Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 21. 10. 2010 | 13 komentářů
Stavební spoření je poslední dobou velice skloňované téma. Zejména proto, že stát se nedávno rozhodl snížit oblíbenému produktu svou doposud velmi štědrou podporu, a to hned o 50 %. Příliš se ale nemluví (a nikdy se nemluvilo) o úvěrech ze stavebního spoření. Určitě by ale stálo za to podívat se, jak fungují – kdyby vám to náhodou „zapomněl ukázat“ ten, kdo vám takový úvěr nabídne.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 10. 2010 14:36, Lutak

Nevím proč autorku napadáte, v podstatě má ve všem pravdu. Vy se svým výpočtem taky, ale pohybujete se v částkách u kterých autorka tvrdí, že je výhodnější úvěr z SS - stejně jako vy. Spočítejte si to samé třeba pro úvěr 2 MKč a zjistíte, že má autorka pravdu, protože státní podpora je max. 3000 Kč a z 2MKč budete platit jen na úrocích (4%) 80 000 Kč/rok. Když budete mít naspořeno třeba 200000 Kč, tak znich získáte na úrocích 2% tj. 4000 Kč. Společně s podporou 7000Kč. Rozdíl je 73000Kč a ta výhodnost oproti hypotéce se ztrácí. A o tom autorka mluví, že je nutné u větších úvěrů dobře počítat jestli se vyplatí či ne.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (miki 21. 10. 2010 14:00)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 10. 2010 11:04, nel

Buď špatně čtu, ale info jsou zavádějící. Po 6 letech a naspoření 38-40% tj. v době tzv. řádného přidělení cílové částky, nedokládám své naspořené peníze, pouze jen využití řádného úvěru k bydlení, rekonstrukci...
Pokud vím, tak hodně lidí to dělá tak, že si založí smlouvu a spoří, pak si vezmou hypotéku a v době, kdy jí končí fixace a je jim nabídnut nevýhodný úrok, tak ji přefinancují řádným úvěrem, který je např 3,7% s RPSN 3-4% - přeplacení minimální.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

21. 10. 2010 11:04 | nel

Buď špatně čtu, ale info jsou zavádějící. Po 6 letech a naspoření 38-40% tj. v době tzv. řádného přidělení cílové částky, nedokládám své naspořené peníze, pouze jen využití řádného úvěru k bydlení, rekonstrukci... Pokud vím, tak hodně lidí to dělá tak, že si založí smlouvu a spoří, pak si vezmou hypotéku a v době, kdy jí končí fixace a je jim nabídnut nevýhodný úrok, tak ji přefinancují řádným úvěrem, který je např 3,7% s RPSN 3-4% - přeplacení minimální.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

21. 10. 2010 13:53 | Honza

Ale to vůbec není pravda, autorka se zcela záměrně "mýlí", protože jako zástupkyně brokerské společnosti Partners nemůže jinak. Tak předně: 1/ K získání úvěru není nutné 40%, ale 35%. 2/Pouze tyto prostředky z úvěru jsou vázány na stavbu, rekonstrukci a pod., to co má klient naspořeno včetně státních příspěvků i úroků si může použít na cokoliv, tyto peníze nejsou účelově vázány. 3/Dovolte si hypotéku splatit dříve! Buď to prostě nejde, nebo zaplatíte stejnou částku, jako byste platili při rocích, na které byla stanovena. U SS můžete bez sankcí úvěr doplatit třeba i za rok, aniž byste byli jakkoliv perzekvování doplatky. Vůbec nechci tvrdit, že banky si nezapočítávají svůj obolus malý, jsou to prostě banky, ale tak jednoznačný názor na SS a hypotéku může zaujmout pouze ten (tady ta), který hájí zájmy své společnosti. Ano je loajální, ale neobjektivní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 10. 2010 13:54 | miki

Když se řekne A, má se říct i B. Autorka by měla více přemýšlet než psát. U překlenovacího úvěru se platí sice úroky z celé částky, ALE je tam jedno velké ALE !!! Překlenovací úvěr je samostatný úvěr, který je "bokem" od Vaší smlouvy o stavebním spoření na kterou naopak Vám platí SS úroky a stát státní podporu. Příklad: cílová částka 120 tisíc, naspořeno 40 tisíc. Za překlenovací úvěr 120 tisíc platíte 4% ročně (4800), ale dostanete 800 (2% z 40tisíc) + státní podporu 2000 za dospořování. Když to odečtete, tak to zase tak hrozně nevypadá (Používám 120 tisíc a stálo mě to 2000,- + poplatky).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 10. 2010 14:00 | miki

Státní podpora je 3000, dva budou az příště. Ale princip je snad jasný. Až se úvěr překlopí na řádný, tak teprve spoření a připisování úroků a podpory končí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (miki 21. 10. 2010 13:54)

24. 10. 2010 14:36 | Lutak

Nevím proč autorku napadáte, v podstatě má ve všem pravdu. Vy se svým výpočtem taky, ale pohybujete se v částkách u kterých autorka tvrdí, že je výhodnější úvěr z SS - stejně jako vy. Spočítejte si to samé třeba pro úvěr 2 MKč a zjistíte, že má autorka pravdu, protože státní podpora je max. 3000 Kč a z 2MKč budete platit jen na úrocích (4%) 80 000 Kč/rok. Když budete mít naspořeno třeba 200000 Kč, tak znich získáte na úrocích 2% tj. 4000 Kč. Společně s podporou 7000Kč. Rozdíl je 73000Kč a ta výhodnost oproti hypotéce se ztrácí. A o tom autorka mluví, že je nutné u větších úvěrů dobře počítat jestli se vyplatí či ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (miki 21. 10. 2010 14:00)

23. 11. 2010 20:07 | nikolik

Varuji každého před modrou pyramidou. Samé lži, celé je to podvodná společnost. Kdo by měl o jejich služby zájem, opravdu varuji!!!! Dokud si člověk jenom spoří a nic s nima neřeší, není problém. Ten nastává ve chvíli, kdy si chcete vzít úvěr z oného spoření.... Jsme velmi nespokojení bývalí klieni. Snažíme se ostatní varovat, zapátrejte po internetu, zjistíte, kde je zakopaný pes.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2011 8:29 | Jana

Nevíte náhodou někdo, jaké jsou podmínky při zrušení běžícího stavebního spoření? Už z principu bych ho zrušila. Jde o "Smlouvu" o stavebním spoření a jako v každé smlouvě by měla být při jednostranné změně podmínek možnost výpovědi druhé strany bez jakýchkoliv sankcí. Ještě bych byla ochotna akceptovat změnu státní podpory, kterou si stát může sám upravovat. Ale rozhodnutí o zdanění už se mi zdá příliš. Považuji to jako nebezpečný precedens, který nabádá k obezřetností u ostatních státem jakýmkoliv způsobem regulovaných či podporovaných produktů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 1. 2011 3:55 | Kuliiisek

A platit znovu skoro stejný úvěr, protože z hypotéky zůstala téměř celá jistina.. Kristova noho.. :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nel 21. 10. 2010 11:04)

23. 1. 2011 16:33 | Petra Dusová

Smlouvu o stavebním spoření je samozřejmě možné ukončit dříve, než je vázací doba (5 nebo 6 let, dle data uzavření smlouvy). Ovšem v případě nedodržení těchto lhůt účastník zpětně přichází o všechny státní podpory.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 07. 01. 2011 08:29)

27. 1. 2011 23:46 | Hanka

Bohužel vám nemůžu dát za pravdu, brali jsme si úvěr ze SS, naposřeno jsme museli mít 40% já i manžel v jiné spořitelně, a doklady jsme museli doložit i na peníze co jsme měli naspořené (každý máme stavebko jinde a bylo to stejné!)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 21. 10. 2010 13:53)

27. 1. 2011 23:49 | Hanka

Ano, s vaším případěm souhlasím, ale když dostanete překlenovák na 350tisíc, naspořeno nemáte nic, je to nová smlouva, spoření je vypočítáno na 700 měsíčně, tak na úrocích platíte 17tisíc ročně než naspoříte 40% z cílové částky tj. cca 15 let! úroky ze spoření + státní podpora jsou v tomto případě zanedbatelné. řekněte mi, je i v tomto případě překlenovací úvěr výhodný??? Bohužel jsme naletěli :(((
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (miki 21. 10. 2010 13:54)

5. 4. 2011 15:49 | Klára

A kde je tedy zakopaný pes? Chci si od nich brát úvěr...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nikolik 23. 11. 2010 20:07)

9. 8. 2011 17:41 | patrik

jen to tak zkouším snipshot
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
94,20 %

z 69 duelů
×
Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
67,33 %

z 101 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Absolutní hodnota, Poplatek při prodeji, Veřejné výdaje na zboží a služby, petr brousil, příspěvek zaměstnavatele, o2, vodafone, čtú, Evropská nadace pro zlepšování životních a pracovních podmínek, pravidelná investice, bezpečnostní systém, ekonomicky aktivní obyvatelé, Rudé moře, náklady soudního řízení, cena potravin, zůstatková hodnota, eurozóna, penze

2SV8750, 2SV8750, 4L63300, 3C66698, 3C66699

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK