U které značky auta je nejvyšší riziko havárie?
To, jaký jste řidič, se dá poznat nejen dle bonusu, na který máte u povinného ručení nárok za bezeškodní průběh. Některé pojišťovny tvrdí, že se to pozná i podle toho, jaké auto si koupíte. U které značky auta je v Česku nejvyšší riziko havárie? Tipněte si a dozvíte se víc.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)
8. 11. 2009 19:51 | cezar
7. 11. 2009 22:27 | Ruslan
nonsense
5. 11. 2009 17:58 | Pavel
5. 11. 2009 17:55 | cml11
Nehodovost není o autech, ale řidičích. Výběr auta ale o jeho majiteli vypovídá mnohé. Proto vlastně vznikla tahle statistika. Přiznejme si, že na tom něco je. Tuhle mi urval zrcátko člověk s Audi. Dohnal jsem ho, zastavil (svoje auto jsem poprvé co ho mám musel rozjet na 160), on se mi jednoduše vysmál a ujel.
5. 11. 2009 13:16 | Lagarto
1 ) jde o jednu pojistovnu a docela bych i rekl, ze to neni ta dominantni. Navic nektere pojistovny jsou specializovene an jistou klientelu (soukromy odhad je napriklad, ze Alianz ma dominanci firemnich vozu, apod.)
2) ruzna auta jsou na ruzne veci. Tedy ridic kupujici Audi asi kupuje auto na "jezdeni", ale ridic kupujici Daewoo Matiz ci Dacia Logan spise hleda priblizovadlo, ci 2 auto do rodinmy. apod. Z toho dale vyplyva kde se auta pohybuji (dalnice, mesta, okresky) a kdo je ridi. Pricemz majitel neni nutne provozovatel a to neni nutne ridic...
3) Kde se jaka auta kupuji. Obecne jsem si jist, ze podil Daewoo ci Dacia v praze je procentualne mensi nez podil techto znacek v Usteckem, ci Olomouckem kraji. A naopak, podil Audi co BMW asi bude v Praze vyssi. A s tim je dan rezim a misto provozu, tedy v Praze jde o spoustu malych kolizi (tzv. tukance a plechrina), ale skody nejsou velke
4) Kategorie vozidel. Daewoo a Dacia konci svou nabidkou tak, kde Audi a BMW zacinaji (ne financne, ale tridou vozidla). Tedy spise recnicka otazka, zda vubec lze do jednoho pytle hazet ruzne tridy automobilu. Je to trochu viz bod 2 a 3 tedy rezim provoyu, misto provoyovani, atd... ale trochu i ciste kategoriyace voyoveho parku. V extramnim pripade nikoho nenapadne srovnavat nakladaky a osobaky, ale srovnava se pritom Daewoo Matiz s Audi S8 ?
5) pate a posledni... Firemni vs soukroma... ano, Daewoo ani Dacia nejsou sluzebni vozidla. Jde o pocet najetych km, kde sluzebni delaji i 50-100 tisic, ale vetsina Dacii ujede maximlane 10000 rocne. Dale jse o ridice, kdz referentyi stridaji auta, nejsou s nimi sziti a tez se k nim hure chovajia vice bouraji. Ale to bz se stalo i Daewoo, kdyby bylo sluzebni a naopak Audia v rukach dedecka z podhorske vesnickz bz byla garazovana vedle traktoru v rajtu a jezdila bz prumernou rychlosti 20 km/h k tete pro vajicka...
Omlouvam se trosku za ironii. Ale prave muj Ford je auto, ktere ma vyrovnany podil sluzebnich a soukromych majitelu, podil mestkeho a mimomestskeho provou, yastoupeni ve vsech segmentech (dalaji pidiauto Ka ay po utility Ranger, ci SUV Kuga, atd....). Proto neni nikde na zadnem konci statistik.... Neni to proste jen o ridici!