféru než na materiální stránku věci.

Čeho byste v následujících letech chtěl/a dosáhnout?

Nejprve si musíte ujasnit, jaké jsou vůbec ve vaší profesi šance na postup. Vyjádřete přání setrvat u jednoho zaměstnavatele i delší dobu, pokud vám nabídne přiměřené možnosti profesního rozvoje.


Přijímací pohovor - otázky, kterým se nevyhnete
Přijímací pohovor - otázky, kterým se nevyhnete III
Přijímací pohovor - otázky, kterým se nevyhnete IV
Přijímací pohovor - otázky, kterým se nevyhnete V

Obsah této stránky připravil Jobpilot.


  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+23
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pevná úroková sazba (fixní), Tržní úroková míra, Hypotéza, vladimír dlouhý, restaurace, marta nováková, daně, petra pospíšilová, výběr na přepážce, nacismus, Alexandra Juráčková, Expandia banka, padesátihaléř, Centrální trh, postžiro, obecní úřady, oprava auta, GPR Index

3T80510, 1SR2404, 3M71980, 1SR2404, 1SR2404

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK