SCHVÁLENO: Jak se změní daně a dávky příští rok

Jan Stuchlík | rubrika: Co se děje | 29. 9. 2009 | 23 komentářů
Vyšší daně, nižší nemocenská či mateřská. Taková je výsledná podoba úsporného balíčku, který sníží deficit státního rozpočtu na příští rok z 230 na 162 miliard korun. Přinášíme přehled změn a kalkulačky, na kterých si spočítáte jejich dopad na váš rodinný rozpočet.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2009 10:43, darina

No jistě,zaměstnancům se sníží nemocenská,ale naši zákonodárci si budou dál užívat nemocenské v plné výši platu, jak jinak. Obereme chudáky,ale hlavně ať my se máme dobře! Opět ničím nepřekvapili.

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 9. 2009 12:41, Jahoda František

Obávám se, že 170 000 Kč (Vaše náklady na otěhotnění) porodné nikdy nebude. Myslím ale, že jste si pořídili děti, abyste měli děti, a nikoliv kvůli porodnému anebo státním příspěvkům. Kupodivu jsou na světě země, kde žádné porodné či příspěvek v rodičovství nemají, placená mateřská dovolená je velmi krátká a přesto se tam děti rodí (tuším, že například USA).
Od tří let můžete dát dítě do školky, jako pracující matka budete mít při přijímacím řízení prioritu. Možná budete úrovní některých školek (i státních) velmi příjemně překvapena.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

28. 11. 2009 14:40 | Jana

Vážený pane Pokorný, ta hloupá miliarda, kterou si od huby urvou rodiny s malými dětmy (předesílám i ty pracující rodiny!, protože top manažerka na rodičovské dovolené holt také bere stejné finance co ty nepracující menšiny - problém totiž není jen v mateřské ono do roka a do dne se to dotkne i rodičovského příspěvku) by se dala jednoduše ušetřit i jinde. Mám tím na mysli odfláklé a předražené státní zakázky, prohrané mezinárodní soudy a i to pitomé snižování platů politiků, kteří jak sami tvrdí politiku přece nedělají pro peníze. I při snížení jejich mezd na polovic by stále měli kolem 50.000 měsíčně, což mi přijde určitě jako obstojný plat v době kdy potřebuje stát přece finančně pomoci a kdy všichni apelují na to, že je třeba nutné si utáhnout opasky. Chápu vše co jste výše napsal jako pravdu, chápu i balíček pana Janoty a plně respektuji důvody k těmto opatřením, ale daleko snáze bych si pro republiku utahla opasek, kdybych byla přesvědčena, že se zbytečně prachy nevyhazují a opasek si utahují všichni, nejenom nám.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2009 16:04 | Tomáš Pokorný

Vše zadarmo na malé děti by způsobilo populační explozi sociálně slabých jedinců. Kapitalismus je o shromažďování bohatství a úspěšné odměňuje - avšak neúspěšné nemilosrdně trestá - zákon trhu. Sociální problémy řeší vláda která přerozděluje finance od úspěšných. (sociální politika solidárnosti) Tato politika by způsobila zpomalení úspěchu tržně úspěšných a tržně neúspěšní by měli výhody. Došlo by k poklesu hodnoty koruny - neboť za hodinu práce bychom měli nižší mzdu. Situace by pokračovala až bychom měli mnoho dětí, mnoho pracovníků kteří by měli nízkou mzdu a těm by již nikdo nemohl poskytnou žádné věci na děti zdarma - neboť by nebylo z čeho. Byli bychom lidnatý chudý stát. A to nikdo nechce... taková je ČLR
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2009 15:56 | Tomáš Pokorný

Ano, opravdu je dnešní trend "žít na dluh" - stejně jako USA - náš kapitalistický vzor. (Keynes a pod). Předpokládám, že nemáte příjem vyšší než je průměrný příjem na občana ČR i přes to, že chodíte do práce a mě by zajímalo proč ne? Děkuji za odpověď, Tomáš PS: Trocha taktu při vlkádání příspěvků by neškodilo...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2009 15:52 | Tomáš Pokorný

Politiku by měli dělat jen lidé, kteří jsou zajištěni. Neměl by to být hlavní zdroj peněz. Ubylo by tak sedících nicnedělajících poslanců, ministrů, senátorů a jiných hlavounů. Je stále v nás zakořeněný systém "Kdo nekreade, okrádá vlastní rodinu" nehledě na to, jaký systém vládne. Až za několik dalších generací tato deformace vymizí a snad se bude chodit férovou cestou. Tomáš
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2009 22:18 | jirina

opravdu šetři se tam kde nema at si zkusi poslanci vyžit z 9000kč na měsic a ještě se postarat o ditě ,chtěla bych vidět ty jejich ksichty ,je to čimdal horši
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2009 4:15 | Martina Smolkova

Souhlasím , mám dvě děti a z mateřské se opravdu vyžít nedá. V politice jsou lidi ,kteří nemají ponětí co kolik stojí neboť jejich přijmy přesahují daleko víc než má obyčejný průměrný občan.Když chtějí ušetřit tak ať si sníží platy na průměrný a pak ať posoudí jestli je zrovna dobré řešení snížit matěskou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2009 19:55 | Jana Nova

Tak at si to pan Janota zkusi žít na Mateřské a takovou kravinu by nevymyslel. Anebo at vše dávaji zadarmo v obchodech na malé děti to at vymyslí.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2009 13:41 | Stanislav

Tak předně lze souhlasit s názory všech předřečníků, ale Vážení uvědomme si, že systém parlamentní demokracie je stále obtížněji ufinancovatelný, tedy že je neufinancovatelný v čase, páč jde o systém ryze otrokářský a diktátorský bez vize. My, obyčejní smrtelníci jsme bráni jen coby otroci plnící své povinnosti bez nároku na nic. A kdy už to pochopíme, no přece až vykrvácíme. Přeji hezký den.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2009 16:15 | Lucie Škvrnová

Je mi z toho všeho na zvracení!!!Což pak si naši státníci neuvědomují jak jsou na tom dnes rodiny s dětmi??Prý úsporný balíček,ale myslím,že kdyby chtěli najdou úspory i jinde.Tím to směrem je to cesta do pekel.Ať si zkusí vyžít s tím co máme my!!!Zrovna těmhle se to počítá.Náš stát je v krizi a posíláme neustále peníze do jiných států a na nás se tady úplně...Už opravdu nemám slov.Tak když nejsou peníze v zemi,tak je prostě nebudu posílat někam jinam a hrát si na solidárnost.Možná tomu nerozumím,ale tohle se mi zdá jako logické řešení.Dále bych jako na další úsporu volila třeba kulturu,ať se tam zmenší rozpočet.Stejně za chvíli nebudeme mít ani na lístek do kina!!!6e se fakt nestydí oškubat nás obyčejný lidi!!!Kdyby sobě stáhli platy a výhody když už máme tu krizi tak by to hodilo taky nějakou tu kačku do státní kasy.Docílí akorát toho,že více malých dětí bude doma samo,protože matky se budou snažit si přivydělat(pokud ovšem vůbec najdou nějakou práci),Bude růst chudoba psychologové budou mít čím dál více práce se sesypanými a bezradnými lidmi,bude narůstat kriminalita.....Můj názor je,že je jim to jedno.Tak si říkám,jestli by jsme na ně neměli jít z holema a pořádně jim vyprášit kožich je na čase o nás dát vědět nemyslíte???
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2009 0:40 | tsss

takovi chytrolini jsou nejlepsi.. argumentovat situaci v jinych zemich sveta je scestne, jelikoz zijeme prave tady. to je jakobyste rekl, ze muzeme byt radi, ze nam z kohoutku tece voda, jelikoz ji v Africe nemaji. ano, to vsichni vime, ale tam to nelze resit a ovlivnit tak jednoduse, jak by mohla ovlivnit stav veci nase vlada. je to smutne, ale pravda, ze ted uz stovka ke stovce seda, zvlast pro rodiny s detmi. me by zajimalo, zda jste se treba nekdy prosel hypermarketem v oddeleni detskych potreb...kolik stoji pleny (a argument, ktery bych mozna do vas tipla, ze se pleny muzou koupit latkove a prat je taky vedle vzhledem k tomu, kolik by si ji clovek musel koupit- jedna priblizne za 70 korun..a kolik by stalo zapinani pracky kazdy den, nemluve o pracim prostredku jelikoz pro detskou pokozku nemuzete vzit lecjaky), kolik treba stoji detska vyziva (ano, ja bych se s rohlikem a polevkou ze sacku mozna spokojila, ale dite potrebuje vyvazenou a na svuj vek odpovidajici stravu), kolik stoji kocarky, postylky, obleceni...kdyz dite, co tri mesice ma vetsi a vetsi velikost ( a ne vsichni maji po kom dedit obleceni a veci)....takovym jako jste vy ja rikam ignoranti. vam je to evidentne ukradene z nekolika duvodu-co me napada je, ze uz vychovu deti mate davno za sebou a deti vasich deti jsou vam putna...nebo jste zadne deti nemel...a nebo jste duchodce, jelikoz tem se na penize nastesti nesahlo, ze...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2009 20:40 | Nováková Hana

Milý pane Jahodo, je vidět ,že máte dost peněz,protože Vám je úplně jedno,že vezmou peníze zrovna rodinám s dětmi.Možná se Vám to bude zdát divné,ale snížení mateřské o 4000Kč mně přijde docela dost,někdo z toho má měsíční živobytí.Možná někde jinde nemají rodičovský příspěvek ani mateřskou,ale mají alespoň stát,který se o ně postará.No,co by člověk čekal od chlapa, z Vašeho příspěvku se mi udělalo pěkně špatně!!!!!!! Vy vlastně schvalujete,co ta naše povedená vláda schválila,sami si na peníze nesáhnou a dětem je vezmou, to je teda statečnost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2009 12:41 | Jahoda František

Obávám se, že 170 000 Kč (Vaše náklady na otěhotnění) porodné nikdy nebude. Myslím ale, že jste si pořídili děti, abyste měli děti, a nikoliv kvůli porodnému anebo státním příspěvkům. Kupodivu jsou na světě země, kde žádné porodné či příspěvek v rodičovství nemají, placená mateřská dovolená je velmi krátká a přesto se tam děti rodí (tuším, že například USA). Od tří let můžete dát dítě do školky, jako pracující matka budete mít při přijímacím řízení prioritu. Možná budete úrovní některých školek (i státních) velmi příjemně překvapena.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2009 10:11 | marchrom

Nechápu, nerozumím.... Je mi jasné, že musí státní pokladna šetřit, ale proč se hojí právě na mladých rodinách s malými dětmi? Dlouho jsme se s manželem nemohli dočkat dětí. Prošli jsme si doslova peklem, než se mi konečně podařilo otěhotnět. Snad se mi ta naše dvojčátka podaří i donosit. To abychom mohli mít rodinu nás stálo kolem sto sedmdesáti tisíc korun (speciální vyšetření a tři pokusy umělého oplodnění v jednom brněnském reprodukčním centru). Nemluvě o času, o psychice. Celé naše snažení trvalo šest let. Zadlužili jsme se, půjčili si peníze po rodině. Ještě z porodného budeme doplácet náš dluh. A když už to všechno spěje ke zdárnému konci a mě čeká během následujících padesát dní porod, přichází Janotův úsporný balík. Jsem už nějaký ten měsíc na nemocenské, což s sebou nese mnohem nižší příjem. A nepolepším si ani do budoucna. Čeká mě citelně nižší matřeřská. Dvě děti s sebou nesou dvojnásobné finanční nároky. S tím nikdo z odpovědných míst nepočítá. Na druhou stranu můžu ještě děkovat Bohu, že Janota zapomněl na zkrácení daňových odpočtů na děti a že mi bude přináležet i dosavadní porodné. Od osmnácti let vydělávám a odevzdávám tomuto státu daně (je mi 36), nikdy jsem nezneužila nemocenskou, naopak pravidelně jsem veškeré choroby přecházela v práci. Snad si zasloužím, aby mě a mé dvě zatím nenarozené děti stát nyní podpořil. Po třech letech pokvačím zpátky do práce, nemůžeme si z finannčních důvodů dovolit čtyřletou rodičovskou. Nedokážu si představit svůj návrat do práce od dvou tříletých dětí. Babičku na blízku nemáme a já jsem doposud pracovala jako redaktorka regionálních novin. Jak to bude fungovat netuším, A pak to snížené ošetřovné,.... Tak si říkám, kam to spěje...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2009 9:45 | tsss

nevim jak skeptici, ale ja nad tim takto nepremyslim, z ditete vyroste predevsim, to co z nej vychovam...a jelikoz si hodlam brat mustr z mych rodicua sebe, tak to bude slusny clovek, vzdelany a uznavajici moralni kodexy a jsem pripravena udelat pro to vsechno, co bude v mych silach a lasce. ale to je hudba daleke budoucnosti, me predevsim jde ted o to, abych to dite mela za co vychovat a dat mu, co bude potrebovat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2009 8:52 | mtg

"Návrh na zvýšení daně z příjmů přesahujících 190 600 korun měsíčně neprošel." Chybí mi v článku výpočet - kolik by to rozpočtu přineslo (kdyby návrh prošel) a dále by mě zajímalo kolika lidí by se to týkalo, když (dle statistik) má "pracující" čistý průměrný plat cca desetinu výše zmíněné částky. Balíček má platit údajně jen jeden rok. To by asi ti "vícepříjmoví " finančně nepřežili. :o)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2009 1:33 | Pierre

Jak jsem si přečet tady ty nářky, otázky a názory nad přiškrcením penězovodu od státu - tedy od daňových poplatníků, jsem skeptik, že jednou z těch dětí vyrostou občané schopni se postarat v první řadě sami o sebe, a to už nemluvím o rodičích, které potom ubytují v domovech důchodců a 1× měsíčně je zkasírují pro vlastní přilepšení si k sociálním dávkám.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2009 22:54 | tsss

pred dvema mesici jsem zjistila, ze cekame miminko...planovane a moc chtene. a tedka co? mam ho privest do domacnosti, kde bude tak tak na jidlo? kde ho nebudu moct vzit na vylet, koupit to, co se mi na nej libi a ondrejovka na zadek bude pro nej nejvetsim luxusem? ti imbecilove zpusobili akorat tak to, ze domacnosti jdou finacne do kytek a budou se maximalne dal a dal zadluzovat. setrit na detech, kdo to kde videl, maji vubec predstavu, co to v dnesni dobe stoji??? nesouhlasim s tim, aby se setrilo na duchodcich, ti si svoje odedreli a pracovali stejne jako budeme pracovat cely zivot my...ale co proboha ty zbytecnosti jako statisicove platy poslancu??? na co, dejte jim taky deset tisic mesicne a pak materskou, at vedi jak to chodi ve vetsine ceskych domacnosti!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2009 21:52 | JM

Je to opravdu tak. Již 7 měsíců žiji ve slepém omylu, že budu moci důstojně odejít na mateřskou. Opak je však pravdou. Moje dítě právě OKRADL tento stát o necelých 20 tis Kč. ( je dítě něco míň než důchodce?) Je to již 12 let , co jsem nastoupila do svého 1.zaměstnání ( po celou dobu, co jsem byla v pracovním poměru, jsem byla na neschopence 2 x)O výši daně, zdravotního a sociálního, které jsem během této doby zaplatila nepřísluší ani hovořit. Když jsme s partnerem dospěli k názoru, že už si dítě budeme moci finančně dovolit, tak přichází tento šok!! Už se nad sebou zamyslete!!! Balíček , který jste si schválili, tak oškube hlavně mladé rodiny s dětma. V kom vidítě budoucnost?? V dětech to opravdu asi nebude........ Pokud by jste si ušetřili alelspoň polovinu šaškáren, které jste v tomto roce předvedli ( volby nevolby, důvěra nedůvěra) , tak to mohlo být třeba jinak........
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2009 18:45 | tsss

no to je presne vystizene, zajisteni zakladnich potreb...ja uprimne rikam, ze ac si nyni ziju na prumerne urovni, tak az se mi narodi dite, tak to i se vsemi jejich balicky budeme zit s ruky do huby. prece neni mozne, aby lide zaplatili najem...a nemeli uz na jidlo!!! nemluve o matce, ktera nedejboze ztrati mleko a musi kupovat vyzivu, dejme tomu nutrilon za tri stovky na tri dny...kolik to je z rodicovskeho prispevku?? cim ma zaplatit najem?? ma nechat dite o hladu, nebo nasytit dite, ale pri neplaceni pujde na ulici? cesi jsou zadluzeni spotrebitelskymi uvery protoze dluh vysekavaji dluhem a nemuzou najit jina vychodiska! je normalni, aby v udajne demokratickem kapitalistickem state lide zili kazdy mesic na dluh a to je proto, aby vubec meli na pokryti zakladnich zivotnich potreb??? to prominte, ale muzeme rovnou postavit slumy a zit jako na Kube ci v Indii...ale aspon si nebude konecne vlada hrat na to, ze mame fungujici stat. uprimne, chce se mi brecet, sotva se clovek chce postavit na vlastni nohy...tak prijde "roztomily" balicek a vsechny sny o rodine jdou do p.dele. nechtela jsem zit jako moji rodice, aby hledeli na kazdou korunu, aby meli neco navic....a pritom je to jeste horsi..ja budu muset hledet na kazdou korunu, abych mela vubec na to zakladni.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2009 15:19 | Nox

Na svete je cca 6 mld lidi, tak to chteji asi zredukovat, vzdyt kdo si dnes opravdu muze ekonomicky dovolit mit deti? Kolik je v nasem state lidi, kteri maji rocni plat v milionech, zajistene zakladni potreby jako napr. bydleni a nejsou zavisli na jedinem zdroji penez? Smutne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services