Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 9. 8. 2010 | 19 komentářů
Připravovaná důchodová reforma počítá s tím, že si Češi budou spořit na důchod více než dnes. Zároveň však hodlá snížit povinné odvody do důchodového systému, aby lidé na vlastní úspory měli peníze. Většina Čechů se přesto reformy bojí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 8. 2010 0:14, Marek

- Systém zavedený soudruhy dlouhodobě zasel sémě antagonismu mezi generacemi. Starší generace si myslí, že svou dlouholetou prací si na důchod vydělala a přitom volila systém, který to stačil "prožrat" ještě než se do důchodu dostala a na jejich důchody musí dělat mladá generace (jejich děti).
- Stát, kterému dělá problém ušetřit 2%, může jít se svými manažery (vládou) do ...však víte kam. Při mé mzdě 15000,- Kč musím v dnešní době ušetřit někdy i více než 300,- Kč (ony 2 %) měsíčně a problémy s tím nemám. A kdo je má, je zde recept, aby je neměl:
- Od mládí (je mi nyní lehce přes padesát) si neustále připomínám, že nebudu pořád mladý, výkonný, krásný a zdravý, a tak v "nouzi" jsem kupoval jen věci nezbytné a v "blahobytu" jsem vytvářel rezervy. To je celé kouzlo, chovat se zodpovědně. Mohu utratit jen tolik peněz, kolik vydělám! Stát se chová přesně opačně, čím HDP vyšší, nezaměstnanost nižší, výkon ekonomiky a obchodu vyšší, tím více rozhazoval a nevytvářel rezervy na léta chudší. A je tady stav, jaký je. Stát utrácí víc, než vydělá, a když se loď potápí, občane zaplať.Já to mám říci komu? To nemluvím o tom, že ze svých peněz (daně, DPH, spotřebí daň atd.atd..)mě stát nutí, pod hrozbou sankcí, být solidární a nadstandartně podporovat různé náboženské spolky (jejich služby nekonzumuji), veřejnoprávní subjekty (jejichž služby též nekonzumuji), těžké kriminálníky a vrahy (jejichž služby nechci konzumovat), skupiny, které nebudou nikdy pracovat, které rodí děti pro peníze a ty nebudou také nikdy pracovat, státní úředníky (které, když jsem potřeboval, tak stávkovali a křičeli na mě, že chtějí přidat na mzdě, samozřejmě z mých peněz) atd...atd.
- Pane Bezděku a další, držím Vám palce, aby se s tím trochu pohlo, a vneste do toho trochu normálního selského rozumu, podporujte pracovitost a odpovědnost, slušnost a dodržování zákonů. A také to vysvětlujte lidem, bez toho to nepůjde.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 8. 2010 13:24, Lamák

No .. zdá se že jste nečetl pozorně můj příspěvek (ohledně toho Microsoftu). Dále ty inovace umí dělat i méně vyspělé země. Co umíte inovovat Vy? Já jsem schopen inovovat to co dělám nebo mám možnost dělat. Většina výroby už ve vyspělých zemích není ... tudíž vyspělci nebudou mít co inovovat!! Co se týká toho exportu .. to je přece to o čem jsem psal ... roste počet zákazníků. Jenže konkurence se zvyšuje ... a západní firmy pomalu a jistě vyklízejí pozice... viz české strojírenské podniky v Asii ... dnes už sjou schopny dodávat jen těžkou techniku protože tam (zatím) nemají konkurenci. Možnosti pro investice (dobré investice jsou velmi omezené). No přeji vám ať vám to spoření na důchod vyjde. Klidně si kupte akcie (i ty asijské), dluhopisy, nebo kovy. Já se například těch kovů bojím, protože pokud cena kovů vyroste příliš ... tak to mozky ve výrobcích nahradí něčím jiným. Bohatství je totiž v hlavě!!!Já jsem pro průběžný systém a zatím mne o něčem jiném fungujícím nikdo nepřesvědčil. A to jsem akcionář a docela se mi zatím daří.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (maitland 10. 08. 2010 21:22)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

9. 8. 2010 12:54 | Pepan

Já bych se penze nebál, kdybych nebyl otrok a nevolník státu. Kdybych to, co jsem průběžně do penzijního systému odváděl, místo toho (jako svobodný občan) mohl investovat do diverzifikovaného portfolia akcií, nemovitostí a drahých kovů, tak mám penzi řekl bych více než dostačující už od padesáti let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2010 13:06 | xl

Neměla bych strach, pokud by mé spoření si na důchod nebylo cíleno do investičních fondů. Kdo bude stále ty dražší a dražší akcie kupovat a hrát tu pyramidu, která má vrchol? Kapitálové investování je u konce, tak jako celý kapitalismus.Jediný možný je průběžný systém, ale to by nesměl bankéře trápit ten ohromný balík veřejných peněz se kterými nemohou disponovat, to je skutečný důvod reformy: nalít peníze bankám, které vlastní zahraniční vlastník a použije tyto východoevropské peníze k financování západoevropských důchdců. Logicky, neboť minimálně příštích 20let budou jen vybírat a nic vydávat. Hovoříme o částce téměř 2 biliard-zajímavá sumička a klidný život bankéře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2010 13:18

Citace - xl / 09.08.2010 13:06

Neměla bych strach, pokud by mé spoření si na důchod nebylo cíleno do investičních fondů. Kdo bude stále ty dražší a dražší akcie kupovat a hrát tu pyramidu, která má vrchol? Kapitálové investování je u konce, tak jako celý kapitalismus.Jediný možný je průběžný systém, ale to by nesměl bankéře trápit ten ohromný balík veřejných peněz se kterými nemohou disponovat, to je skutečný důvod reformy: nalít peníze bankám, které vlastní zahraniční vlastník a použije tyto východoevropské peníze k financování západoevropských důchdců. Logicky, neboť minimálně příštích 20let budou jen vybírat a nic vydávat. Hovoříme o částce téměř 2 biliard-zajímavá sumička a klidný život bankéře.

Z čeho chceš ten průběžný systém financovat, myslivno?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xl 09. 08. 2010 13:06)

9. 8. 2010 14:02 | Kubrt

No jestli se ho někdo chce účastnit, já mu bránit nebudu. Na oplátku ale požaduji, abych já si mohl spořit dle svého uvážení - třeba investicemi do půdy, stříbra, asijských akcií, atd... Neexistuje legitimní právo mne k účasti v průběžné pyramidové hře nutit!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2010 15:11 | benzin

Z produkce produktivnich mladych, stejne jako bude financovan v pripade "sporiciho" systemu. Bud budu mladi dost produktivni, aby zaopatrili vsechny stare (coz se jim anridi, napr. vysi dani) a nebo dost produktivni nebudou a tak si tu sluzubu od nich ani nekoupime. Lepe se bude mit ten kdo bude mit vice nasporeno (to asi ano), ale pokud budou sporit vsichni plosne (tak to nebude mit vlastne zadny efekt) to se akorat plosne snizi hodnota tech uspor.
Jediny vyznam jaky mohou mit ty "usporene" penize, je snizeni dnesni spotreby a investice do inovaci, ktera by umoznila zvysit v budoucnu produktivitu mladych. Nicmene nejake tvrde argumenty ze to takhle bude fungovat Bezdekova komise nedala. A obavam se ze to ani ne dost dobre mozne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 08. 2010 13:18)

9. 8. 2010 15:13 | xls

No zrovna penzijní připojištění je názorný případ, jak se to nemá dělat. I když do toho těch 86% aktivního obyvatelstva cpe peníze, tak nejsou fondy i přes státní podporu to zhodnocovat aspoň na úrovni jiných (a zajištěných) produktů. Kdyby ty lidi tyhle prachy vrazili do čehokoliv jinýho, tak udělají líp. Chápu i snahu různých lobistů tyto a podobný způsoby "spoření" objemově rozšířit, ale bude to mít jediný důsledek, a to že se fondy napakují a lidi spláčou nad výdělkem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2010 19:37 | erika

Plně s tím souhlasím. Banky si odváží miliardové zisky a na penzijní fondy se nestydí, dát zhodnocení 1% nebo i méně. Vláda jim ještě tleská. A majitelé penzijních fondu dělají důchodovou reformu. Hrůza co nás čeká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 09. 08. 2010 15:13)

9. 8. 2010 20:38 | maitland

To co píšete jsou nesmysly.Právě průběžný systém zavedený "soudruhy" je ten největší viník dnešní situace.Aby fungoval je zapotřebí neustálý populační přírůstek.Nyní se vytvořila "bublina" silných ročníků sedmdesátých let a ukazují se slabiny tohoto systému.Navíc je tento systém nespravedlivý a nesmyslný.Proč já bych měl financovat důchod dnešním seniorům a ne přímo sobě?Co se týče vašich připomínek o konci kapitalismu,musím vás zklamat.Zatím nikdo lepší systém vymyslet nedokázal a socialismus víme jak dopadl i když z vás cítím jistou nostalgii.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xl 09. 08. 2010 13:06)

10. 8. 2010 0:14 | Marek

- Systém zavedený soudruhy dlouhodobě zasel sémě antagonismu mezi generacemi. Starší generace si myslí, že svou dlouholetou prací si na důchod vydělala a přitom volila systém, který to stačil "prožrat" ještě než se do důchodu dostala a na jejich důchody musí dělat mladá generace (jejich děti). - Stát, kterému dělá problém ušetřit 2%, může jít se svými manažery (vládou) do ...však víte kam. Při mé mzdě 15000,- Kč musím v dnešní době ušetřit někdy i více než 300,- Kč (ony 2 %) měsíčně a problémy s tím nemám. A kdo je má, je zde recept, aby je neměl: - Od mládí (je mi nyní lehce přes padesát) si neustále připomínám, že nebudu pořád mladý, výkonný, krásný a zdravý, a tak v "nouzi" jsem kupoval jen věci nezbytné a v "blahobytu" jsem vytvářel rezervy. To je celé kouzlo, chovat se zodpovědně. Mohu utratit jen tolik peněz, kolik vydělám! Stát se chová přesně opačně, čím HDP vyšší, nezaměstnanost nižší, výkon ekonomiky a obchodu vyšší, tím více rozhazoval a nevytvářel rezervy na léta chudší. A je tady stav, jaký je. Stát utrácí víc, než vydělá, a když se loď potápí, občane zaplať.Já to mám říci komu? To nemluvím o tom, že ze svých peněz (daně, DPH, spotřebí daň atd.atd..)mě stát nutí, pod hrozbou sankcí, být solidární a nadstandartně podporovat různé náboženské spolky (jejich služby nekonzumuji), veřejnoprávní subjekty (jejichž služby též nekonzumuji), těžké kriminálníky a vrahy (jejichž služby nechci konzumovat), skupiny, které nebudou nikdy pracovat, které rodí děti pro peníze a ty nebudou také nikdy pracovat, státní úředníky (které, když jsem potřeboval, tak stávkovali a křičeli na mě, že chtějí přidat na mzdě, samozřejmě z mých peněz) atd...atd. - Pane Bezděku a další, držím Vám palce, aby se s tím trochu pohlo, a vneste do toho trochu normálního selského rozumu, podporujte pracovitost a odpovědnost, slušnost a dodržování zákonů. A také to vysvětlujte lidem, bez toho to nepůjde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

10. 8. 2010 11:22 | Lamák

naprostý souhlas!

Citace - xl / 09.08.2010 13:06

Neměla bych strach, pokud by mé spoření si na důchod nebylo cíleno do investičních fondů. Kdo bude stále ty dražší a dražší akcie kupovat a hrát tu pyramidu, která má vrchol? Kapitálové investování je u konce, tak jako celý kapitalismus.Jediný možný je průběžný systém, ale to by nesměl bankéře trápit ten ohromný balík veřejných peněz se kterými nemohou disponovat, to je skutečný důvod reformy: nalít peníze bankám, které vlastní zahraniční vlastník a použije tyto východoevropské peníze k financování západoevropských důchdců. Logicky, neboť minimálně příštích 20let budou jen vybírat a nic vydávat. Hovoříme o částce téměř 2 biliard-zajímavá sumička a klidný život bankéře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xl 09. 08. 2010 13:06)

10. 8. 2010 11:56 | Lamák

XL nepíše nesmysly. To spíše vy. Peníze jsou oběživo a ne aby ležely ladem (nebo jako dluhopisy podporující nezaměstnané a nesmyslné zakázky). Navíc není náhodou ta kapitalistická ekonomika také závislá a přírusku obyvatel? Aby mohly firmy zvyšovat zisk (pro investory budoucí důchodce) musí získávat stále více zákazníků a rozšiřovat portfolio výrobků. Kdo je ten zákazník?? Neměla by spotřeba zákazníků také růst? Budou mít zákazníci vůbec čas na stále více zábavy, spotřeby, přežírání, když jich nebude víc? Zkusím příklad firmy Microsoft ... vytlačili jiné systémy .. zaplavili svět svými .. a teď už jejich růst není kdoví jaký. Na akciích MS vydělalo pár akcionářů no a ti kdo investovali do jiných softwarových firem splakali nad výdělkem. Pouze se přelilo bohatství od těch smůlovatých k těm šťastnějším!! Kapitalismus je vlasně jiná forma průběžného systému akorát lze VÍCE beztrestně krást! Možná to pochopíte v okamžiku, kdy se náhodou stanete tím smůlovatým akcionářem. Pokud nemáte kontakty na politiky tek je to jen o štěstí!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (maitland 09. 08. 2010 20:38)

10. 8. 2010 21:22 | maitland

Máte velmi zkreslené představy o fungování ekonomiky ve vyspělých zemích.Růst firem není jen o "obratu" ale i o inovacích.Navíc většina firem své zboží exportuje a nezáleží vůbec na přírůstku obyvatel dané země.Další hloupost je ,že na Microsoftu nikdo nevydělal.Jejich akcie si může kdokoliv koupit i na našem trhu.Důchodový účet by měl mít každý občan ČR a kdykoliv by věděl kolik peněz tam má a jakou rentu dostane po završení odpracovaných let.Nikdy jsem netvrdil,že by peníze měly ležet ladem.Chtěl bych jen aby byl systém transparentní a spravedlivý a ne jako nyní ,kdy se důchody liší v řádech stakorun i když byl platový rozdíl vyšší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lamák 10. 08. 2010 11:56)

12. 8. 2010 7:01 | jmhad

Spořit už jsem zkoušel 2x a pokaždé onen slavný penzijní fond zkrachoval a já ho jen pomohl nakrmit a zpátky nedostal nic.Nebyla to sice tak velká částka, ale co když tam po 10,15 ti letech nacpu pěknou sumu a pak nic?Dá Kalousek a spol. záruku?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 8. 2010 12:01 | maja

souhlasím s maitlandem. Má pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 8. 2010 12:10 | Milan

Je mi líto, že jste přišel o peníze. Ale je to jen a jen proto, že nemáme základní ekonomické vzdělání. Nevíme, jak který produkt, fond, či společnost funguje. Neznáme nic o principech investic, atd... Proto je to byznys pro dané společnosti a jejich obchodní zástupce. Bohužel to neví ani stát, protože dokáže dávat státní příspěvek do něčeho, co není zajištěné, jisté a transparentní! Nedávno se pan Nečas divil tomu, že na našem trhu existuje důchodový produkt, který splňuje přesně to, co chce každý. Tedy jistotu návratnosti vložených prostředků, zajímavé zhodnocení, plus další možnosti zajištění, o kterých se lidem u nás zatím ani nezdá. Je to o informacích a bohužel opět byznys!!! Proč by stát měl prosazovat něco pro nás, "obyčejné" lidi, když v těch nefunkčních systémech sedí v představenstvech mnozí z nich nebo jejich rodinných příslušníků?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jmhad 12. 08. 2010 07:01)

13. 8. 2010 13:24 | Lamák

No .. zdá se že jste nečetl pozorně můj příspěvek (ohledně toho Microsoftu). Dále ty inovace umí dělat i méně vyspělé země. Co umíte inovovat Vy? Já jsem schopen inovovat to co dělám nebo mám možnost dělat. Většina výroby už ve vyspělých zemích není ... tudíž vyspělci nebudou mít co inovovat!! Co se týká toho exportu .. to je přece to o čem jsem psal ... roste počet zákazníků. Jenže konkurence se zvyšuje ... a západní firmy pomalu a jistě vyklízejí pozice... viz české strojírenské podniky v Asii ... dnes už sjou schopny dodávat jen těžkou techniku protože tam (zatím) nemají konkurenci. Možnosti pro investice (dobré investice jsou velmi omezené). No přeji vám ať vám to spoření na důchod vyjde. Klidně si kupte akcie (i ty asijské), dluhopisy, nebo kovy. Já se například těch kovů bojím, protože pokud cena kovů vyroste příliš ... tak to mozky ve výrobcích nahradí něčím jiným. Bohatství je totiž v hlavě!!!Já jsem pro průběžný systém a zatím mne o něčem jiném fungujícím nikdo nepřesvědčil. A to jsem akcionář a docela se mi zatím daří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (maitland 10. 08. 2010 21:22)

14. 8. 2010 10:14 | Nemo

Experimentovat s průběžným systémem se nevyplácí. Pokud stát vytvoří dostatečnou rezervu, aby někteří mohli dobrovolně vyvést třeba ta 4% do soukromých fondů, jsem pro. Avšak pokud je stávající průběžný systém v deficitu a bez rezerv, je trestuhodné na něj šahat. Dnes má každý možnost si neomezeně šetřit do penzijních fondů a částka do 1500 korun je jak se státním příspěvkem, tak s daňovým zvýhodněním. Přesto šetřené částky klesají, lidé nemaji v tyto fondy důvěru. Pokud v dobách hospodářského růstu dosahovaly PF výnosů srovnatelných s termínovanými vklady, dnes mnohé kulhají za spořícími účty. /Zhodnocení PF KB v posledních třech letech: 2,33 0,58 0,24 (%)/.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2010 17:16 | Martin Čech

Jste blázni, pokud se spoléháte na státem připravovanou penzijní reformu. Podívejte se do USA kde spousta lidí spoléhala na kapitálový piliř( v jiné formě) a jak na tom dnes jsou. Dělejte pro sebe, na sebe, zajistěte si příjmy do budoucna a hlavně přestante se pořád spoléhat , že se o vás postará stát. Ten se neumí postarat ani sám o sebe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2010 14:03 | krtek

....no, ze mě nevyrazí ani dech !!!!! Já těm křivákům, kteří serou na hospodaření státu, o jednotlivcích nemluvě, nedám ani cent !!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kubrt 09. 08. 2010 14:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Vostatek

ekonom

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Jaroslav Vostatek
ÚSPĚŠNOST
1,60 %

z 125 duelů
×
Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
90,70 %

z 43 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK