Jak spořit na důchod, abyste byli za vodou

František Mašek | rubrika: Jak na to | 6. 9. 2010 | 29 komentářů
Většina Čechů prý vystačí s důchodem 15-20 tisíc korun měsíčně. Na tuto penzi však dosáhne jen málokdo. Vždyť průměrný důchod od státu mírně převyšuje 10 tisíc korun a 71 procent české populace spoří každý měsíc na důchod ze svého necelých tisíc korun.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 9. 2010 9:21, Jose

Osobně považuji takové produkty jako penzijní spoření či životní pojštění za jeden z největších podvodů na občany. Proč ? Položím pár otázek. Máte své měsíční příspěvky zasíláné do těchto produktů pod kontrolou. Všichni spořitelé předpokládají, že správci těchto produktů nezkrachují. A když tak vše zalepí stát. Víme, že největší americký penzijní fond je před zhroucením? Víme, že i přes veškerá současná úsporná opatření, která vláda v současné době přijímá bude naše zadlužení po roce 2015 činit téměř 2 biliony korun. S takovým dluhem, který se za celou dobu existence ČR vůbec nesplácí , je možné naložit po odeznění krize jen jedním historicky daným způsobem, tj. jeho monetizací, tj. tištěním nových bankovek, inflací a zase inflací. Naspořené prostředky na penzijku či životku nejsou pro mne žádné aktivum. Aktivum pro mne nejsou spořené tištěné papírky ale takový majetek, který mám pod kontrolou, který mi pravidelně vydělává další finance,krerý mi nedevastuje inflace, se kterým mohu kdykoliv svobodně disponovat. A ne čekat až do důchodu až na to co mi tam inflace vlastně zanechala. Ale správci těchto produktů nám budou tvrdit opak, z čeho by také žili a vydělávali ?

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 9. 2010 9:31, erika

Naprostý souhlas. Dnes se uměle vytváří nezaměstnanost. A kde mam vzít na spoření??

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

17. 2. 2016 7:57

Myslela jsem na důchod a před 12ti lety založila investk
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 23:01 | Aleš

nejlepší je žadný spoření nezakládat,ja jsem ho měl a zrušil jsem ho,protože kdo Vám da zaruku že fond tady bude za 20,30 let
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2011 11:24

Přesně řečeno po roce 1989 bylo lidem ukradeno 2 700 000 000 000 korun a zrůdy, které za to mohou (jako Kalous), si ještě troufají posílat lidem složenky. Byl rozkraden majetek, který byl v letech 1948 - 1988 zesedminásoben!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2011 21:12

A z čeho si mám přispívat na důchod je mi přes čtyčicet, když vidím kolik mi ubyde z hrubé výplaty tak žasnu, starám se sama o syna, který je ještě v učení, teď si vymysleli, že nám vezmou peníze v tabulkách. Zrušila jsem stavební spoření, protože na ukládání již nezbylo, půjčku zrušit nemohu, žádné pojištění ani životní, úrazové ani na byt nemám a pokud bych měla zrušila bych je. Zrušila jsem kabelovou televizi, paušál na mobil a internet mi po velkém přemlouvání snížili, abych ho nerušila, bojuji s elektrikou. Někdo vymyslel, že rodiny s jedním dospělým tedy jedním příjmem asi mají poloviční náklady na bydlení, tak takhle to teda není. Náklady jsou ve všech rodinách přibližně stejné. Nejsmutnější je, když musíte počítat každou korunu na základní věci a služby, a po čtrnácti dnech kdy poplatíte všechny poplatky, zjistíte, že na účtě téměř nic nezbylo. Tak a teď se ptám, když z jednoho příjmíčku státní úřednice tahnu dva dospělé lidi, jak si můžu přispívat na důchod? A myslím, že se snažím, občas brigádu a ledacos si odpustit. Už mě tyhle hloupé necitelné řeči vážně zlobí!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2011 14:41 |

JO A ZAPOMNĚLA JSEM. NEBO SI UDĚLEJTE STAVEBNÍ SPOŘENÍ SMLOUVA JE NĚCO CO BY SE MĚLO DODRŽET, ALE ÚROK 15% DAŇ 50% ZE STÁTNÍ PODPORY TAK BUDE ASI LEPŠÍ NECHAT SI PENÍZE DOMA NEBO JE JAKO "DNEŠNÍ MLADÍ" HNED UTRATIT.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2011 14:35 |

DEJTE TO DO NĚJAKÉHO FONDU. TŘEBA JAKO BYL TREND PANA KOCÁBA,NEBO CS FONDY,AŽ PŮJDETE DO DŮCHODU TAK UVIDÍTE JAK SE VÁM ÚSPORY ZHODNOTÍ.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2011 19:40 | nemesis

Lze vůbec šetřit na důchody? Odpověď je jednoduchá: na důchody šetřit nelze. Lidská společnost i ekonomika fungují jinak. Více na: http://josefkomarek.blog.idnes.cz/c/171002/Lze-vubec-setrit-na-duchody.html
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 1. 2011 22:23 | Hanz

Mně je to jasné - pracovat jako finanční poradce, sekat smlouvy s důvěřivými spoluobčany jako Baťa cvičky. Utržené tučné provize uložit na to nebohé procento - raději na více míst a bank. A za 30 let mi ta mrcha inflace snad nechá pár kaček na chleba a vodu.... :-) Akorát je blbé, že nás tu zůstane jen pár - ostatní cípnou hlady.
To jsem zvědav, co páni vymyslí - už to vymýšlí asi 15 let a prd.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2010 13:25 | PETR

PŘIPADÁTE SI ZDRÁV, KOMUNISTI UKRADLI DŮCHODOVÉ FONDY V 1948 SPOLEČNĚ S CELÝM HOSPODÁŘSTVÍM A 40 LET Z TOHO ŽILI AŽ JIM TO KRACHLO ps: V 53 JEŠTĚ UKRADLI LIDEM VEŠKERÉ ÚSPORY
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2010 20:05 | kozina

lomikare, lomikare, do roka a do dne tě tvoji klienti budou koupat ve Vltavě...Je obdivuhodné, jak je lidská blbost stále při chuti...Kvůli takovým makléřským hyenám jako vy pak nebude chtít privátně spořit vůbec nikdo !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2010 20:02 | jdetoijinak

fascinuje mne ono české znovuobjevování Ameriky metodou slepých uliček Járy Cimrmana...
Jaké garance máte ve fondech ? Když je to tak skvělý způsob, dá vám nějaký makléř písemnou záruku, že bude alespoŇ NĚJAKÉ ZHODNOCENÍ ? dÁ VÁM NĚJAKÝ MAKLÉŘ ČI BANKA GARANCI ANUITY ? Anoi žádný penzijní fond to neumí...ZU
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2010 21:04 | pandrholawlkw8

Pedro, podro ty jsi kecal......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2010 9:31 | zdehof

Vážený pane Mašku

1. Uvádíte, že „Nejde přece o obhajobu penzijních fondů (nikdy jsem je nijak zvlášť nehájil) a přesto je v článku napsáno : „Věřme, že chystaná důchodová reforma neumožní pouze vznik agresivněji investujících penzijních fondů , ale zvýhodní také jiné formy dlouhodobých investic na penzi, například přes podílové či investiční fondy, nebo individuálně. „Takže na agresivní penzijní fondy spoléháte jako na prvotní.
2. Jako dnešní moderní, nebo spíše módní politici, svedete všechny problémy na totalitu a je to vymalováno. Nebudu se hádat, jak to hodnotit, ale teď máme stávající stav a ten je potřeby řešit a o tom to je. ( Mimo diskusi - znáte nějakou ekonomiku, která není, nebo nebyla podinvestovaná? O té současné české ani nemluvě ).
3. Pokud se týká Temelína. Přece víte, že původní rozpočet okolo 30 mld. Kč a termín dokončení na začátku 90 let. Po převratu se vše změnilo, přidal se do něj Westinghaus a rozpočet dosáhl 100 mld. Kč. Věcně ale byly do roku 1990 dokončeny téměř celé stavební a více než polovina strojních dodávek, mimo změny vyžádané novou technologií.
4. Celou stávající skutečnost vidíte pouze z okna pražské kanceláře. Je to přesně tak jak v roce 1990 řekl Václav Havel. Politici (ale i novináři – doplňuji já ) by se měli někdy projet po republice ( on říkal rozhlédnout z okénka svého letadla) a zjistit jaká je skutečnost. Hlavní jistota lidí je totiž fungující a rozvíjející se ekonomika. Ale jak to vypadá tady? Viděl jste např. : Rukavičkářské závody v Dobříši Svit ve Zlíně Dianu v Děčíně Maryšu v Rohatci Přerovské strojírny v Přerově Magneton v Kroměříži Technoplast v Chropyni Kordárnu Velká nad Veličkou ZD Slušovice Penicilínku v Roztokách Patrně ne, o těchto součástech ekonomiky a řadě dalších bych mohl sáhodlouze vyprávět jejich privatizační historii a pravé důvody proč není na důchody a kde se poděly peníze aby většina lidí byla za vodou.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2010 12:24 | cedr

Nadherna mystifikace. Pravdepodobne mate na mysli 12% za posledni rok. Franklin Templeton fondu existuje cela rada, uvedete, prosim, jeden jediny, ktery mel vami zminovane zhodnoceni 12% po dobu alespon 5 let (to si, myslim, je fer pozadavek). Zkusil sem se podivat na nekolik z nich (napriklad zde http://www.finanzen.net/fonds/Franklin_Templeton_Strategic_Dynamic_Fund_N_acc) a opravdu tam 13% za posledni rok bylo, ale za posledni 3 roky minus 3%. Takze nazdar bazar, pane investicni konzultante.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2010 15:45 | LOL2000

Citace - Ing. investiční konzultant / 07.09.2010 14:47

Sám osobně jsem proti stavebnímu spoření, penzijnímu připojištění, kapitálovým i investičním pojištěním. Jsou to produkty, neodpovídající zhodnocování peněz. Každopádně životní pojištění nezatracuji, každý by ho měl mít pro případ, kdyby se s ním něco stalo.
Sám osobně si investuji 3x 1500 Kč napřímo do nejlepších investiční podílových fondů na světě jakým je Franklin Templeton, BNP Paribas, aj. Sám jsem se začal zabývat touto problematikou a až následně nabízet přátelům a novým klientům zhodnocování jejich fin. prostředků. Průměrné zhodnocení u těchto fondů je cca 12% i více. Vzhledem k žalostnému zhodnocení u všech nabízených produktů v ČR je to hrůza. Je pravda, že tyto fondy nabízí i zmíněné OVB přes Conseq, ale nikdy ne napřímo. My zákazníky směřujeme rovnou do investičního fondu, kdy získávají i rozdíly procent, které si většinou ponechají banky a finanční zprosředkovatelé.
Pokud má něco zájem se dozvědět více. Kontaktujte mně.

No jo, ale kam?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2010 14:47 | Ing. investiční konzultant

Sám osobně jsem proti stavebnímu spoření, penzijnímu připojištění, kapitálovým i investičním pojištěním. Jsou to produkty, neodpovídající zhodnocování peněz. Každopádně životní pojištění nezatracuji, každý by ho měl mít pro případ, kdyby se s ním něco stalo.
Sám osobně si investuji 3x 1500 Kč napřímo do nejlepších investiční podílových fondů na světě jakým je Franklin Templeton, BNP Paribas, aj. Sám jsem se začal zabývat touto problematikou a až následně nabízet přátelům a novým klientům zhodnocování jejich fin. prostředků. Průměrné zhodnocení u těchto fondů je cca 12% i více. Vzhledem k žalostnému zhodnocení u všech nabízených produktů v ČR je to hrůza. Je pravda, že tyto fondy nabízí i zmíněné OVB přes Conseq, ale nikdy ne napřímo. My zákazníky směřujeme rovnou do investičního fondu, kdy získávají i rozdíly procent, které si většinou ponechají banky a finanční zprosředkovatelé.
Pokud má něco zájem se dozvědět více. Kontaktujte mně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2010 14:46 | Ing. investiční konzultant

Sám osobně jsem proti stavebnímu spoření, penzijnímu připojištění, kapitálovým i investičním pojištěním. Jsou to produkty, neodpovídající zhodnocování peněz. Každopádně životní pojištění nezatracuji, každý by ho měl mít pro případ, kdyby se s ním něco stalo.
Sám osobně si investuji 4x 1500 Kč napřímo do nejlepších investiční podílových fondů na světě jakým je Franklin Templeton, BNP Paribas, aj. Sám jsem se začal zabývat touto problematikou a až následně nabízet přátelům a novým klientům zhodnocování jejich fin. prostředků. Průměrné zhodnocení u těchto fondů je cca 12% i více. Vzhledem k žalostnému zhodnocení u všech nabízených produktů v ČR je to hrůza. Je pravda, že tyto fondy nabízí i zmíněné OVB přes Conseq, ale nikdy ne napřímo. My zákazníky směřujeme rovnou do investičního fondu, kdy získávají i rozdíly procent, které si většinou ponechají banky a finanční zprosředkovatelé.
Pokud má něco zájem se dozvědět více. Kontaktujte mně.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2010 12:41 | cedr

Pro vsechny, kteri si spori s penzijnim fondem, prectete si pozorne prispevek od "Jose". Vsechny, kdo by se snad chteli ridit tabulkami z clanku, chci upozornit na toto: Prvni tabulka predpoklada 0vou inflaci, cili blbost, tedy presckocit. Druha tabulka predpoklada 3% inflaci a 6% zhodnoceni. To je fajn, ale kde tohle najdu? V jake mene a v jake investici? Uvedomte si, ze je extremne tezke porazit skutecnou inflaci (nikoliv tu reportovanou ze statniho statistickeho uradu). Zapomente, ze vam kterykoliv bankovni produkt umozni dlouhodobe inflaci porazet. Soucasny financni system s centralnimi bankami tisknoucimi penize na pokryti uroku z pujcek proste sporeni znevyhodnuje. Najdete si stat s menou necim krytou a tam si sporte na duchod jak libo a bez starosti. U nas, v Evrope, v USA ...(proste tam kde je centralni banka) sporenim clovek prodelava chte nechte. Delat si nejaky sporici plany v tomhle systemu v prislusne inflacni mene na desitky let dopredu je blbost a za blbost se plati.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2010 9:31 | erika

Naprostý souhlas. Dnes se uměle vytváří nezaměstnanost. A kde mam vzít na spoření??
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2010 7:43 | frantisek.masek

Inflace a zloději tady jistě jsou. Ta skrytá byla ostatně i před listopadem 1989. Ale k věci: Nejsem si jist, zda stačí pouze parametrické změny systému. Řekl bych, že ne. Pokud jde o Váš příklad: Kdybyste spořil 30 let při uvedených parametrech -6procentní zhodnocení ročně, tříprocentní inflace, oněch 180 korun, tak byste měl první rentu reálně 527 korun a poslední (vliv inflace) 289 korun. Stačí si to spočítat na kalkulačce Hodnota úspor. Jo, je to málo, ale na slušný oběd to stačí i dnes. Těch 180 korun je samozřejmě málo. Začít šetřit od padesáti větší částky se zdá logicky rozumnější. Jenže každý tak velůké částky nemá a tak je, podle mého názoru, leckdy přece jen lepší myslet na zadní kolečka dřív a spořit déle a méně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services