PŘEHLEDNĚ: Co vám vezme Janotův úsporný balíček

Jan Stuchlík | rubrika: Co se děje | 23. 9. 2009 | 42 komentářů
Zvýší se daně a sníží se některé sociální dávky a podpory. Platit nebude ani část z opatření na podporu boje s recesí, která poslanci schválili navzdory prezidentovu vetu. Tak vypadá balíček ministra financí, který má snížit obrovský deficit státního rozpočtu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 10. 2009 13:11, Zuzana

Dosud jste si žil možná nad poměry vy a ty v naší pop.. vládě. Máme dvě děti, které chodí do školy a pamatuji
si, že v roce 1993 se určitě neplatilo za školu a školku tolik co nyní. A nejvíce sprosté a oa od těch páprdů co už nemají malé děti je ošetřovné na dítě první tři dny zdarma. Asi už nevědí, jak to chodí když děti začnou chodit mezi děti a jsou často nemocné. Jděte se vycpat i s Janatou.

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 9. 2009 9:50, Zdeněk

Mám dvě děti a pamatuji se že asi poslední tři roky jsme na ně nedostávali ani korunu co by rodičovský příspěvek a jiné příplatky.Nebylo to dáno tím že bychom měli nadprůměrný příjem jako rodina.Tenkrát mi to připadalo taky nespravedlivé jedná se o rok kolem 1993 .Tak to jen všem současným uplakaným maminkám aby viděli že může být i hůř.Na navyšování všemožných příspěvků si příjmová skupina rychle zvyká ale každý by si měl uvědomit že nad poměry jsme si žili dosud a nyní bude potřeba nějak ten státní dluh kolem 100 000 na osobu splácet.Nebo jste někdo tak naivní že si myslíte že to za vás zaplatí ti co ten dluh zavinili.Umí si z vás někdo představit rotačku která každou vteřinu vyprodukuje 7 000 korun jen na to abychom poplatili úroky z tohoto dluhu?Pokud nemáte takovou představivost a myslíte si že lze i nadále ufinancovat tenhle stát za současného nastavení tak se na mě nezlobte ale patříte do skupiny lidí který já nazývám hlupáky

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

23. 9. 2009 14:14 | Bára

Citace - Honza / 23.09.2009 13:20

Ano, souhlasím... zastavit výběry sociálního (potažmo samozřejmě jeho nesmyslné výplaty) a nesmyslné porodné a ostudné příspěvky na děti.... opravdu nechápu proč by se měl kdokoli mimo rodičů podílet na porodu svého vytouženého robátka... a místo toho zavést solidární balík, který by obhospodařovala malá dobře kontrolovatelná rada zasvěcených lidí a z tohoto balíku nechat vyplácet právě onen solidární peníz lidem postiženým.

A kde ty zasvěcené vezmeme? A kde vezmeme ty, kteří je budou dobře kontrolovat? :-))
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 14:03 | Tom Silver

Kdyz mame vlady a politiky jake mame tak se nemame cemu divit. Dluh statniho rozpoctu jsme si zpusobili sami a zadni amici ani bin-ladinove za to nemuzou. Neni to na koho hodit. Muzem za to MY a nasi levi a levicovi politici co si kupuji populistickymi pridavky a jinymi cinkrlatky tupe davy nas volicu. Donekonecna se zadluzovat nelze, to dnes chapou snad i deti ve skole, tak proc stale prochazi deficitni rozpocet ? Proc mame vice statnich zamestnancu nez pred revoluci kdy jsme prave nabubrely statni aparat kritizovali ? Setrit musime, prave ted, kdyz uz jsme si nenasetrili do zasoby kdyz bylo dobre !!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 13:54 | Tom Silver

Citace - Honza / 23.09.2009 08:52

Bohužel celej tenhle systém ... monetární systém, korumpující všechny co se kolem mihnou v politice a nebo v jakýchsi pro-korporátních agendách…včetně některých vzdělávacích, vědeckých a dalších institucí... je shnilej a mafiánském. ...... Tlačí národy do jednoho pytle, aby je pak utopili a nechali vyplavat jen vybrané ! Dělají to přes prachy, přes korupci všeho druhu…

Bohuzel je to tak. Tak dopadne kazdej kdo si pujcuje od globalnich bank a jehoz last-resort banku (CNB,Bank of England, FED etc.) vlastni soukrome subjekty ktere tak ziskavaji diky ekonomice faktickou vladu nad statem a obcany. Neni to nic nez moderni otrokarstvi, jen to neni tolik zjevne jako drive a je temer tabu o tom mluvit.
Doporucuji http://video.google.com/videoplay?docid=6507136891691870450#docid=7757684583209015812 a podobne ke zhlednuti. Cestou ven je mozna jen navrat k autonomni mene (ano euro se mi prestava libit) a k jejimu navazani na zlaty standard. Plus jeste nedovolit soukromym subjektum emitovat menu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 13:20 | Honza

Ano, souhlasím... zastavit výběry sociálního (potažmo samozřejmě jeho nesmyslné výplaty) a nesmyslné porodné a ostudné příspěvky na děti.... opravdu nechápu proč by se měl kdokoli mimo rodičů podílet na porodu svého vytouženého robátka... a místo toho zavést solidární balík, který by obhospodařovala malá dobře kontrolovatelná rada zasvěcených lidí a z tohoto balíku nechat vyplácet právě onen solidární peníz lidem postiženým.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 13:12 | Zuzana Havrdova

Skutečně nemravné mi z Janotova balíčku připadá jen snížení příspěvku na péči- sama nejsem zdravotně postižená, ale vím, že ti kdo jsou, mají velké obtíže již nyní zvládnout život s tak nízkými příjmy, a snížit je ještě na polovinu.....!?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 12:31 | losnuevosvidentes

Ale, ale, ty moje marcipánové srdíčko. Kdy si konečně uvědomíš, že každý sám má právo volby. Kdopak např. nakukal EU, že má z 80% ručit za zelený papírek zvaný dolar ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 12:05 | jmhad

Tady se pořád mluví tak,jako kdybychom si to zavinili sami.Vždyť přeci pravá příčina je někde za Velikou louží,kde problém vznikl nenasytností někoho a na kterého teď bude většina světa,včetně nás doplácet.Tak nemluvme o balíčku nějakého Janoty či jiného ale mluvme o dopadu životního stylu někoho na nás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 11:33 | Karel

Jak je to tedy s těmi paušály pro obyčejnou neřemeslnou živnost. Do teď bylo 50%, před měsícem to zvedli na 60% a já původně myslel, že v balíčku to vracejí zpátky na 50% a ne na 40%. Víte někdo jako to je?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 11:32

Právě proto, že domácí kasa nejenže zeje prázdnotou, ale i dluhama ! Velkejma a zvyšujícíma se dluhama ! Tak je potřeba zavřít kohouty kde se dá... silové složky v tomto státě neztrádají a hasiči a zdravotníci musí vyjít s udržovacím rozpočtem na život... tak jako to zažívá mnoho rodin v republice. Prostě kde není ani smrt nebere !!! Říkavala babička.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 11:11

Zastavit modernizaci policie? Policie, hasiči, zdravotníci, ti musí mít naopak co nejlepší vybavení, aby byly jejich služby kvalitní a rychlé. Na armádu mám stejný názor, pokud se teda nejedná o nějaké ženijní jednotky používané v případě živelných událostí. Jinak je korupce ve státní správě nevymýtitelná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 11:02 | Petr

bohuzel cely pribeh dopadne mnohem hur. oranzovo - ruda barva neni v teto dobe idealnim resenim a pro budoucnost zdrcujici!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 10:48 | Bára

V článku u nižších paušálů píšete: "Změna se týká všech podnikatelů kromě zemědělců a živnostníků..". Takže koho se ty nižší paušály týkají? Podnikatelé, to jsou většinou živnostníci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 10:46

Citace / 23.09.2009 08:48

Pište články, co nám balíček vezme, až to projde sněmovnou!

Je prostě na znalostech a inteligenci čtenáře, aby si vyhodnotil, že návrh není definitivní věc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 10:21 | MoB

Ono se těžko diskutuje s někým, kdo studoval ekonomiku "Na Růžku"...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 9:07 | Stanislav

Konečně příspěvek, hodný plného souhlasu i podpisu. Ostatní si jen pinkají se slovíčky, aniž by měli potuchy, co se děje kolem nich.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 8:52 | Honza

Bohužel celej tenhle systém ... monetární systém, korumpující všechny co se kolem mihnou v politice a nebo v jakýchsi pro-korporátních agendách…včetně některých vzdělávacích, vědeckých a dalších institucí... je shnilej a mafiánském. To je bohužel slabý slovo, je ďábelskej !! Tlačí národy do jednoho pytle, aby je pak utopili a nechali vyplavat jen vybrané ! Dělají to přes prachy, přes korupci všeho druhu…
Každopádně přenášet zločiny zadlužování, rozkrádání a plýtvání našimi penězi na bedra těch, kteří se jenom starají o plný měšec správcům tohoto, je zločin sám o sobě ! Ministr financí by měl okamžitě zastavit veškeré výdaje spojené s modernizací armády, policie, zastavit plýtvání penězi na všech vládních úrovních (prostoru je mraky) v podnicích se státní účastí, provedením auditu tam, kde má rozhodující slovo. Není možné z morálního a etického důvodu postupovat jinak, rozumí-li ještě někdo dneska, co výše vyřčená slova - morální a etické znamenají…
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 8:48

Pište články, co nám balíček vezme, až to projde sněmovnou!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2009 8:43 | MoB

Stanislave, nedivím se Tvé toleranci ohledně chyb. Sám jsi jich do svého příspěvku nasekal, jen což.
Jenže není to stát, kdo je na odpis. Jsou to politici. Každý hospodář ví, že když se daří, je třeba se připravit na horší časy, dávat něco bokem, splácet urychleně dluhy... ne tak naši politici. Ti naopak o to více rozhazovali (především levice) nebo prostě "jenom" neuměli hospodařit (levice i pravice). Když se ekonomice dařilo a rostla o 5% za rok, měl se urychleně splácet dluh nebo vytvořit fond "na horší časy". Teď přišly horší časy a peníze zase nejsou.
A Stanislave, prosím, za socíku to bylo ještě horší, jenom se to veřejně nevědělo. Dnes to ví každý Standa a je potom chytrej jak rádio :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 8:26 | Stanislav

No tak hlavně, že jsi se naučil alespoň číst.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2009 8:18 | comment

Citace - Stanislav / 23.09.2009 08:06

Podstatný je obsah
Bohužel, pokud se to nedá číst, tak je i obsahová hodnota značně sňýžena...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services