Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Vlastislav Bříza
podnikatel, Koh-i-noor
Mikuláš Šveda
podnikatel, Exchange
20,00 %
z 5 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Všecko je legální a ty máš holej zadek aneb moderní finanční inženýring (I)
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
24. 12. 2010 5:47, Jura
Nu, článek je to podnětný, ale přestože se necítím zcela finančně negramotný, v části která demonstruje ztráty klienta a zisky finančního ústavu, se mi orientuje těžko .Císla do sebe nezapadají, není zcela patrné co je z čeho odvozeno. Pro větší údernost a prospěšnost ( o které není pochyb ) by bylo vhodné demonstrovat polopatičtěji a přehlednějí ( tabulka ? )
I tak děkuji, článek je počinem, který by si ( po doplnění a opravě pravopisných chyb a překlepů ) zasloužil publikovat v denním tisku vedle reklam pojišťoven. Ale kdo by to vydal, že ..
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
22. 10. 2010 18:59, nafta
no to jsou perly, co z tebe padaj...nechceš škrtnout ???
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)
22. 10. 2010 12:29 | benzin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 10. 2010 12:13 | Radim
Citace - PatrikChrz / 21.10.2010 11:14
Důvod je velice jednoduchý. Rezervotvorné životní pojištění je pojišťovnami už od začátku stavěno pro přímý prodej prodejci na obchodních schůzkách. Jako takové je složité a dá se hodnotit z obrovského množství různých pohledů. Prodejce na schůzce potom funguje tak, že při domlouvání schůzky nebo během prvních pár minut, deseti, dvaceti minut obecného výkladu toho klienta otypuje a najde či uhodne, na co ten klient slyší. A potom stočí ten prodejní výklad tak, aby zdůraznil to, na co klient slyší a potlačil to, co je pro toho konkrétního klienta v tom pojištění nevýhodné. Aby to ten klient podepsal.... Popis tohoto pojistného produktu na webu je pro takový prodej kontraproduktivní, protože klient si to může v klidu předem prostudovat, najít v tom pojištění nevýhody pro sebe a potom o nich s prodejcem diskutovat. Což převede předmět obchodní schůzky z výhod pro toho klienta na nevýhody pro toho klienta , což rozbije prodejní marketing té schůzky. A podstatně sníží pravděpodobnost "bodování" prodejce pojištění.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 10. 2010 11:14 | Patrik
22. 10. 2010 11:56 | Radim
Citace - PatrikChrz / 21.10.2010 11:14
To není pravda, že by si ho sám o sobě nikdo nekoupil. Jako každý jiný produkt má i tento svoje místo na trhu a svoje zákazníky, pro které by byl ideální. Například rezervotvorné životní pojištění má obvykle v pojistné části ty všelijaká připojištění nejkomplexnější a obvykle má taky nejlevnější sazby. Třeba proti čistě rizikovým pojištěním. Rezervotvorné životní pojištění je tak vhodné pro klienta, který chce být v životním pojištění co nejdůkladněji pojistně chráněn a který zároveň z nějakých důvodů nemůže nebo nechce své přebytečné finanční prostředky investovat sám podle svého rozhodnutí. Třeba z důvodu, že jeho znalosti o investování jsou mizivé nebo se tyto znalosti nechce učit a přitom nemá tolik peněz, aby si ty investice dal zvlášť spravovat nějakým finančním odborníkem.....Problém je v tom, že počet klientů vhodných pro rezervotvorná životní pojištění je podle mého odhadu zhruba desetina, pětina vzhledem k počtu klientů, kteří v současné době podlehnou agresívním obchodním praktikám prodejců a rezervotvorné životní pojištění uzavřou. A agresivita prodejců na uzavírání rezervotvorných životních pojištění je zase dána preferencí těchto pojištění jednotlivými pojišťovnami, za smlouvu s rezervotvorným životním pojištěním má prodejce 5 - 10 x vyšší provizi než za smlouvu s jiným životním pojištěním v podobné výši. Neboli jinak, pokud by prodejce nenutil všem klientům, které dostane na "bezplatné" schůzky, rezervotvorné životní pojištění bez ohledu na to, jestli je pro toho klienta vhodné nebo ne, a prodával by jim jiné pojištění na míru, musel by těch pojištění prodat několikanásobně víc. Což v dnešním konkurenčním prostředí, jaké pojišťovny a makléřské společnosti mezi prodejci udržují, by znamenalo, že by se takový průměrný prodejce pojištění v oboru neudržel a musel by odejít. A tak prodejci pojištění více nebo méně, co si můžou dovolit, cpou klientům v první řadě rezervotvorná životní pojištění, i když jim je jasné, že pro většinu z nich by bylo vhodnější jiné pojištění. Ale to neznamená, že rezervotvorné životní pojištění není výhodné vůbec pro nikoho a že by si nikdo sám od sebe nekupoval.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 10. 2010 21:08 | Franchesco
21. 10. 2010 18:20 | finančně negramotný soudruh
21. 10. 2010 10:50 | Radim
Citace - Petr / 20.10.2010 18:27
Je to projev toho, že trh s životním pojištěním je už u nás v podstatě plný, kdo pojištění chtěl, už ho má a nová pojištění už by správně měly být jen se změnami, někdo založí rodinu, začne vydělávat mnohem víc, narodí se mu dítě....Ale pojišťovny toto nechtějí akceptovat, myslí si, že když budou šlapat do prodejců, tlačit na ně, budou stále dál expandovat a objem nově uzavřeného pojištění bude růst jako dříve před takovými 10 lety. A tak marketingoví šarlatáni vymysleli tento způsob prodeje, který by měl té pojišťovně přinášet další pojistné smlouvy tam, kde klasický prodej klasickými pojišťovacími prodejci už selhává. V podstatě to není nic jiného než způsob, jak ještě víc přitlačit prodejce pojištění, aby ještě víc makali a "urvali" ještě víc nových klientů.... Doporučil bych se držet od takoho prodeje dál, pod takovým tlakem je pro běžného, navíc ještě nezkušeného začínajícího prodejce prakticky nemožné prodávat to pojištění solidním zdrženlivým způsobem, který přináší příslušné pojistné hodnoty klientovi a neodírá ho o peníze. Neboli jinak, je rozdíl prodat drahé životní pojištění někomu, kdo systém toho pojištění akceptuje, souhlasí s ním dlouhodobě a je pro něho výhodný a je rozdíl prodávat toto pojištění každému, koho se mi pomocí pečlivě naučených prodejních metod povede přemluvit.... A udržet ho u tohoto pojištění aspoň tři roky, abych nemusel vracet provizi......
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 10. 2010 7:42 | Patrik
Citace - Petr / 20.10.2010 18:27
21. 10. 2010 10:34 | Radim
20. 10. 2010 23:22 | TVK
20. 10. 2010 21:40 | Jan Ackermann
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 18:31 | Ondřej Záruba
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 18:27 | Petr
Vídíte do toho někdo, slyšili jste o tom? Jakožto student bych si rad neco vydělal, ale příjde mi to jako neuvěřitelný letadlo.
Díky za rady
20. 10. 2010 17:32 | Jan Ackermann
20. 10. 2010 16:55 | benzin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 16:45 | benzin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 16:40 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 16:23 | Slávka
20. 10. 2010 14:24 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2010 13:51 | Ondřej Záruba
Poradenství poskytuji proti poradenské smlouvě.Ať už se jedná o investiční poradenství či jiné.Poradenství není vázáno zprostředkování produktů a obvykle mívám klauzuli o tom, že nesmím inkasovat peníze od jiných subjektů.
Zprostředkování dělám pouze u dvou typů produktů.Hypoteční úvěry a rizikové životní pojištění.Provize od hypotečních úvěrů jsou v průměru okolo 1,5% z výše úvěru, za RŽP se inkasuje celkem okolo 70% 1ho ročního pojistného za smlouvu, která je např. na 20 let.Nejdražší hypotéku, kterou teďka klientovi dělám je za 4,3% a pojistka stojí 175 Kč z milionu na smrt měsíčně.Nicméně toto je prachsprostý prodej, který si na žádné poradenství nehraje.
Takže obelhávání je prosím Vás kde, pane Záděro?Klidně se ptejte, já nemám problém.
Stránka 2/3