Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Drobným podnikatelům se může v důchodu výrazně propadnout životní úroveň. Tomu se vyhnou jen tím, že si budou sami v produktivním životě vytvářet rezervu na stáří, nebo si budou platit vyšší důchodové pojištění, než jaké po nich vyžaduje stát.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 3. 2010 16:38, P.C.

Stačí trochu počítat a hned vyjde "výhodnost" vyšších plateb najevo:

Z hodnot v článku mi vychází, že budu-li platit 30 let 70800 místo 29200 tak zaplatím o 1.248.000,- víc. Důchod se však zvýší o pouhých 1.787,- což činí cca 643.000,- za 30 let...

Takže je mnohem lepší 30 let vhodně investovat 40.000, které se za tu dobu mohou i docela rozmnožit, než doufat, že ze systému dostanu polovinu zpět, ale to jen v případě, budu-li přežívat 30 let v důchodu...

Reagovat

 

+43
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 6. 2014 11:59, tom

Bože, Vy jste kravka...
To snad není možné.
Lidé hloupí budou trpet vždy.

Reagovat

 

-14
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

12. 3. 2010 10:23 | petr

Neoplatit vysoke socialni pojisteni je komparativni vyhoda u OSVC. Vetsina podnikatelu toho take vyuzivaji. Vedi, ze na stat neni spolenuti a co je doma to se pocita. Beheh podledni dekaty se zakon o soc. poj menil nekolikrat a vzdy v neprospech pojistniku. S prihlednutim na katastrofalni stav verejnych financi se bude menit a opet v neprospech pojistniku. Nema smysl optimalizovat odvody, kdyz nevim z ceho se mi bude za 30let duchod vypocitavat. Pokud OSCV vykazuje prijmy do hranice 1 a 2. redukcni je to v soucasne dobe to co je optimalni k prihlednutim k zakonum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

12. 3. 2010 11:21 | Rejpal

Nevím jak ostatním, ale já jsem před několika lety zvolil kombinaci platby do průběžného systému do výše první redukční hranice+stavební spoření s limitem 500 KKč ( 4500 státní příspěvek + 2% úročení + 2% úrokové zvýhodnění + 1% z cílové částky /=5000Kč/) a penzijní připojištění s využitím státního příspěvku a odpočtem daně z příjmu (letos 1800 Kč + 1800 Kč). Tato sestava při přesunu prostředku na spořící účet třeba v AXA by mi měla zajistit nadstandardní důchod ve výši cca 16 až 20 tis. měsíčně po dobu cca 6 až 8 let v důchodu. Pak už to není aktívní život ale živoření a na to bude stačit důchod z průběžného a nebo kerchov.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 3. 2010 11:33

Citace - Rejpal / 12.03.2010 11:21

Nevím jak ostatním, ale já jsem před několika lety zvolil kombinaci platby do průběžného systému do výše první redukční hranice+stavební spoření s limitem 500 KKč ( 4500 státní příspěvek + 2% úročení + 2% úrokové zvýhodnění + 1% z cílové částky /=5000Kč/) a penzijní připojištění s využitím státního příspěvku a odpočtem daně z příjmu (letos 1800 Kč + 1800 Kč). Tato sestava při přesunu prostředku na spořící účet třeba v AXA by mi měla zajistit nadstandardní důchod ve výši cca 16 až 20 tis. měsíčně po dobu cca 6 až 8 let v důchodu. Pak už to není aktívní život ale živoření a na to bude stačit důchod z průběžného a nebo kerchov.


Cpát 18 000 ročně do pp je pro mě coby mladého člověka a osvč nesmysl. A daleko důležitější než státní podpora je zhodnocení. Tři příklady: muž, 30 let, 30 let spoří 1 500 měsíčně do pp. Státní podpora je za celou dobu jen 54 000, zato při 3% zhodnocení je výnos 362 000, při 2% 217 000 a při 5% 755 000.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 12. 03. 2010 11:21)

12. 3. 2010 11:43 | Rejpal pro anonyma 11:33

Souhlasím, pro mladé to vhodné není. Těm doporučuji, do 50 let se věnujte dětem a rodině. Na intenzivní spoření na stáří máte dost času až vyletí děti z hnízda a budou se už schopny postarat samy. Jinak jsem zapoměl uvést, že půjdu do důchodu už v příštím roce (pokud tedy dožiju) a samozřejmě co nejdřív, jak to zákon umožní (v 59 letech a 8 měsících a 15 dnech). Těch 15 dnů je tam proto, abych započetl celý rok a ušetřil další 1,5% krácení osobního vyměřovacího základu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

12. 3. 2010 21:22 | IvoL

... stát nestojí o nějaké příštipkáře, ten má rád jen pořádný tuneláře, protože ti státu něco strčí ale hlavně jeho zákonným zástupcům. A živnostník, ten ať třeba pojde hlady, když neumí někoho pořádně oškubat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2010 16:38 | P.C.

Stačí trochu počítat a hned vyjde "výhodnost" vyšších plateb najevo:
Z hodnot v článku mi vychází, že budu-li platit 30 let 70800 místo 29200 tak zaplatím o 1.248.000,- víc. Důchod se však zvýší o pouhých 1.787,- což činí cca 643.000,- za 30 let...
Takže je mnohem lepší 30 let vhodně investovat 40.000, které se za tu dobu mohou i docela rozmnožit, než doufat, že ze systému dostanu polovinu zpět, ale to jen v případě, budu-li přežívat 30 let v důchodu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2010 20:19 | LP

...v budoucnu to bude zřejmě trochu jinak, alespoň podle dnešních zpráv, tak uvažuje stát, který má prázdnou kasu... Zatím není " politická vůle " , ale bylo naznačeno, že se hledají kroky, jak OSVČ zvýšit předpisy na stejnou výši jako klasickým zaměstnancům... Dost divné a hodně krátkozraké...Všichni drobní živnostníci ví, že nepracují 8 hodin denně, nespolehají na stát a Ti rozumní zhdnocují finance kombinací produktů, investováním apod...výpočty pak znamenají, že my všichni, myšleno OSVČ budeme dávat do společné kasy cca 4x více na SP... No , nevím,zda je to dobrá cesta...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2010 20:19 | LP

...v budoucnu to bude zřejmě trochu jinak, alespoň podle dnešních zpráv, tak uvažuje stát, který má prázdnou kasu... Zatím není " politická vůle " , ale bylo naznačeno, že se hledají kroky, jak OSVČ zvýšit předpisy na stejnou výši jako klasickým zaměstnancům... Dost divné a hodně krátkozraké...Všichni drobní živnostníci ví, že nepracují 8 hodin denně, nespolehají na stát a Ti rozumní zhdnocují finance kombinací produktů, investováním apod...výpočty pak znamenají, že my všichni, myšleno OSVČ budeme dávat do společné kasy cca 4x více na SP... No , nevím,zda je to dobrá cesta...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 5. 2010 1:20 | hm

Já bych to nejraději neplatil vůbec. Rodí se stále méně lidí, odchod do důchodu se možná ještě i oddálí a procentně zmenší. Sečteno a podtrženo chci platit co nejméně, když mi pak stát dá malej kus koláče. Těm komerčním produktům pro masy taky zrovna moc nevěřím, pro bohatšího živnostníka tak asi nejlíp kupovat byty,.. no co já mám ještě čas a třeba v budoucnu bude společnost lepší než dnes :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

11. 6. 2010 20:09 | torze

Jsem OSVČ. Mám trafiku na kraji města. Travim tam denně 12 hodín, a ještě hodinku jsi můžu přiratat, protože musím chodit nakupovat, spracovavat si DPH , učetnictví... V trafice jsou z prodavaného zboží trapné procenta. Takže nemusím ani lhát. A když pujdu do důchodu dostanu míň jak ten, co celý život nedělal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

4. 4. 2013 17:23 | alena

jsem živnostník od roku 1989 za komunistů jsem byla bez práce proto jsem ihned začala jako osvč. v prvním roce pojištění jsem platila ze zákona 100 kč dohromady jak sociální tak zdravotní. Nikdo z politiků neřekl ani slovo, nikdo nic neuměl a my jsme měli vědět, že nebudou z těchto peněz žádné důchody? Nejchytřejší Klaus , Kočárník , Sobotka atd, nikdo neměl potuchy co máme platit. Platili jsme v dobré víře předepsané částky , kdybych to byla věděla vlezla jsem si do úřadu. Teď nám chce pan Sobotka nalít čistého vína? Proč ho nenalil v roce 1989, teď je strašně chytrej.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

7. 6. 2014 11:59 | tom

Bože, Vy jste kravka... To snad není možné. Lidé hloupí budou trpet vždy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-14
Líbí
Nelíbí

30. 12. 2015 9:42 | Jan Cidrych

Od tohoto zmrveného státu ,který vedou vlastizrádci a korupčníci ,nemůžete nic dobrého čekat Do starobního důchodu mi nezapočítali 18 let tvrdé práce kdy nejvyšší daně ,Šachta,lom ,montáže
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (torze 11. 06. 2010 20:09)

30. 12. 2015 10:02 | Jan Cidrych

Doplnuji. Za 42 let práce z toho 18 let šachta,lom ,montáže kdy jsem státu odváděl nejvyšší daně mi vypočítali starobní důchod až od roku 1986 kdy jsem byl OSVČ. Proč mi nevypočítali starobní důchod z celého pracovního života anebo za nejlepší roky ,kdy byl nejvyšší odvod daní ? Už bych déle ze zdravotních důvodů nemohl dále v těžkém průmyslu pracovat. Práce za každého počasí v sobotu,neděli,v noci .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
68,63 %

z 51 duelů
×
Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
68,89 %

z 90 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK