Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 6. 10. 2009 | 20 komentářů
Nafta je opět levnější než benzín. Diselové motory mají znatelně nižší spotřebu než benzínové. To by hovořilo pro koupi auta na naftu. Jenže auto s dieselovým motorem je výrazně dražší než auto na benzín. S rozhodováním o koupi vám pomůže naše kalkulačka.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 3. 2011 10:36, Pavel P.

comment dem..ent to je takovej ten chytráček jakých je v tomhle státě spousty a i dnes razí asi názor že nafta patří do kamen i když kde jakej diesel to natře mnohem silnějšímu benzíňákovi. Moc se asi díváš na televizi kde asi vidíš jak bouchají plynový láhve v domech ale řeknu ti dvě noviny. První je že ta nádrž nemá krom podobnýho obalu nic společnýho s LPG nádrží v autech a druhou víš ono není všechno pravda co říkají v televizi. Viděl někdo podobný chytráčkovi commentovi co udělá auto s takovou plnou LPG nádrží třeba při požáru? NIC!! tento test byl v loni proveden v autosalonu kde zjistili pravdu o tomto mýtu a to pod dozorem mozků z universit, že mnohem dřív vybouchne benzínová nádrž, ta zesílí sílu požárů díky těkavosti benzínu a jeho snadného zapálení. Zatím co nádrž LPG díky svým již zmíněným dvojitým přetlakovým ventilům(mimochodem namířeným vždy směrem nahoru) jen upustí přetlak který v nádrži díky zvýšené teplotě vznikl a zasyčí(nevypustí se tudíž nikdy všechen obsah LPG, což neplatí u benzínové nádrže ta jak se zapálí tak vyhoří všechen). Výbuch LPG v autě je tudíž utopie, strach a přežitek pokrytců to je utopie plynová nádrž vám díky svým dnešním přísným testům nevybouchne ani při požáru ani při vážné nehodě to co zapaluje auta je benzín a jeho výpary. O požárech aut kvůli špatnému tech. stavu palivového vedení je slyšet několikrát do roka a což platí i např o autobusech MHD který tu a tam taky vzplanou a to je nejen nebezpečný ale taky to omezuje slušný řidiče když takový auta pak blokují D1 nebo jinou komunikaci dlouhé hodiny, protože hasiči to většinou nechají jen vyhořet proč to taky hasit když to už stejně nezachrání. A cena benzínu u nás to je výsměch a výtlem přesně takový co předvádí Kalousek při každém zvýšení všeho pro obyčejné lidi. A moc dobře si uvědomuje, že většina obyčejných lidí nebude jezdit několik desítek či stovek km do zahraničí aby pak ušetřili jen velmi málo peněz.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 10. 2009 7:28, pf

ja bych rekl ze nejlevnejsi je LPG :)

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

6. 10. 2009 7:28 | pf

ja bych rekl ze nejlevnejsi je LPG :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

6. 10. 2009 7:31 | kolosh

Autor kalkulacky je but analfabet a nezna rozdil mezi benzinem a naftou, nebo prohodil policka Cena auta s benzínovým motorem a Cena auta s naftovým motorem...Jak muze byt pri vyssi cene auta na naftu ihned levnejsi?
Opravte to, laskave, jinak si pekne zahravate...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 10. 2009 8:09 | Springpeace

tato porovnávání jsou fajn, ale nejlepší je benzínový motor na LPG. A to i v porovnání s naftou. Navíc neplatím sliniční daň. Aź se tady zbaví paniky z parkování v podzemních garáží bude to OK. Do té doby tam budu parkovat načerno. A řeči o potenciálním výbuchu - najděte mě prosím kde v posl. 40ti letech bouchl plyn v autě podz. garážích.Odpoveď: NIKDE a NIKDY
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

6. 10. 2009 8:21 | comment

Tak pokud budeš po těch 40 letech první, tak ti přeju, aby ti nepřišli na to, žes tam parkoval načerno, jinak ti tím problémy teprve začnou...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Springpeace 06. 10. 2009 08:09)

6. 10. 2009 8:40 | Mr. R.

Již několikrát jsem četl že LPG je bezpečnější než benzín (nádrž na LPG je na rozdíl od nádrže na benzín nárazuvzdorná). Zatím jsem nikde nečetl že by došlo k nebezpečné situaci kvůli LPG. Nechápu z čeho vznikly ty obavy. Že by dříve byly zařízení na LPG méně bezpečné? Článek by se dal doplnit i o tuto variantu. Nejen Škoda auto vyrábí (nebo brzy začne vyrábět) auto na LPG.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Springpeace 06. 10. 2009 08:09)

6. 10. 2009 9:30 | Martin

Problem neni v nebezpeci vybuchu, ale v tom, ze LPG je tezsi nez vzduch. A tedy pri uniku klesne do nejnizsiho patra a nelze ho vyvetrat. Krome podzemnich garazi auto s LPG nesmi ani na trajekt.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Springpeace 06. 10. 2009 08:09)

6. 10. 2009 10:30 | Jarda

Kalkulačka ještě neamortizuje rozdílně cenu benzinového a naftového vozu. Chybí ještě zakalkulovat rozdíl v prodejní ceně - nafťák se v bazarech prodává lépe a je dražší
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

6. 10. 2009 10:37 | Mr. R.

Kolik takových případů by se stalo do roka pokud by byl vjezd do podzemních garáží autům s LPG povolen? LPG zařízení jsou vyrobena tak aby k úniku nemohlo dojít. Únik podle mě připadá v úvahu jen u LPG ve velmi špatném technickém stavu (buď bez pravidelné prohlídky nebo s uplacenou prohlídkou) a kdo takové LPG má bude těžko respektovat zákazovou značku. Ty značky jsou tedy jen vyhozené peníze (každá taková značka stojí několik tisíc) a zbytečné omezení řidičů, kteří mají LPG v dobrém technickém stavu. P. S. auto na LPG nemám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 06. 10. 2009 09:30)

6. 10. 2009 11:30 | PatrikChrz

Citace - Mr. R. / 06.10.2009 10:37

LPG zařízení jsou vyrobena tak aby k úniku nemohlo dojít.
Omyl, k úniku LPG běžně dochází, nádrž má ventil pro upouštění tlaku (aby nedošlo rozpínáním LPG k explozi) . Alternativou k LPG je CNG (naftové motory se obvykle přestavují právě na CNG), navíc CNG zatím nepodléhá spotřební dani. Nevýhodou je menší dojezd, protože zemní plyn je pouze stlačený, kdežto propan-butan zkapalněný. CNG je ale lehčí než vzduch, přesto je (zcela iracionálně) ve spoustě garáží rovněž zakazován.
Ale nezazněla ještě jedna alternativa - olej. Klasický potravinový olej. Jeho cena už zase začíná klesat, aktuálně se dá sehnat v akcích hypermarketů kolem 17 Kč / litr. U starších motorů je možné použít bez úpravy, u novějších to chce drobné úpravy. Je ho také možné používat ve směsi s naftou. Aby se na to dalo jezdit i v zimě, tak to chce vestavět předehřívání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mr. R. 06. 10. 2009 10:37)

6. 10. 2009 13:23 | Mr. R.

Máte pravdu, zařízení jsou vyrobena tak aby nedošlo k VÝBUCHU, ne k úniku. Zákaz vjezdu do podzemních garáží tedy může mít smysl. CNG má ještě jednu zásadní nevýhodu, kterou jste zapomněl zmínit - řídká síť čerpacích stanic. Ta v kombinaci s kratším dojezdem znamená velkou nevýhodu. Další nevýhodou je vyšší pořizovací cena (když jsem se o toto před časem zajímal, vycházela CNG přestavba v průměru zhruba 2x dráž než LPG přestavba). Navíc pokud se nemýlím nikdo nenabízí CNG nádrž místo rezervy. Problém asi není v technickém řešení ale v tom, že pokud by byla místo rezervy, byl by dojezd velmi malý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 06. 10. 2009 11:30)

7. 10. 2009 8:09 | Springpeace

Ptal jsem se ve svém příspěvku KDO KDY slyšel o výbuch LPG v podzemních garážích?? A to především v Itáliii, Holandsku? Tak kdo sakra? Nezmůže se někdo na něco víc než na přání ať jsem první?? Myslíte si že se dvěmi pojistnými elektroventily a s pravidelnými kontrolami jsme v neklidu? Ani náhodou. To spíš veřím tomu, že mě trefí meteorit nebo šlak z takových trapných příspěvků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 06. 10. 2009 08:21)

7. 10. 2009 8:14

Citace - comment / 06.10.2009 08:21

Tak pokud budeš po těch 40 letech první, tak ti přeju, aby ti nepřišli na to, žes tam parkoval načerno, jinak ti tím problémy teprve začnou...

Poslyš commente - dem...ente. Nebudu první a se mnou tísíce dalších ani za 50 let. Nech si udělat právní rozbor. Zjistíš, že jsi max. porušil dopravní značku zákaz vjezdu. Podívej se taky na západ od našich hranic, kde auta nejsoui ani označkována potupně jako u nás.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 06. 10. 2009 08:21)

7. 10. 2009 12:07 | comment

Ale samozřejmě, ignorovat dopravní značky je přece známkou vysoké inteligence. Doporučuji kromě zákazu vjezdu rovněž ignorovat značky "pozor padá kamení", "nezpevněná krajnice" a podobné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 10. 2009 10:16

Citace - comment / 07.10.2009 12:07

Ale samozřejmě, ignorovat dopravní značky je přece známkou vysoké inteligence. Doporučuji kromě zákazu vjezdu rovněž ignorovat značky "pozor padá kamení", "nezpevněná krajnice" a podobné.

A co mě asi tak zbývá?? Když to někdo nalepí na každou podzemní garáž?? V Itálii ale i jinde jsem to neviděl. Buď už vědí, že není všechno tak jak se šušká a nebo tam dříve nejezdily Š105 s propanovou lahví na zadních sedačkách. Sakra kde to kdy vybouchlo, že jsou všichni podělaní až za ušima? Že by čeští přizdisráči??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 07. 10. 2009 12:07)

22. 10. 2009 21:31 | Honza

Je výhodnější auto na benzín, nebo na naftu? Při této otázce se musím zasmát. Teď to je možná jinak, ale nějak se zapomíná na šikovné české ručičky. Někdo kupoval naftu od "šífáků" než tam začali dávat vodu, někdo kupoval benzín od armády než ho začali barvit na modro, jiný kupoval naftu od kamioňáků kteří hodně jezdili než se začalo "trestat" za nadspotřebu a začalo fotit tankování přímo na benzínkách při tankování, další kupoval naftu (benzín) od toho co jí v různých cisternách rozvážel než začli dávat na ventili pořádné průtokoměry, někdo také kupoval naftu od provozovatele pracovních strojů (třeba buldozerů) kteří vykazovali větší tvrdost země a tím pádem vyší spotřebu, určitě stranou nezůstal ani nákup nafty od zaměstnanců Českých drah. Jistě by jste našli plno jiných příkladů jak "krást" naftu nebo benzín. To co jsem popsal výše prostě nikdy nikdo v žádné anketě nebral v potaz. Také to byli jedny z hlavních důvodů proč mít nafťáka. jak to je dnes nevím, ale minimálně nápady jak "ušetřit" určitě přibyly. Co vy na to ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 12. 2010 20:31 | Karel

LPG je levnější proto, že se z něj neplatí SPOTŘEBNÍ DAŇ. To samé elektromobily. Až za xx let vozidel s "alternativním pohonem" bude významější množství a výpadek z příjmu daně bude neúnosný, napálí se na to daň taky a bude po ptákách...... Ale prozatím se ten plyn vyplatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pf 06. 10. 2009 07:28)

20. 3. 2011 10:36 | Pavel P.

comment dem..ent to je takovej ten chytráček jakých je v tomhle státě spousty a i dnes razí asi názor že nafta patří do kamen i když kde jakej diesel to natře mnohem silnějšímu benzíňákovi. Moc se asi díváš na televizi kde asi vidíš jak bouchají plynový láhve v domech ale řeknu ti dvě noviny. První je že ta nádrž nemá krom podobnýho obalu nic společnýho s LPG nádrží v autech a druhou víš ono není všechno pravda co říkají v televizi. Viděl někdo podobný chytráčkovi commentovi co udělá auto s takovou plnou LPG nádrží třeba při požáru? NIC!! tento test byl v loni proveden v autosalonu kde zjistili pravdu o tomto mýtu a to pod dozorem mozků z universit, že mnohem dřív vybouchne benzínová nádrž, ta zesílí sílu požárů díky těkavosti benzínu a jeho snadného zapálení. Zatím co nádrž LPG díky svým již zmíněným dvojitým přetlakovým ventilům(mimochodem namířeným vždy směrem nahoru) jen upustí přetlak který v nádrži díky zvýšené teplotě vznikl a zasyčí(nevypustí se tudíž nikdy všechen obsah LPG, což neplatí u benzínové nádrže ta jak se zapálí tak vyhoří všechen). Výbuch LPG v autě je tudíž utopie, strach a přežitek pokrytců to je utopie plynová nádrž vám díky svým dnešním přísným testům nevybouchne ani při požáru ani při vážné nehodě to co zapaluje auta je benzín a jeho výpary. O požárech aut kvůli špatnému tech. stavu palivového vedení je slyšet několikrát do roka a což platí i např o autobusech MHD který tu a tam taky vzplanou a to je nejen nebezpečný ale taky to omezuje slušný řidiče když takový auta pak blokují D1 nebo jinou komunikaci dlouhé hodiny, protože hasiči to většinou nechají jen vyhořet proč to taky hasit když to už stejně nezachrání. A cena benzínu u nás to je výsměch a výtlem přesně takový co předvádí Kalousek při každém zvýšení všeho pro obyčejné lidi. A moc dobře si uvědomuje, že většina obyčejných lidí nebude jezdit několik desítek či stovek km do zahraničí aby pak ušetřili jen velmi málo peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2011 10:36 | Pavel P.

comment dem..ent to je takovej ten chytráček jakých je v tomhle státě spousty a i dnes razí asi názor že nafta patří do kamen i když kde jakej diesel to natře mnohem silnějšímu benzíňákovi. Moc se asi díváš na televizi kde asi vidíš jak bouchají plynový láhve v domech ale řeknu ti dvě noviny. První je že ta nádrž nemá krom podobnýho obalu nic společnýho s LPG nádrží v autech a druhou víš ono není všechno pravda co říkají v televizi. Viděl někdo podobný chytráčkovi commentovi co udělá auto s takovou plnou LPG nádrží třeba při požáru? NIC!! tento test byl v loni proveden v autosalonu kde zjistili pravdu o tomto mýtu a to pod dozorem mozků z universit, že mnohem dřív vybouchne benzínová nádrž, ta zesílí sílu požárů díky těkavosti benzínu a jeho snadného zapálení. Zatím co nádrž LPG díky svým již zmíněným dvojitým přetlakovým ventilům(mimochodem namířeným vždy směrem nahoru) jen upustí přetlak který v nádrži díky zvýšené teplotě vznikl a zasyčí(nevypustí se tudíž nikdy všechen obsah LPG, což neplatí u benzínové nádrže ta jak se zapálí tak vyhoří všechen). Výbuch LPG v autě je tudíž utopie, strach a přežitek pokrytců to je utopie plynová nádrž vám díky svým dnešním přísným testům nevybouchne ani při požáru ani při vážné nehodě to co zapaluje auta je benzín a jeho výpary. O požárech aut kvůli špatnému tech. stavu palivového vedení je slyšet několikrát do roka a což platí i např o autobusech MHD který tu a tam taky vzplanou a to je nejen nebezpečný ale taky to omezuje slušný řidiče když takový auta pak blokují D1 nebo jinou komunikaci dlouhé hodiny, protože hasiči to většinou nechají jen vyhořet proč to taky hasit když to už stejně nezachrání. A cena benzínu u nás to je výsměch a výtlem přesně takový co předvádí Kalousek při každém zvýšení všeho pro obyčejné lidi. A moc dobře si uvědomuje, že většina obyčejných lidí nebude jezdit několik desítek či stovek km do zahraničí aby pak ušetřili jen velmi málo peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2011 10:36 | Pavel P.

comment dem..ent to je takovej ten chytráček jakých je v tomhle státě spousty a i dnes razí asi názor že nafta patří do kamen i když kde jakej diesel to natře mnohem silnějšímu benzíňákovi. Moc se asi díváš na televizi kde asi vidíš jak bouchají plynový láhve v domech ale řeknu ti dvě noviny. První je že ta nádrž nemá krom podobnýho obalu nic společnýho s LPG nádrží v autech a druhou víš ono není všechno pravda co říkají v televizi. Viděl někdo podobný chytráčkovi commentovi co udělá auto s takovou plnou LPG nádrží třeba při požáru? NIC!! tento test byl v loni proveden v autosalonu kde zjistili pravdu o tomto mýtu a to pod dozorem mozků z universit, že mnohem dřív vybouchne benzínová nádrž, ta zesílí sílu požárů díky těkavosti benzínu a jeho snadného zapálení. Zatím co nádrž LPG díky svým již zmíněným dvojitým přetlakovým ventilům(mimochodem namířeným vždy směrem nahoru) jen upustí přetlak který v nádrži díky zvýšené teplotě vznikl a zasyčí(nevypustí se tudíž nikdy všechen obsah LPG, což neplatí u benzínové nádrže ta jak se zapálí tak vyhoří všechen). Výbuch LPG v autě je tudíž utopie, strach a přežitek pokrytců to je utopie plynová nádrž vám díky svým dnešním přísným testům nevybouchne ani při požáru ani při vážné nehodě to co zapaluje auta je benzín a jeho výpary. O požárech aut kvůli špatnému tech. stavu palivového vedení je slyšet několikrát do roka a což platí i např o autobusech MHD který tu a tam taky vzplanou a to je nejen nebezpečný ale taky to omezuje slušný řidiče když takový auta pak blokují D1 nebo jinou komunikaci dlouhé hodiny, protože hasiči to většinou nechají jen vyhořet proč to taky hasit když to už stejně nezachrání. A cena benzínu u nás to je výsměch a výtlem přesně takový co předvádí Kalousek při každém zvýšení všeho pro obyčejné lidi. A moc dobře si uvědomuje, že většina obyčejných lidí nebude jezdit několik desítek či stovek km do zahraničí aby pak ušetřili jen velmi málo peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2012 19:27 | Milan

koupil jsem si starší dvou nádrž z vojenské Tatry 815. Vždy každý třetí měsíc zajedu do Polska a koupím plnou u auta ještě tu nádrž z 815.Tu mám maskovanou jako komodu ve svém roomsteru. Nádrž pak vyndám a umístím v garáži a tankuji si lacinější benzin do auta i motorky. Je třeba se přizpůsobit. Jinak to nejde. Funguje to. Ušetřím - sice trochu víc práce ale hlavně nedávám tomuhle zasranýmu státu a Babišovi vydělat. A to mě hřeje. A o tom to je!!! Ostatní OVČANÉ holt kupují předražený benzin a Babiš s Kalouskem se smějí... Udělat to tak většina lidí jeden měsíc... cena by šla dolů. Alespoň za ten dobrý pocit to stojí, když cena ropy a kurz dolaru klesá a cena benzinu v ČR stoupá... :-(((((((
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zakoupené členství
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, zakoupila jsem si členství ve fitness clubu 24.11. a první cvičení mělo být zahájeno 1.12. Na cvičení jsem se dostavila s žádostí, aby moje členství bylo stornováno, z důvodu neočekáváné nestandardní... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Pithart

politik

Petr Němec

právník a mediátor

Petr Pithart
ÚSPĚŠNOST
21,88 %

z 32 duelů
×
Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
84,62 %

z 26 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tržní nabídka, Vklad s výpovědní lhůtou, Syntetická evidence, t-mobile, restaurace, mobilní operátoři, telefónica, nemovitosti, start-up, marek orawski, Saldo státního rozpočtu, slabý dolar, depozitní sazby, přesčas, dopravní infrastruktura, EQUAL, Marcus Evans, kurzy měn

4AH6555, 4AH6565, 4AH6555, 1SU0048, 1SU0045

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK