Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 25. 8. 2009 | 4 komentáře
Zveřejňovat provize při prodeji penzijního připojištění klienta před ničím nechrání. Smysl by mělo rozkrytí všech nákladů u finančních produktů, tvrdí Jiří Šindelář, člen představenstva Unie společností finančního zprostředkování a poradenství.

25. 8. 2009 8:23 | PatrikChrz

Sdělení výše provize je u všech finančních produktů velmi podstatnou změnou a rozhodně krok vpřed. Klient má totiž šanci zpozornět a uvědomit si, že ten, kdo se ho snaží přimět k nějaké změně (zrušení, přechod, uzavření) je silně motivován provizí z daného obchodu. U některých produktů činí provize podstatnou část nákladů. Konkrétně u penzijních fondů je provize až 7 násobek měsíčního pojistného, plus provize z převedené rezervy. Když pak člověk zjistí, že uzavřením smlouvy přes Internet dostane něco přímo on (u AXA je to až 3 měsíční splátky, u Allianz 1 měsíční splátka a 4 % z převedené rezervy), je jasné jak se rozhodne. A vydělá na tom i fond, protože odměna, kterou vyplatí klientovi je výrazně nižší, než to, co by musel na provizi vyplatit prodejci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

25. 8. 2009 9:08 | Jonash

.. a co zhodnocení (výnosy) fondu, který dává různé internetové bonusy, netrpí tím jejich výše? Viz výnosy AXA PF za poslední 4. roky:
2008 - nejhorší ze všech fondů - 0% 2007 - nejhorší - 2,2% 2006 - 2. nejhorší - 2,5% 2005 - 2. nejhorší - 3,74%
takže co mi jsou platné bonusy od PF, když výsledkově to nestojí za NIC!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 25. 08. 2009 08:23)

25. 8. 2009 10:08 | PatrikChrz

No třeba konkrétně u Allianz nikoliv. Z 3 letého průměru je druhý nejlepší (před nimi je s malým náskokem Generalli). Tyhle dva fondy jsou jen první vlaštovky, podle mého názoru budou přibývat další. I když vzhledem k minizivému zhodnocení všech fondů (průměr za poslední tři roky 2,15 %) je otázka, jestli se vůbec o nějakém zhodnocení dá bavit :( A ono zhodnocení také není všechno - např. AEGON, který má největší zhodnocení za poslední rok má zápornou kapitálovou přiměřenost (mínus 9,3 %) a vysoké náklady příštích období (26,3 %) - dvanáctinásobek průměru. Je tedy otázkou jak dlouho dokáže vydržet připisovat současné zhodnocení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 8. 2009 10:25 | Mr. R.

Počínání Aegonu by měl někdo zatrhnout (může v tomto udělat něco např. SOS?). Lákat klienty na vysoké zhodnocení a pak jim nepřipisovat téměř nic (nebo nic) se mi zdá přinejměnším neetické (spíš mi to ale přijde jako podvod). Až budou připisovat málo nebo nic, bude klient buď muset zaplatit 800 Kč nebo zůstat a doufat že za pár let začnou připisovat slušné zhodnocení. Rozkrytí provizí u penzijního připojištění mi nepřijde až tak důležité. Zajímavější by bylo rozkrýt provize u životního pojištění. To by asi mnozí zírali:))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 25. 08. 2009 10:08)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 279 993 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Výměna dětských bot
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, koupila jsem boty v kamenném obcodě pro dcerku a jelikož po hodinovém nošení doma, měla otlačený nožičky nad kotníkem. Požadovala jsem výměnu bot za jiné.V obchodě mi tvrdili, že boty byly nošené... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
14,53 %

z 179 duelů
×
Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
30,56 %

z 144 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Odpisy, Fixace úrokové sazby, Alternativní investice, datová schránka, přehled o příjmech a výdajích, daňové přiznání, správa sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovny, the innovators, schodek veřejných financí, vázaný trh, trader, petr valdman, předsmluvní odpovědnost, ongoing charges, Gardovský, studentské účty, RWE Energie

DDD99999, IAMS0RRY, HREBEC11, IAMS0RRY, HREBEC11

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK