Jak nebýt chudým důchodcem

Eva Sadílková | rubrika: Jak na to | 23. 3. 2010 | 20 komentářů
Padesátníci mají často naspořeno několik set tisíc korun, ukazují zkušenosti finančních konzultantů. S těmito penězi a dalším spořením se dá poměrně snadno vytvořit slušná rezerva na stáří.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 12. 2014 22:23, Jarda

Ano, dnešní padesátníci mají v průměru našetřeno 400 000 korun.
Tedy asi takto : Ze 100 lidí má 90 lidí nic, 10 lidí 40 000 000...:)

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

30. 12. 2014 22:23 | Jarda

Ano, dnešní padesátníci mají v průměru našetřeno 400 000 korun. Tedy asi takto : Ze 100 lidí má 90 lidí nic, 10 lidí 40 000 000...:)
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2013 20:21 | Bobeš

OPRAVDU, údaje o naspořených statisících v dnešní kapitalistické době je téměř nemožné pro běžného občana něco našetřit. Neustálé poplatky všude, kam se člověk podívá, neustálé zvyšování daní všeho druhu a vymýšlení dalších a dalších nových poplatků a daní. Ti normální vědí o čem je řeč – ti zloději ve vládních kruzích „myslí“ v tendencích svých stotisícových měsíčních příjmů. Ovšem jak naspořit s 10 – 13.000,- Kč hrubého měsíčně, popřípadě jen se sociální podporou? ANO, za socialismu se dalo naspořit i jezdit každý rok na dovolenou, protože byla zajištěna práce pro všechny a nestalo se, že by někdo dostával plat za práci s několika měsíčním zpožděním, nebo dokonce vůbec. Dnes také nemá běžný člověk téměř žádná práva (i když se zákony tak tváří) a tak toho všechny protistrany zneužívají a využívají, počínaje zaměstnavatelem, u kterého se nemůžete ani ozvat za porušování zákoníku práce (může, ale bude bez práce) přes obchodníky (kteří vás okrádají a podvádějí) a konče státními institucemi (vládou), které z každého běžného občana dřou kůži (a milionářům se vše odpouští – například za vaši nemovitost, kterou jste si koupili za již zdaněné peníze, v případě půjčky hodně úrokované, požaduje stát další, neustále se zvyšující, daně z vašeho majetku, atd., atd.). O vymýšlení poplatků a daní by to bylo na hodně dlouhý článek. No a jak tedy má člověk v lepším případě pracující, s podprůměrným příjmem, něco naspořit? Natož, jak může člověk bez práce vůbec něco naspořit? Při ztrátě zaměstnání po 50 roce věku je také téměř nemožné najít práci vůbec, nebo alespoň, z které by se dalo vyžít, natož něco naspořit. A nemyslíte, že by si každý běžný člověk strašně rád vydělal na slušný důchod?! Mám takový dojem, že mnoho lidí uvažuje jako naše vláda - že všichni pracující berou 60.000 - 200.000,- Kč měsíčně.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2012 4:39 | K

Musím se smát.Padesátiletí MAJÍ naspořeno ÚDAJNĚ kolem 400.tis.Řvu smíchy. Nemáme vůbec nic.Havlova promyšlená revoluce nás zastihla nepřipravené.Vydělávali jsme a žili jsme si dobře,ale měli jsme malé děti,zařizovali jsme si byty atp.Po revoluci jsme začali platit a platit úplně za všechno.Potom nám šly děti na školy,nic zadarmo,tj jasné všem.Takže jsme spořili na školné a na vše co s tím bylo spojené.Když dodělaly školy,jen stěží hledaly práci-údajně neměly praxi,my staří jsme zase byli staří-stále něco nevyhovujícího.Potom jsme byli nuceni odkoupit staré byty do kterých nikdo neinvestoval. U nás bohužel BD,takže to ani není tak docela naše.BD se napakovalo,do OV už to nechtěli pustit.Zjistili že se mohou napakovat.Když se už naše děti narozené za socialistické a vyrůstající v této bandě pro kterou nemám název, zaměstnaly,platily si předražené pronájmy a my se vzpamatovávali z rodičovství. Než vyrostly,všechno bylo staré přes dvacet let.Ještě že to byly české a ještě kvalitní výrobky,jinak by odešly daleko dříve.Než jsme to dali trošku do pořádku,další rána!Za neustálého zdražovánínaspořit alespoň něco aby si děti mohly vzít doživotní hypotéky na byty,jinak by sypaly do nenasytných chřtánů těch,kteří restituovali. Je mi 54,nemám naspořeno NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!Takováje pravda o padesátiletých,obyčejných lidech,kteří žili z práce.Bez krádeží,restitucí a bez pofidérních činností jakými jsou prostituce,herny,drogy atp.,nebo jako Vientnamci prodávající nakřivo ušitá,tenká trička s "originálními"nápisy...prostě prosperovala a prosperuje jen trestná činnost.Ale tito chytráci si jistě nespoří a neinvestují přes tyto slaboduché investice jak to tady nazýváte...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2012 20:18 | hlizova

Spousty dnešních důchodců nemájí peníze a tohle řešení mi nepřijde zrovna moc dobré. :) http://predcasny-duchod.cz/
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 6. 2011 6:27 | sus vlastimil

Dobrý den. S důchodem nejsem vůbec spokojen, jsem hudým důchodcem.Když jsem pracoval, bylo lepší. Dnes jsem žebrák.Scháním práci nikde nic ani u ochránky. Je to hrozné.Zdravý důchodce a nemůže vůbec sehnat práci mebo brigádu. S pozdravem Vlastimil Sus
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2011 20:11 | Mio

článek je o ničem. Nejvíce mě "potěšila" poslední odstavec: "Dohromady s investovanými úsporami, tak bude mít dnešní padesátník v šedesáti letech připraveno přibližně 947 tisíc korun. Pak už bude na něm, kdy a za co peníze utratí – zda si bude z úspor každý měsíc čerpat rentu ke svému starobnímu důchodu, zrekonstruuje byt, vycestuje do zemí, kam se dosud nepodíval, nebo část peněz znovu investuje."
Myslím, že důchodového věku se každej bojí. Pro někoho to může znamenat i zdravotní problémy. Uvažujte se mnou. Když doktoři řvou už ted že mají málo peněz. V budoucnu začnou řvát třeba pojištovny, že vám prostě výměnu náhradních dílů hradit nebudou. Zkuste si zjistit, co stojí třeba transplantace kyčelního kloubu. No, jedno s druhym. Kdybych i nakrásně odcházel do důchodu s milionem, kolik mi zbude? když operace bude stát miliony dva? A co když ten milion sice mít budu, ale budu si moct koupit akorát svačinu. Ted spousta lidí snaží další spousty lidí natlačit do něčeho, co v americe krachuje. Proč to dělají? Proč to je jasné. pro prachy. TAkže to je zatím vše.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2010 23:32 | maca1

TAk toto je názor,který mě mluví z duše.Lépe bych to nekomentoval. Bohužel jen dodám,že naše populace je totálně finančně negramotná,za což se dá vinit především stát.Ale proč by stát podporoval masy lidí,aby věděly, jak na to a on z toho měl méně? Stát má raději stáda zadlužených ovcí, které poslušně šlapou jak stát píská.Koho by pak odíral o daně.Lidé asi nikdy nepochopí termín renta,rentiér,atd.Já osobně od státu neočekávám nic a proto mám plán jít do finančního důchodu od 55 let.Od této doby se mě začnou vyplácet doživotní renty.To je můj pevný garantovaný pilíř.I v současné době vytvářím renty abych nebyl odkázán jen na plat.Protože kdyby se něco událo tak mám mimo dobré pojistky i pojistku dalších příjmů.Nerozumím tomu,že to lidé nechtějí také.Ten život je pak mnohem jednodušší a veselejší. Lidé nemohou koukat jen co bude zítra nebo za měsíc.Je třeba koukat mnohem dále.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2010 20:15 | P

Třeba custody poplatky, poplatky za obchodování, spready nákup/prodej atd. Většina těch poplatků zůstává ve správcovské společnosti nebo ve spřízněnýc společnostech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2010 6:03 | Malý Had

To jsou zase poznatky z hlavního města a okolí.Ale kolik set tisíc mají padesátníci v krajích kolem hranic ,zejména severních.Tam je spíše se znaménkem mínus.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2010 9:37 | karel

Tenhle článek je jeden velký PR blábol. Nejvíc mě pobavila věta - "podle dlouhodobých statistik lze předpokládat zhodnocení peněz o 6 procent ročně." Ať se podívá na statistiky za posledních 15 let. Tohle pravidlo vůbec neplatí. Ano, na akciích se dají vydělat velké peníze (viz třeba minulý rok), ale držením peněz 10 let v nějakém fondu nelze předpokládat vůbec nic, a už vůbec ne "průměrně 6 procent ročně".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 7:48

Citace - Olly / 23.03.2010 07:27

Tady je opomenuto, že padesátníkovi odejdou děti a on něco bude muset vrazit do vylepšení bydlení, auta apod. Který penzijňák měl výnos 3% a kdy naposled? Lze předpokládat i nadále státní podporu?
Penzijní fondy vám dlouhodobě nepokryjí ani inflaci. Náklady fondů (provize, platy) sežerou většinu výnosů). Lidé to vědí a proto si penzijní fondy prolobovaly, že stát dává příspěvek na penzijní připojištění. Pokud se radujete nad státním příspěvkem, vězte, že si ho dáváte sám z daní.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2010 21:12 | Reklama...

paní od Brokers...je poplatná obchodnímu modelu - zákazníku, prodáme ti všechno možné, hlavně že bude provize....Fascinují mne tu různé fabulace rádoby profesionálních kecalů nebo poradců....proč se nezkusit poučit z Evropy směrem na západ, kde si na důchod řeší své zajištění již snad sedmá generace ??? Všichni ti prodejci investičních fondů a podobných produktů bych u mne doma v Mnichově vyhodil dveřma, ani by si neškrtli, protože normální v našich zeměpisných šířkách je mít na důchod nějakou garantovanou konzervativní "nohu" - ALE UŽ OD MLÁDÍ, kristepane....pokud máte nějaké VOLNÉ prostředky, investujte si je jak a kdy chcete, ale uvědomte si, že musíte už od mládí mít na čem stavět...a české penzijní připojištění ??? kdo podlehl reklamě, je pěkná kavka, pretože - spořit si někam, kde nevím GARANTOVANĚ co a s jakým GARANTOVANÝM zhodnocením na konci dostanu - promiňte - to je úplná zhovadilost...a nějakých 150,-od státu skončí do tří let, přece si nemyslíte, že stát, který má holou ř.. a na vyplácení důchodů si půjčuje vám bude dalších x-let něco přispívat ??? Logiku mají jen a pouze daňové výhody a ne nějaké příspěvky...jenže připo..... polititici se bojí, kdo z nich by první naštval voliče...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 11:35 | MoB

Stát ale na druhou stranu hodně omezil možnosti investování penzijních fondů a to je hlavní důvod, proč jsou jejich výnosy tak slabé. Takže s tím prolobováním to není tak jednoznačné.
Řekl bych, že ideální produkt na spoření na stáří jsou fondy životního cyklu (nebo taková skladba vlastních investičních nástrojů, která jejich chování imituje). V době klientova mládí investují agresivně, s možností větší ztráty (což v mládí není tak zlé, protože ty peníze nejsou zásadním příjmem) i většího zisku a třeba za cenu nižší likvidity, a čím více se blíží termín čerpání, přesouvají investované prostředky do konzervativnějších nástrojů s menším výnosem i rizikem a vyšší likviditou.
A samozřejmě stále platí zlaté pravidlo: Diverzifikuj! Prostě stačí nemít všechna vajíčka v jedné ošatce :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2010 11:19 | Olly

Penzijními fondy jsem se zabývala přes 10 let. Pamatuji i pády některých fondů a pamatuji i zájem o padající fondy. Tenhle žlánek není radící, ale loudící klienty.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2010 10:22 | Josef

Skryté poplatky u fondů? Co máte konkrétně na mysli? Fond nárokuje vstupní poplatek, pak správcovský, a výstupní, který je v drtivé většině fondů nulový. Celkový náklade fondu z pohledu poplatků popisuje parametr TER. O skrytých poplatcích mě prosím poučte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2010 9:49 | Mat

Jak nebudou brát důchodci trvale průměr měsíční hrubý mzdy, tak jejich životní úroveň půjde rapidně dolů !!! Šetření není řešení ! A až dojdou peníze co pak ?! Pro stát jsou důchodci neekonomický . Stát Vás pošle do důchodu , obere o peníze, peněžní instituce na Vás vydělají !!! Fakt dobrá vyhlídka!
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 9:48 | Zdenek

Celá ta úvaha je špatná a finanční poradci chybně uvažují. Není přece podstatný kolik peněz se nahroutí k začátku důchodu, ale kolik peníze budou pravidelně vynášet i v tom důchodu. To znamená, jak je umisťovat aby je inflace nebo finanční šok během života nesebral. Pravidelná měsíční renta je to o co tu běží.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 9:13 | Luboš

Dát peníze do fondů znamená, že vás už "osobní bankéřka" těžce okrade na poplatcích. Když budete chtít brzo vybrat fond, tak na vás bude ječet, aby jste nic nevybíral. To, že ona bude muset vrátit poplatek fondu, to vám neřekne. Na fondech se živí mnoho lidí a výdělek nebohého klienta, který dal do něj peníze, nikoho nezajímá.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 7:43 | Tycoon

Podle paní autorky lze u akcií "podle dlouhodobých statistik lze předpokládat zhodnocení peněz o 6 procent ročně". Počítají tyhle statistiky i s nynější krizí ? Například Dow Jonesův index za posledních 10 let investované peníze naopak znehodnotil (podobně německý index DAX, britský FTSE 100, nemluvě o japonském Nikkei 225, který je na polovině své hodnoty před 10 roky). U PX indexu těch 6 % platí, ale jde o netypickou malou a rozvíjející se burzu, kde se před 10 lety nedělaly skoro žádní obchody a dá se očekávat, že se pražská burza bude blížit světovým burzám. Takže většina světových burz za posledních 10 let peníze znehodnotila. Když započítáme inflaci a různé poplatky za zprostředkování obchodů, tak ten, kdo si na Západě "spořil na důchod" v akciích, si dnes může leda tak koupit provaz.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2010 7:27 | Olly

Tady je opomenuto, že padesátníkovi odejdou děti a on něco bude muset vrazit do vylepšení bydlení, auta apod. Který penzijňák měl výnos 3% a kdy naposled? Lze předpokládat i nadále státní podporu?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services