Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Otázka dne | 3. 6. 2009 | 14 komentářů
Žít svobodně a nezávisle jako singles, tedy bez partnera, je v rozvinutých zemích stále populárnější. Za to, že takový člověk nežije v manželství, je ale v řadě zemí znevýhodněn. Víte, které země zvýhodňují rodiny s dětmi oproti singles nejvíce? Tipněte si a dozvíte se víc.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 6. 2009 12:18, Jarka

Vy jste ale vážně legrační člověk, mám z vás pocit, že slovní spojení sociální dávky na vás působí jako rudý hadr na býka. Měl byste si uvědomit jeden zásadní fakt, že sociální dávky tu jsou, stát je dle nějakých parametrů poskytuje (absurdnost těchto parametrů je tématem této diskuze a ne žadonění o další dávky !!) a tudíž občan, který by toho nevyužil je prostě hlupák. Stejně tak jako si podnikatel může z daňového základu na rozdíl o zaměstnance odečíst určité procento na náklady spojené s podnikáním (například pohonné hmoty, pracovní pomůcky, zvyšování kvalifikace, kurzy, atd.) - i toto je dle mého určitá forma siciální dávky, jen pro určitou skupinu obyvatel a chtěla bych vidět podnikatele, který by toho nevyužil a a příslušnou částku si z daní neodečetl. Také se mi to nemusí líbit, ale je tak a asi těžko to změním, i můj muž se dopravuje do zaměstnání 70 km, musí si ze svého plati povinná školení, bez kterých by svoji práci vykonávat nemohl, odečíst z daní si toto však nemůže. To, jakou odpovědnost za svůj život a výchovu svých dětí jsme jako rodiče přijali či nepřijali vám nepřísluší komentovat, protože stejně tak jako neznám já vás, neznáte ani vy mne. Zde jsem pouze jako většina dalších vyjádřila svůj názor k systému rozdělování Přídavků na děti - tak to už prosím vemte na vědomí a přestaňte nás osočovat z nezodpovědnosti a dělat z nás asociály, darmožrouty a budižkničemu,kteří umějí jen žadonit o peníze.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 04. 06. 2009 11:51)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 6. 2009 8:54, comment

Lidi probuďte se, vždyť to jsou úplné nesmysly, co tady píšete. Jsou to snad vaše děti, tak se o ně postaráte, ne? Nebo jsou snad státu, aby vám za ně stát platil? Stát si je u vás objednal jako placenou službu? Proboha tak snad když mám dítě, je to proto, že ho chci, a ne proto, abych na něj dostával přídavky nebo to dokonce bral jako zdroj příjmů, ne?! Jak si můžete stěžovat na to, že když máte dětí, musíte jim kupovat plínky a sunar, a on vám je ten zlý stát neproplatí? Nebo že když chcete zůstat s dítětem doma, tak u toho prostě nemůžete pracovat, a hele - on vám zase stát nezaplatí za to, že nepracujete? Nebo že by dokonce i zaplatil, ale vám se to zdálo málo?
Jestli k tomu máte tento přístup, tak si na to fakt založte firmu a nabízejte plození vlastních dětí jako komerční službu, stanovte si ceník podle nákladů na dítě, nezapomeňta na solidní marží, aby se vám to vůbec vyplatilo, a nabídněte to státu jako placenou službu. Koneckonců proč jen státu, že? Třeba se najdou i nějací klienti ze soukromé nebo podnikové sféry, kteří vám budou platit za to, že máte děti. Dobrý podnikatelský plán, ne? Nebo vám to taky přijde jako blbost? Mě celkem jo.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

3. 6. 2009 17:02 | Noname

Pěkná blbost tenhle článek, rodina s jedním dítětem a jedním příjmem, protože druhý je na mateřské dnes nedosáhne ani na přídavky na děti, pokud nemá extrémně podprůměrný měsíční výdělek a to nemluvím o dalších sociálních dávkách na které má "singles" nárok
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2009 20:38 | Jarka

Souhlasím, i s dvěma dětmi můžete na přídavky zapomenout, co znám rodiny okolo, všichni jsou "ve vatě" a o přídavcích na děti se jim může jenom zdát. Zase je to tak, že ten, kdo se jenom trochu snaží, aby rodina žila na úrovni, tak utře, a rodina je na tom jenom bita, protože vídá živitele rodiny jen ve svátek. Největší nesmysl na tom je posuzování příjmů z předchozího kalendářního roku a ne aktuální finanční situace. K čemu mi budou přídavky na děti, až budeme oba zase pracovat, když se teď rozmýšlím, jestli mám koupit plíny nebo Sunar ??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Noname 03. 06. 2009 17:02)

3. 6. 2009 21:12 | mojmír

Žádná vláda příliš nepřála rodině,i když pro nás bylo nejlepší společný zdanění-já jsem vydělával,manželka byla s dětmi. Ono peníze taky nejsou všechno."Singels užijte si svých peněz a já si budu užívat se svými dětmi."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 6. 2009 7:04 | budoucí rodič

Ono je hezké že mají rodiče s dětmi více výhod od státu než singles, to ale neznamená že se mají lépe. Co je podle vás finančně lepší 1) Příjem otec - 20 000 Kč, matka - 20 000 Kč., dohromady tedy příjem 40 000 Kč, počet vyživovaných osob 2 2) Příjem otec - 20 950 Kč (950 Kč sleva za dítě), matka rodičovský příspěvek - 7 500 Kč, příjem celkem 28 450 Kč, počet vyživovaných osob 3 ?? O přídavcích na dítě ani o dalších dávkách samozřejmě v tomto případě nemůže být řeč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Noname 03. 06. 2009 17:02)

4. 6. 2009 8:54 | comment

Lidi probuďte se, vždyť to jsou úplné nesmysly, co tady píšete. Jsou to snad vaše děti, tak se o ně postaráte, ne? Nebo jsou snad státu, aby vám za ně stát platil? Stát si je u vás objednal jako placenou službu? Proboha tak snad když mám dítě, je to proto, že ho chci, a ne proto, abych na něj dostával přídavky nebo to dokonce bral jako zdroj příjmů, ne?! Jak si můžete stěžovat na to, že když máte dětí, musíte jim kupovat plínky a sunar, a on vám je ten zlý stát neproplatí? Nebo že když chcete zůstat s dítětem doma, tak u toho prostě nemůžete pracovat, a hele - on vám zase stát nezaplatí za to, že nepracujete? Nebo že by dokonce i zaplatil, ale vám se to zdálo málo? Jestli k tomu máte tento přístup, tak si na to fakt založte firmu a nabízejte plození vlastních dětí jako komerční službu, stanovte si ceník podle nákladů na dítě, nezapomeňta na solidní marží, aby se vám to vůbec vyplatilo, a nabídněte to státu jako placenou službu. Koneckonců proč jen státu, že? Třeba se najdou i nějací klienti ze soukromé nebo podnikové sféry, kteří vám budou platit za to, že máte děti. Dobrý podnikatelský plán, ne? Nebo vám to taky přijde jako blbost? Mě celkem jo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

4. 6. 2009 10:06 | Jarka

Vážený/á "comment" co dodat k Vašemu příspěvku - snad jen NO COMMENT. Sám jste jej trefně uzavřel /a , že je to blbost, tak proč to sem vkládáte ?? My se zde jen vyjadřujeme k danému článku o finančních výhodách, které náš stát zaručuje rodinám s dětmi. Nikdo se zde o nic nedoprošuje, jen komentujeme jak taková "pomoc" státu vypadá v praxi a že je to jen jedna velká bublina. Děti se rodily vždy a to bez ohledu na momentálně nastavený systém sociálních dávek a všem zodpovědným a normálně smýšlejícím rodičům je dopředu jasné, že se o své děti musí postarat sami, jde jen o princip a o to, kterým rodinám vlastně ten stát pomáhá??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 04. 06. 2009 08:54)

4. 6. 2009 10:27 | comment

Pokud byste pozorně četla, zjistila byste, že ten závěr, že je to blbost, se týkal právě Vašeho přístupu, který jsem komentoval a odsuzoval. Tento přístup je jasně patrný z vět typu "Žádná vláda příliš nepřála rodině", nebo "i s dvěma dětmi můžete na přídavky zapomenout", nebo "rodina s jedním dítětem a jedním příjmem, protože druhý je na mateřské dnes nedosáhne ani na přídavky na děti", kterými se všechny vaše příspěvky jen hemží - stále máte pocit, že se ničeho nedoprošujete a nic od státu nechcete? Já tedy podle vašich příspěvků ne. Čili mi Váš poslední příspěvek přijde jako blbost :-) Nebo se jím snad chcete od předchozích tvrzení distancovat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 04. 06. 2009 10:06)

4. 6. 2009 11:18 | Jarka

Váš příspěvek jsem si pročetla velice dobře a z jeho kontextu mi vyplynulo,že zmínka o té blbosti na konci se vztahovala k Vámi předkládanému podnikatelskému plánu, který by dle Vašeho příspěvku každý budoucí rodič měl zvážit jako jednu z možných variant, jen aby nebyl v pokušení žádat o něco, co stát nabízí jako finanční pomoc pracujícím rodičům, kterým se po letech odvádění do státního rozpočtu ne bezvýznamně sníží rodinný rozpočet po narození dětí. To, že jste to teď překroutil a označil za blbost přístup přispěvovatelů - rodičů bez nároku na přídavek na dítě, svědčí zdá se o tom, že se od svého původního příspěvku o blbosti podnikání a obchodu s dětmi asi distancujete (což je pro jeho naprostou blost pochopitelné a je dobře že vám to došlo).Možná byste si měl nejprve pročíst článek nad příspěvky , který vyzdvihuje finančí pomoc rodinám s dětmi a pak byste snad i pochopil souvislosti mezi ním a příspěvky v diskuzi. Přeji pěkný den :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 6. 2009 11:45 | Budoucí rodič

Ono je těžké postarat se o rodinu když vám ze superhrubé mzdy 40 tis. přijde na účet 22 tis. Neodvádět žádné pojištění a daně je samozřejmě nesmysl, odevzdat ale skoro půlku příjmu státu a pojišťovnám je na druhou stranu podle mě moc.
Za daných odvodů a bez podpory státu v mateřství by se VĚTŠINA lidí nebyla schopna postarat o sebe a své děti. Tedy za předpokladu že nezdědili byt / dům apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 04. 06. 2009 10:06)

4. 6. 2009 11:51 | comment

Nebojte se, souvislost příspěvků s článkem mi došla, nicméně považuji tyto příspěvky za natolik přemrštěné žadonění o peníze, že k dokonalému dohnání tohoto Vašeho postoje ad absurdum už chybí jen pár kroků prezentovaných právě tím navrženým "podnikatelským plánem". Nemám tedy vůbec potřebu se od tohoto plánu distancovat, protože jsem se k němu nikdy ani nepřihlásil - představil jsem ho jako variantu pro vás (žadatele o nejrůznější státní příspěvky na děti), jakožto logické prodloužení vašich aktivit. A proto jsem jej také rovnou označil za blbost, protože za blbost zcela stejného druhu (pouze o něco menší intenzity) považuji vaše citované povzdechy a žádosti o peníze. Tento "podnikatelský plán" tedy rozhodně není alternativou určenou k tomu, aby rodič nemusel žádat o příspěvky (to jste jen špatně pochopila), je to ve skutečnosti rozšíření tohoto žádání o příspěvky na další stupeň (proč se omezovat jen na nějaké žádosti o dílčí příspěvky, které nepokryjí celé náklady na provoz dítěte, když si z toho můžete dokonce udělat výnosný obchod a na přídavcích ještě vydělávat). Pokud nepřijmete odpovědnost za svůj vlastní život a výchovu svých dětí a budete stále jen požadovat něco od státu, asi mi budete stále připadat stejně absurdní jako tento nesmyslný podnikatelský plán.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 04. 06. 2009 11:18)

4. 6. 2009 12:18 | Jarka

Vy jste ale vážně legrační člověk, mám z vás pocit, že slovní spojení sociální dávky na vás působí jako rudý hadr na býka. Měl byste si uvědomit jeden zásadní fakt, že sociální dávky tu jsou, stát je dle nějakých parametrů poskytuje (absurdnost těchto parametrů je tématem této diskuze a ne žadonění o další dávky !!) a tudíž občan, který by toho nevyužil je prostě hlupák. Stejně tak jako si podnikatel může z daňového základu na rozdíl o zaměstnance odečíst určité procento na náklady spojené s podnikáním (například pohonné hmoty, pracovní pomůcky, zvyšování kvalifikace, kurzy, atd.) - i toto je dle mého určitá forma siciální dávky, jen pro určitou skupinu obyvatel a chtěla bych vidět podnikatele, který by toho nevyužil a a příslušnou částku si z daní neodečetl. Také se mi to nemusí líbit, ale je tak a asi těžko to změním, i můj muž se dopravuje do zaměstnání 70 km, musí si ze svého plati povinná školení, bez kterých by svoji práci vykonávat nemohl, odečíst z daní si toto však nemůže. To, jakou odpovědnost za svůj život a výchovu svých dětí jsme jako rodiče přijali či nepřijali vám nepřísluší komentovat, protože stejně tak jako neznám já vás, neznáte ani vy mne. Zde jsem pouze jako většina dalších vyjádřila svůj názor k systému rozdělování Přídavků na děti - tak to už prosím vemte na vědomí a přestaňte nás osočovat z nezodpovědnosti a dělat z nás asociály, darmožrouty a budižkničemu,kteří umějí jen žadonit o peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 04. 06. 2009 11:51)

7. 6. 2009 0:28 | Milan

Hotový nesmysl !!! Niižší daň o pár korun nevyváží nikdy náklady na dítě,singles to mají vždy lepší! Příjem na hlavu u rodin je vždy menší,protože děti nemají žádný příjem. U nás stát nemá velký zájem o rodiny s dětmi,dětí je čím dál míň,hlavně českých.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 6. 2009 19:59 | Jakub

Co to meleš? Na jaké dávky má náro singles? Všechny jsou odvozeny od počty členů v rodině. To znamená dítě navíc automaticky zvyšuje životní minimum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Noname 03. 06. 2009 17:02)

8. 6. 2009 20:13 | Jakub

Souhlasím se všemi, že mít děti je finančně náročné. Je to jeden z důvodů, proč osobně mít dítě nechci (nehledě na tu starost s výchovou, doživotní závazek, nevděčnost parchantů, vysávání peněz, ikdyž už jsou dospělý atd.). Mám však dojem, že ale diskutující nečetl článek. Sice jsem tu studii OECD neviděl nečetl, ale věřím, že si ji nevycucali z prstu. Z něho vyplynulo, že Česko je vůči dětným rodinám nejštědřejší, štědřejší i než jiné "vyspělé západní" státy. Měli byste být rádi, že tak velká podpora od státu vůbec je.
Jinak stále opakuji, že je to pro rodiče náročné. Pouze přípomínám relativnost a z toho plynoucí výhodu pro české rodiče.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 10 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 6 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pevná úroková sazba (fixní), Tržní úroková míra, Hypotéza, vladimír dlouhý, restaurace, marta nováková, daně, petra pospíšilová, výběr na přepážce, nacismus, Alexandra Juráčková, Expandia banka, padesátihaléř, Centrální trh, postžiro, obecní úřady, oprava auta, GPR Index

3T80510, 1SR2404, 3M71980, 1SR2404, 1SR2404

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK