Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ani drahá výstavba dálnic v Česku nezaručuje, že se vozovka nerozlomí, tak jako na Tachovsku. Ta je ale už po záruce. Měli by za takováto poškození nést stále odpovědnost silničáři nebo by škody měl platit stát – a tedy daňoví poplatníci? A víte, kdo vám zaplatí škodu na autě, které si poškodíte kvůli špatné vozovce? Napište, co si myslíte, a přečtěte si názory ostatních.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 7. 2010 10:35, Honza

Dobrý den. Určitě by bylo potřeba velmi tvrdě vymáhat škody a reklamace po zhotovitelích silnic a dálnic. Vždyť se stačí podívat na naše ještě včera nové silnice, které již dnes jsou zalátané a hrbaté až běda. Naproti tomu stačí se projet po dálnici nebo i obyčejných silničkách v Rakousku, které tam jsou i desítky let s minimální údržbou, a je to poznat hned na kvalitě jízdy. V Chorvatsku ani zanedbaném Slovinsku nenarazíte na rozbředlý asfalt,a přestože řada těch komunikací pochází ještě z doby bývalého režimu beze změn, jezdí se po nich výrazně lépe. Vždy mě ale dojímá situace, když vidím cestáře jak z hadice prskají poasfaltované kamínky do nějaké díry v silnici, odkud se pak kamínky pod projíždějícími vozidly rozletují na všechny strany, aby tam do týdne zela díra ještě větší a pro řidiče nebezpečnější. To je hospodaření!

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

15. 7. 2010 7:06 | franc

Toto je zřejmě jasná chyba v konstrukci a odpovědnost by jasně měli mít silničáři. A co je supersvinsto, že provozovatel v podstatě nezodpovídá za stav silnice. Pokud si udělám škodu na svém voze tak musím velmi složitě dokazovat jak a kde se mi to stalo. Takže každý to raději vzdá a o to tady vlastně jde!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2010 10:29 | Zvědavec

Odborníci v oboru asi netuší, že se to děje např. i v Německu: "U západních sousedů dosáhly včera teploty lokálně až 39 stupňů Celsia. To způsobilo, že se na několika kilometrech dálnice A20 u Rostocku povrch vozovky změnil na tekutou hmotu. U dolnosaského Seesenu na dálnici A7 se zas vlivem tropů posunuly betonové panely. Řidiči budou muset v těchto úsecích v příštích dnech jezdit jen čtyřicetikilometrovou rychlostí odstavným pruhem." - viz. http://www.lidovky.cz/evropu-ubijeji-vedra-jsou-i-mrtvi-dln-/ln_noviny.asp?c=A100713_000023_ln_noviny_sko&klic=237919&mes=100713_0
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2010 12:47 | J. Salát

zlaté české ručičky...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2010 10:35 | Honza

Dobrý den. Určitě by bylo potřeba velmi tvrdě vymáhat škody a reklamace po zhotovitelích silnic a dálnic. Vždyť se stačí podívat na naše ještě včera nové silnice, které již dnes jsou zalátané a hrbaté až běda. Naproti tomu stačí se projet po dálnici nebo i obyčejných silničkách v Rakousku, které tam jsou i desítky let s minimální údržbou, a je to poznat hned na kvalitě jízdy. V Chorvatsku ani zanedbaném Slovinsku nenarazíte na rozbředlý asfalt,a přestože řada těch komunikací pochází ještě z doby bývalého režimu beze změn, jezdí se po nich výrazně lépe. Vždy mě ale dojímá situace, když vidím cestáře jak z hadice prskají poasfaltované kamínky do nějaké díry v silnici, odkud se pak kamínky pod projíždějícími vozidly rozletují na všechny strany, aby tam do týdne zela díra ještě větší a pro řidiče nebezpečnější. To je hospodaření!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

18. 7. 2010 20:08 | F.

Vážení, především článek neobsahuje odkaz na to, že stavitelé jsou vázáni státními resp. evropskými normami, které jsou striktně určny a ze strany investora (státu) v průběhu výstavby kontrolovány. Domnívám se tedy, že pokud se neprokáže v průběhu výstavby nedodržení daných technických parametrů, a pokud dílo slouží svému účelu po celou dobu trvání záruční lhůty, je skutečně chyba jinde, než u zhotovitele. Pokud jde o neustále omýlané téma ceny dálnic u nás a v zahraničí - žřídka kde, nebo vůbec, se objevuje informace o složení takovéto ceny. Zatímco v zahraničí se jedná zpravidla o cenu za vlastní silniční objekty, u nás se do ceny stavby zahrnují také nemalé náklady na stavbou způsobené přeložky inženýrských sítí a související stavební práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 7. 2010 20:10 | F.

Víte, ať už je za tím jakýkoliv zájem, zpravidla stavební firmy staví podle zadání, které někdo za stát vytváří. Tam bych hledal spíše problém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 17. 07. 2010 10:35)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
67,35 %

z 49 duelů
×
Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Depozitář fondu, Garanční fond obchodníků s cennými papíry, Převis poptávky, zbyněk stanjura, architektura, andrej babiš, podnikání, martin stára, sazka telecommunications, plánovaná ekonomika, MoneyExpo, miliony, srovnání spořicích účtů, spotřeba, watchdog, ruleta, barvivo, obce

8B55591, 320LIMIT, 3H62646, 7B77777, 2B70026

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK