Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 2. 4. 2010 | 34 komentářů
Desítky tisíc lidí letos čeká změna úrokové sazby u hypotéky. Na vlastní kůži jsme vyzkoušeli, jak se dá vyjednat výhodnější sazba. Byly to docela nervy.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 4. 2010 14:35

No name? Je vidět, že tato problematika je Vám vzdálená. Buď mohu zpracovat orientační propočet, ale nemohu garantovat, že bude hypo poskytnuta, nebo musím pracovat s konkrétními daty a podepsaným souhlasem pro danou banku - a tento mi musí klient podepsat. Podle laiků je vidět, že se jedná o naprosto jednoduchou záležitost.
U právníka a u soudu platíte také poplatky předem, bez zjevného výsledku a garance. A tyto poplatky jsou mnohomásobně vyšší - zajímavé, že se nad tímto stavem nikdo nepozastavuje a platí ihned jak vejde dovnitř. Tímto končím své příspěvky v daném vlákně. Přeji všem, kteří obíhají banky na vlastní pěst bez dalších informací mnoho štěstí.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2010 10:45,

V článku hezky popsaná situace, kdy jste využila služeb několika finančních poradců. kdybyste takto obešla s nějakých problémem advokáty a právníky, očekávala byste, že Vám poradí ZADARMO? Nakonec jste díky nim získala a vyjednala nižší sazbu - ušetřila jste spoustu peněz na splátce své hypotéky, ale ani jednomu jste nezaplatila. Oni s Vámi strávili určitý čas, použili kanceláře, které platí, software a výpočetní techniku která také není zadarmo. Není Vám to trapné? Můžete se ohánět tím, že jste si vyjednala sama - ale pokud byste se jich nezeptala, ale pouze obcházela napřímo banky, k určitým informací byste se nedostala a bez výpočtu který jste držela při vyjednávání ve své bance, by se s vámi o snížení sazby vůbec nebavili. Až budete obcházet poradce za 5 let, nedivte se, že buď nikde žádný nebude, nebo se s Vámi nebude ochoten bavit. Už je načase si uvědomit, že stejně jako software do počítače se platí, tak stejně informace, které někdo musí nastudovat mají nějakou cenu. I Vy jste za tento článek získala honorář - nebo píšete pro své potěšení?

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

3. 4. 2010 14:49

Citace / 03.04.2010 10:21

Chtěla jsem "citovat", ale můj cestovní net nezvládá. Ještě doplním, že toto paní Tůmová velmi dobře ví a mohla se o tom v článku také zmínit.. Navíc pokud klient refinancuje hypotéku, měl by s v první řadě obrátit na poradce, který mu sjednal původní - v takovém případě by po něm žádný poplatek nikdo nechtěl. Pokud si původní hypo sjednala sama v bance, pak nevím proč by měla předpokládat, že refinancování bude zdarma. Už si všichni prosím ujasnětě pojmy a dojmy. Není většinou nic dražšího, než to, co je zadarmo. A k sazbám - jsem makléř, poslední snížení sazby u Hypoteční banky jsem klientovi dokončila minulý týden. Klient mi uhradil poplatek 2000,-Kč a za to obdržel snížení sazby o 2215,- měsíčně s fixací na 3 roky. Původní nabídka banky byla na 11350,-Kč, po vyjednání sazby bude platit 9135,-. Tedy za úsporu 79.740,-Kč uhradil 2000,-Kč. Tedy mi paní Tůmová řekněte, zda by i pro Vás nebyla taková nabídka výhodnější. Oni totiž ti, kteří umí, vědí, že se zaplatit většinou vyplatí. A ti kteří poskytují službu zdarma v očekávání možných /spíše nemožných/ výdělků příštích, toho moc nedokáží. Možná Vám tak sjednat životku se spořením.


To jsou ale hovadiny, co tu píšete. Přejdu hned k závěru. Poplatek ze zprostředkování rady opravdu nevyjadřuje Vaše schopnosti a znalosti, jak se tu snažíte tvrdit, je to jen způsob, jak se zbavit spekulantů a poslat je ke konkurenci. Což je v pořádku, s takovými nechce nikdo ztrácet čas, zvlášť když s nimi žádná další spolupráce ve většině případů neprobíhá (ne jak se tu snaží naznačit autorka článku). Vždyť např. pojišťovny znevýhodňují sazby povinného ručení pro mladé lidi ve věku 18 - 22 (cca), protože o tyto klienty s velkým počtem škod nestojí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 04. 2010 10:21)

3. 4. 2010 15:53

A tímto jste vlastně chtěl říci vlastně co? K mladým mezi 18-22 -to je také hloupost, pokud víte která pojišťovna je pojistí za zvýhodněnou sazbu. To že je navíc možné i u takových klientů využít až 100% bonusu přenosného v rámci rodiny snad už dnes ví každý. K POV - pokud tu chcete argumentovat - klient ČSOB - 3 auta pojištěná u nich, cena za POV za 3 vozy cca 16000. Při pojišťování dalšího -4 vozidla nabídli pojistku za 8000 -=celkem 24000/rok (nebudu zde rozepisovat co to bylo za auta a jaké byly jednotlivé bonusy). Po jednání, kalkulacích v jiných pojišťovnách atd. jsou dnes 4 vozidla pojišťěna opět u ČSOB poj. cca za 12000 všechna. Přiznejte si, že prostě někteří umí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2010 20:56 | nagualista

Popravdě, když si půjčíte peníze z banky, buď ve formě hypotéky či kreditní karty, peníze, které dostanete jsou nejen podvrh, ale je to nelegální forma protihodnoty a tím se nuluje závazek půjčku splatit. Banka totiž tyto peníze vůbec neměla jako svůj majetek. Toto právní povědomí a tyto situace jsou potlačované a ignorované a hra neustálého transferu bohatství od lidí do bank a věčný dluh pokračuje. A vy se tu bavíte o úspoře 500-1000,-Kč na úrocích.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2010 21:04 | Martin

Zapomněli jste uvést RPSN, Já platil v KB poplatek za vedení hypotečního účtu 150Kc a k tomu jsem tam musel mít běžný účet ˇ. v Hypoteční bance chtějí zavedení hypotečního účtu 250Kč. Když si so spočítáte komplet tak u úveru 250 000 je 250Kc mnesicne 1,21% u 500 000 0,6% 1000000Kc 0,3% orientovat se čistě podle úrokové sazby není moc moudré.
Nanonec jsem hypo refinancoval u ČMSS tam mi poradce v pododě spočítal RPSN pro všechny možné varianty, a má RPSN je nyní 4,8 s fixaci na 15 let a možnosti uvěr předčasně splatit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2010 23:50 | TVK

Zaplatit za podobnou službu jsem ochoten ve chvíli, kdy dostanu zaručeně lepší nabídku než tu, kterou jsem si schopen zajistit sám. Vy tady mluvíte o něčem, co zavání bianco šekem - zaplať, a já ti něco nabídnu. Kde je garance, že to bude 100% lepší, než co má klient v merku?
Když mi makléř předloží nabídku, klidně bez konkrétního ústavu a zaváže se mi, že pro mne tento produkt za těchto podmínek zajistí, nemám s provizí pro něj problém. Ale doprředu a bez záruky čehokoliv , to teda fakt ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 04. 2010 10:21)

4. 4. 2010 8:44

S ohledem na zákon o ochraně osobních údajů a dalších nutných informací k vyjednání sazby (což nelze bez konkrétních dat od klienta) tuto podmínku prostě není možné splnit. A zde článek pojednává o snížení sazby u již poskytnuté hypotéky při fixaci - tzn. pokud jste to nepochopil, klient zůstává s hypotékou u banky, kde již byla poskytnuta a stávající banka při fixaci zvýšila citelně sazbu oproti původně poskytnuté a dochází po vyjednávání k jejímu snížení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

4. 4. 2010 22:36

A co není možné? Předložit klientovi "no name" garantovanou nabídku (kde poskytovatele znáte Vy, ale klientovi jej do určité doby nesdělíte) na data, která Vám klient poskytne? Co s tím má zákon na ochranu osobních údajů společného?
A tento článek, viz. začátek druhého odstavce, pojednává o hledání lepší nabídky, než jaká byla autorce nabídnuta jejím stávajícím hypotečním ústavem, a to nejen u tohoto ústavu, ale logicky hlavně i u konkurence. To, jaký byl výsledek je pak druhá věc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

5. 4. 2010 14:35

No name? Je vidět, že tato problematika je Vám vzdálená. Buď mohu zpracovat orientační propočet, ale nemohu garantovat, že bude hypo poskytnuta, nebo musím pracovat s konkrétními daty a podepsaným souhlasem pro danou banku - a tento mi musí klient podepsat. Podle laiků je vidět, že se jedná o naprosto jednoduchou záležitost. U právníka a u soudu platíte také poplatky předem, bez zjevného výsledku a garance. A tyto poplatky jsou mnohomásobně vyšší - zajímavé, že se nad tímto stavem nikdo nepozastavuje a platí ihned jak vejde dovnitř. Tímto končím své příspěvky v daném vlákně. Přeji všem, kteří obíhají banky na vlastní pěst bez dalších informací mnoho štěstí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

7. 4. 2010 14:46 | porovnání - dobrý příklad - voda z kohoutku na idn

"Do hospody bez peněz nelez. Já pro hosta udělám první poslední, chraň Pán Bůh. Ale jednu jedinou věc si nepřeji, aby mi host určoval, za kolik bude konzumovat naše služby,“ řekl Pohlreich MF DNES.
"Celá ta debata je směšná, bavíme se tady o pětadvaceti korunách za minerálku. Ale v Česku je celonárodní sport dostat něco zadarmo a druhým otrávit život,“ dodává. Pokud mu něco takového nenařídí zákon, nebude prý ve svých restauracích vodu z kohoutku hostům rozlévat nikdy.
Koukám, že je jedno, jestli se jedná o jídlo, nebo peníze, čecháčkové by nejradši zadarmíko všechno. Ale sami do práce zadarmo chodit nechtějí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2010 16:59 | Vít Pokorný

Ještě jednou se vrátím ke svému příspěvku. Pracuji jako oblastní ředitel finančně poradenské firmy, mám na starosti výběr, školení a výcvik nováčků, píšu do novin, vedle toho mám sám svou finančně poradenskou praxi ve třech velkých městech ČR. Můj čas je hodně drahý, a to, že si teď vydělávám dost, je vykoupeno obrovským počtem dřívějších hodin školení, chození "s kufříkem" po domácnostech, a dvanáctiletými zkušenostmi v oboru. Není pro mně problém orientačně "nastřelit" hypotéku na kalkulačce, trvá to maximálně 5 minut. Ale jestliže ji chci klientovi také vyřídit, a to co nejkomfortněji a nejkvalitněji, a pochopitelně pro klienta i nejlevněji, tak už se pohybujeme v hodinách až desítkách hodin - chození do banky, komunikace s odhadcem, katastrem, risk oddělením, pojištění nemovitosti, průběžná komunikace s klientem, s realitní kanceláří, ... Když ta hypotéka vyjde, dostanu svou provizi (orientačně 13.000 Kč za každý půjčený milión). Přesto účtuji klientovi před započetím vyřizování zálohu 2.000 Kč, určenou jako kompenzaci mého času a mých nákladů, pro případ, že banka z jakéhokoliv důvodu úvěr neposkytne. Poplatek jsem začal účtovat od 1.1.2010, s ohledem na stále horší situaci na úvěrovém trhu, kdy mnoho klientů, kteří by ještě loni prošli, dnes najednou na úvěr nedosáhnou. Na zaplacení poplatku trvám, pokud jej nedostanu, odmítám s klientem strávit víc, než nějakých 10 minut nezávazného tlachání. Věřte mi, že když na první pohled vidím, že klient bankou neprojde, tak mu to na rovinu řeknu, a žádný poplatek nechci. A pokud si přečtete reference klientů na mých www stránkách, zjistíte, že jsou mí klienti s poskytovanými službami více než spokojeni. Takže, paní Tůmová : až budete příště refinancovat svou hypotéku, hrubý odhad na kalkulačce Vám od stolu rád zadarmo udělám. Ale jinak pro Vás bohužel nehnu prstem. Kdybych měl samé podobné klienty, mohu svou kancelář zavřít - neměl bych ani na nájem. A ke komentáři mého článku : Ušetřit 500 Kč za měsíc jistě není málo. Jenže buď to klient zvládne sám (takovému čest a sláva, je dobrej a může se u mně hlásit o místo junior - poradce), nebo si nechá tuhle slevu vyběhat od poradce (ale pak za to taky poradci přísluší odměna, ať už jí zaplatí sám klient nebo banka). Obejít několik poradců, obrat je o jejich čas, a nakonec si všechno udělat "na koleně" sám, to nepovažuji za fér jednání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 04. 2010 18:51)

9. 4. 2010 18:33

Dobrý den pane Pokorný, děkujeme za podrobný rozbor problematiky z poradenského úhlu i za čtení článků na Penize.cz. Souhlasím s Vámi, že vyřízení úvěru za klienta Vám zabere dost času. Poplatek za vyřízení úvěru je pak v takovém případě oprávněný, protože klientovi vše usnadníte, aniž by on pro lepší podmínky svého úvěru musel cokoliv udělat. Platit ale za to, že mi někdo slíbí, že mi dá právě a jen tu prvotní kalkulaci a ani se nenamáhá mít už základní informace o tom, jaké jsou vůbec možnosti ohledně různých typů klientů, to mi nepřijde férové. Pokud např. někdo slibuje nesplnitelné, přijde mi poplatek vysloveně absurdní. Díky tomu, že se v problematice trochu vyznám, mám větší šanci odhadnout, zda při úvodním pohovoru poradce mlží nebo naopak. Ani se tak nedivím, že dotyčného poradce H. během krátké doby propustili. Člověk bez větších znalostí ale takové možnosti jako já či Vy nemá a pak právě platí poplatek i za to, co vlastně poradce nemůže už předem splnit. Jen pro informaci - každému z poradců i bankéřů jsem dala maximum informací dopředu a upozornila jsem je i na specifika mého úvěru. Přesto se nad ním opravdu důkladněji zamyslel právě a jen makléř Broker Consulting. Pokud by mi slíbil, že úvěr dokáže refinancovat lépe než je nabídnutá sazba od původní banky, neměla bych problém mu za tuto službu zaplatit. Ale ani on ani jiný z makléřů nevěřil, že by mi vyjednal lepší sazbu. Proto jsem si vše musela nakonec vyjednat sama. Jestliže bych tedy musela všem zaplatit jen za nabídku, kterou mají za 5 min a oni by pak s ničím nepomohli, přišlo by mi to opravdu nefér. Kdybych nechtěla kvůli článku vyzkoušet i služby makléřů, zcela by mi tak stačilo (i kvůli času) obejít pouze banky a vyjednat si vše bez makléřů. Při vyjednávání jsem ostatně argumentovala stejně jen nabídkou, kterou jsem dostala od bank. S pozdravem VT
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vít Pokorný 09. 04. 2010 16:59)

10. 4. 2010 17:31 | Angel Bratovanov

RPSN 4,8% u stavební spořitelny? Přemýšlím jestli jste nebyl u kouzelníka. Trochu si asi někdo splet pojmy s dojmy. Pokud máte úrok z meziúvěru 5% tak reálné RPSN v meziúvěru bude kolem 6%. (platíte i z peněz , které máte uloženy v stavebním spoření a které defacto nepotřebujete). k první části :HB chtělapoplatek 250 Kč měsícně za vedení účtu ? No nevím co jste ji musel udělat, vzhledem k tomu, že po všech ostatních chce 150Kč/měs . Na nízké částce jako je 250 000 je to samozřejmě moc a tato částka opravdu patří do stavební spořitelny. S pozdravem AB
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 03. 04. 2010 21:04)

10. 4. 2010 17:43

bohužel realita všedních dnů. Na email chodí poptávky po refinancování atp, ale na to se dá odpovídat jen stroze, neboť tito lidé nedávají kontakt a jen sbírají informace
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 4. 2010 18:29

Citace / 10.04.2010 17:43

bohužel realita všedních dnů. Na email chodí poptávky po refinancování atp, ale na to se dá odpovídat jen stroze, neboť tito lidé nedávají kontakt a jen sbírají informace
A podle přání autorky článku sedíte u počítače a odpovídáte a odpovídáte. To znám také. A snad byste za to nechtěl zaplatit, ne? To jste tedy drzý. P.S. Už mě taková témata vážně nebaví. Laici se baví o odborné problematice. Prosím příště, pojďme diskutovat o opravě Audiny. Já tomu sice vůbec nerozumím, ale obejdu pár opraven a nachytám informace a potom tu budu za hvězdu. Děkuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 04. 2010 17:43)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Keller

sociolog

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
23,81 %

z 21 duelů
×
Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
7,14 %

z 14 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Politický cyklus, Reálná výnosová míra, Výnosová křivka, eet, petra pospíšilová, daně, michal wantulok, elektronická evidence tržeb, plánované, úřady, peněžní fond, olga lamačková, roční výkonnost, chráněné pracovní místo, Jaroslav Krabec, retailové fondy, obcodník, pleny

4AL2601, 5C53548, 4AC9470, 3AF0043, 2SF2469

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK