Investiční životní pojištění si pořizujte s rozmyslem

Investiční životní pojištění je příliš nákladný produkt. Pro některé situace může mít opodstatnění, jako spořicí produkt pro mladého člověka na zajištění na penzi se však nehodí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2010 13:59, Zuzan Křeháček

Problém je, že do toho oboru může vstoupit kdokoli, což se i děje. Většinou jde o krok ze zoufalství, protože se daná osoba nemůže uživit svou původní profesí. Tzv. poradenství není právě nejdůstojnější práce, za což mohou klienti s tou jejich lhostejností k vlastním financím, což vede k nutnosti je neustále "otravovat" - sami by se neozvali. První větu je vhodné rozvést. Ten kdokoli znamená např. bývalá cukrářka nebo kamioňák, to jsou lidi bez vnitřního zájmu o svět financí, ti z podstaty věci nemůžou do své činnost vnášet přidanou hodnotu, jaksi je to ani nenapadne, že by se dále vzdělávali, věří blbostem, které jim nakukají manažeři.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2010 14:38, jdetoijinak

pane TVK, pokud si chcete koupit jistotum že vaše peníze za X-let někde ve smluvní výši obdržíte, tak takovou jistotu si můžete pořídit jen v důchodovém pojištění...a spořit si jen ze dne na den jak uvádíte - to je poněkud mimo...chytrák , který pře rokem vychvaloval ING konto s úžasnými 3 % je dnes u 1,75%. A pojiš\ťovny jsou schopny do dlouhodobých kapitálových typů produktů standardně připisovat 3-5%...

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

4. 10. 2010 20:59 | eee

Zajímalo by mně, čím jste vy a jakou přidanu hodnotu přidáváte vy do své práce. Zdalipak jste tím, čím jste chtěl od malička být?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 20:17 | Kolemjdoucí

Citace - Vít Pokorný / 04.10.2010 07:48

S autorkou článku nesouhlasím. Je jasné, že právě investiční životku finanční poradci velmi rádi prodávají - jejich provize z tohoto produktu jsou neobvykle vysoké, a právě provize se skrývají pod počátečními náklady pojišťovny. Sám tento produkt prodávám také, ale nastavím ho pro klienta tak, jak potřebuje. Popsaná žena nepotřebuje krytí rizika úmrtí, proto tam dejme minimum - 10.000 Kč. Zcela určitě potřebuje krytí rizika velmi vážných úrazů s trvalými následky, a to dle výše svého příjmu. Pokud chce spořit, nastavme akciové fondy a využijme daňovou odečitatelnost pojištění. A mimochodem - zvolme produkt jiné společnosti, ten popsaný je opravdu extrémně nákladný.

Ale jdi ty brepto, citovaný produkt má již rok snížená poplatková schémata.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 18:25 | TVK

Podle mne mají pojistky krýt rizika. Ale míchat je dohromady s dlouhodobým spořením nebo investicemi? Upřímně v tom nevidím žádný smysl pro klienta. Každý dnes může spořit nebo investovat s minimálně stejným zhodnocením, ale s často okamžitou likviditou, bez placení nějakých neúměrných provizí a ztrát v případě předčasného výběru.
Když jsem sháněl před 2 lety pojistky (úrazovou, pojištění nemocenských dávek a pojištění úvěru), tak ve spoustě pojišťoven (obešel jsem jich asi 8) mi vnucovali často krkolomné kombinace životek, kapitálových pojistek a nevím už čeho všeho a lákali na výplatu x set tisíc bůhví kdy.A třeba u stupidního pojištění úvěru věděli tehdy jen v ČP, o co jde a co vlastně chci.
Manželka a tchýně se před několika lety nechaly zmanipulovat a uzavřely nějaké životní pojištění tuším na 200.000 Kč. Trvalo mi asi půl roku, než jsem obě přesvědčil, že platit x tisíc ročně za to, že pak někdo dostane tuto sumu, i když mu "zůstane" půlka baráku v o řád vyšší hodnotě je kravina, a dokopal je ke zrušení.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 17:05 | jdetoijinak

...bohužel toto je učebnicový příklad standardní práce finančního poradce v České kotlině...
Pokud by si slečna začala spořit na stáří ( a čím dříve, tím lépe) například do důchodového pojištění EVENTUS, platila by pojistné jen do 55 let věku a v 60 letech věku by měla smluvně garantovaných 336.428,- Kč plus průběžné podíly na zisku. Oproti vloženým 252.000,- Kč...Takovýto produkt vidím jako smysluplný, je to ta základní "noha" spoření na stáří...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 14:01 | robo

Vazeni diskutujici,
IZP je jeden z nejslozitejsich fin. produktu na trhu. Je slozitejsi nez leckery financni derivat! (popl.struktura) Jednoduse receno: Jakekoliv IZP je zbran hromadneho niceni! Zastupci MLM siti z neho delaji zakladni stavebni kamen jejich expanze!IZP se dle statistik doziva v prumeru 7 let!!! Tak o jakem sporeni na duchod se tu bavime?!? Likvidita zadna, kreditni riziko, apod.. Jste blazni, pokud tento nesmysl prodavate. I v CR jsou pojistky ktere jsou levne (5.mil. smrt, 5.mil. invalidita = cca 1.800,- / mes. pokud se bavime o poj.kryti) NIKDO v CR tento pojistovaci paskvil nepotrebuje!!! Investovat se da mnohem levneji, transparentneji a smysluplne... Zamyslete se nad tim, koho si pustite do baraku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 16:37 | Zuzan Křeháček

Citace - robo / 04.10.2010 14:01

Vazeni diskutujici,
IZP je jeden z nejslozitejsich fin. produktu na trhu. Je slozitejsi nez leckery financni derivat! (popl.struktura) Jednoduse receno: Jakekoliv IZP je zbran hromadneho niceni! Zastupci MLM siti z neho delaji zakladni stavebni kamen jejich expanze!IZP se dle statistik doziva v prumeru 7 let!!! Tak o jakem sporeni na duchod se tu bavime?!? Likvidita zadna, kreditni riziko, apod.. Jste blazni, pokud tento nesmysl prodavate. I v CR jsou pojistky ktere jsou levne (5.mil. smrt, 5.mil. invalidita = cca 1.800,- / mes. pokud se bavime o poj.kryti) NIKDO v CR tento pojistovaci paskvil nepotrebuje!!! Investovat se da mnohem levneji, transparentneji a smysluplne... Zamyslete se nad tim, koho si pustite do baraku...

Pobavily mě věty "ZP se dle statistik doziva v prumeru 7 let!!! Tak o jakem sporeni na duchod se tu bavime?" No a čí to tak asi je vina? Ruší snad agent smlouvy svých klientů? Ižp existuje i čistě rizikové, zprovizněné je stejně jako to rezervotvorné, problém je na straně lidí, kteří se nechtějí pojišťovat, tak jak by měli nebo vůbec ne. Nejčastěji je první reakce lidí na nepříznivou finanční situaci rušení životek místo toho, aby se ozvali, jestli nejde pojistné snížit. Další potíž je s přezaměstnaností v tomto oboru (strašná chyba je pomáhání příbuzným, co se přes noc stali děsnými poradci, rušením několik let běžících životek a jejich nahrazováním novými, aby měli oni příbuzní nějakou produkci, přičemž toho stejně za pár měsíců nechají) nebo slepou důvěrou v tzv. poradce (lidi nejsou schopni pochopit ani základní věci, jako že dvacetileté ucho od Partners nemůže být poradce ani náhodou).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 16:36 | Milan

Zajímá mě tato problematika. A když se občas někoho zeptám, co si představuje pod pojmem životní pojištení, většinou odpoví: kdyby se mi něco stalo, abych měl peníze!!! Ti "chytřejší" řeknou, že kdyby se jim něco stalo (myslí zřejmě smrt), aby rodina byla zabezpečená. Nevím. Ale já si slovo životní vysvětluji úplně jinak. Život je život! Žádná smrt či úraz. To pouze pojišťovny, potažmo pojišťováci nebo makléři míchají hrušky s jablky! Poku někdo chce pojistit smrt, at´ si pojistí RIZIKO SMRTI. To lze v podstatě za pár korun. Pokud úraz, taktéž. Stejně invaliditu nebo invalidní důchod. Pokud někdo chce spořit, ať spoří. Poku chce mít jistotu důchodu, tak za tím účelem existuje důchodové pojištění. Vcelku jednoduché, že?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 15:27 | LOL2000

Křeháčku, pokud jsem pojištěnej jen na riziko, tak to akceptuji a platím jen za riziko-provize mne nezajímá a mohu tio kdykoli vypovědět.Prachy zhodnocuji jinde a nemusím platit něco co pak MOŽNÁ dostanu.Možná... a hlavně nemusím se bát to pak vypovědět s tím, že přijdu o nějaké prachy.Myslím o ty co spořím...uvádite lidi v omyl a to je to nejhorší, s požehnáním pojišťoven.Jak říkám, už ve dveřích tečku mezi oči.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 14:54 | janhou

Přečetla jsem se zájmem několik článků o tom, jak je nutné si šetřit na důchod. Celý život jsem si šetřila na důchod. Když přišla tzv. sametová revoluce měla jsem našetřeno 50 000, což tenkrát nebylo málo.Ale ona revoluce byla vlastně měnová reforma, oněch 50tisíc již potom nemělo tu hodnotu, šetřila jsem dál, ale neustále mi inflace ukrajovala a ukrajuje. Mám investiční životní pojištění u Avivy, dala jsem určitou částku jednou pro vždy. Ročně si vybírám určitou částku, je to tak na dovolenou, toto jsem mohla až po 5letech. Jsem s tím relativně spokojená. Bude to asi tím, že zřejmě nevím o kolik jsem možná přišla a už se tím ani netrápím toto mi stačí.Ale rady jak si šetřit na důchod v našem státě tunelářů a hoštaplerů mně nutí k úsměvu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 13:59 | Zuzan Křeháček

Problém je, že do toho oboru může vstoupit kdokoli, což se i děje. Většinou jde o krok ze zoufalství, protože se daná osoba nemůže uživit svou původní profesí. Tzv. poradenství není právě nejdůstojnější práce, za což mohou klienti s tou jejich lhostejností k vlastním financím, což vede k nutnosti je neustále "otravovat" - sami by se neozvali. První větu je vhodné rozvést. Ten kdokoli znamená např. bývalá cukrářka nebo kamioňák, to jsou lidi bez vnitřního zájmu o svět financí, ti z podstaty věci nemůžou do své činnost vnášet přidanou hodnotu, jaksi je to ani nenapadne, že by se dále vzdělávali, věří blbostem, které jim nakukají manažeři.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 13:45 | Zuzan Křeháček

To je ze strany autorky článku zlovolná kokotina. Každému průměrně inteligentnímu je jasné, že člověk bez rodiny a závazků pojišťovat na smrt nepotřebuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 13:43 | Zuzan Křeháček

O čem to meleš? O tom, o čem mleli vyplavení na severu Čech - že se jim nestane, že je lepší si peníze za pojistné majetku dávat do prasátka, protože tak si přece během několika let naspoří dva tři miliony na nový dům?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 13:40 | Zuzan Křeháček

Lidi obecně rizika podceňují, a to se týká i samotných agentů. Řada mých kolegů kryje rizika jen tak, aby se neřeklo, protože sami nemají potřebu se slušně pojistit, hlavně pak ta stará garda má za hlavní přednost u žp daňový odpočet a garantovanou částku vyplacenou na konci pojistné doby. A pokud takový agent nenaslouchá přání klienta, tak holt uzavírá smlouvu tak, že do její kostrukce promítá svou osobnost. Lidi jsou, co se týče financí, strašně pohodlní, dá to dost práce je přimět ke schůzce a smlouvu změnit, neb se jim nechce a často ani nechápou, že i pojišťovnictví je oblast, která se vyvíjí, myslí si, že jim původní smlouva vystačí na věky věků (někdy to tak může být).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 13:32 | Zuzan Křeháček

Ty jsi vůl jak kráva. Vysokou provizi mám i za ižp, které je čistě rizikové. To čumíš, co.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 12:33 | LOL2000

Bijte do IŽP na věčné časy a nikdy jinak.Autorka má všeobecně pravdu.Ńejvětší prča je, jak zde píší prodavači těchto produktů a obhajují svoji provizi která dělá až 180% roční platby.T.j investuji s tím,že první dva roky zaplatím nejdřív ferdovi co to se mnou sepsal a pak MOŽNÁ něco vydělám a to jen v případě, když se bude natrhu akcii, obligací atd dařit.Tento druh pojišťováků, co chtěj jen provizi a v podstatě i oni věří tomuto nesmyslu co prodávaj, je potřeba už mezi dveřma dát pár facek.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 12:13 | eďa

Jdete někam s pojištěním čehokoliv. Pokud si nějaké platíte pak, je to jen kalkul s výplatou pojistné sumy ovšem bez inflace v čase. A že je dnes nízká jen signalizuje, že zítra může být vysoká. A vůbec jakou kontrolu máte nad hospodařením pojišťovny ? Kdo z vás se dostane k jejím finančním výkazům ? Žádnou. Nikdo. Takže když budete ukládat pravidelně do krabičky, budete na tom rozhodně líp, než když budete celý život sponzorovat vyčurané pojišťovny.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 11:50 | Petr

Kdo si objednal takový článek?Každý zkušený prodejce klienta upozorní, že investovat do akcií je běh na dlouhou trať, jak dokazují historické tabulky.Je logické , že po desíti letech může být výsledek takový jak je uváděno. Jakou investiční strategii zvolíme, záleží pouze na nás a nebo nám musí radit opravdový profesionál, který se v problematice investování vyzná. Vzácným příkladem jsou makléřské společnosti, které pojišťují hlava nehlava, ruší stávající produkty a sjednávají nové.Jejich prodejci produktům sotva rozumí ale mají jedinný úkol, přijít a zrušit. Slečna a to souhlasím s někým nahoře , nepotřebuje krytí na smrt , ale jsou i jiná rizika.Víme co vlastně dělá, sportuje, vede firmu atd. Proto tyto články působí více demagogicky než nějaká objektivní analyza.jestliže si budu pojištění zodpovědně platit do důchodového věku, nemůžu nikdy prodělat na akciích,ale za deset let čekat výnos.Kdo toto tvrdí nemá v pojišťovnictví co dělat.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 10:10 | Lucka

Dobrý den, rozhodně nesouhlasím s tímto článkem, nechápu jak autor může vůbec říci, že na slečně není nikdo závislý, a co ona sama na sobě. Předvídat nějaký úraz, nebo hospitalizaci v nemocnici, invalidní důchod atd... to opravdu nejde. Nicméně chápu pokud to měla pouze na spoření, ale IŽP je dlouhodobý produkt a pokud klient chce vybrat celou částku tak ať si nekupuje IŽP. Zhlediska zhodnocení je na účtu klienta zhruba po 12 letech 101% navýšení, pokud nejsou obsažena rizika.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 8:10 | Václav Jílek

V IŽP je mnoho možností jak klienta zabezpečit a to je jeho hlavním úkolem. Zaleži na příjmu a mnoho dalších aspektech. Pokud to bylo je o smrti a spoření tak se to dá udělat jinak. Co si však přál klient nevíme...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2010 8:02 | Rosta

Ale u dane klientky se mluvi pouze o pojisteni na smrt. Zadna urazovka, zadne pojisteni nemoci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services