Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 17. 8. 2009 | 9 komentářů
Banky na letácích propagujících kreditní karty básní o bezstarostném životu a výhodách, které používání kreditky přináší. O poplatcích či výši úroků ovšem mlčí. Nevysvětlují ani podstatné a drahé rozdíly mezi používáním kreditní a debetní karty.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 8. 2009 18:01

Jo, stalo se mi přesně to samé. Ony to banky pochopitelně v obchodních podmínkách napsané mají, ale tak, aby to nikdo nepochopil. Tož banky, no... nedivte se. I když to se týká všech velkých a i spousty malých firem.

Reagovat

 

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 17. 08. 2009 10:32)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 8. 2009 16:30, Eddan

Mám kreditní kartu, vydanou Raiffeisenbankou, kterou jsem obdržel jsko klient pojišťovny Generali, kde mám sjednáno životní pojištění a je tedy kryta jistinou z tohoto pojištění. Nedávno mi navýšili kreditní rámec a jsem tak po finanční stránce opravdu dobře zabezpečen. Rád bych uvedl jednu příhodu. Asistoval jsem svému strýci při koupi ojetého automobilu a protože mu nestačily nastavené platební limity na jeho debetní kartě, doplatil jsem scházející sumu ve výši asi 175 tisíc korun pomocí téhle kreditky. Strýc se se mnou samozřejmě během tří dnů vyrovnal a já měl dobrý pocit, že jsem mu mohl pomoci v nesnázi. Uplynula nějaká doba a asi po dvou měsících jsem obdržel z "rajfky" dopis, s informací, že v uvedeném období probíhala nějaká promoční akce. Díky platbě za auto (a koupi nové ledničky + nějakého vybavení do kuchyně v inkriminovaném období pomocí kreditky) jsem získal jistou, nikoliv bezvýznamnou hromadu mimořádných promočních bodů, které jsem mohl směnit za různé druhy zboží. A tak, ač sám auta nemaje, jsem je nakonec směnil za poukázky na benzín v hodnotě šest tisíc korun a mohl je jako bonus dát zpoloviny strýci a zpoloviny mému tatínkovi. Když totiž někam potřebuji odvézt, vždycky mi oba byli k ruce. Mám proto z používání téhle karty dobrý pocit. Poplatky za vedení karty sice čítají 300 korun měsíčně, ovšem pokud obrat na ní činí více než 3.000 korun (a tuhle hranici není problém překonat), poplatek je anulován. Samozřejmě si hlídám termíny splatnosti a hradím splátky vždy v plné výši raději několik dnů předem převodem ze svého poměrně výnosného sázkařského účtu, a tak mohu prohlásit, že mi tato kreditka hodně usnadňuje a zpříjemňuje život. Je to opravdu dobrá služba a pokud někdo učinil s kreditkami špatnou zkušenost, je mi to líto, ale za chyby se platí. Je třeba hlídat i tu kreditku :-)

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

17. 8. 2009 10:32 | Karel

Pozor na bezúročné období. Bezproblémů jsem využíval kreditku ING (vydanou GE) a vždy platil vše do data splatnosti. Až jednou jsem byl delší dobu v zahraničí a protože jsem neměl výpis, nebyl jsem si jistý kolik vlastně mám zaplatit. Zaplatil jsem dopředu tedy odhadem (bylo to tak cca 90% půjčených peněz) a říkal jsem si, že až se vrátím doplatím zbytek a z toho rozdílu holt zaplatím úroky.
Jaké bylo moje překvapení, když pak na výpise byla částka za úroky, co mě vyrazila dech a né z těch 10%, ale z celých 100%. A to za minulé období a ještě běžné období (celkem tedy skoro 2 měsíce). Výsledek je, že kvůli půjčeným cca 2000 Kč na asi 10 dní přes bezúročné období jsem platil na úrocích přes 500Kč.
Až poté, co jsem si opětovně několikrát přečetl smlouvu jsem zpochopil, že pokud nezaplatím VŠE do data splatnosti bezúročného období, ztrácím CELÉ bezúročné období zpětně.
Sice je to moje chyba, ale já smlouvu četl a takto jsem to původně rozhodně nepochopil, logicky jsem myslel, že platím úroky z nezaplacené částky po bezúročném období a né ze všeho zpětně.
Takže pozor na to: Půjčíte si na začítku bezúročného období 50 000,- Kč, ale pokud do data splatnosti zaplatíte třeba pouze 49 000,- Kč. Úroky platíte z celých 50 000,- Kč a to od začátku né až od skončení bezúročného období.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

17. 8. 2009 15:28 | PJ

Přesně tak, na kreditky je nutno si dávat pozor. Je to totiž jako oheň - DOBRÝ SLUHA, ale ZLÝ PÁN.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 17. 08. 2009 10:32)

17. 8. 2009 16:23 | Mr. R

Kreditní kartu používám už několik let a do dnes jsem si myslel že to funguje tak jak jste si myslel vy (tedy že úrok je jen z toho co dlužíte). Také jsem si dlouho myslel že když zaplatím o několik dní déle déle tak platím jen úrok počítaný od konce bezúročného období do zaplacení. Jednou se mi to stalo a pak jsem se divil že je to nějaké drahé. Naštěstí jsem daný měsíc měl poměrně malý obrat na kartě a tak jsem přišel jen o cca 60 Kč. Ono je lepší zaplatit 110% než 90%. Následující měsíc zaplatíte méně o tolik o kolik jste přeplatil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 17. 08. 2009 10:32)

17. 8. 2009 17:17 | Tak nevím...

...jaké letáky jste, paní Tůmová, zkoumala, ale nyní držím v ruce leták na Kreditní Kartu Exclusive od Raiffeisenbank a součástí letáku je poměrně přehledná tabulka s typy karet, cenami a, světe div se, s úrokovými sazbami!. Taktéž nechybí upozornění, že uvedené ceny jsou platné ke květnu 2009 a pro aktuání info je třeba se podívat do sazebníku nebo zavolat na klientskou linku. Tak nevím...nebylo by lepší prozkoumat opravdu všechny banky a jejich letáky na kreditky, než napsat, že v každém letáku chybí ta a ta informace? Tohle generalizování nemá žádný efekt.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

17. 8. 2009 18:01

Jo, stalo se mi přesně to samé. Ony to banky pochopitelně v obchodních podmínkách napsané mají, ale tak, aby to nikdo nepochopil. Tož banky, no... nedivte se. I když to se týká všech velkých a i spousty malých firem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 17. 08. 2009 10:32)

18. 8. 2009 7:36 | Pavel

Kreditku sice nemám, ale že to takhle funguje vím už několik let. Ale asi je to opravdu málo známé, když jsem se jednou na kreditku informoval, tak mi dokonce bankvní úřednice tvrdila, že to funguje tak, jak jste si myslel, a byla velmi zaskočena, když jsem ji opravil - evidentně mi vědomě lhala.
Takže jasně a stručně - pokud nezaplatíte do konce bezúročného období 100% částky, úroky se počítají z celého dluhu a za celou dobu jeho trvání. Nerozhoduje, jestli jste zaplatil jen o jeden haléř méně, nebo se zdržel s platbou o jedinný den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 17. 08. 2009 10:32)

18. 8. 2009 12:44 | Věra Tůmová

Dobrý den, děkujeme za čtení článků na Penize.cz. Minimálně ve 3 letácích ke kreditním kartám, které jsou běžně na pobočkách Raiffeisen Bank k dispozici klientům, se zmínka o sazebníku opravdu vůbec neobjevuje. Přehledná tabulka sice v jednom z nich je, ani tento leták ovšem nezahrnuje informaci o rozdílnosti úročení platby u obchodníka a výběru z bankomatu (i zde se výběr z bankomatu úročí okamžitě). A toto je jeden z nedostatků, který nás zarazil právě u všech letáků. Méně informovaní klienti se tak o tomto rozdílu dozvědí nejdříve až z výpisu, což je zarážející. V tomto případě nepomohou ani odkazy na kontakty, pokud klient neví, na co se má zeptat. S pozdravem VT
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tak nevím... 17. 08. 2009 17:17)

18. 8. 2009 13:19 | Pavel

Já jsem četl brožurku o té kartě. Je tam uvedena měsíční úroková sazba, a to tak že mezi slovem měsíční a vlastním číslem jsou dva řádky textu, aby to čtenáře zmátlo. Případá vám to jako seriozně podaná informace?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tak nevím... 17. 08. 2009 17:17)

21. 8. 2009 16:30 | Eddan

Mám kreditní kartu, vydanou Raiffeisenbankou, kterou jsem obdržel jsko klient pojišťovny Generali, kde mám sjednáno životní pojištění a je tedy kryta jistinou z tohoto pojištění. Nedávno mi navýšili kreditní rámec a jsem tak po finanční stránce opravdu dobře zabezpečen. Rád bych uvedl jednu příhodu. Asistoval jsem svému strýci při koupi ojetého automobilu a protože mu nestačily nastavené platební limity na jeho debetní kartě, doplatil jsem scházející sumu ve výši asi 175 tisíc korun pomocí téhle kreditky. Strýc se se mnou samozřejmě během tří dnů vyrovnal a já měl dobrý pocit, že jsem mu mohl pomoci v nesnázi. Uplynula nějaká doba a asi po dvou měsících jsem obdržel z "rajfky" dopis, s informací, že v uvedeném období probíhala nějaká promoční akce. Díky platbě za auto (a koupi nové ledničky + nějakého vybavení do kuchyně v inkriminovaném období pomocí kreditky) jsem získal jistou, nikoliv bezvýznamnou hromadu mimořádných promočních bodů, které jsem mohl směnit za různé druhy zboží. A tak, ač sám auta nemaje, jsem je nakonec směnil za poukázky na benzín v hodnotě šest tisíc korun a mohl je jako bonus dát zpoloviny strýci a zpoloviny mému tatínkovi. Když totiž někam potřebuji odvézt, vždycky mi oba byli k ruce. Mám proto z používání téhle karty dobrý pocit. Poplatky za vedení karty sice čítají 300 korun měsíčně, ovšem pokud obrat na ní činí více než 3.000 korun (a tuhle hranici není problém překonat), poplatek je anulován. Samozřejmě si hlídám termíny splatnosti a hradím splátky vždy v plné výši raději několik dnů předem převodem ze svého poměrně výnosného sázkařského účtu, a tak mohu prohlásit, že mi tato kreditka hodně usnadňuje a zpříjemňuje život. Je to opravdu dobrá služba a pokud někdo učinil s kreditkami špatnou zkušenost, je mi to líto, ale za chyby se platí. Je třeba hlídat i tu kreditku :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Jančík

politik a podnikatel

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
10,81 %

z 37 duelů
×
Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
36,00 %

z 25 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nabídková cena, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, Inventarizace, ivnestice, nemovitostní fondy, sleva, brno, nemovitosti, lukáš hemek, bankovní daň, investoce, kurzovní lístek, 1. světová válka, nevhodná kvalifikace, střední Evropa, petr krčál, promlčení vkladu, Best

1S43528, 4T94161, 4Z14116, 4AC7447, 9A91141

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK