Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Sociální demokraté zveřejnili předvolební program. Mimo jiné chtějí zvýšit daňovou sazbu lidem s příjmy nad sto tisíc. Pokud to bude možné, chtějí naopak snížit sazbu pro nízkopříjmové skupiny. Jenže ty daň často neplatí už teď. Co si o tomto návrhu myslíte?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2009 14:52

Tak mi vysvětli proč je zastropováno sociální a zdravotní pojištění - tedy proč není také vypočítáváno také nějakou rovnou daní pro všechny.

Reagovat

 

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jirka 23. 07. 2009 14:01)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 7. 2009 14:01, jirka

ČSSD dělá jen líbivou politiku, ale mnoho lidí již pochopilo, že to je jen předvolební trik. Rádi by rozdávali ze státního, ale víme, že si musíme utáhnout opasky, protože by dluhy splácely naše děti. Co se týká jejich navrhované daně, je to zcestná myšlenka, protože tím budou trestat lidi, kteří se snaží vydělat více peněz, někdy na úkor svého pohodlí. Je to tak, čím víc se budeš snažit, tak tě za to potrestáme. Ti, kteří se nesnaží a žijí někdy na úkor státu, by si mnuli ruce. Doufám, že ČSSD prohraje volby a nebude moci prosadit svoje bludné myšlenky. Pánbůh nás před nimi ochraňuj.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

23. 7. 2009 7:38 | syselj1

Zrušil bych všechny přímé daně. A zdanil bych spotřebu. To znamená, že veškeré příjmy státu by šly z DPH. Značně by se snížil státní aparát. A výběr DPH je zvládnutý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 8:38 | comment

To je možná ideální cílový stav, ale v krátkodobém horizontu je ho nemožné dosáhnout, byla by to příliš velká změna najednou. Pokud je otázka jak odstupňovat daň z příjmu, navrhoval bych fixní sazbu (neprogresivní) společně s pevně danou slevou na dani (na každého stejná). Pokud by měl člověk platit méně než je sleva, tak by by peníze naopak dostal (tak jak to už teď funguje u přídavků na děti). Zlepšení vidím v tom, že když by se rozumně nastavila sazba daně a výše slevy (řekněmě 40% a 5000 Kč), mohly by se tímto jednoduchým principem nahradit nejen všechny současné dávky, slevy, přídavky, ale zároveň i příjmová, sociální a zdravotní daň. Dokud je sociální daň ("pojištění") příjmem státního rozpočtu a není vedené zvlášť, tak stejně nemá žádný smysl to rozlišovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (syselj1 23. 07. 2009 07:38)

23. 7. 2009 9:23 | MoB

Je to čirý populismus, nic jiného. Souhlasím s commentem i se syselj1: daňový systém by mohl být mnohem efektivnější v případě zásadních zjednodušení. Ale o to koneckonců levici nejde, ta potřebuje složitý systém, ve kterém se nejde zorientovat, a ze kterého se dají uplácet voliči.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 10:14 | Jarda

Jednotná sazba daně je spravedlivá podle zásady rovnosti lidí. Není bez zajímavosti, že v USA museli nejprve změnit ústavu, než progresivní zdanění zavedli. Hlavním výsledkem progresivní daně je matení voličů. Ti "chudší" si totiž naivně myslí, že většinu daní platí "ti bohatí" a tudíž jsou ochotni své vládě tolerovat mnohem větší rozhazování, než by byli ochotni, kdyby věděli, že všechno platí sami. A tak to bohužel i je, protože těch "horních deset tisíc" platí jen nějaké procento celkových daní. Drtivou většinu platí lidé s menším než průměrným platem, těch je totiž nejvíce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 12:16 | PatrikChrz

Citace - Jarda / 23.07.2009 10:14

Jednotná sazba daně je spravedlivá podle zásady rovnosti lidí. Není bez zajímavosti, že v USA museli nejprve změnit ústavu, než progresivní zdanění zavedli. Hlavním výsledkem progresivní daně je matení voličů. Ti "chudší" si totiž naivně myslí, že většinu daní platí "ti bohatí" a tudíž jsou ochotni své vládě tolerovat mnohem větší rozhazování, než by byli ochotni, kdyby věděli, že všechno platí sami. A tak to bohužel i je, protože těch "horních deset tisíc" platí jen nějaké procento celkových daní. Drtivou většinu platí lidé s menším než průměrným platem, těch je totiž nejvíce.


Přesně tak. Není bez zajímavosti, že pro státní rozpočet je mnohem zajímavější sociální pojištění (které má strop), než daně z příjmu fyzických osob. Právě proto, že sociální pojištění se platí i z té nejmenší výplaty. Není totiž ani tak důležité kolik kdo platí, jako počet poplatníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 23. 07. 2009 10:14)

23. 7. 2009 12:16 | PatrikChrz

Citace - Jarda / 23.07.2009 10:14

Jednotná sazba daně je spravedlivá podle zásady rovnosti lidí. Není bez zajímavosti, že v USA museli nejprve změnit ústavu, než progresivní zdanění zavedli. Hlavním výsledkem progresivní daně je matení voličů. Ti "chudší" si totiž naivně myslí, že většinu daní platí "ti bohatí" a tudíž jsou ochotni své vládě tolerovat mnohem větší rozhazování, než by byli ochotni, kdyby věděli, že všechno platí sami. A tak to bohužel i je, protože těch "horních deset tisíc" platí jen nějaké procento celkových daní. Drtivou většinu platí lidé s menším než průměrným platem, těch je totiž nejvíce.

Přesně tak. Není bez zajímavosti, že pro státní rozpočet je mnohem zajímavější sociální pojištění (které má strop), než daně z příjmu fyzických osob. Právě proto, že sociální pojištění se platí i z té nejmenší výplaty. Není totiž ani tak důležité kolik kdo platí, jako počet poplatníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 23. 07. 2009 10:14)

23. 7. 2009 14:01 | jirka

ČSSD dělá jen líbivou politiku, ale mnoho lidí již pochopilo, že to je jen předvolební trik. Rádi by rozdávali ze státního, ale víme, že si musíme utáhnout opasky, protože by dluhy splácely naše děti. Co se týká jejich navrhované daně, je to zcestná myšlenka, protože tím budou trestat lidi, kteří se snaží vydělat více peněz, někdy na úkor svého pohodlí. Je to tak, čím víc se budeš snažit, tak tě za to potrestáme. Ti, kteří se nesnaží a žijí někdy na úkor státu, by si mnuli ruce. Doufám, že ČSSD prohraje volby a nebude moci prosadit svoje bludné myšlenky. Pánbůh nás před nimi ochraňuj.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 15:27 | Jan Sladovník

Docela by mě zajímalo, jací experti se shodují na tom, že radikální zvýšení daní, přinese do rozpočtu nějaké peníze. Při takto nastavených daních (i pro firmy) mnoho českých firem převede svůj kapitál do zahraničí a ze zisků tak budou platit nižší daně (např. 10% kypr). Proto můj logický rozum mi říká opak, než tvrdí "odborníci". Radikální zvýšení daně znamená odliv kapitálu a tedy i snížení příjmu do státního rozpočtu. Firmy, které jedou odejdou se již zpátky nevrátí! Proto tento negativní efekt by byl trvalý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 16:26 | jarka

Hlavně by se měla nastavit výše minimální mzdy na částku,která zaručí člověku slušný život,dnes je to pouze na přežití,a např. v případě nemoci dostanou tito zaměstnanci jen nějakých 3700 korun,myslí si někdo, že se z toho dá vyžít, a co jejich důchod,nebudou mít ani na chleba, ani na nájem! Jak je možné,že pracující člověk má nárok na menší příjem,než třeba invalidní důchodce, který nikdy nepracoval? Mám na mysli mladého feťáka ze sousedství, který na ulici vykřikuje, že těch blbých 11 000 inv. důchodu mu nestačí ani na pivo! A minimální mzda je pouhých 7120 korun!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2009 17:08 | Nox

Jarka: Jenze dovedete si predstavit, kolik by takova castka mela byt? Sectete si minimalne najem, jidlo, osaceni, hyg. potreby.. ve vetsim meste se dostanete k znacne castce. Pritom ceny stoupani a klesaji s velikosti platu v dane oblasti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jarka 23. 07. 2009 16:26)

25. 7. 2009 8:10 | comment

Mám pro Vás špatnou zprávu - tak jsi si to představujete, to nebude nikdy. I kdyby byly dávky sebevyšší, k Vašim představám nikdy nedosáhnou. Dokud budete mít pocit, že se o Vás MUSÍ postarat stát, a nedokážete se o sebe postarat sama, nebudete spokojena nikdy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jarka 23. 07. 2009 16:26)

25. 7. 2009 8:14 | PatrikChrz

Ono není problém stanovit minimální mzdu XY. Problém je, že s jejím zvyšováním se stanou její pobíratelé nezaměstnatelní. Za minimální mzdu u nás pracují asi 2 % zaměstnanců - a budu hádat, že většina z toho budou cizinci.
Celý problém není ani tak v její absolutní výši, ale v poměru k průměrné mzdě. Pokud by se zvýšila minimální mzda, zvýší se i mzdy ostatní (když může mít člověk bez jakékoliv kvalifikace x, tak to já s mojí kvalifikací chci x + y) a tím se zvýší inflace a budeme ve stejné situaci jako na začátku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jarka 23. 07. 2009 16:26)

26. 7. 2009 12:02 | Dana

Ono je to jak kde. Popravdě řečeno já osobně znám plno lidí kteří pracují téměř za minimální mzdu a k tomu mají dvě nebo tři děti a opravdu by bez jakékoliv pomoci státu nevyžili (a nejsou to cizinci), ale zase na druhou stranu neznám jediného člověka, který by se alespoň blížil platově k tomu jejich vypočítanému průměrnému měsíčnímu platu.( kolem 20000Kč?), kromě podnikatelů. Takže já jsem určitě pro jakékoliv snížení daní a vůbec pomoc státu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

26. 7. 2009 14:52

Tak mi vysvětli proč je zastropováno sociální a zdravotní pojištění - tedy proč není také vypočítáváno také nějakou rovnou daní pro všechny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jirka 23. 07. 2009 14:01)

26. 7. 2009 15:02

Paní Jarko, jste opravdu tak neschopná sestavit logickou větu bez vnitřních rozporů nebo jste vzdělaná a svým prostoduchým textem chcete "rozproudit diskusi"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jarka 23. 07. 2009 16:26)

26. 7. 2009 15:11

Paní Dano,
neexistuje žádná "pomoc státu", jak si Vy myslíte! Vláda totiž nic neprodukuje. Násilím bere těm pracovitým a schopným a v zájmu sociálního smíru to rozděluje líným a neschopným.
Skutečnost je taková, že peníze na sociální dávky potřebným musel nejdříve někdo jiný vydělat a zaplatit státu na daních.
Ti lidé, co volají po pomoci státu ve skutečnosti jen strkají svoje líné ruce do cizích kapes. A socani a komouši chtějí ty pracovité okrádat ještě vydatněji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dana 26. 07. 2009 12:02)

26. 7. 2009 21:17 | JirkaZ

Blahopřeji. Vaše cíle a představy jsou již nyní naplněny. Pokud Vaši známí pracují za minimální mzdu (o čemž pochybuji) a mají 2-3 děti, je naprosto jisté, že už dnes žádné daně neplatí, ba naopak - jsou příjemci daňového bonusu. Takže jaké daně chcete snižovat ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dana 26. 07. 2009 12:02)

15. 10. 2009 9:22 | Levičák

Paní Jarko,máte pravdu.A to jak Vám odpovídá "comment" jsem již slyšel několikrát,to je opravdu argument,postarat se o sebe sám.Ona většina lidí by se o sebe chtěla postarat sama bez pomoci státu,ale potom by ten stát neměl chtít nic po nás.Stát vybírá daň z příjmu,zvyšuje DPH,platíme dědickou a darovací daň,platíme zdravotní a sociální pojištění,vybírá další daň prostřednictvím cen elektřiny,kde je majoritním vlastníkem ČEZU,vždyť takový nesmysl,jako platba za rezervovaný příkon,je holý nesmysl.Za chvíli by mohly vodárenské a teplárenské a plynárenské společnosti říci,ano ve vašem domě jsou ve stoupačkách nataženy trubky o takovém a takovém průměru a jimi může protéci tolik a tolik litrů vody,páry nebo plynu.To že takové množství neodebíráte je jedno,ale mohli by jste a tak budete platit měsíční sazbu za rezervovaný příkon.Ono je to možná také napadne.A tak vlastně ČEZ - tedy stát získává od všech občanů,aniž by odebrali jedinou kilowathodinu elektřiny ročně hrozné peníze.A za těchto podmínek říká,ode mne nic nechtějte,postarejte se o sebe sami.Tak na co bychom potom ten náš stát měli? Jen aby vybíral a nic nevracel?Minimální mzda je moc hezká věc,často za ni pracují číšníci,servírky,uklízečky apod.Samozřejmě jim hodný pan podnikatel dává něco bokem plus všimné od hostů.Dělá to samozřejmě pro sebe,aby měl za zaměstnance co nejmenší odvody.Ale těm lidem se to nezapočítává na důchod ani na nemocenskou.A tak se krásně některý podnikatel stará sám o sebe.Takhle si to "comment představuje?A znám i takové podnikatele,kteří se tak starají o dobro lidí,že jim prokazují služby nebo dodávají své výrobky bez faktur a dokladů,samozřejmě pro lidi za levnější cenu,něž by byla ta s dokladem a má nezdaněný příjem.I takto se dá starat sám o sebe!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jarka 23. 07. 2009 16:26)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
83,93 %

z 56 duelů
×
Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
38,75 %

z 80 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Frikční nezaměstnanost, Šek, Politický cyklus, tarify, martin stára, architektura, operátoři, mobilní operátoři, COCA-COLA, televizní karta, dlouhodobé půjčky, základní úroková sazba, Kotace, mapleleaf, antivirus, Svaz zdravotních pojišťoven České republiky, vyhrazená místa, eFaktura

3T91467, 6P16221, 8B58110, 4AJ2878, 6C29466

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK